Poprzedni temat «» Następny temat
Narzędzia do modowania [11.08.2015]
Autor Wiadomość
Kirara 
Eriavalh Avarozhe


Wiek: 25
Posty: 237
Podziękowania: 166/20
Wysłany: 2015-08-11, 22:58   Narzędzia do modowania [11.08.2015]

Mamy ładne odrestaurowane Candlekeep (kto jeszcze nie widział, ten niech odwiedzi ;), to i przydałoby się dostarczyć nieco świeżych newsów. Na pierwszy ogień pójdą główne narzędzia modderskie i stan ich wersji na chwilę obecną.

Lista narzędzi do modowania - aktualny spis różnych narzędzi wraz z ich krótkimi opisami dostępny na klanowej stronie Wrót Baldura;

NAJWAŻNIEJSZE NARZĘDZIA:

Near Infinity | wersja v1.36-20150718 [18.07.2015]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na Githubie, program ma też opcję samoaktualizowania się (Help -> Update settings...);
* Forum - temat aktywnego dewelopera programu (użytkownik Argent77) na forum SHS, tam też informuje on o zmianach;

DLTCEP | wersja 7.7j [31.08.2014]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na Sourceforge;
* Zmiany - lista zmian w ostatnich wersjach;
* Forum - oficjalny dział twórcy programu (użytkownik Avenger) na forum G3;

WeiDU | wersja 238 [07.03.2015]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na stronie twórcy programu;
* Zmiany - lista zmian w ostatnich wersjach;
* Forum - oficjalny dział dewelopera programu (użytkownik Wisp) na forum PPG, tam pojawiają się informacje o nowych wersjach;

POZOSTAŁE, NOWSZE NARZĘDZIA:

BAM Resizer | wersja 2.8 [06.07.2015]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na SHS;
* Forum - temat twórcy programu (użytkownik Sam.) na forum SHS;

TileConv - A MOS/TIS Compressor | wersja 0.6a [08.07.2015]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na SHS;
* Forum - temat twórcy programu (użytkownik Argent77) na forum SHS;

Tile2EE - A MOS and TIS converter | wersja 0.2 [08.07.2015]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na SHS;
* Forum - temat twórcy programu (użytkownik Argent77) na forum SHS;
_________________
DeviantArt | ArtStation
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
K4thos
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 30
Posty: 350
Podziękowania: 59/36
Wysłany: 2015-08-11, 23:33   

"Mądrości" K4thosa:
o, w końcu Near Infinity wylądował na piedestale. Wcześniej DLTCEP okupował to miejsce. Z wyjątkiem dodatkowych bajerów związanych z tworzeniem obszarów, przegrywa pod każdym względem z NI. Modowanie to głównie kod weidu, więc narzędzie prezentujące dane w takiej formie jak występuje w plikach (offset po offsecie) to jedyne rozsądne rozwiązanie.
DLTECEP pluje się o brak plików TLK w EE - stąd moje psioczenie. A kysz z tym dziadostwem ;)
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 26
Posty: 1389
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2015-08-11, 23:51   

K4thos napisał/a:
Modowanie to głównie kod weidu, więc narzędzie prezentujące dane w takiej formie jak występuje w plikach (offset po offsecie) to jedyne rozsądne rozwiązanie.

To zależy, jakie modowanie. :> Jako że siedzisz bardziej w modyfikacji istniejących zasobów - pewnie, bez offsetów i zabaw z kodem w TP2 ani rusz. Ja z kolei jestem typowym queściarzem i raczej tworzę zawartość, a nie modyfikuję - i to w NI jest dla mnie o wiele mniej intuicyjne. O wiele łatwiej mi biegać pomiędzy zakładkami i polami w DLTCEP, a NI używam właśnie do tego, o czym napisałeś - do zbierania offsetów właśnie.

Pewnie, można tworzyć zawartość przez COPY_EXISTING w TP2 i zbierać wszystkie offsety z NI, pomagając sobie listami z IESDP, ale mam taką ilość przedmiotów i postaci, że dużo wygodniejsze i szybsze jest dla mnie dorabianie zawartości DLTCEPem - tym bardziej, że właściwie wszystko w tych plikach robię po swojemu. Jakbym miał to opierać na istniejących plikach i wszystko robić w TP2, ogarnięcie tej masy pozycji zajęłoby mi dużo czasu. Może kiedyś, w ramach kosmetyki. ;)

K4thos napisał/a:
DLTECEP pluje się o brak plików TLK w EE - stąd moje psioczenie. A kysz z tym dziadostwem ;)

Skopiuj sobie TLK do głównego folderu z EE, problem rozwiązany. Nic nie będzie się pluć, a przecież tego pliku DLTCEPem nie edytujesz. :P
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2484
Podziękowania: 234/50
Wysłany: 2015-08-12, 00:03   

L`f napisał/a:
Skopiuj sobie TLK do głównego folderu z EE, problem rozwiązany. Nic nie będzie się pluć, a przecież tego pliku DLTCEPem nie edytujesz. :P


A nie lepiej w Setup -> Set WeiDU Options -> Language wskazać mu po prostu język? :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
L`f
Kirara 
Eriavalh Avarozhe


Wiek: 25
Posty: 237
Podziękowania: 166/20
Wysłany: 2015-08-12, 00:17   

Hmm, w istocie tak się da. Nawet nie wiedziałam, że takie opcje są dostępne (DLTCEP dostał trochę kompatybilności z EE, w oryginalnym Baldurze nigdy nie trzeba było zmieniać języków). Cóż, widocznie obeszłam problem w sposób kreatywny. ;)
_________________
DeviantArt | ArtStation
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 34
Posty: 665
Podziękowania: 106/26
Wysłany: 2015-08-12, 06:27   

Kiraro Wisp wypuścił zdaje się wczoraj wersję beta 238.01. Dostęp z forum PPG w strefie WeiDU.
Just sayin:)
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kirara 
Eriavalh Avarozhe


Wiek: 25
Posty: 237
Podziękowania: 166/20
Wysłany: 2015-08-12, 08:34   

Wiem, widziałam. Ale Wisp pisał, że coś mu się tam póki co psuje, więc poczekam z ogłoszeniem na pełną wersję 239. Jest link do forum PPG, więc każdy zainteresowany może sobie tę betę pobrać.

Btw. odrobinę poprawiłam opisy najważniejszych narzędzi na stronie, by lepiej oddawały, to owe programy robią. Wszelkie sugestie mile widziane.
_________________
DeviantArt | ArtStation
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group