Poprzedni temat «» Następny temat
Projekt EET - opinie i uwagi
Autor Wiadomość
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2015-08-18, 18:28   Projekt EET - opinie i uwagi

feedback w sprawie obecnych rozwiązań, krytyka, nowe pomysły, pytania itp. mile widziane.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-08-21, 20:42   

Ok, no to uwag kilka i pytań po przejrzeniu readme które zamieściłeś:
Cytat:
Obecne EET otwiera dostęp do obszarów z BG1 w rozdziale 7 BG2 i późniejszych. Po wydaniu przez Beamdog aktualizacji 1.4 dla BG2:EE, ograniczenie to zostanie całkowicie zniesione. W Tronie Bhaala możliwość powrotu do obszarów z BG1 i BG2 jest możliwe od momentu opuszczenia Saradush.
Jesteś pewny, że dostęp do obszarów BG1 to dobry pomysł?
Musiałbyś przerobić NIEMAL WSZYSTKIE teksty jakie w BG1 spotykamy (by pijąc w karczmie nie usłyszeć o bandytach kradnących żelazo, albo żeby nie natrafic we Wrotach na NPC który nas poinformuje o koronacji Sarevoka - jeśli go wcześniej ominęliśmy po powrocie z Candlekeep). Bez tych zmian powrót na 'starą dobrą północ' tylko by mieszał i powodował u gracza jedno wielkie "WTF?!". Ponadto z tego co piszesz planujesz w przyszłości umożliwienie podróży na te lokacje zaraz po pojawieniu się w Athkatli i początku BG2... będziesz więc musiał też wyczyścić wszystkie kontenery jakie gracz juz kiedyś otwierał, bo w innym wypadku może się okazać, że przed zabiciem Sarevoka ktoś zgromadzi w skrzyni tyle 'złomu' by zaraz po rozmowie z Gaelanem biegać w płytówce +3 (złota z wieży durlaga) sejmitarem drizzta +5 i innymi zabawkami... a po sprzedaży pozostałych uzyskać 15.000+ co automatycznie zaserwuje nam wizytę Valen :smile:
Cytat:
Jeśli NPC nie spełnił wyżej wymienionych wymogów do płynnego przejścia pomiędzy grami stworzona zostanie nowa wersja postaci, lub dany NPC w ogóle nie pojawi się w BG2, jeśli został zabity w BG1 (wyjątek stanowią Imoen i Edwin - oboje są potrzebni ze względu na kluczowe role w fabule BG2).
Ekhm, rola Edwina jest równie kluczowa co Jaheiry - i jedno i drugie ma zwiazanego z sobą questa, baa zadania Jaheiry powodują otrzymanie broszy Harfiarzy czyli nawet przebijają pod tym wzgledem związane z Edwinem zadania (tak w Gildii Maevara jak i Zwojem Nicości). Jedyne do czego Edwin jest wymagany to otrzymanie Gildii jako złodziej :smile:
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2015-08-21, 22:16   

dzięki za feedback, właśnie na takie komentarze liczę w tym wątku.

Cytat:
Jesteś pewny, że dostęp do obszarów BG1 to dobry pomysł?

tak :) Choć jestem otwarty na dyskusje.
Cytat:
Musiałbyś przerobić NIEMAL WSZYSTKIE teksty jakie w BG1 spotykamy (by pijąc w karczmie nie usłyszeć o bandytach kradnących żelazo, albo żeby nie natrafic we Wrotach na NPC który nas poinformuje o koronacji Sarevoka - jeśli go wcześniej ominęliśmy po powrocie z Candlekeep).

nie jest tego aż tak dużo i już jest to wzięte pod uwagę:
- gadki w tawernach o kryzysie żelaza mają dotkową filtrację triggerem ENDOFBG1
- jak wyżej w przypadku szeregu zwykłych plików DLG
- postaci związane z Sarevokiem są usuwane z gry po ukończeniu BG1
- postaci występujące w obu grach są usuwane z obszarów BG1 po ukończeniu BG1 (w tym NPC, których nie można przyłączyć w BG2)
- dialogi we Wrotach Baldura czekają na premierę SoDa przed dodaniem w nich filtracji lub decyzją o usunięciu postaci, bo sam SoD doda nowy kontent w samym mieście i dla starych postaci. Dobrze by było mieć pełny ogląd przed wprowadzeniem takich zmian, żeby później nie okazało się, że wszystko trzeba zmieniać z powodu konfliktów z SoD (beta SoD jeszcze nie ruszyła więc nie mam do niej dostępu)

Oczywiście pewnie trafi się tu i tam jakiś NPC lub dialog, który pominąłem - liczę na feedback ze strony graczy. Zmiany będą wprowadzane na bieżąco.

