Poprzedni temat «» Następny temat
[BG EE] Oficjalne tłumaczenie BG EE - zgłaszanie błędów
Autor Wiadomość
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2015-12-20, 04:31   

no z tego co tam napisali to nie jest bug. Nie sugeruj się implementacją BGT, bo to tylko interpretacja autora tego modu. Beamdogi mają dostęp do dokumentacji BG, więc pewnie łatwiej im ocenić czy zachowanie Ursy jest zgodne z planami autorów. W czystym BG1 działa jak w BG:EE.

A drugi błąd był zgłoszony po wyjściu patcha 1.3 czyli bieżącego (tak, czekamy już rok na nowego patcha, na szczęście wkrótce się doczekamy).

Tu masz listę znanych bugów: https://forums.beamdog.com/discussion/31807/list-of-known-issues-read-this-first/p1
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Ostatnio zmieniony przez K4thos 2015-12-20, 04:38, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-12-20, 04:35   

Dawno nie grałem w czyste BG1 ale zdaje mi się ze było tam ciut inaczej - w czystym BG1 ursa jaki jest ostrzeliwany albo okładany toporem odpowiada na to i atakuje drużynę, w przypadku gdy nie ma nikogo w zasięgu zaczyna tłuc też xavarty. W BGEE cały mój team robił z niego jeża (Charname ciachał na plasterki) a ten ich po prostu ignorował do chwili gdy nie zabił Nexila (wtedy ursa był już na skraju śmierci). Ktoś był nadgorliwy i dał mu w skrypt atak na Nexila i dopiero potem wrogość względem czegokolwiek innego... zresztą sam sprawdź jakie jest AI tego misia :lol:
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2015-12-20, 04:41   

to jest URSA.CRE? Jeśli tak to standardowy WDASIGHT.BCS. Czyli to samo co w czystym BG1.

a konkretnie:

BG1:
Kod:

IF
  AttackedBy([GOODCUTOFF],DEFAULT)
  Allegiance(Myself,NEUTRAL)
THEN
  RESPONSE #100
    Enemy()
END

IF
  See(NearestEnemyOf(Myself))
THEN
  RESPONSE #100
    AttackReevaluate(NearestEnemyOf(Myself),30)
END

IF
  AttackedBy([ANYONE],DEFAULT)
THEN
  RESPONSE #100
    Attack(LastAttackerOf(Myself))
END

IF
  True()
THEN
  RESPONSE #100
    RandomWalk()
END


BG:EE
Kod:

IF
  StateCheck(Myself,STATE_PANIC)
THEN
  RESPONSE #100
    RandomWalkContinuous()
END

IF
  AttackedBy([GOODCUTOFF],DEFAULT)
  Allegiance(Myself,NEUTRAL)
THEN
  RESPONSE #100
    Enemy()
END

IF
  See(NearestEnemyOf(Myself))
THEN
  RESPONSE #100
    AttackReevaluate(NearestEnemyOf(Myself),30)
END

IF
  AttackedBy([ANYONE],DEFAULT)
THEN
  RESPONSE #100
    Attack(LastAttackerOf(Myself))
END

IF
  True()
THEN
  RESPONSE #100
    RandomWalk()
END



edit:
jak chcesz sprytniejszego niedźwiadka to zainstaluj SCS. Spróbowałem wkleić zawartość WDASIGHT z tego moda i dostałem wiadomość forum:
Cytat:
Your message is too long. It can not be more than 65500 chars.

:zab:
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-12-20, 05:27   

Coś się nie zgadza K4thosie :) Albo inaczej - zgadza się, ale zauważ ze w pliku jaki wkleiłeś z BGEE NIE MA polecenia ataku na Nexil Xavarta - ten blok musi być podpięty gdzieś indziej (bo inaczej nie leciałby niedźwiadek prosto na xavasrta omijajac cały team jaki mu stał na drodze i robił zeń jeża) i jako nadrzędny jest wykonywalny przed jakimkolwiek innym - to jest błąd o jakim mówię... Nie trzeba mi 50 blokw kodu jak w SCS - starczy by mob nie był samobójcą :lol:
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2015-12-20, 06:56   

