Poprzedni temat «» Następny temat
Projekt EET Tweaks - opinie i uwagi
Autor Wiadomość
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2015-08-22, 16:57   

dodam "Wybór z puli chowańców jak w papierowym D&D" jako opcja 4, dzięki. Tylko żebym nie pomieszał - w przypadku prawdziwie neutralnego powinien być wybór dowolnego chowańca z puli N, ND, NZ, PN i CN zamiast jednego z trzech? Jak rozumiem dokładnie taki system obowiązywał w papierowy D&D? Jeśli tak to w której części?
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Ostatnio zmieniony przez K4thos 2015-08-22, 17:06, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-08-22, 17:06   

To co opisałem to system jaki np dotyczy wyboru charakteru kapłana zależnie od charakteru bóstwa, czy bodaj własnie chowańca, w 3. Możesz zerknąć np na ŚPZ (ToEE) - tam zastosowano podobny wybieg nawet dla dobierania charakteru postaci pod charakter drużyny

I si, przy prawdziwie neutralnym zakazane są tylko charaktery skrajne PD,CD, PZ, CZ więc masz do wyboru pulę 5 charakterów zamiast 3.
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 722
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-22, 17:50   

Nie zapominajcie o charakterach częściowo neutralnych które w ten sposób powinny mieć 4 opcje do wyboru.

EDIT: Co do wyboru chowańca w 3e - są one niezależne od charakteru
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2015-10-01, 17:06   

W nawiązaniu do posta Kliwera w tym temacie:
Cytat:
Tematu nabijania na spawnach jeszcze nie ruszaliśmy, właśnie z Tuldim o tym w szałtboksie dyskutujemy :smile:

Oczywiście, że tak być nie powinno. Ale to gram powinna sprawić, by było to nieopłacalne a nie samodyscyplina gracza. Patent na to jest prosty- brak PD za wrogów, mających być "karą" (czyli np. tych atakujących w czasie odpoczynku).

Problemów jest więcej. Oczywiście taki wróg nie powinien mieć też łupu. Mówię tu, oczywiście, tylko o niektórych wrogach. Tzn. tych, którzy atakują w czasie odpoczynku albo spawnują się po raz n-ty na planszy. Oni mają nam utrudnić odpoczywanie/poruszanie się a nie być kopalnią doświadczenia i łupu. W takim układzie i rola skradania/niewidzialności by wzrosła.


Propozycja zostanie zaimplementowana w EET Tweaks jako kolejny opcjonalny komponent. Napiszę kod, który automatycznie przeanalizuje wszystkie obszary w grze (również dodane przez mody), stworzy kopie stworzeń bez doświadczenia i dodatkowych itemów.

W grze istnieją jednak inne miejsca, gdzie można kampić XP, bez odpoczynku. Tych już niestety automatycznie załatwić się nie da. Proszę o wpisywanie w tym temacie jeśli kojarzycie takie miejsca w BG1, BG2, IWD1. Na razie do głowy przyszły mi następujące:
- BG2: nieskończony spawn mefitów w Lochach Irenicusa,
- ToB: nieskończony spawn olbrzymów w Saradush (można je ubijać bronią dystansową),
- IWD: summonerzy w IWD przyzywający Glabrezu w zamku Anauroch.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-10-01, 17:47   

Napiszę tedy to co już na SB pisałem Kliwerowi - te ww pozycje to miejsca gdzie faktycznie można (prawie) do nieskończoności kampić xp i jest to spory exploit, niemniej nie widzę sensu w tym by gracz nie otrzymywał doświadczenia za potwory jakie go zaatakują podczas snu/zmiany lokacji czy kolejnego przez nią przechodzenia. co to - widma i fatamorgana? Ja rozumiem, że gracz przyzwyczajony iż mob stoi w jednym miejscu jak kołek i nawet po jajkach się nie podrapie dopóki nie zobaczy PC (o ruszeniu zadka nie wspominając) ale jednak potwory wędrują wiec i ponownie tu czy tam pojawić się mogą, a skoro tak to czym się różni potwór 'wędrujący' od takiego jaki stoi na lokacji przy pierwszym podejściu? :razz:
Dlatego sądzę Kathosie, że ogarniecie tych 3 miejsc (i ewentualnie jakiś innych jeśli są, ale póki co nie przypomina mi się nic podobnego) starczy w zupełności, zresztą pomysł też i do swojej skromnej racjonalizacji dorzuciłem bo faktycznie koszenie milionów xp zostawiając włączonego kompa i idąc na piwo jest słabe *Niczym dziecko neo z gimnazjum pokazał język i krzyknął 'pierwsiejszy!'* :P

PS: Anauroch to pustynia a nie zamek :lol: ten (jeśli chodzi Ci o ten "Mistrza Wabienia" z TotLR) zwał sie bodaj Zamek Maluradk
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2015-10-01, 18:11   