Cytat:
Ponadto z tego co piszesz planujesz w przyszłości umożliwienie podróży na te lokacje zaraz po pojawieniu się w Athkatli i początku BG2... będziesz więc musiał też wyczyścić wszystkie kontenery jakie gracz juz kiedyś otwierał, bo w innym wypadku może się okazać, że przed zabiciem Sarevoka ktoś zgromadzi w skrzyni tyle 'złomu' by zaraz po rozmowie z Gaelanem biegać w płytówce +3 (złota z wieży durlaga) sejmitarem drizzta +5 i innymi zabawkami... a po sprzedaży pozostałych uzyskać 15.000+ co automatycznie zaserwuje nam wizytę Valen :smile:

Wychodzę z założenia że jeśli gracz zechce sobie zepsuć poziom trudności na początku BG2, to już jest jego sprawa i nie powinienem domyślnie blokować dostępu do obszarów tylko z takiego powodu. Nie posądzam każdego gracza o Power Gaming :P Równie dobrze taka osoba może skorzystać z niezliczonych opcji ułatwienia sobie gry na starcie (np. znany sposób wywalenia przedmiotów na ziemie przed startem BG2). Ewentualne zmiany pozostawiam w kwestii modów. Przykładowo:
- może ktoś zechce stworzyć mini moda dodającego kilka dodatkowych dialogów i quest w BG1 związany z prośbą CHARNAME do diuków Baldur's Gate w sprawie zebrania kasy na uwolnienie Imoen - taka możliwość powinna być, bo czemu nie? Właściwie jest to pierwsza rzecz o której pomyślałby niemal każdy z moich CHARNAMEów tuż po opuszczeniu lochów Irka zamiast pałętać się po Athkatli.
- inny modder uzna że podróż do obszarów z BG1 w rozdziale 2 to za wcześnie i będzie chciał stworzyć fabularne uzasadnienie takiej blokady. Również jest taka możliwość i od strony technicznej nie jest to trudne w implementacji (kilka linijek kodu WeiDU żeby wyłączyć linki pomiędzy obszarami na danym etapie gry).

Niektóre rozwiązania mogą trafić do EET Tweaks, jeśli sporo osób będzie nimi zainteresowana ale nie do głównej paczki z modem. EET ze swojej strony nie tworzy sztucznych blokad. To ma być jedna gra, więc blokowanie np. przez 7 rozdziałów podróżowania wstecz, tylko dlatego że kogoś może skusić powrót żeby zabrać ze skrzyni mieczyk +3 na wczesnym etapie, wydaje mi się nie na miejscu. Powód dla którego obecnie jest takie ograniczenie wynika z ułomności silnika gry (ograniczenie do 10 rozdziałów), które zniknie po wyjściu patcha 1.4. W sumie można dodać kolejne pytanie do FAQ w readme wyjaśniające moje podejście w tej kwestii.

Cytat:
Ekhm, rola Edwina jest równie kluczowa co Jaheiry - i jedno i drugie ma zwiazanego z sobą questa, baa zadania Jaheiry powodują otrzymanie broszy Harfiarzy czyli nawet przebijają pod tym wzgledem związane z Edwinem zadania (tak w Gildii Maevara jak i Zwojem Nicości). Jedyne do czego Edwin jest wymagany to otrzymanie Gildii jako złodziej :smile:

W oryginalnej grze Jaheirę mogłeś zostawić zamkniętą w lochach Irenicusa żeby tam sczezła. Edwin z kolei jest w głównym wątku fabularnym, tak jak i Imoen.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Ostatnio zmieniony przez K4thos 2015-08-22, 10:26, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 140/205
Wysłany: 2015-08-21, 22:36   

Nie myślałem, że kiedyś takie wyzwanie spłynie z moich ust ale... jeżeli ten oczekiwany dodatek nie okaże się gniotem i jeżeli da się go płynnie włączyć w sagę... to... kupię... EE... :oops:

Z uwag nic nowego- mi się tam nie podoba idea powrotu do lokacji z poprzednich części. Uważam, że wyniknie z tego więcej niekonsekwencji niż pożytku.

Cytat:
Wychodzę z założenia że jeśli gracz zechce sobie zepsuć poziom trudności na początku BG2, to już jest jego sprawa


Nie zgodzę się pryncypialnie z tak postawioną kwestią. Gry czy mody powinny dbać o balans a nie spuszczać to na gracza. I chyba nie tylko ja tak myślę, skoro powstają tony modów do różnych gier, których jedyną rolą jest poprawienie balansu ekonomicznego/expowego/trudności etc. Coś takiego mamy w całej serii TES, gdzie jest mnóstwo trywialnych dróg do przegięcia postaci albo zarobienia kokosów na niczym. I jak dla mnie cała ta seria jest przez to niegrywalna.

