Poprzedni temat «» Następny temat
I Shall Never Forget - opinie i uwagi
Autor Wiadomość
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 648
Podziękowania: 91/78
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2015-08-27, 14:45   I Shall Never Forget - opinie i uwagi

Poszedł nowy temat o White Queen, to czas też na kolejne CoI.

Mod w moim odczuciu nie aż tak dobry jak Ogrody i Śródcienie, ale od Białej Królowej lepszy, pewnie dlatego, że bardziej się skupia na opowiedzeniu historii niż na walce (przez historia jest bardziej rozbudowana). Aczkolwiek trochę się zawiodłem, co do Ganimedesa
Byłem pewien, że dojdzie do jakiejś zdrady czy ataku - zwłaszcza, że wyglądał na Zakpturzonego Czarodzieja. Dopiero później doczytałem w readme, że coś takiego było w jednej z pierwszych wersji moda i później zostało usunięte.
a zwłaszcza że ostateczne zakończenie jest zawsze takie samo - myślałem, że coś tam będzie zależało od naszych wyborów.
Na przykład była możliwość albo rozmawiać ze Wspomnieniami Seleny, albo je odrzucać - jeśli się nie mylę, to jedyną różnicą tutaj jest poznanie/nie poznanie tych wspomnień, bo i expa się dostanie tyle samo i nie zauważyłem, by miało to jakiś wpływ np. na ostatnią rozmowę z Seleną.
A przy samym zakończeniu miałem trochę taką minę WTF:
Z jakiej paki Orion na czas końcowej walki przybrał postać Otiaga? :shock: O co tu w ogóle chodziło, bo ja nie widzę żadnego sensownego wytłumaczenia - no, może poza tym, że w readme jest wspomniane o jakiejś zmianie animacji Oriona w związku z BG2EE, czyżby wcześniej miał zupełnie inną animację? Może jakąś sensowniejszą... :wink:
Natomiast fajnie, że się znalazły różne dodatkowe smaczki, też takie, które odkryć można tylko przez przypadek (albo przeglądając pliki moda :razz: ) Ptaszek! :smile:


No i tradycyjnie już w moim wykonaniu czas na rozmaite uwagi techniczne, trochę się ich tu zebrało.

Jeśli po spotkaniu z Niekompletnym spróbuje się wobec Oriona użyć kwestii agresywnej, sugerującej zaatakowanie go, drużyna jest automatycznie wyrzucona za drzwi, a quest zepsuty i przerwany (nawet wejście do obserwatorium zostaje zablokowane). Jednak mimo to pojawia się Ganimedes i proponuje spotkanie, jakby quest normalnie toczył się dalej.

Gdy Charname przenosi się do podziemi, pozostali towarzysze zostają w domu Oriona - niby dostają fioletowe kółka (MakeUnselectable), ale skrypt jakoś nie do końca działa, bo po chwili wracają do zielonych, zaraz znów wskakują na fioletowe i tak w kółko - ale nie mam pojęcia, czym jest to spowodowane. Dodatkowo uważam, że zdecydowanie lepiej by to wyglądało, gdyby to przejście do podziemi oraz powrót były w trybie cut-scenkowym (jak sny w oryginalnym Baldurze).

Rzecz, którą lepiej dać w spoiler: Wspomnienie Goriona ma - w zasadzie z racji przekopiowania danego pliku z BG1 i dopiero późniejszej jego modyfikacji*, jak mniemam :razz: - przypisane jego dźwięki i to jest fajne. Problem jest taki, że w BG2 pliki dźwiękowe Goriona z jedynki wcale nie zostały zawarte, więc wspomnienie (o ile ktoś nie gra w BGT) i tak milczy - zatem dobrze by było dołączyć do moda pliki GORINxx.wav.
*Btw. zauważyłem, że na podobnej zasadzie Rzeźba jest skopiowaną i zmodyfikowaną Branwen, bo wszystkie przypisane jej dźwięki też się ostały - choć tych w grze i tak nie usłyszymy :wink:
A dodatkowo: czy jeśli w rozmowie odrzucimy to wspomnienie, to "Gorion" nie powinien zniknąć? Bo u mnie stał dalej po prostu, tylko przy próbie rozmowy było "nie ma ci nic do powiedzenia".
I jeszcze odnośnie specjalnych zdolności, które możemy zyskać: bardzo fajnie, że odmiennie prowadząc rozmowę, możemy zyskać różne zdolności, ale obecnie to wygląda tak, że wybór zdolności zależy tylko i wyłącznie od ostatniej kwestii Charname'a, a powinien raczej wynikać jakoś z całości rozmowy.


