Poprzedni temat «» Następny temat
WoBG - udoskonalenia
Autor Wiadomość
anoim2666

Posty: 389
Podziękowania: 41/18
Wysłany: 2016-03-16, 15:56   WoBG - udoskonalenia

Miałem ostatnio sen. Piękny sen w którym WoBG był środkowym palcem dla wersji EE. I wiecie co? Zamierzam go zrealizować! Pomysły są dwa i do każdego szukam chętnych. Umiejętności modowania raczej nie będą potrzebne.
I
Nie dla recyklingu map!
Trzeba przygotować grafiki po obszary z modów. Wiem, że to zadanie bardzo ambitne ale może chociaż w pewnym stopniu uda się je zrealizować. Oczywiście tutaj jakieś umiejętności będą potrzebne. Pisałem o tym na forach dla grafików i jedna osoba zgłosiła chęć pomocy. Z zakodowaniem będę się martwić później.

II
Nie dla oneday npc!
Tutaj praktycznie każdy może pomóc. Trzeba by jakoś rozpisać z TDD i innych

megamodów. Bantery itp. Obejmowało by to też posklejanie fabularne niektórych elementów.

Wobg ma możliwości by stać się tą lepszą edycją rozszerzoną. Trzeba tylko trochę w tym pomóc.

Korekta nazwy tematu. - L`f
Ostatnio zmieniony przez L`f 2016-04-20, 05:01, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 32
Posty: 1800
Podziękowania: 136/151
Wysłany: 2016-03-16, 16:16   

Anonimie na litość Ao, a nie mogłeś tak ciut mniej ambitnie? Chociażby "zróbmy BG3" czy coś? :lol: Trzymam kciuki ale czarno to widzę - pracy w ch... olerę
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowyU

Posty: 309
Podziękowania: 19/209
Wysłany: 2016-03-16, 17:55   

Anonimie, na Twoim miejscu, zacząłbym od czegoś małego, przerobienie jednej lokacji to dla kogoś rozpoczynającego w tym zabawę to kwestia przynajmniej miesiąca.
A zatem, jak chcesz się przysłużyć to zacznij od czegoś małego i względnie prostego np lokacji z DSotSC (misja z podmrokiem -> ok 20 lokacji podziemi i kopalni do bólu skopiowanych z oryginalnych misji, nawet przedmioty w skrytkach są te same).
Powodzenia

PS. Odnosnie Twojego pytania w innym dziale, wszystkie lokacje są w 2d. Ale może ktoś z forum nakładem swojej pracy stworzył sobie zbliżone modele w 3d i się podzieli.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Narsil 
Złamany Miecz ;)


Wiek: 29
Posty: 132
Podziękowania: 4/5
Skąd: z Amanu
Wysłany: 2016-03-16, 20:46   Re: WoBG- udoskonalenia

anoim2666 napisał/a:

II
Nie dla oneday npc!
Tutaj praktycznie każdy może pomóc. Trzeba by jakoś rozpisać z TDD i innych megamodów.


...albo po prostu wywalić z gry gównianych enpeców zaśmiecających grę. Zresztą, WoBG tylko skorzystałby na całkowitym wywaleniu TDD - czy na tym forum jest chociaż jedna osoba, która nie uważa tego megamoda za szmelc?
_________________
http://kazualgame.blogspot.com/ - Age of Decadence
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kliwer
AL|EN 


Wiek: 38
Posty: 369
Podziękowania: 19/90
Wysłany: 2016-03-17, 10:46   

Hoho ileż to nienawiści w stronę EE ocieka z tego pomysłu. Zamiast "stwórzmy nową zawartość/ulepszmy starą aby mody były lepsze" to mamy "stwórzmy nową zawartość/ulepszmy starą tylko do WoBG aby EE było gorsze!". Taka motywacja wydaje mi się bardzo mierna i moim zdaniem nie zachęca potencjalnych kandydatów tworzących tą nową zawartość. Mimo wszystko życzę powodzenia z projektem.
_________________
If you wanna make enemies try to change something...