Wywalanie przedmiotów nie jest tu żadnym argumentem bo to ewidentny bug i niedoróbka podpadający pod fixa.

Argument o potencjalnych modach jest już lepszy. Tyle że moder może przecież sam z siebie dodać jakiś cyngiel przenoszący czasowo na tamte lokacje. Albo w ogóle stworzyć nową lokację, która wygląda jak stara, przedstawiającą np. Pałac Książęcy. Tak więc nie wiem, czy to takie potrzebne.

Cytat:
To ma być jedna gra, więc blokowanie np. przez 7 rozdziałów podróżowania wstecz, tylko dlatego że kogoś pokusi zabrać ze skrzyni mieczyk +3 na wczesnym etapie, wydaje mi się nie na miejscu.


No nie wiem. Na tym polega projektowanie gry czy moda, że się w jakiś sposób reglamentuje dostęp do przedmiotów, doświadczenia etc. Bo inaczej robi się zbyt prosto. A twierdzenia typy "jak ci za prosto to nie korzystaj" trochę słabe są. No bo np. jak komuś BG2 jest za proste to wystarczyłoby sobie powiedzieć "nie używam żadnej broni/zbroi powyżej +1". A jednak zamiast tego ludzie istalują SCS-a albo Tactisa... Linia argumentowania, którą przedstawiasz przypomina mi trochę to, co wygłaszali autorzy niesławnego DH. Odsyłam do artykułu:

http://varscona.pl/dark-h...-sie-nie-kocom/

Tak czy owak za mod dziękuję i życzę powodzenia w rozwoju projektu. Wielkie brawa K4thosie!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2015-08-21, 22:53   

trafne argumenty, nie przeczę. Jak wspomniałem mogę dodać tweaka blokującego dostęp (i tak zrobię). Jednak główna paczka z EET na 99% nie będzie miała takiej blokady włączonej domyślnie (chyba że mnie przekonacie), bo chcę promować tworzenie kontentu na starych obszarach dla powracających drużyn. Obawiam się, że gdyby powrót do obszarów był rozwiązaniem opt-in a nie opt-out, to znacząco zmniejszyłaby się grupa docelowa dla takich modów. Więc i motywacja modderów dla tworzenia takiego kontentu byłaby odpowiednio mniejsza.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Ostatnio zmieniony przez K4thos 2015-08-22, 10:39, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 44
Posty: 477
Podziękowania: 113/139
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2015-08-21, 23:00   

Cóż, ja jednak myślę, że pozostawienie wypasionego sprzętu gdzieś na lokacjach BG1, tylko po to, żeby po niego wrócić z Athkatli, to cheat tego samego kalibru, co przywołanie wypasionego sprzętu kodem, na początku BG2. Obie te rzeczy będą możliwe do wykonania w EET (zamiast jednej opcji, bez EET). I nie ma to żadnego związku z powergamingiem, tylko z uczciwością graczy. K4thos nie wkłada w niczyje ręce zbroi+3 (to rzeczywiście, aż taki czadzior na początku BG2?), ani żadnych innych cudów-wianków, więc trudno obarczać jego moda winą za ewentualne nadużycia ze strony graczy.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-08-21, 23:54   