W ostatniej rozmowie z Orionem: można mu wcisnąć kit "coś poszło nie tak z rytuałem, tylko zemdlałem", ale chwilę później i tak można wybrać kwestię "sama mi powiedziała, że nie ma drogi powrotnej" - ta kwestia poprzednią wyklucza, czyli co: kłamstwo ma krótkie nogi? :wink:

Zjedzenie Czarnego nasiona owszem zabiera punkt charyzmy, ale już punktu reputacji jakoś mi nie odjęło - nie bardzo wiem dlaczego, bo ustawione jest wydawałoby się jak trzeba: czy po prostu dany efekt nie chce zaskoczyć, czy też jest coś, co mu przeszkadza się aktywować? Dodatkowo, zapewne przez efekt LearnSpell, zjedzenie daje nam 1000 exp, bo dodawana zdolność jest 1. poziomu - może jest jakiś inny sposób na dodanie specjalnej zdolności, by nie wyglądało to tak dziwnie z tym expem?

Dwa poważne zepsucia w dialogach - zapętlenia bloków:
- w dialogu z Nieznajomym blok Reward001 ma na końcu GOTO Reward001, a powinien mieć - jak przypuszczam - Reward003 (zresztą Reward002 też ma GOTO Reward001, a wydaje mi się, że też powinien mieć Reward003). Obecnie można na początku rozmowy wybrać tylko pierwszą z trzech opcji, by nie doszło do zapętlenia.
- w dialogu z Seleną w bloku Selene001 odpowiedź druga prowadzi ponownie do Selene001, a powinna najpewniej do Selene00X1. Tu na szczęście zawsze można wybrać też pierwszą odpowiedź, po której dialog rusza dalej (przy Nieznajomym jeśli dochodzi do zapętlenia to trzeba wyłączać grę przez ALT+F4, bo w kółko nawija jedną wypowiedź i nie można na to nic poradzić - bardzo irytujące).
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1240
Podziękowania: 115/151
Wysłany: 2015-09-30, 17:27   

Wie ktoś jakie są prawdziwe parametry długiego miecza, który można kupić w świątyni?
_________________
www.ruchjow.pl
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 648
Podziękowania: 91/78
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2015-09-30, 17:40   

Chodzi o ten miecz "Tchnienie rakshasy"? Zgodne z opisem są podstawowe TraK0, obrażenia, umagicznienie (+3) i premia +5% odp na magię. Natomiast dodatkowe TraK0 przeciw rakshasom prawdopodobnie nie działa, bo zostało dodane tak samo jak w mieczu "Zabójca dziewcząt" z White Queen (gdzie L`f jeszcze dokładniej niż ja sprawdził, że brak tam oddzielnego pliku efektu).

Edit: o, na sztyletowanie nie zwracałem wcześniej uwagi. Teraz już będę, dzięki :)
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Ostatnio zmieniony przez porfirion 2015-09-30, 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kliwer
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1240
Podziękowania: 115/151
Wysłany: 2015-09-30, 18:05   

Dzięki. Pytam, bo kiedyś zauważyłem, że nie można nim sztyletować a nie ma tego w opisie. Zastanawiałem się, czy coś jeszcze nie działa.
_________________
www.ruchjow.pl
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group