Big World Setup - instalator modów
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Caladan 
Chaos is Behind you

Wiek: 34
Posty: 238
Podziękowania: 6/16
Skąd: Gdynia Smocza Góra
Wysłany: 2016-03-17, 13:58   

Anonim moja rada przeczytaj ten temat i idż ta drogą. Wazne jest też koncepcja map. Przydałby się tobie przynajmniej jedna osoba, która ręcznie rozrysuje. Na tej bazie grafik zacznie pracę. Najważniejszy będzie twój entuzjazm i musisz napocić, aby zebrać drużynę. Na pewno potrwa kilka lat. Tak jak koledzy napisali wcześniej zacznij przykładowo od kanałów, lub podmroku. Nie dawajcie od razu na forum efektów pracy. Najpierw rozmawiajcie z osobami, które tutaj mają doświadczenie i duży staż. Słuchajcie ich porad. Trzymaj kontakt z potencjalnymi grafikami. Początki są trudne i nie ma co zniechęcać. Ten projekt jest na wiele wiele lat.

http://www.forum.acidcave.net/topic.php?TID=2424
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
anoim2666

Posty: 389
Podziękowania: 41/18
Wysłany: 2016-03-17, 18:37   

Cytat:
Cytat:
Cytat:
nie mogłeś tak ciut mniej ambitnie?

Nie. Ambitny od zawsze jestem.
Cytat:
zacznij od czegoś małego i względnie prostego np lokacji z DSotSC

Ogólnie to tak, znalazłem grafika z aspiracjami do obsidianu i potrzebuje on prac w stylu bg do portfolio. Zamierzam iść grami i modami. Najpierw mody z bg1 potem z bg2. Myślę, że najlepiej zacząć od Lasu Ostrych Kłów i innych takich lokacji z NtoSC.
Cytat:
albo po prostu wywalić z gry gównianych enpeców zaśmiecających grę.

Powiedz to Dradielowi. Podejście brutalne bo wszystkie sejwy by poszły w cholerę. TDD mimo wszystko coś tam fajnego ma... ale nie aż tak bym za nim płakał.
Narsil napisał/a:
Hoho ileż to nienawiści w stronę EE ocieka z tego pomysłu.

Po prostu gdy po raz pierwszy zagrałem w WoBG pomyślałem że właśnie tak powinna wyglądać wersja EE. Przynajmniej pod względem ilości nowych treści.
Caladan napisał/a:
Wazne jest też koncepcja map. Przydałby się tobie przynajmniej jedna osoba, która ręcznie rozrysuje.

Myślę, że będę się wzorować na mapach, które zostały skopiowane w taki sposób by ilość wejść, przejść ilość skrytek zgadzała się z oryginałem.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 32
Posty: 1800
Podziękowania: 136/151
Wysłany: 2016-03-17, 19:50   

anoim2666 napisał/a:
znalazłem grafika z aspiracjami do obsidianu i potrzebuje on prac w stylu bg do portfolio.
Ok, w takim razie projekt - a przynajmniej jego część - jednak nie jest czystą fantazją. Jeśli masz na podorędziu ludzika jaki myśli o czymś takim 'zawodowo' jest szansa ze skończysz nim ekonomicznie przegonimy niemców - sądziłem, że jest to ktoś 'z doskoku' i w takim razie szans na wydanie przed 2050 by nie było, pozostaje mi tylko się cieszyć i pogratulować znalezienia człowieka :smile:
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowyU

Posty: 309
Podziękowania: 19/209
Wysłany: 2016-03-17, 20:28   Re: WoBG- udoskonalenia

Narsil napisał/a:

...albo po prostu wywalić z gry gównianych enpeców zaśmiecających grę. Zresztą, WoBG tylko skorzystałby na całkowitym wywaleniu TDD - czy na tym forum jest chociaż jedna osoba, która nie uważa tego megamoda za szmelc?