K4thos napisał/a:
Równie dobrze taka osoba może skorzystać z niezliczonych opcji ułatwienia sobie gry na starcie (np. znany sposób wywalenia przedmiotów na ziemie przed startem BG2). Ewentualne zmiany pozostawiam w kwestii modów. Przykładowo:
Jest to do wykonania (w klasycznej wersji) tylko przy czystym BG2, jeśli masz BGT nie ma opcji rzucenia itemów na ziemię :smile:
K4thos napisał/a:
To ma być jedna gra, więc blokowanie np. przez 7 rozdziałów podróżowania wstecz, tylko dlatego że kogoś może skusić powrót żeby zabrać ze skrzyni mieczyk +3 na wczesnym etapie, wydaje mi się nie na miejscu. Powód dla którego obecnie jest takie ograniczenie wynika z ułomności silnika gry (ograniczenie do 10 rozdziałów)
To nie jest jedyny powód, podałem go jako powód mechaniczny, powodem fabularnym może być np jakiś problem na przełęczach Chmurnych Szczytów przez które przebiega droga na północ i tyle - przy zablokowaniu przełęczy nic nie zrobisz... chyba, że do Wrót popłyniesz statkiem albo 'obejdziesz' góry.
W BGT też można dodać możliwość podróżowania na tereny BG1 więc nie jest to kwestia 'ograniczenia silnika' (ono przypada dopiero na ToB) w klasycznym BG, a właśnie branie pod uwagę faktu iz
a) nie ma tam wiele do roboty
b) moze to psuć balans albo powodować zgrzyty wide mój pierwszy post
c) Charname nie ma czasu na podróżowanie tydzień skoro najpierw go czas goni "szybko szybko, muszę zebrać kasę, odnaleźć imoen/irenicusa" a potem jeszcze bardziej "moja dusza! Fuck, muszę znaleźć moją duszę!"
d) pamiętasz te ogry jakie najechały Wzgórza Umar? To byli maruderzy z jakiś sił militarnych... może to ich wina że droga stała się nieprzejezdna? Wszak na mapce wioska leży właśnie w pobliżu Chmurnych szczytów :smile:
K4thos napisał/a:
Jak wspomniałem mogę dodać tweaka blokującego dostęp (i tak zrobię)
*daje okejkę*
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Ostatnio zmieniony przez Tuldor88 2015-08-21, 23:57, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 35
Posty: 891
Podziękowania: 145/36
Wysłany: 2015-08-21, 23:57   

A ja bym tam sobie odwiedził Wrota na wyższych poziomach, gdyby machnął ktoś jakąś ciekawą przygodę dla wysokopoziomowych postaci.

Ten motyw akurat uważam za ciekawszy atut EET.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2015-08-22, 00:38   

Cytat:
To nie jest jedyny powód, podałem go jako powód mechaniczny, powodem fabularnym może być np jakiś problem na przełęczach Chmurnych Szczytów przez które przebiega droga na północ i tyle - przy zablokowaniu przełęczy nic nie zrobisz... chyba, że do Wrót popłyniesz statkiem albo 'obejdziesz' góry.
W oryginalnej grze taki powód z tego co mi wiadomo nie został wspomniany w dialogach. A rozwiązanie które podałeś wykorzystam w tym opcjonalnym tweaku blokującym dostęp do obszarów. Myślę nad czymś takim:
- tweak ustawi 100% szansę na random encounter podczas próby podróży do obszaru z BG1
- obszar na którym jest random encounter wyłączy linki do obszarów z BG1
- sam obszar będzie z jakiegoś powodu ograniczał podróż na północ, może zawalony nasyp skalny albo coś w ten deseń.

Oczywiście w późniejszym etapie gry przeszkoda zostałaby zlikwidowana (lub nie w zależności czy podczas instalacji wybrano pełne ograniczenie lub tylko do czasu rozpoczęcia wybranego rozdziału). Problem w tym, że brak jakiejś ładnej lokacji, która faktycznie zawierałaby naturalną barierę. Może kojarzycie jakąś z IWD lub IWD2 (może być ośnierzona, w końcu to Chmurne Szczyty)? Albo może byłabyś w stanie cosik wyczarować, Kiraro? :P

Jeśli ktoś ma inny pomysł na implementacje tego tweaka to proszę pisać.

Cytat:
W BGT też można dodać możliwość podróżowania na tereny BG1 więc nie jest to kwestia 'ograniczenia silnika' (ono przypada dopiero na ToB) w klasycznym BG

Po pierwsze, jak wspomniałeś silnik BG2 utrudnia implementację powrotu z ToB (dodam że silnik EE nie ma takiego problemu), czyli już znika jeden z głównych powodów dlaczego EET w ogóle dodaje taką możliwość (osobiście praktycznie zawsze olewam ToB, właśnie ze względu na to, że ucina on dostęp do obszarów z BG2).

A jeśli chodzi o BG1 i BG2 to przez ograniczenia silnika rozumiem limit max 10 rozdziałów w dzienniku (zniesione w następnym patchu dla BG2:EE). Umożliwienie powrotu do wszystkich obszarów w BGT byłoby równoznaczne z koniecznością przepisania masy skryptów i dialogów w grze ze względu na częste filtrowanie zawartości zmienną CHAPTER. Do tego dochodzi brak kompatybilności z większością modów już współpracujących z BGT. Nawet rozwiązanie stosowane obecnie w EET (możliwość powrotu w rozdziale 7 i następnych) nie jest możliwe do implementacji w BGT bez konfliktu z oryginalnym kontentem i modami, bo Ascension64 wpadł na "genialny" pomysł żeby przesunąć numerację rozdziałów o 1, więc BG1 kończy się na 8 rozdziale, zamiast 7 (czyli w BGT to już jest Tron Bhaala w BG2). Oczywiście mógłbyś zaimplementować jakieś nieeleganckie rozwiązanie w stylu - po wejściu do obszaru ustaw CHAPTER na odpowiednią wartość, ale wiązałoby się to też z automatyczną zmianą rozdziału w dzienniku, czyli kolejne zamieszanie. No i pozostaje problem z kompatybilnością. Implementacja powrotu do obszarów w BGT nie miała sensu od strony technicznej.