Cytat:
Coś się nie zgadza K4thosie :) Albo inaczej - zgadza się, ale zauważ ze w pliku jaki wkleiłeś z BGEE NIE MA polecenia ataku na Nexil Xavarta - ten blok musi być podpięty gdzieś indziej (bo inaczej nie leciałby niedźwiadek prosto na xavasrta omijajac cały team jaki mu stał na drodze i robił zeń jeża) i jako nadrzędny jest wykonywalny przed jakimkolwiek innym - to jest błąd o jakim mówię... Nie trzeba mi 50 blokw kodu jak w SCS - starczy by mob nie był samobójcą :lol:
znajdź mi taki blok to uwierzę.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-12-20, 11:01   

Niestety BGEE nie obsługuje IE a moje NI nie radzi sobie z EE (musiałbym chyba uaktualnić, eh eh) więc zamiast tego... opowiem Ci bajeczkę!

Na początku tuldek zaczął nową grę i przy pomocy kodów szybko zebrał team po czym teleportował go wyekwipowanego w bronie strzeleckie do wioski Xavartów:

potem pogadał z Nexil Xavartem:

Przez co w wiosce pojawił się wielki i zły Ursa:

Tuldi zaatakował Xavarta podczas gdy cała reszta jego przyjaciół zaczęła ostrzeliwywać Ursę. Chcieli szybko wykończyc niedźwiadka bo zgodnie z blokiem
IF
See(NearestEnemyOf(Myself))
THEN
RESPONSE #100
AttackReevaluate(NearestEnemyOf(Myself),30)
END

IF
AttackedBy([ANYONE],DEFAULT)
THEN
RESPONSE #100
Attack(LastAttackerOf(Myself))
END
Powinien ich od razu zaatakować - wszak oni go okładali strzałami a Nexil był tak daleko że go Ursa nawet NIE WIDZIAŁ

Na szczęście Ursa zignorował pociski i strzały jakie mu w zadku lądowały i - prowadzony WYŻSZĄ MOCĄ - ruszył na zachód zjeść swojego pana jaki go do pomocy przywołał:


Z chwilą gdy wielki niedźwiedź stanął naprzeciw Tuldika ten mało zbroi nie zamoczył myśląc, że może Ursa postanowił pozbyć się najpierw jego więc... mężnie naprzeciw misia ruszył topór unosząc, z oddali dobiegł go okrzyk Imoen "On zeżre mi braciszka!". Na szczęście MOC czuwała nad Tuldorkiem i Ursa (wciąż dostając strzałami i przypominając już jeża) OMINĄŁ krasnoludzkiego wojownika, dalej w zacietrzewieniu biegnąć do Nexila:

Nie bacząc na groźną misiową broń jaką były gazy po ukradzionych koszykach piknikowych dzikiego Yogiego Tuldi dołączył się do walki i zaczął rżnąć misia od tylca toporem. Tego już zbyt wiele było dla niedźwiadka i w końcu zdecydował on, że pora przenieść sie do krainy wiecznych łowód wraz z wypatroszonym Puchatkiem... Zdechł nie zadawszy drużynie nawet jednego ciosu, ale za to... ale za to sprowadził tego wrednego Nexila na skraj śmierci! Dobre i to, wszak go głodziła menda jedna:


K4thos napisał/a:
znajdź mi taki blok to uwierzę.

Skoro nie ma takiego bloku to widać moją wersje BGEE opętał duch świąt bożego narodzenia i postanowił mi zrobic prezent z tej walki :razz: Odwróćmy sytuację - Teraz K4thosie to TY mi powiedz dlaczego bloki w skrypcie Ursy nie działają jak powinny - bo z tego co masz powyżej wynika że coś te dwa jakie podałem blokuje do śmierci Nexila (po quick load najpierw zabiłem Nexila i wtedy Ursa zaczął zachowywać się tak jak wynika ze skryptu który wkleiłeś). Jeśli nadal twierdzisz, że to normalne zachowanie dla misia w BGEE to ja chyba przespałem całą jaką przeszedłem - każdy inny misiu reaguje jak powinien - atakuje tego kto stoi obok a jeśli dostanie strzałą podbiega do łucznika by go 'uścisnąć' - Ursa nie.... co z tego wynika masz w "bajeczce" :razz:
A poniżej save żebyś mógł sam sprawdzić.
http://www.speedyshare.co...000007-ursa.rar

