Poprzedni temat «» Następny temat
White Queen - opinie i uwagi
Autor Wiadomość
porfirion 
Przyjaciel Klanu
osiełek


Posty: 636
Podziękowania: 84/76
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2015-08-26, 15:18   White Queen - opinie i uwagi

Jest temat o Ogrodach i Śródcieniach, to dlaczego o Królowej miałoby nie być :smile:

Od strony audiowizualnej, jak zawsze bardzo fajnie, choć tutaj jeszcze bardziej niż sporadycznie w Innershade czuło się w lokacjach ducha Icewindowego (choć te lokacje prócz różnych subtelnych zmian zostały chyba odwrócone lustrzanie :wink: ).
I w sumie do takiego powiewu Lodowatego Wichru pasowały, bo zgodnie z informacjami tu i ówdzie (chyba w samym readme też) mod bardziej od dwóch poprzednich CoI jest nastawiony na walkę.
Inna sprawa, że chyba wybrałem się tam za późno (niemal przed wyprawą do Brynnlaw, po zrobieniu prawie wszystkich innych rzeczy w Athkatli i okolicach, więc ekipa na poziomach średnio 14-15 lub wyżej) i walki zasadniczo były bardzo proste, żadnych czarów i miksturek dopalających nie było trzeba - co najwyżej mag musiał mieć kamienną i lustrzane, by przez przypadek nie oberwać, bo niestety w części lokacji drużyna po wejściu ustawia się odwrotnie niż powinna, przez co mag z ostatniego miejsca w drużynie ląduje na froncie :sad: Może dałoby się to jakoś poprawić (kiedyś)?

Sama fabuła niezła, choć do tych z dwóch poprzednich modów CoI jednak się nie umywa, bo tego rodzaju motyw wydaje mi się dość często spotykany - choć oczywiście ostateczne rozwiązanie może być rozmaite. Brakowało mi też więcej zadań pobocznych czy jakichś smaczków: właściwie (prócz gościa od win - o którym gdybym nie wiedział, że jest z tego moda, to bym się prędko nie domyślił) na miejscu był tylko ten drobiazg z demonem (choć przyznaję, że grałem bez Viconii w drużynie, a z nią też jest jakaś rzecz poboczna - być może nieco większa od spotkania z demonem). I na końcu w sumie był taki pewny... no, nie aż zwrot akcji, ale zaskoczenie/niedopowiedzenie, które daje szansę na dalsze rozwinięcie tej historii (ale obawiam się, że na razie tego rozwinięcia nie ma, przez co o zwrocie akcji ciężko mówić, skoro akcja się kończy :wink: ). Mam nadzieję, że może kiedyś* jakieś rozwinięcie jednak się pojawi.
*żeby to tylko nie było jak w Miodowych Latach: "Kiedyś tak, ale na pewno nie w przyszłości" :P

W sumie uwag technicznych tutaj prawie nie mam, nie zauważyłem jakichś dziwnych, czy nie pasujących właściwości przedmiotów ani skryptów, poza jednym:

Jeśli na końcu pójdziemy na układ ze starym druidem i dostaniemy od niego książkę, to - wbrew jego zapowiedzi, że już go nie zobaczymy - wcale nie odchodzi, co więcej można z nim dalej porozmawiać, ale wówczas aktywuje się taka sama rozmowa, jak wcześniej w jego drzewie (pytania o miejscowe wydarzenia).
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 29
Posty: 1736
Podziękowania: 127/132
Wysłany: 2015-08-26, 17:03   

porfirion napisał/a:
niestety w części lokacji drużyna po wejściu ustawia się odwrotnie niż powinna, przez co mag z ostatniego miejsca w drużynie ląduje na froncie :sad: Może dałoby się to jakoś poprawić (kiedyś)?
player 1-6 zawsze są liczeni zgodnie z tym "kto pierwszy dołączył" do drużyny a nie "na jakim miejscu jest portret" np jeśli ustawisz Charname na 6 pozycji to i tak skrypt go przy ruszeniu gdziekolwiek wrzuci na miejsce gdzie ma być player1, a nie na player6. Nie da się tego poprawić i tak na dobrą sprawę nawet nie ma sensu - jeden trzyma maga z tyłu a inny z przodu bo mag z OpMB lepiej przyjmuje baty od woja :lol:

EDIT:
Ok, źle zrozumiałem - myślałem, że chodzi Ci o przenoszenie się gdzieś przez np dialog/cutscenkę/skrypt a nie wejście do domku i wyjście z niego :oops: W takim razie zwracam honor :smile:
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Ostatnio zmieniony przez Tuldor88 2015-08-27, 16:23, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
porfirion 
Przyjaciel Klanu
osiełek