Cytat:
a właśnie branie pod uwagę faktu iz
a) nie ma tam wiele do roboty

gdyby BGT miało możliwość powrotu to dam głowę że powstałyby mody dodające nowe questy i wyzwania dla tych obszarów. Sam bym stworzył kilka.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 44
Posty: 477
Podziękowania: 113/139
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2015-08-22, 09:56   

K4thos napisał/a:
Jeśli ktoś ma inny pomysł na implementacje tego tweaka to proszę pisać.


A może taki encounter powinien pojawić się w drodze powrotnej z obszarów BG1, ale tylko przed rozpoczęciem pracy dla którejś z gildii. A więc PRZED uzbieraniem odpowiedniej kwoty. Gdzieś w górach, w wyniku napadu rozbójników, czy coś, drużyna traciłaby całe złoto i wszystkie (wszystkie?) przedmioty.
_________________
Slainte mhath!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2015-08-22, 11:13   

Cytat:
A może taki encounter powinien pojawić się w drodze powrotnej z obszarów BG1, ale tylko przed rozpoczęciem pracy dla którejś z gildii. A więc PRZED uzbieraniem odpowiedniej kwoty. Gdzieś w górach, w wyniku napadu rozbójników, czy coś, drużyna traciłaby całe złoto i wszystkie (wszystkie?) przedmioty.

:hell: Dobre.
Chociaż zamiast oskryptowanej utraty wszystkiego bardziej skłaniałbym się ku opcji dialogowej w której albo zgadzamy się oddać wszystko, albo podejmujemy walkę, na takiej zasadzie jak zrobiono to na samym początku Black Pits 2 (walka na tyle trudna, że praktycznie niemożliwa do wygrania we wczesnych rozdziałach BG2, choć jeśli się uda, to jest to brane pod uwagę - w przypadku BP2 kończy całą przygodę, bo nie trafiamy do Black Pits, tutaj po prostu nie traciłoby się przedmiotów).

Właśnie na takie mody liczę po wydaniu EET. Jak najbardziej możliwe do implementacji, zwłaszcza jeśli faktycznie zostałaby dodana dodatkowa lokacja ze 100% szansą jej odwiedzenia pomiędzy podróżami. Albo bezpośrednio na tym obszarze (encounter narzucony przez linki w WMP) albo z wykorzystaniem nowej komendy silnika EE - ForceRandomEncounter - narzucającej dodatkowy obszar po opuszczeniu tej lokacji.

Myślę, że to trochę za dużo jak na prosty tweak mający na celu ograniczać dostęp. Ale już jako osobny mod byłoby to bardzo fajne rozwiązanie. Jeśli ktoś byłby zainteresowany stworzeniem takiego projektu to chętnie pomogę go zakodować.

---------

Aktualizacja F.A.Q w pliku readme o kwestie poruszone w tym temacie - dzięki:
Cytat:
Czemu zniesiono ograniczenia w podróżowaniu pomiędzy obszarami?

Osobiście bardzo rozczarowałem się grając w BGT po raz pierwszy. Nawet do głowy mi nie przyszło że konwersja łącząca wszystkie gry w jedną, to tak naprawdę 3 osobne kompanie, z dodanym ograniczonym przesyłem postaci pomiędzy BG1 i BG2. Jak wspomniano na początku, celem EET jest takie połączenie gier żeby odnosiło się wrażenie grania w jedną spójną przygodę. Przejście pomiędzy kolejnymi etapami gry to kwestia wyświetlenia filmiku, a nie narzucenia ograniczeń na gracza. Żeby spełnić ten postulat EET znosi ograniczenia w podróżowaniu pomiędzy już odwiedzonymi obszarami, używa ciągłej numeracji rozdziałów i dziennika, korzysta z tej samej mapy świata we wszystkich obszarach i oferuje ciągłość przygody pomiędzy kolejnymi etapami gry. Drugim postulatem jest zrobienie z EET platformy przyjaznej modderem i oferującej więcej niż oryginalne gry (i BGT), dzięki spełnieniu pierwszego postulatu. W chwili obecnej nie znajdziesz nic ciekawego do roboty odwiedzając stare obszary (no chyba że robisz to w celu wykonania jakiegoś pominiętego wcześniej questu lub odzyskania przedmiotów), jednak nic nie stoi na przeszkodzie żeby w przyszłości powstały mody dodające nowe niespodzianki dla wysoko poziomowych drużyn na starych obszarach podczas ich odwiedzin na etapie Cieni Amn lub Tronu Bhaala. Dzięki nowym możliwościom silnika łatwiej też zaimplementować bajery z tym związane, przykładowo nowy system spawnowania potworów w zależności od etapu gry, co może okazać się przydatne dla modderów zainteresowanych urozmaiceniem rozgrywki dla powracających drużyn.