Jest
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Caladan 
Chaos is Behind you

Wiek: 34
Posty: 238
Podziękowania: 6/16
Skąd: Gdynia Smocza Góra
Wysłany: 2016-03-17, 21:21   

Ja tez lubię TDD, mimo wad. Mi szkoda, że mega mody nie sa doskonalone, bo podstawę mają.

Jeżeli masz takiego człowieka i nie mówi słów na wiatr. To będzie ci łatwiej. Grunt, zeby jego pierwsza rzecz była solidna i nie była do końca sklejanką. Ostatnio mnie wkurza linia na jednej mapie z Secret of Bonehill.........

Inna sprawa dla mnie cudeńkiem jest

http://baldur.cob-bg.pl/node/1419?pg=1
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Narsil 
Złamany Miecz ;)


Wiek: 29
Posty: 132
Podziękowania: 4/5
Skąd: z Amanu
Wysłany: 2016-03-18, 18:35   Re: WoBG- udoskonalenia

nowyU napisał/a:
Narsil napisał/a:

...albo po prostu wywalić z gry gównianych enpeców zaśmiecających grę. Zresztą, WoBG tylko skorzystałby na całkowitym wywaleniu TDD - czy na tym forum jest chociaż jedna osoba, która nie uważa tego megamoda za szmelc?


Jest


A za co? Za zbugowane itemy? Wyjęte z czapy podklasy? One day enpeców? Lokacje przeklejone bez ładu i składu z innych gier i wypełnione trash mobami?
_________________
http://kazualgame.blogspot.com/ - Age of Decadence
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowyU

Posty: 309
Podziękowania: 19/209
Wysłany: 2016-03-19, 01:22   

Za walki ze smokami.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pavlus 
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 39
Posty: 1090
Podziękowania: 25/51
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2016-03-19, 09:04   

A dajcie spokój temu klasykowi, to pierwszy megamod i ma swoje prawa^^. A na poważnie to styknie wewalić one day npców, zostawić tylko Avaunisa czy innych mających zadania, ugłosowić Robilarda i tyle. A jeśli chodzi o lokacje to mało który mod ma dobrze posklejane mapki. Cóż nikt nie każe zwiedzać tychże, tak samo jak nikt nam nie każe bić się z każdą napotkaną ekipą. (Tak na Was patrzę drużyno z przytułku). Ja bym sugerował z kolei wywalenie na zbity pysk CoM encounters. Trudne, inwazyjne bo nas atakują jak podejdziemy, blokujące wejścia jak np na wzgórzach Windspear, dropiące nierzadko przegiętymi itemami. No może przesadzam ale tych z Wichrowych włóczni bym naprawdę usunął albo osłabił te ich cacka. (Albo już to jakiś patch zmienił?)
_________________
Cytat:
[Dzisiaj 10:37] Cecylio: Potrzeba łopaty do śniegu, by się przekopać przez stosy echii czy szkolnych haremów.

- Nic dodać, nic ująć^^
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1779
Podziękowania: 783/118
Wysłany: 2016-03-19, 09:05   

Bardzo, bardzo ambitny plan. Tylko nie wiem, po co ten środkowy palec. Nie widzę sensu negowania BGEE. Tym bardziej, że celem WoBG jest jak największy świat, a zawartość z nowej edycji zawsze za parę lat mogłaby być celem przeportowania. Oczywiście o ile za parę lat będzie mi się chciało jeszcze dalej bawić z modowaniem.

Dyskusje o usuwanie czegokolwiek z WoBG nie mają sensu. Kilkakrotnie już wspominałem, że takiej sytuacji nie będzie. Nie ma obowiązku grania w megamody, jeśli ktoś ich nie lubi wystarczy ich nie rozpoczynać. Ci, którzy nie są zadowoleni z megamodów, muszą wziąć pod uwagę, że są tacy, którzy jednak je lubią. Ja, przykładowo, do nich należę. Może ich poziom fabularny i wykonanie nie jest rewelacyjne, ale ciekawe, gdzie by było modowanie baldura, gdyby one nie powstały.

