Poprzedni temat «» Następny temat
Polskie głosy NPC z modów.
Autor Wiadomość
anoim2666

Posty: 353
Podziękowania: 47/17
Wysłany: 2015-07-31, 15:51   

Popracowałem trochę i dla pewnej grupy NPC mam już zestawy dźwięków. Pochodzą one z IWD2 i nie są jeszcze zakodowane więc byłbym wdzięczny za pomoc przy napisaniu kodu.

SoB
fabio mężczyzna bard

Rot
Wulfgar mężczyzna wojownik 4
Catti Brie kobieta mag 4
Regis mężczyzna złodziej 1
Buenor mężczyzna czarownik
Mondragon SZ mężczyzna 3
Zostają jeszcze:
Alissa
Artemis Entreri
Jarlaxle
Nigdy nimi nie grałem ale raczej nie mają polskich dźwięków.

TDD
Avaunis mężczyzna mag 3
Vesine kobieta czarownik

SoS
Bolivar mężczyzna wojownik 1
Tomas mężczyzna mag 5

TS
Sime Kobieta mag 4
Kachiko kobieta złodziej 1 (Ma ona sporo dialagów udźwiękowionych więc to trochę przeszkadza i wymagałoby autorskiego nagrania ale tu ja nic nie poradzę. Gdyby je wywalić i zostawić tylko to byłoby ok.)
Bhodi (Nie wiem nawet czy w WoBG da się ją przyłączyć a o języku w jakim gada tym bardziej)

NPC
Chloe kobieta bard
YASRAENA kobieta drow (taka sama sytuacja jak w przypadku Kachiko.)
Solaufein mężczyzna drow (niby po angielsku nie gada ale i po naszemu mało odzywek ma.)

Nej
Dar mężczyzna półork
Hrothar mężczyzna mnich

Jest tego więcej niż zakładałem na początku. Nie obrażę się jeśli ktoś dopisze jakiś brakujących (w szczególności z NeJ). Problem jest jeszcze taki że kończą się męskie zestawy z IWD2. :cry:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 350
Podziękowania: 59/36
Wysłany: 2015-07-31, 18:20   

faktycznie sporo tych NPC. Fajnie że nie zdublowałeś głosów z nowego DSotSC. Co do kodowania to jak podawałem wcześniej. Przykład jak wygląda poprawny kod masz tu: https://github.com/K4thos/DSotSC/blob/master/DSotSC/lib/soundsets_revised.tpa
// i tekst pomiędzy /* */ nie są widziane przez weidu. W twoim przypadku zamiast odniesień do stringów (@) możesz użyć po prostu ~tekst~ [nazwaDźwięku] tak jak wspominałem we wcześniejszym poście. Tu masz tekst i nazwy dźwięków wyeksportowane z IWD2: https://www.sendspace.com/file/jteuc2

Otwórz w Near Infinity plik PDIALOG.2DA to zobaczysz pełną listę przyłączanych NPC. Nazwy plików najłatwiej będzie znaleźć ściągając oryginalne mody z których pochodzą i sprawdzenie w pliku tp2 które pliki były patchowane w podobny sposób jak pokazałem. Ewentualnie mógłbyś wyszukać pliki w Near Infinity po imieniu danego NPC: Search->StringRef->Find what - wpisz imię i kliknij enter-> Find Reference -> tylko CRE.

edyta: usunięty link, bo widzę że wciąż jesteśmy w tym samym temacie :zab:
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Ostatnio zmieniony przez K4thos 2015-07-31, 18:31, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
anoim2666

Posty: 353
Podziękowania: 47/17
Wysłany: 2015-07-31, 18:31   

Dzięki, spróbuję się tym pobawić.
Swoją drogą nie wiem do kogo podesłać to wszystko jak skończę. Można by to uznać jako dokończenie tłumaczenia (bo to sprowadza się do zamieniania kwestii angielskich na polskie hehe) i dołączyć do spolszczeń.
Ehh muszę napisać do Dradiela.
K4thos napisał/a:
Fajnie że nie zdublowałeś głosów z nowego DSotSC.

Ciężko było ale dało radę. Zestawów z IWD jest jednak za mało w szczególności dla facetów.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 350
Podziękowania: 59/36
Wysłany: 2015-07-31, 18:33   

można by poszukać jeszcze w innych grach. NWN1 i NWN2. Może nawet Robin Hood: Legenda Sherwood - z tej gry pochodzą dźwięki O'hary z NTotSC. Chyba też jeden NPC z TWM wykorzystał tę grę.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
anoim2666

Posty: 353
Podziękowania: 47/17
Wysłany: 2015-07-31, 18:36   

Myślę że Bishop by pasował do Artemisa Entreri. NWN2 mam więc poszukam w plikach ale pozostałych to już nie (Robina to prawie na pewno nie bo kiedyś miałem).