Dlaczego dostęp do obszarów z BG1 ma być dostępny tak wcześnie w BG2? Co z balansem gry?

Po wydaniu patcha 1.4 dla BG2:EE, istniejące obecnie z przyczyn technicznych ograniczenia dostępu do obszarów, wcześniej niż w rozdziale 7+ zostaną zniesione. Takie rozwiązanie może faktycznie negatywnie wpłynąć na balans gry, bo nic nie będzie stało na przeszkodzie żeby gracz, nie potrafiący narzucić sobie ograniczeń, mógł uzyskać dostęp do niezłych przedmiotów, które zachomikował gdzieś na etapie podróży po BG1. Z tego powodu, gdy ta funkcjonalność zostanie w pełni zaimplementowana, będzie również możliwość instalacji opcjonalnego tweaka dystrybuowanego z modem EET Tweaks, który umożliwi całkowitą blokadę dostępu do obszarów, lub opóźni do nich dostęp do rozpoczęcia wybranego podczas instalacji rozdziału. Dlaczego zatem funkcjonalność takiego komponentu nie jest narzucona domyślnie? Obawiam się, że gdyby powrót do obszarów nie był rozwiązaniem opt-out (konieczność instalacji opcjonalnego komponentu żeby narzucić ograniczenie) zamiast opt-in (opcjonalne wyłączenie funkcjonalności), to znacząco zmniejszyłaby się grupa docelowa dla modów dodających nowy kontent w obszarach z BG1, dla wczesnych etapów BG2 (tak to już jest z opcjonalnymi rozwiązaniami - mało kto z nich korzysta). Więc i motywacja modderów dla tworzenia takiego kontentu byłaby odpowiednio mniejsza. Osobiście byłbym rad widząc mody stwarzające możliwość alternatywnego sposobu zebrania środków na ratunek Imoen (np. skierowanie się z taką prośbą bezpośrednio do książąt Wrót Baldura), oraz inne modyfikacje mające sens z punktu widzenia świata gry. To czy doczekamy się modów wykorzystujących nowe możliwości jakie daje powrót do starych obszarów okaże się w przyszłości. Mam jednak nadzieję, że brak odgórnych ograniczeń przyczyni się do urzeczywistnienia tej wizji.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 703
Podziękowania: 127/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2015-08-23, 10:39   

No, muszę przyznać, że im więcej czytam, tym coraz bardziej się zastanawiam, że chyba jednak warto sobie (kiedyś) sprawić BG EE :smile:

A takie zapytanko odnośnie przenoszenia NPC do BG2:
Cytat:
Po przeniesieniu bohatera dokonywane są modyfikacje danej postaci, jeśli występują różnice w BG2 (startowe przedmioty, portret, dźwięki, minimalne doświadczenie, przypisane pliki dialogów i skryptów).

Może czegoś nie zauważyłem/nie doczytałem, ale czy to oznacza, że cechy postaci zostaną takie jak w BG1, czy jednak są zmieniane na wzór oryginału? A może postaci występujące w obu częściach jako przyłączalne już w BG1 mają cechy z dwójki?


Jeszcze co do dostępności obszarów z BG1 - pomysł niezły, choć fakt, że z balansem może być różnie. Ale przede wszystkim, to musiałoby powstać trochę modów z czymś ciekawym, by gracze mieli (w miarę) sensowny powód do powrotu na te obszary (poza sentymentem :wink: ). Inna sprawa, że zawsze wydawało mi się, że według intra BG2 Charname odchodzi z okolic Wrót, bo wszyscy zaczynają się go bać (mają dopiero przypuszczenia, że też jest Dzieckiem Bhaala jak Sarevok), więc taki nieoczekiwany powrót i np.:
K4thos napisał/a:
możliwość alternatywnego sposobu zebrania środków na ratunek Imoen (np. skierowanie się z taką prośbą bezpośrednio do książąt Wrót Baldura)
byłoby moim zdaniem trochę osobliwe i niepasujące.