Osobiście sądzę ze jakis durnowaty blok jest dodany albo w skrypt obszaru albo w Nexila (przez actionoverride) i to właśnie odpala się jako pierwsze z poleceniem zabicia Xavarta... ale jak pisałem głowy nie dam gdzie to - wiem tylko że takie zachowanie Ursy to definitywnie babol ^^
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 49
Posty: 2041
Podziękowania: 253/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2015-12-20, 11:07   

Sprawa jest wielce ciekawa. Ursa jest przywoływany z dialogu NEXLIT.DLG, zawierającego tylko ten jeden blok.

W oryginalnym BG1 lista poleceń bloku wygląda:
Kod:
CreateCreature("URSA",[3557.2061],S)
ActionOverride("Ursa",Attack("Nexlit"))


Natomiast w BGEE:
Kod:
CreateCreature("URSA",[3557.2061],S)
ActionOverride("Ursa",Attack("Nexlit"))
Enemy()


Wygląda, jakby Ursa w zamierzeniu miał atakować Nexlita, ale z nie do końca zrozumiałych własności silnika gry tego nie robił i postanowiono to poprawić dodając "Enemy()", ale przedobrzono w drugą stronę.
Albo "Enemy()" nie ma nic do rzeczy, a na silniku BGEE zmienione zostały nieznacznie własności polecenia "Attack()", że w BG1 było przerywalne a w BGEE jest nieprzerywalne, póki obiekt docelowy nie zginie (może nie do końca nieprzerywalne, ale wystarczy, że żadne polecenie z WDASIGHT.BCS nie ma wyższego priorytetu, jeżeli są dopisywane do kolejki akcji postaci, to grzecznie czekają, aż zakończy się "Attack("Nexlit")" ).

Dodatkowy skrypt mógłby być przypisywany w URSA.CRE z dialogu Nexlita lub skryptu obszaru, ale sprawdziłem, że nie. Blok "Actor" w ARE może mieć ustawione własne skrypty, które nadpisują ustawienia w CRE, ale nie dotyczy to URSA.CRE, który przywoływany jest poleceniem z dialogu.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Tuldor88, Jolan
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-12-20, 11:21   

Innymi słowy finalnie powinno to wyglądać tak:
- ktos atakuje Ursę -> Ursa oddaje
- Nikogo nie ma w pobliżu, Ursa nie jest atakowany -> Ursa się 'wścieka' i atakuje Nexila
Gdyby tak było nie miałbym nic przeciwko ^^
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2015-12-20, 14:13   

Cytat:
Skoro nie ma takiego bloku to widać moją wersje BGEE opętał duch świąt bożego narodzenia i postanowił mi zrobic prezent z tej walki :razz: Odwróćmy sytuację - Teraz K4thosie to TY mi powiedz dlaczego bloki w skrypcie Ursy nie działają jak powinny - bo z tego co masz powyżej wynika że coś te dwa jakie podałem blokuje do śmierci Nexila (po quick load najpierw zabiłem Nexila i wtedy Ursa zaczął zachowywać się tak jak wynika ze skryptu który wkleiłeś). Jeśli nadal twierdzisz, że to normalne zachowanie dla misia w BGEE to ja chyba przespałem całą jaką przeszedłem - każdy inny misiu reaguje jak powinien - atakuje tego kto stoi obok a jeśli dostanie strzałą podbiega do łucznika by go 'uścisnąć' - Ursa nie.... co z tego wynika masz w "bajeczce" :razz:
A poniżej save żebyś mógł sam sprawdzić.
http://www.speedyshare.co...000007-ursa.rar

Screeny przemawiają więcej niż słowa. Byłem niewiernym Tomaszem :oops: Może sam to zgłoszę Beamdogowi. Przetestuję save'a i zobaczę czy usunięcie tego Enemy() coś da.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-12-20, 14:28   

K4thos napisał/a:
Może sam to zgłoszę Beamdogowi.
Spoko, w końcu po to tutaj te wszystkie babole opisuje by je dalej - do osób decyzyjnych - ktoś (Ty, Cahir, itd) podrzucić mógł, bo gdyby o hejt chodziło starczyłby mi SB albo bym nowego wątku nie zakładał tylko pisał w zbiorczym :wink:
Zobaczę co jeszcze uda mi się wyłapać.
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-12-22, 17:42   

Knieja Larsa, spotykamy Baelotha a ten nosi na sobie szatę złego arcymaga... szatę ARCYMAGA. Najlepszą szatę w grze jaka w BG1EE kosztuje ~20.000 w wysokim żywopłocie albo ubicia Daerona w kopalni kniei otulisko...