Edit
Dobra, zrobię listę NPC na podstawie tamtego pliku i później będę sprawdzał i dźwięki (jak dotrzeć do nich przez Near Infinity?)
Tak patrzę i myślę że w ten sposób dałoby się zrobić opis NPC z WoBg hmm może w przyszłości się tym zajmę :mrgreen:
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 721
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-01, 13:05   

Jak coś to głosy z IWD2 działające pod BG2 masz tutaj (link w ostanim poście). Być może w ten sposób będzie ci łatwiej podpiąć je pod NPC.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
anoim2666

Posty: 353
Podziękowania: 47/17
Wysłany: 2015-08-01, 13:15   

Dzięki ale IWD2 mam na zainstalowane na dysku i stamtąd będę brał dźwięki więc to mi się raczej nie przyda. Chyba że o czymś nie wiem bo po drodze muszę się jeszcze nauczyć jak to wszystko się robi. Pisząc pierwszego posta w tym temacie liczyłem ze ktoś bardziej doświadczony podchwyci temat a tu się okazuję że moda robię :dontgetit:

Edit
Popatrzyłem w pliku PDIALOG.2DA i znalazłem kilku NPC których nie znam i Google tak średnio mi pomogło.
BRAN
Randall
IDIOT01 (aż mi się nie chce wierzyć że coś takiego jest)
TAFFIC
Wydaje mi się ze tylko tych dwóch można przyłączyć a pozostałe to nie wiem co :hmm:
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 350
Podziękowania: 59/36
Wysłany: 2015-08-01, 16:37   

IDIOT01 to Biff Niedouczony. Nie trzeba mu dodawać głosów. To dubler wykorzystywany przez grę jeśli z jakiegoś powodu nie można wykorzystać postaci. Reszty nie znam.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
anoim2666

Posty: 353
Podziękowania: 47/17
Wysłany: 2015-08-01, 16:47   

Mam pytanie od czego zależy to:
COPY_EXISTING ~dsbardo.cre~ ~override~
~dsbardo2.cre~ ~override~
~dsbardo4.cre~ ~override~
~dsbardo6.cre~ ~override~
Gdzie znaleźć nazwy tych plików?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 350
Podziękowania: 59/36
Wysłany: 2015-08-01, 16:50   

przecież już pisałem:
Cytat:
Nazwy plików najłatwiej będzie znaleźć ściągając oryginalne mody z których pochodzą i sprawdzenie w pliku tp2 które pliki były patchowane w podobny sposób jak pokazałem. Ewentualnie mógłbyś wyszukać pliki w Near Infinity po imieniu danego NPC: Search->StringRef->Find what - wpisz imię i kliknij enter-> Find Reference -> tylko CRE.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
anoim2666

Posty: 353
Podziękowania: 47/17
Wysłany: 2015-08-01, 16:59   

:shock: Za skomplikowane to wszystko. Niby znalezienie paczki dźwięków miało być większym wyzwaniem a jest ona prawie skończona ale jak to zakodować to za cholerę nie ogarniam.
NPC którzy nie gadają po polsku jest 30 (co do części nie jestem pewien więc pewnie jeszcze mniej) zarezerwowanych paczek nie mam dla 12 (na 100% tylko dla dwóch co do reszty nie sprawdziłem ich języka).
Rozgryzienie o co chodzi z tym wszystkim to dla mnie droga przez mękę.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 350
Podziękowania: 59/36
Wysłany: 2015-08-01, 17:36   

proszę bardzo, napisałem moda który wyeksportuje wszystkie nazwy plików które odnoszą się do PDIALOG.2DA do pliku txt. https://www.sendspace.com/file/pqi127
Zainstaluj i ten problem masz już z głowy. Plików zaczynających się od TT nie musisz sprawdzać - to są NPC z tutoriala (który swoją drogą nie jest dostępny w BGT). Mają polskie głosy.

Jeśli chodzi o kodowanie to pozostało tylko skopiować kod który już podałem wcześniej, wstawić do patchowania odpowiednie nazwy plików CRE i skopiować tekst wyeksportowany z IWD2 (link z gotowymi stringami też już podawałem). Do tego nie jest potrzebny koder, bo to robota kopiuj/wklej.