Inna sprawa, że nie wiadomo, co tu jeszcze w tej kwestii płynnego przejścia z 1 do 2 zrobi SoD (mam nadzieję, że nie wymyślą zupełnie innego powiązania, unicestwiającego intro do BG2:SoA).

A i w sumie nie wiem/nie pamiętam, jak to było - po śmierci Sarevoka konflikt między Wrotami a Amnem, który prawie doprowadził do wielkiej wojny i ulice spłynęłyby krwią (jak dudnił braciszek), tak nagle się skończył - wyjaśnili sobie, że ten Sarevok wszystko ukartował itp.? Bo wydaje mi się, że takie coś z dnia na dzień się skończyć nie może, zawsze zostaje jakaś podejrzliwość, dodatkowe patrole po obu stronach i bardzo dokładne sprawdzanie tych, którzy przychodzą z przeciwnej strony "barykady" (a takie coś - by było wiarygodne - wymagałoby sporej ilości nowych dialogów w wielu miejscach, może też nowych postaci?).
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
picollo 

Posty: 577
Podziękowania: 63/97
Wysłany: 2015-08-24, 12:30   

Jeśli chodzi o blokowanie dostępu do wcześniejszych gier. Mi też się to nie podoba. I o ile argumentu na zablokowanie powrotu BG2-> BG nie mam, o tyle ToB-> wszystko wcześniej ma już takie uzasadnienie na poziomie fabularnym.
Generalnie w ToB dowiadujemy się, że Athkatlę zaatakowała jakaś armia pod dowództwem Dziecka Bhaala. Ogra jeśli dobrze pamiętam. Więc generalnie jeśli chcemy umożliwiać powrót to trzeba uzasadnić fakt, że po Athkatli biegają armie dzieci Bhaala, trwa panika i generalnie na 90% wszyscy powinni nas atakować (jestem pewien, że przynajmniej Zakapturzeni wiedzą o naszym dziedzictwie. A po naszych kontaktach w BG2 raczej nas nie lubią). Krótko mówiąc na tyle poważne konsekwencje fabularne, że jednak zablokowałbym możliwość powrotu do terenów BG2, a co za tym idzie BG1 też.
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2015-08-24, 13:31   

picollo, Ty rozpatrujesz to w kategorii tego co już jest. Ja widzę w tym szansę powstania modów dodających opisane przez Ciebie zdarzenia bezpośrednio w grze (np. randomowe ataki na drużynę przez grupy fanatyków, lub encountery w stylu tego w oazie, dodatkowe dialogi dla prostaczków, w których poruszane są kwestie nienawiści/strachu przed pomiotem). Choć akurat z tym atakiem na Athkatle to nie bardzo kojarzę o czym piszesz. Przydałoby się podać jakieś cytaty z gry. O ile to, że w Amn rozpoczęła się nagonka na dzieci bhaala jest wiadome (nie widzę problemu - osoby postronne nie muszą wiedzieć o naszym pochodzeniu, jest też okazja do tworzenia prostych modów dodających wątki z tym związane, gdy wrócimy na te tereny), tak kompletnie nie kojarzę tej opisanej wojny w Athkatli, a to już trzeba by jakoś rozwiązać podczas instalacji EET (w skrajnym przypadku choćby i poprzez dodanie wszystkim postaciom wrogości, gdy tylko przestąpimy próg miasta, albo po prostu zmianie tego dialogu, jeśli było to wspomniane tylko mimochodem przez jakiegoś włóczęgę). Przykładowo powrót do Suldanessellar jest wyłączony po rozpoczęciu Tronu Bhaala bo w intrze wspomniano o tym, że drzwi przed tobą zostały zamknięte - oczywiście jeśli jakiś modder będzie chciał tam dodać nowe dialogi itp. to bez problemu może to zmienić, bo otworzenie bram to kwestia jednego bloku w skrypcie obszaru.

Jak wspomniałem instalacja opcjonalnego komponentu rozwiąże problem dla osób, których nie interesuje możliwość powrotu.

