Poprzedni temat «» Następny temat
pełna integracja Black Pits I i II w EET (część świata BG)
Autor Wiadomość
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 351
Podziękowania: 61/38
Wysłany: 2015-10-24, 22:30   pełna integracja Black Pits I i II w EET (część świata BG)

Tak sobie myślałem czy w ramach poszerzania świata nie zintegrować Black Pits I i II bezpośrednio z główną grą. Oczywiście standardowe wersje wciąż byłyby dostępne z menu głównego, tak jak teraz.

W przypadku Black Pits 1 mogłoby to wyglądać np. tak:
- usunięcie ze sklepów w BP wszystkich unikalnych przedmiotów, które są do nich dodawane co "rozdział". Zostałby tylko standardowy ekwipunek.
- usunięcie nagród w złocie i doświadczeniu za każda walkę - w ten sposób nie zaburzyłoby to balansu BG1 zarówno od strony ekonomicznej, jak i trudności gry (dostawalibyśmy exp tylko za ubite potworki, więc w sumie niewiele)
- brak możliwości powtarzania walk
- drużyna zaczynająca Black Pits trafiałby w to miejsce z przedmiotami, nie zaczynała od 0
- przygodę można by rozpocząć np. tak: dodać pojedynczy nową "karczemną plotkę" (standardowo pijąc alkohol w okienku - wiecie o co chodzi), którą losowo można by usłyszeć u karczmarza, coś o tym, że krążą słuchy o porwaniach i zmuszaniu do walki na arenach (nawiązanie do pierwszej cutscenki i biografii postaci z BP1). Ta wiadomość ustawiałaby zmienną i teraz jeśli skorzystamy z noclegu to standardowo rozpoczyna się filmik i cutscenka rozpoczęcia BP1. Jeśli wyjdziemy z karczmy i w ciągu 24 godzin nie skorzystamy z noclegu w tej karczmie, to zmienna się zresetuje. Oczywiście tę samą plotę można będzie usłyszeć wielokrotnie, do czasu aż nas porwą, więc to od gracza zależałby moment porwania.
- po ukończeniu przygody wylądowalibyśmy koło opuszczonej wieży w Kniei Larsa, tam gdzie standardowo w BG:EE znajdujemy Baelotha. Trzeba by mu lekko zmodyfikować dialog, żeby skomentował naszą ucieczkę. Nie widzę też problemu żeby umożliwić ubicie go lub pozwolić mu dołączyć do drużyny jak w BG:EE.

Taka implementacja zajęła by mi max kilka godzin i moim zdaniem nieźle wkomponowałaby się w świat gry. Gracz decydowałby kiedy i z jakim ekwipunkiem dałby się porwać, więc sam ustaliłby trudność przygody.

Schody zaczynają się przy Black Pits 2. Na razie coś takiego chodzi mi po głowie:
- standardowe kroki zmierzające do niedopuszczenia żeby przygoda nadmiernie ingerowała w świat gry - XP tylko za ubite potworki, a nie setki tysięcy punktów co walkę, brak zastrzyków złota, przegiętych przedmiotów w sklepach, możliwości powtarzania walk,
- jako, że cutscenka porwania Black Pits 2 rozgrywa się w karczmie, toteż trzeba by ją dodać gdzieś w grze. Myślę, że Targowo się do tego nada, a konkretnie to miejsce:

Jeśli wcześniej ukończyliśmy Black Pits 1, to po wybraniu odpoczynku zaskakiwałby cutscenka Black Pits 2.

W czym więc problemem? W poziomie trudności Black Pits 2. Jeśli drużyna trafiałby tam niewystarczająco przygotowana i nie mogła w żaden sposób uciec to właściwie zostałaby tam na zawsze. Pomiot Bhaala, Smoki, Lisze i masa innych wyzwań to nie w kij dmuchał. Najlepiej by było żeby drużyna miała możliwość opuszczenia areny, jeśli gracz zda sobie sprawę, że sobie nie radzi, ale to kolidowałoby z fabułą BP2. Nie bardzo wiem jak to rozwiązać. Jakieś pomysły? Oczywiście cała reszta propozycji też podlega dyskusji, bo na chwilę obecną to tylko zlepek na szybko wymyślonych rozwiązań.

Zdaję sobie sprawę, że temat nie będzie tak popularny jak ten o IWD, bo mało kto zna przygody Black Pits. Mimo to mam nadzieję na jakiś odzew (dozwolone offtopy) :)
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowyU
nowyU

Posty: 294
Podziękowania: 20/163
Wysłany: 2015-10-24, 23:19   

To może zostawić BP2 na Tron Bhala w Amkethram, ewentulanie dopiero po wyjściu z Podmroku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-10-25, 01:34   

K4thos napisał/a:
(dozwolone offtopy)
Tuldor incoming...!


Ok, po pierwsze - pomysł z integracją wywołuje u mnie mieszane uczucia bo BP(2) to tak na dobrą sprawę bardziej arena niż jakakolwiek 'przygoda' z rozwiniętą fabułą... Co więcej idea iż gracza będą na nią za każdym razem porywać jest dosyć słaba (Najpierw go porywa Irenicus, potem do Black Pitsa, następnie do BP2? ... luuudzie bez jaj, jeszcze ze 2-3 razy a Charname dostanie syndromu sztokholmskiego :lol: )
Z drugiej strony kilka nowych lokacji nie zawadzi, tym bardziej, że chyba z dostosowaniem "czarnej dziury" będziesz mieć mniej roboty niż z ID ^^