Cytat:
PS: Anauroch to pustynia a nie zamek :lol: ten (jeśli chodzi Ci o ten "Mistrza Wabienia" z TotLR) zwał sie bodaj Zamek Maluradk

standard, moje posty wymagają średnio 10 edycji zanim nadają się do publikacji, a że dokonuje ich już po takowej, to tak się to kończy ;) Dobrze, że forum nie zlicza edycji przed pojawieniem się nowego posta w temacie, bo wszędzie widniałaby informacja "zmodyfikowano xx razy" :P

na sb ktoś wspominał jeszcze o jakiś golemach w BG1 wartych po 2000 XP. To jest nieskończony spawn w czasie snu, czy ze skryptu?
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-10-01, 18:51   

Chodzi o jaskinię piratów (lokacja z latarnią morską) w jakiej sen = na 90% pobudka przez golema z ciała
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
greegarak 

Wiek: 34
Posty: 387
Podziękowania: 33/47
Wysłany: 2015-10-01, 20:08   

Cytat:
W grze istnieją jednak inne miejsca, gdzie można kampić XP, bez odpoczynku. Tych już niestety automatycznie załatwić się nie da. Proszę o wpisywanie w tym temacie jeśli kojarzycie takie miejsca w BG1, BG2, IWD1

- IWD: Etiny w Niższej glebi Dorna
Ostatnio zmieniony przez greegarak 2015-10-01, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2015-10-01, 20:34   

Masz na myśli standardowy reaspawn po 8 godzinach (czyli jednym snu)? Jeśli tak, to tych przypadków nie trzeba zgłaszasz, bo czas respawnu zamierzam zmodyfikować podczas instalacji IWD-in-EET. Te kilka miejsc z takim respawnem jest kontrolowanych przez pliki ini, więc łatwo to zmienić.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-10-01, 20:38   

Chodzi mi o sytuację przerwanego snu "twój sen przerwały potwory, musisz się bronić" itp
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2015-10-01, 20:55   

pytałem greegaraka, sorrki powinienem wskazać do czego się odnoszę. Dzięki za zgłoszenia.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 28
Posty: 346
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2016-01-03, 23:39   

Requestuję o ficzera. ;)
Nie wiem czy tak jest przy spellach... ale na pewno abilitki klasowe były tak robione w BG2.

Generalnie wszystkie abilitki klasowe mają pominięte skalowanie między levelem 1 a 7. Jest 1, potem 7. Więc, gdy masz powiedzmy +1/+1 co 3 levele ze skilla, to na levelach 1-6 dostajesz zawsze +1/+1 (mimo, że na 4tym powinno być +2/+2). Prosiłbym o fix.
Oh, i najbardziej intrygujący kit Totemic Druida jest broken. Jego spirity są odporne na niemagiczną broń. Good luck with that w BG1.
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2016-01-04, 01:55   

o, Yarpen. Kopę lat :beer:

Cytat:
Generalnie wszystkie abilitki klasowe mają pominięte skalowanie między levelem 1 a 7. Jest 1, potem 7. Więc, gdy masz powiedzmy +1/+1 co 3 levele ze skilla, to na levelach 1-6 dostajesz zawsze +1/+1 (mimo, że na 4tym powinno być +2/+2). Prosiłbym o fix.
Oh, i najbardziej intrygujący kit Totemic Druida jest broken. Jego spirity są odporne na niemagiczną broń. Good luck with that w BG1.

a zależy ci na wersjach nie EE? Bo z tego co piszesz to bardziej wygląda na bugi, niż materiał do tweaków. Można by zgłosić Beamdogowi do naprawy.

edit:
sprawdziłem kilka przypadkowych umiejek klasowych w BG2:EE
- SPCL143 (Kensai, bonus do szybkości broni): min level 1 = bonus 1; min level 4 = bonus 2; min level 8 = bonus 3.
- SPCL211 (Paladyn, nakładanie rąk): min level 1 = hp 2; min level 2 = hp 4; min level 3 = hp 6.
- SPCL522 (Fechmistrz, piruet defensywny): min level 1 = AC 1; min level 4 = AC 4; min level 8 = AC 6.

Czyli wszystko zdaje się w porządku. Jeśli w oryginalnym baldurze jest inaczej to wystarczy skopiować poprawione pliki z BG2:EE do Override.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Bartek 
Przyjaciel Klanu

Posty: 272
Podziękowania: 19/9
Skąd: Psychedelia
Wysłany: 2016-11-10, 20:39   

Interesuje mnie, czy Twój mod BGEETT (może nie teraz, ale wkrótce) będzie miał opcjonalne komponenty "ułatwiające" grę, a mianowicie:
- zero ograniczeń przy noszeniu wszelkich umagicznień. Postać będzie mogła nosić zbroję magiczną a do tego jeden lub dwa pierścienie poprawiające KP.
- wartość przy losowaniu punktów CECH - najniższa 3 najwyższa 15.
- przywrócenie niektórych przedmiotów z BG1 do BG2 takich jak chociażby Płaszcz Baldurana.

Czy zamierzasz wpleść takie czy podobne elementy do całej sagi, czy może będzie to oddzielny mod? Jakie plany masz dotyczące EETT???
_________________
You Don't Create Trance, Trance Created You!
In 604 Trance We Trust and love to Dance!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1024
Podziękowania: 98/212
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2017-06-16, 12:24   

Czy już jest? :P Dawnom mnie nie było a ciekaw jestem, bo uczyniłeś wcześniej wielkie rzeczy że nawet w BG 1 EE zagrałem :) ?
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group