Poprzedni temat «» Następny temat
WoBG- recenzja
Autor Wiadomość
anoim2666

Posty: 366
Podziękowania: 49/17
Wysłany: 2015-10-22, 21:18   WoBG- recenzja

Uwaga, nie zamierzam tutaj słodzić tego co posłodzone i skupię się bardziej na wadach niż zaletach.
Gdy pierwszy raz odpaliłem WoBG pomyślałem że właśnie tak powinna wyglądać edycja EE. Pod względem ilości nowej zawartości bo nad jej jakością można by jednak popracować...
BG1
Tutaj w zasadzie nie ma się co przyczepić. Nowe zadania w większości wpasowują się w klimat gry, mody są na wysokim poziomie (poza SoB i Drizzt Saga, które trochę się wybijają ale nie biją one przesadnie po oczach więc nie narzekam). Prawdę mówiąc, oryginalne treści też nie były wyśmienite, więc to działa na korzyść modów bo ciężej je dla gracza, który po raz pierwszy gra w BG odróżnić od oryginalnej zawartości.
IWD
Nej bardzo rozwija tę grę, więc jak dla mnie jest to lepsze rozwiązanie niż granie w grę oddzielnie. NPC są niestety tylko do pewnego momentu rozgadani bo gdy opuścimy Odciętą Dłoń to milkną. W obu dodatkach też nie mają wtrąceń. Zdaję sobie sprawę, że to kwestia moda, który nie obejmuje całej zawartości IWD ale to trochę dziwnie wygląda.
BG2
Tutaj mam najwięcej zarzutów. w tym momencie przez mody cierpi jedna z ważniejszych aspektów gry. Klimat. Nowej zawartości jest tu mnóstwo i to jest niestety minus. W większości jest ona niedopracowana, słabej jakości itp. Głównie chodzi mi o megamody. Dajmy na to, NPC z TDD. Mają mało banterów, są jednowymiarowi, niczym się nie wyróżniają, przeze mnie byli zawsze olewanie. taki Avaunis jest zwykłym paladynem o którym gdyby nie solucja nigdy bym się nie dowiedział. Po co w grze masa niedopracowanych NPC?
Sprawa numer dwa to loch irenicusa i armia nowych towarzyszy do przyłączenia na starcie. Chloe- rozumiem, jest to uzasadnione fabularnie niech se tam zostanie. Tyle. resztę najlepiej gdzieś poprzenosić, bo tak Katchiko miałaby tam robić? Nie lepiej żeby była pod miedzianym diademem? Nie byłoby to bardziej logiczne? Troje NPC stawionych w kolejce do przyłączenia przy wyjściu z lochów? To wygląda komicznie. Wulfgara i Drizzta można by umieścić na przykład w kanałach i nie wymagałoby to dużego ingerowania w dialogi. A Yarsenę na przełęczy małego zęba albo w innej dziczy. No bo jakie jest uzasadnienie fabularne, że spotykamy ja w lochach?
Kolejna sprawa to angielskie udźwiękowienie przetłumaczonych dialogów. Po co one? Nie można ich po prostu usunąć? Nie uwierzę, że komuś taka mieszanka języków pasuje.
BG2 wymaga pojechania skalpelem albo korekcji bo w obecnej postaci prezentuje się tak niezbyt ciekawie przede wszystkim ze różnice poziomowe (jakościowe) zwartości są zbyt duże.
W toB nie ma za bardzo co oceniać więc nie będę o nim nic mówił.
Oceny tylko dotczą nowej zawartości, nie oryginalnej gry.
BG1: 9/10
IWD: 8/10
BG2 6+/10
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Narsil 
Złamany Miecz ;)


Wiek: 28
Posty: 132
Podziękowania: 4/5
Skąd: z Amanu
Wysłany: 2015-10-23, 20:19   

Również zastanawia mnie obecność TDD. Nie spotkałem chyba nikogo, kto wypowiadałby się pozytywnie o tej abominacji.


Mnie najbardziej drażni to, że jeżeli nie chcemy stracić "kontentu" gry, skład na IWD jest niemalże z góry ustalony. Charname, Yoshimo, Kachiko, Drizzt, Hrothgar... nie pozostawia to dużego pola do popisu. Acz zdaję sobie sprawę, że nie da się tego przeskoczyć.
_________________
http://kazualgame.blogspot.com/ - Age of Decadence
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowyU

Posty: 297
Podziękowania: 20/178
Wysłany: 2015-10-23, 21:04   

Ja się pozytywnie wypowiadam na temat TDD, swego czasu ujeły mnie naprawde dobre walki ze smokami, cala historia mimo ze deta mimo wszystko sie klei i gdyby nie powtorzone lokacje to mialby u mnie ta sama ocene co TS a moze nawet wyzsza. Na pewno TDD jest znacznie lepsze od CtB, SoS czy RoTa gdzie przez pol gry nic sie tak naprawde nie dzieje, nie mowiac o tachaniu ze soba Drizda (RoT) nie mogac go choc na chwile odlaczyc.
Podsumowujac, z megamodow TDD jest raczej w czołówce :P