Posty: 636
Podziękowania: 84/76
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2015-08-27, 14:05   

Tuldor88 napisał/a:
player 1-6 zawsze są liczeni zgodnie z tym "kto pierwszy dołączył" do drużyny a nie "na jakim miejscu jest portret"

Coś musiało Ci się pomieszać lub źle zrozumiałeś - przecież ustawianie się postaci po wejściu do nowej lokacji jest związane właśnie z "na jakim miejscu jest portret" a player1-6 nie ma tu nic do rzeczy (inaczej zmienianie formacji drużyny byłoby bezsensowne). A problem, o którym wspomniałem, zdarza się też w lokacjach z niezmodowanej gry (ale nie mam pojęcia, od czego zależy i czy łatwe jest naprawienie go), osobliwie przypominam sobie różne jaskinie z BG1, gdzie drużyna po wejściu jest ustawiana na odwrót, więc by uniknąć ubicia maga przez potworki, stawiałem tymczasowo Charname'a lub innego silnego woja na ostatnim, szóstym miejscu.

A żeby nie było zupełnego offtopu od White Queen - przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz:

Rękawice "Spellbinders" - co zostało przetłumaczone jako "Czarowięzy". Poza tym, że trzeba by tę nazwę przetłumaczyć jakoś nieco inaczej, by nie kojarzyła się z Przytułkiem, w końcu tam jest nieco inny wyraz "Spellhold" (ale to już nie Twoja, Lavo, brocha, w końcu kto inny tłumaczył ;)), to mam pytanie, czy tego rodzaju tłumaczenie w ogóle jest odpowiednie. Czy może wymyśliłeś tu podwójne znaczenie/grę słów? Bo owszem, bind znaczy związać, ale znalazłem w słowniku też słowo spellbind - urzekać, a także rzeczownik spellbinder - urzekające dzieło lub (w odniesieniu do osoby) charyzmatyczny mówca. Każde tłumaczenie ze czarami i związaniem będą sprawiały wrażenie, że rękawice utrudniają/uniemożliwiają rzucanie czarów (i najpewniej są przeklęte), a przecież naprawdę mają efekt odwrotny: dają dodatkowy slot na czar do zapamiętania, poprawiają rzuty przeciw czarom i jeszcze trochę poprawiają szybkość rzucania czarów - choć tu muszę przyznać, że "-1 do szybkości rzucania zaklęć" brzmi bardzo dwuznacznie, więc lepiej to trochę przekształcić - bez zajrzenia do NI nie miałbym pewności, czy chodzi o poprawienie czy pogorszenie tej szybkości.
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kirara 
Namiestnik Wieży Durlaga


Wiek: 25
Posty: 235
Podziękowania: 164/20
Wysłany: 2015-08-27, 14:55   

porfirion napisał/a:
A problem, o którym wspomniałem, zdarza się też w lokacjach z niezmodowanej gry (ale nie mam pojęcia, od czego zależy i czy łatwe jest naprawienie go), osobliwie przypominam sobie różne jaskinie z BG1, gdzie drużyna po wejściu jest ustawiana na odwrót

Odpowiada za to parametr "Face" ustawiany w punktach wejścia (Entrance point) danego obszaru - [screen z tutorialu]. Czyli kierunek, w który będzie zwrócona formacja drużyny po przejściu przez to wejście.
_________________
DeviantArt | ArtStation
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
porfirion
Kliwer 


Wiek: 28
Posty: 1239
Podziękowania: 115/151
Wysłany: 2015-10-04, 21:46   

Ogólnie przedkładam ten mod nad Głębokie Ogrody. Niby Ogrody są bardziej klimatyczne i oparte na ciekawszy pomyśle, niemniej jest to mod na raz czy dwa razy. Przechodzenie go więcej razy jest już trochę nudne, bo cała magia tego miejsca polega na jego odkrywaniu.

Przy okazji chciałbym podzielić się krytyczną uwagą odnośnie poziomu niektórych walk. Chodzi konkretnie o walkę z Czarnym Kolorem w Ogrodach i z Nekromantą z Białej Królowej. Oba starcia zostały zaprojektowane na wzór walki z Zakapturzoną Postacią z Drizzt Sagi. Choć są niepomiernie łatwiejsze to metoda jest ta sama- wrogi mag bez żadnej racji rzuca kupę zaklęć jakby leciał na akceleracji a nawet szybciej, odpala cyklicznie jakieś rozproszenia, miota tysiącami magiczne pociski etc. Moim zdaniem to błędna ścieżka.
_________________
www.ruchjow.pl
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group