Oto co mi się lęgnie w łepetynie:
- Black pits i Black pits II dodać jako 'dodatkowe areny' w ust natha
(Było nie było są już tam areny w karczmie prawda? Można zatem np sprawić by po wygraniu 'finałowej walki' na każdej z nich NPC umożliwiał nam teleportację do kolejnej. Można też dodać przejścia z poziomu samego miasta)
- Dalej czarną dup... dziurą, zarządzają drowy, ale z uwagi na fakt iż jesteśmy w podmroku aż tak to nas po oczach nie razi
- Z uwagi na fakt iż sami na arenę ruszamy po usieczeniu przeciwników z karczemnej areny możemy w razie czego się wycofać jeśli kolejne walki sprawiają nam problem (w przypadku porwania raczej nie ma takiej opcji bez ostrego zgrzytu w realności i fabule)
- Sklepy bym całkowicie wywalił (na tym etapie mamy już sporo swojego złomu) za to nagrody w xp i złocie powinny być przyznawane po walkach jako gratyfikacja dla zwycięzcy (po coś w końcuy na arenie się walczy) niemniej oczywiście ich ilość trzeba by zbalansować.

W efekcie dodasz BP w miejsce gdzie modów praktycznie nie ma - czyli na etapie Podmroku. Minusem mojego pomysłu jest fakt iż musiałbyś zedytować przeciwników by pasowali do tego etapu gry.
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 35
Posty: 853
Podziękowania: 140/35
Wysłany: 2015-10-25, 08:18   

Ok akurat jeśli chodzi o dodanie Black Pirsów byłem sceptyczny. Ten tryb od zawsze mi się nie podobał i uważam go za statę zasobów, które mogłyby pójść na dopracowanie podstawowej zawartości.

Uważam, że aby w zgrabny sposób dodać BP do gry, trzeba by jakieś dialogi dopisać/zmodyfikować. Pomysł Tuldora na umiejscowienie areny jest niegłupi.
Wg. mnie trzeba byłoby skasować motyw porwania, a naparzanka musiałaby być dobrowolna.

Ale szczerze mówiąc nie wiem czy jest sens bawić się w dodawanie na siłę BP do EET.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 351
Podziękowania: 61/38
Wysłany: 2015-10-25, 08:58   

edit: post przenoszę niżej, bo pojawił się na minutę przed postem Cahira, więc pewnie mu umknął.

Cytat:
Ok, po pierwsze - pomysł z integracją wywołuje u mnie mieszane uczucia bo BP(2) to tak na dobrą sprawę bardziej arena niż jakakolwiek 'przygoda' z rozwiniętą fabułą... Co więcej idea iż gracza będą na nią za każdym razem porywać jest dosyć słaba (Najpierw go porywa Irenicus, potem do Black Pitsa, następnie do BP2? ... luuudzie bez jaj, jeszcze ze 2-3 razy a Charname dostanie syndromu sztokholmskiego :lol: )

Tuldorze, no nie wiem. Teoretycznie te wszystkie porwania mogą wydawać się dziwne, ale na dobrą sprawę nie jest tak źle, jak to przedstawiłeś. W przypadku Black Pits 1 faktycznie nie mamy wyboru, ale już w Black Pits 2 samego porwania da się uniknąć. Tu masz filmik kończący Black Pits 2 zanim jeszcze się zacznie :) https://www.youtube.com/watch?v=HuJ1kFrDsBA
Do tego dochodzą motywy porwań. Im o nas głośniej na wybrzeżu mieczy tym większa szansa, że Baeloth się nami zainteresuje (Black Pits 1). A za drugim razem, już jako zwycięzcy Kręgów Podmroku, mamy stanowić główną atrakcję nowej areny, więc to że się na nas czają ma logiczne uzasadnienie. Jest to ładnie przedstawione w BP2 (tam gramy w domyśle tą samą drużyną co w BP1, nazywaną Czempionami areny Baelotha), więc historia raczej nie jest nazbyt naciągana. Tu też upatrywałbym możliwości ewentualnego powrotu z Black Pits 2 - np. przekonanie antagonisty, że jako celebryci chcemy startować z wolnej stopy. Jeśli ktoś grał w Black Pits 2 i ma pomysł na jakim etapie i w jaki sposób zaimplementować tego typu rozwiązanie, bez jednoczesnego rozwalenia całej fabuły, to proszę o odzew.
Cytat:

To może zostawić BP2 na Tron Bhala w Amkethram, ewentulanie dopiero po wyjściu z Podmroku.

Bez cięcia poziomu trudności dopiero w pełni napakowana drużyna z Tronu Bhaala jest w stanie jako tako radzić sobie z końcowymi walkami Black Pits 2. Jest to jakaś opcja, ale wtedy pierwsza połowa przygody byłaby za prosta, no i strasznie późno ten moment rozpoczęcia.

Cytat:
W efekcie dodasz BP w miejsce gdzie modów praktycznie nie ma - czyli na etapie Podmroku. Minusem mojego pomysłu jest fakt iż musiałbyś zedytować przeciwników by pasowali do tego etapu gry.

Pasowałoby, ale tylko dla BP1, bo tenże ma miejsce w Podmroku. Na razie bardziej przekonuje mnie rozegranie tej przygody jeszcze na etapie BG1 (mniej z tym roboty), choć pomysł ciekawy. Możliwe też, że SoD doda Podmrok, bo jeśli wierzyć wiki, pod zamkiem Dragonspear jest zejście do Podmroku, więc jeśli Beamdog się na to zdecydował, to można by tam wsadzić przygodę i lekko wzmocnić wyzwania. Z drogiej strony ogranicza to pole manewru jeśli chodzi o moment startu w porównaniu do pomysłu z pierwszego postu. Pomyślę nad tym.

Dzięki za dotychczasowy feedback, proszę o więcej :)
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group