Narzekacie też na NPC-e one day, tylko znowu zapominacie, że nie każdy lubi odzywających się na każdym kroku towarzyszy. Zachwyty nad BG1 NPC Project są przesadzone, za dużo w nim infantylnych dialogów. Jak bym miał mieć w drużynie 5 postaci z dialogami z tego moda, to nie wiem, czy by mnie w końcu nie trafiło. One day to alternatywa dla ludzi, którzy nie lubią, jak im na każdym rogu dialog od towarzysza KC wyskakuje.

WoBG jest robione dla graczy, którzy znają dość dobrze grę. Mają jakąś preferencję gry i w zależności od tego odpowiednie elementy gry będą wybierać. Przecież w większości przypadków nie jest to gracz, który gra pierwszy raz. Ktoś lubi grać z megamodami, to z nimi gra, jeśli nie to je może ominąć. Ktoś lubi aby drużyna dużo gadała, to takie postacie wybiera. Lubi milczków, bo skupia się na aspekcie strategicznym gry, to bierze milczków. Lubi bardzo ciężkie walki to idzie na Drizzt Sagę, czy inny przegięty pod tym względem mod. Przykładów można by jeszcze pewnie znaleźć. W każdym razie żadne mody i npce nie będą usuwane.

Cytat:
Myślę, że będę się wzorować na mapach, które zostały skopiowane w taki sposób by ilość wejść, przejść ilość skrytek zgadzała się z oryginałem.


Moje zdolności graficzne nie są nawet mizerne. Niemniej kiedyś zastanawiałem się, czy nie dałoby się tak przerobić grafik, żeby je wpasować w już istniejące pliki obszaru, bo przeróbka tych wszystkich plików to naprawdę bardzo czasochłonny element. Wydaje mi się, że nie jesteś świadomy jak bardzo. To nie tylko kwestia dobrego grafika, ale też osoby, która ten obszar odpowiednio opisze w plikach gry, aby dało się na nim grać. Nie bez powodu powstaje tak mało nowych obszarów, a te co są, to zwykle mają marną jakość, jak chociażby w SoBH i ToA.

Internet jest pełen planów rożnych modyfikacji dla baldura. Dużo mniej ambitnych, które nigdy nie zostały ukończone, albo najczęściej upadły w fazie planów. Realizacja Twojej koncepcji będzie wymagać ogromnej ilości czasu i wiedzy. Przyznaję, że organizacyjnie jesteś pewnie niezły, zebranie tylu chętnych do nagrywania dubbingu robi wrażenie. Brakujący dubbing w języku polskim zaczyna się wydawać mi całkiem realny. W Twoim jednak kolejnym projekcie sporo będziesz musiał nauczyć się o silniku gry, bo na prawdę tym razem pojechałeś z bardzo grubej rury.

Cóż, mój post jest sceptyczny. To wynik zadania, które przed sobą stawiasz, ale może jednak będę zaskoczony. W każdym razie jestem ciekawy, jak wyjdzie Ci ten pierwszy obszar, który zdecydujesz się zrobić. Pewnie da to jakieś pojęcie, czy realizacja projektu będzie możliwa, przynajmniej w części.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
anoim2666

Posty: 389
Podziękowania: 41/18
Wysłany: 2016-03-19, 19:06   

Co do One Dayów to mam na myśli też posklejanie fabularne niektórych elementów. Są takie postacie które pojawiają się w kilku modach. Linijka albo dwie tekstu wyjaśniłyby parę rzeczy. Nie mam zamiaru rozpisywać postaci do poziomu Xana z BG2 ale do poziomu jaki jest w oryginale. Kilka rozmów między każdym z bohaterów nie zaszkodzi.
W kwestii map to zastanawiam się czy nie napisać do autorów modów. Może wezmą część tej pracy na siebie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group