Cytat:
A i w sumie nie wiem/nie pamiętam, jak to było - po śmierci Sarevoka konflikt między Wrotami a Amnem, który prawie doprowadził do wielkiej wojny i ulice spłynęłyby krwią (jak dudnił braciszek), tak nagle się skończył - wyjaśnili sobie, że ten Sarevok wszystko ukartował itp.? Bo wydaje mi się, że takie coś z dnia na dzień się skończyć nie może, zawsze zostaje jakaś podejrzliwość, dodatkowe patrole po obu stronach i bardzo dokładne sprawdzanie tych, którzy przychodzą z przeciwnej strony "barykady" (a takie coś - by było wiarygodne - wymagałoby sporej ilości nowych dialogów w wielu miejscach, może też nowych postaci?).

zacytuję post Tuldora z sb:
Cytat:
Porfirionie Ani Amnowi ani Wrotom nie zależało na wojnie ze sobą bo to by spowodowało spore straty po obu stronach barykady, dlatego 'zwalili wszystko na Sarevoka' a kontakty wróciły może nie do normy ale ochłodły i się ustabilizowały.. Do normy wróciło to po paru tygodniach podczas których byliśmy w podróży do Amnu a potem Irek 'gościł nas' w swojej siedzibie


Cytat:
(To odnośnie posta w Kazamatach, nie chcę juz Kathosowi komnaty zaspamiać bo wyjdzie na to że napisałem tam tyle postów co On :razz: )

Tuldor nie krępuj się pisać. Nie ma mowy o spamieniu, skoro piszesz na temat. Im więcej komentarzy, tym lepiej.

Cytat:
Może czegoś nie zauważyłem/nie doczytałem, ale czy to oznacza, że cechy postaci zostaną takie jak w BG1, czy jednak są zmieniane na wzór oryginału? A może postaci występujące w obu częściach jako przyłączalne już w BG1 mają cechy z dwójki?

Postacie zaczynają z cechami jak w BG1. Po przejściu do BG2, jeśli były różnice w cechach, a obecne są niższe, to postać jest modyfikowana podczas gry np. Minsc otrzyma 1 punkt do zręczności, żeby statystyki zgadzały się z tymi z BG2 (to wciąż ta sama postać z jedynki przeniesiona do dwójki, a nie nowy plik CRE). Mogę dodać tweaka "Konsekwentne statystyki NPC", jeśli nie podoba Ci się obecne rozwiązanie.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-08-24, 16:35   

K4thos napisał/a:
picollo, Ty rozpatrujesz to w kategorii tego co już jest. Ja widzę w tym szansę powstania modów dodających opisane przez Ciebie zdarzenia bezpośrednio w grze
Tu muszę jednak zgodzic się z Picollem K4thosie, rozumiem, że chcesz stworzyć 'bazę' do modów jakie będą nas kierować na tereny BG1 w SoA czy BG2 w ToB ale... jeśli te mody będą rzucone 'na głęboka wodę' i nie będzie odpowiednio zmodyfikowany dostępny swiat to gracz się tylko podrapie po głowie (albo rodowych klejnotach) i powie "noz kur...ka, wywalili mnie z elfowa ^bo niepokoje^, idę ja do athkatli a tasm dzień jak codzieć, we wrotach też... pewnie wszytsko Bhaalowe ruszyło expić na południu".
Innymi słowy EET by miało sens w takiej postaci jaka proponujesz musi ostro modyfikować świat jaki zastaniemy 'po powrocie' a co za tym idzie nie każdemu modderowi moze się podobać, że ma tworzyc coś w klimatach jak za okupacji kiedy trzeba było cichem się kryć w chałupie przed krążącymi ubekami szukającymi dzieci bhaala :P
Z uwagi na powyższe w drobnym modku z innymi pierdołkami planuję to nieco inaczej rozwiązać - zmodyfikować pogadankę w Pałacu tak by z ggracem wyruszyła po pewnym czasie 'docelowa ekipa', w athkatli dodać finisz do zadania 'posłowania' a na koniec dorzucić coś co wyjaśni powód niedostępności terenów z BG1... acz ja to na zwykłe BGT planuję więc to dwie różne bajki :)
K4thos napisał/a:
Postacie zaczynają z cechami jak w BG1. Po przejściu do BG2, jeśli były różnice w cechach, a obecne są niższe, to postać jest modyfikowana podczas gry np. Minsc otrzyma 1 punkt do zręczności, żeby statystyki zgadzały się z tymi z BG2 (to wciąż ta sama postać z jedynki przeniesiona do dwójki, a nie nowy plik CRE). Mogę dodać tweaka "Konsekwentne statystyki NPC", jeśli nie podoba Ci się obecne rozwiązanie.
W wątku o Montym zebrałem spis NPC jacy mają w BG2 wyższe cechy niż w BG1. Zostaw jak jest K4thosie - progres cech można uznać za 'rozwój' podczas gry na etapie pierwszej części, przynajmniej widać, że nie tylko charname zbostował sobie all cechy o +1 (mądrosć o +3!) ale inni też coś osiągnęli.
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowyU
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group