PS. W stosunku do tego co napisales, to tyko Drizda o ile go zdazysz spotkac, musisz zabrac ze sobą, Kachiko i Yoshimo oraz cala reszte mozesz odeslac do knajpy.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 28
Posty: 716
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-23, 21:23   

Narsil napisał/a:
nie najbardziej drażni to, że jeżeli nie chcemy stracić "kontentu" gry, skład na IWD jest niemalże z góry ustalony. Charname, Yoshimo, Kachiko, Drizzt, Hrothgar...

Z tych co wymieniłeś to tylko Charname i Hrothgar(choć Hrothgara można tymczasowo odłączyć) są wymagani w IWD. Pozostałą trójkę można przyłączyć po powrocie z IWD.

nowyU napisał/a:
a się pozytywnie wypowiadam na temat TDD, swego czasu ujeły mnie naprawde dobre walki ze smokami

Jeśli ten smok który uwielbia iluzje pochodzi z TDD to zgadzam się w pełni.
Ostatnio zmieniony przez Scol 2015-10-24, 11:47, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Narsil 
Złamany Miecz ;)


Wiek: 28
Posty: 132
Podziękowania: 4/5
Skąd: z Amanu
Wysłany: 2015-10-23, 23:37   

Cytat:
Podsumowujac, z megamodow TDD jest raczej w czołówce :P


... co świadczy bardziej o miernocie megamodów niż o jakości TDD. ;)

Cytat:
Kachiko i Yoshimo oraz cala reszte mozesz odeslac do knajpy.


...i będą odstawać X poziomów od reszty. No, thanks.

Cytat:
Pozostałą trójkę można przypłączyć po powrocie z IWD.


Drowa też? How about that, do tej pory żyłem w przekonaniu, że po odłączeniu strzela focha i znika na amen.
_________________
http://kazualgame.blogspot.com/ - Age of Decadence
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
greegarak 

Wiek: 35
Posty: 401
Podziękowania: 36/49
Wysłany: 2015-10-24, 09:16   

Narsil napisał/a:
Cytat:
Kachiko i Yoshimo oraz cala reszte mozesz odeslac do knajpy.


...i będą odstawać X poziomów od reszty. No, thanks.


Yoshimo Złodziej:Łowca Nagród
10 min poziom 160 000 PD jeśli PC posiada mniej niż: Wojownik 750 000 PD
11 poziom 220 000 PD jeśli PC zdobył: Wojownik 750 000 PD
12 max poziom i Biegłość w Strzałkach ^ Wojownik 1 000 000 PD


Yoshimo może mieć 1 000 000PD, więc nie będzie odstawać. Kachiko i tak jest przegięta, więc może odstawać w PD.
_________________
http://athkatla.cob-bg.pl...details&p=66530
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 28
Posty: 716
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-24, 11:49   

Narsil napisał/a:
Drowa też? How about that, do tej pory żyłem w przekonaniu, że po odłączeniu strzela focha i znika na amen.

Drizzt znajduje się przy wyjściu z lochów a do IWD można się dostać z pierwszego poziomu. Po prostu nie przyłączaj ich do puki nie wrócisz z IWD.

Narsil napisał/a:
...i będą odstawać X poziomów od reszty. No, thanks.

Jak wyżej, po prostu wpierw wyczyść pierwszy poziom lochów, potem zrób IWD a następnie przyłącz NPCków. Dzięki wyrównywaniu XP nie będą odstawać jeśli to ich pierwsze przyłączenie do drużyny.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowyU

Posty: 297
Podziękowania: 20/178
Wysłany: 2015-10-24, 12:18   

Narsil proszę jak odpowiadasz na moje posty to czytaj je w całości :P

A tak poza konkursem; co Wy macie z tym odstawaniem od reszty, Baldur 1 i 2 między innymi tym mnie ujął, że można mieć podział w druzynie na bardziej i mniej doświadczonych kompanów (nie tak jak w płaskim pod tym względem IWD 1 i 2), można mieć kompanów o 1 czy 2 poziomy silniejszych jak Kivan czy Jaheira w BG1 i tych mniej. Podobnie w BG2. Poza tym wieloklasowość i dwuklasowanie i tak mocno miesza w równości poziomów po co na siłę równać wszystkich do jednego poziomu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-10-24, 12:41   

Hmm... może by kto przerzucił posty z dyskusją tutaj: http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=5854 ? Inaczej zaraz recenzja zginie pod toną dyskusji :grin:
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group