Powiedzcie mi że to bład i ktoś chciał mu dać szate wędrowcy (też jest czerwonawa więc byłby usprawiedliwony) :sad:

PS: Dialog w efekcie którego drowik się do nas dołącza od dziś jest na mojej liście "największe suchary baldura" normalnie nie wiedziałem, czy trzepnąć głową o klawiaturę czy po prostu wyłączyć monitor i klikać enter licząc że się skończy...
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2015-12-22, 17:45   

bez screena ale kawałka dokładnie zacytowanego tekstu nic nie powiem :alv:

edit: aaa chodzi o Baelotha. Myślałem że piszesz o błędzie w tłumaczniu nazwy szaty. To jest w zasadzie easter egg dodany w którymś patchu. Antagonista Black Pits. Z tego co pamiętam nie ma chyba nawet żadnych banterów i jest przekokszony do granic możliwości. Nawet go nie reklamują w liście nowych NPC.

Cytat:
PS: Dialog w efekcie którego drowik się do nas dołącza od dziś jest na mojej liście "największe suchary baldura" normalnie nie wiedziałem, czy trzepnąć głową o klawiaturę czy po prostu wyłączyć monitor i klikać enter licząc że się skończy...
Może dialog jest słabo przetłumaczony. Jak dasz screena to porównamy z angielską wersją i może poprawimy na coś bardziej zjadliwego.

edit2: Przeglądam dialog.
Cytat:
Baczność niechlujne niedołęgi! Do łopat! Możemy się dokopać do Podmroku w ciągu kilku godzin.

hej, nie taki zły :P

Faktycznie postać startuje z szatą złego arcymaga, więc z punktu widzenia power gamingu można obedrzeć go z szat i spieniężyć za majątek na samym początku gry, gdy złoto jest jeszcze ważne. Niefortunna zmiana.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-12-22, 18:30   

"Easter egg" pozwalający zdobyć szatę arcymaga przed beregostem (odbijamy na prawo od ogra z pasami i bijemy kilka gibberlingów po drodze)... więc nie wiem czy to zamierzone czy po prostu komuś nie chciało się czekać do kniei otulisko na szmatkę ^^

Wiem, że Baeloth to nasz stary znajomy z "kręgów podmroku" ale... i tak dziwnie wygląda to jego zachowanie, baa nawet wtrącenia Neery podczas dialogu pasują jak pięść do jajek - momentami człowiek patrzy i tylko myśli "wtf? Gdzie tu konktekst rozmowy?" Dobra, poświęcę się i zescreenuję toto co nazywa się dialogiem - ale najpierw się piwkiem znieczulę.

EDIT: Szaty nie spieniężysz tak łatwo (bo jest kradziona i nie każdemu ją sprzedasz) le i tak można bez problemu przełożyć ją na protagonistę/innego NPC i ma sie przyodziewek do samego końca gry (w pierwszym rozdziale!).
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2015-12-22, 18:49   

sprawdziłem warunek pojawienia się Baelotha - minimum 5 level charname, więc początku gry nie skopiesz. Ale i tak zgadzam się, że taki item za darmo to nieporozumienie. Można by go łatwo przypisać tylko do tej postaci (ITEM_USE.2DA). Inna kwestia że sam Baeloth jest najsilniejszą postacią przyłączalną w całym baldurze (wliczając dwójkę)
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-12-22, 20:13   

A co w nim takiego wyjątkowego jeśli mogę spytać ;) ? Pomijając pierścień bo ten faktycznie jest hmm.... dobra, nieważne :P Odnośnie tego przypisania szaty - byłby to dobry pomysł - tego typu przedmioty (podobnie jak amulet Edwina czy łapka Alory z oryginalnej gry) nie powinny być równie łatwo przerzucane z kąta w kąt.
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group