A ogólny szablon weidu masz tu:
Kod:
BACKUP ~nazwaModu/backup~
AUTHOR ~Twoje imię i kontakt np. mail~
VERSION ~1.0~

BEGIN ~nazwaModu~

//poniżej wklej kod patchujący pliki CRE
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
anoim2666
anoim2666

Posty: 353
Podziękowania: 47/17
Wysłany: 2015-08-01, 18:01   

Ok, dziękuję mam nadzieję że się uda choć zostaje inna kwestia ale tym martwić się będę później.
Jakby kogoś ciekawiło to zamieszczam listę głosów do NPC, jak gdzieś nic nie ma to znaczy że sprawdzam stan danej postaci.
XAN xan mod oryginalne z bg1
BRAN (?)
AVAUNIS TDD mężczyzna mag 3
VESINE TDD kobieta czarownik
CHARLOTT SoS
BOLIVAR SoS mężczyzna wojownik 1
TOMAS SoS mężczyzna mag 5
BODHI TS
SIME TS Kobieta mag 4
KACHIKO TS kobieta złodziej 1
Randall
FABIO SoB mężczyzna bard
JARLAXE RoT
ARTEMIS RoT
CATTI RoT kobieta mag 4
BRUENOR RoT mężczyzna czarownik
REGIS RoT mężczyzna złodziej 1
DRIZZT RoT własne
WULFGAR RoT mężczyzna wojownik 4
Indira NPC kobieta wojownik 3
CHLOE NPC kobieta bard
GOZALOTH NPC
SOLAUFEIN NPC mężczyzna drow
HROTHGAR NEJ mężczyzna mnich
DAR NEJ mężczyzna półork
MELORA NEJ
LEINA NEJ
TAFFIC (?)
YASRAENA NPC kobieta drow
IRENICUS NPC
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
anoim2666

Posty: 353
Podziękowania: 47/17
Wysłany: 2015-08-02, 14:14   

Napisałem coś dla Indirii. Chyba dobrze to zrobiłem COPY_EXISTING ~J#INDI01.CRE~ ~override~
~J#INDI03.CRE~ ~override~
~J#INDI04.CRE~ ~override~

SAY INITIAL_MEETING @101619 = ~Oczekuję twych rozkazów.~ [HeFF_19]
SAY MORALE @101601 = ~Uciekajmy! Przewaga wroga jest zbyt wielka!~ [HeFF_01]
SAY HAPPY @101616 = ~Jestem gotowa... chyba.~ [HeFF_16]
SAY UNHAPPY_ANNOYED @101612 = ~Przecież gdzieś *musi* dziać się coś ważnego...~ [HeFF_12]
SAY UNHAPPY_SERIOUS @101613 = ~Mam tu tak sterczeć cały dzień?~ [HeFF_13]
SAY UNHAPPY_BREAKING @101632 = ~Co *dokładnie* usiłujesz osiągnąć?~ [HeFF_32]
SAY LEADER @101608 = ~Jeżeli chcecie oddać mi dowodzenie - przyjmę je.~ [HeFF_08]
SAY TIRED @101611 = ~Nie mogę już dalej iść. Muszę się przespać, inaczej padnę z wyczerpania.~ [HeFF_11]
SAY BORED @101613 = ~Mam tu tak sterczeć cały dzień?~ [HeFF_13]
SAY BATTLE_CRY1 @101607 = ~Na nich!~ [HeFF_07]
SAY BATTLE_CRY2 @101605 = ~W ogień walki.~ [HeFF_05]
SAY BATTLE_CRY3 @101604 = ~Dalej, do chwalebnego boju!~ [HeFF_04]
SAY BATTLE_CRY4 @101606 = ~Czas się wykazać.~ [HeFF_06]
SAY BATTLE_CRY5 @101603 = ~Moim celem jest prawda!~ [HeFF_03]
SAY DAMAGE @101635 = ~Ugh!~ [HeFF_35]
SAY DYING @101638 = ~Aaach! Nie, ja... och...~ [HeFF_38]
SAY HURT @101637 = ~Proszę, ja... pomocy...~ [HeFF_37]
SAY SELECT_COMMON1 @101617 = ~Tak?~ [HeFF_17]
SAY SELECT_COMMON2 @101618 = ~Powiedz, czego chcesz.~ [HeFF_18]
SAY SELECT_COMMON3 @101619 = ~Oczekuję twych rozkazów.~ [HeFF_19]
SAY SELECT_COMMON4 @101621 = ~Jakie są twe rozkazy?~ [HeFF_21]
SAY SELECT_COMMON5 @101622 = ~Chyba jestem gotowa.~ [HeFF_22]
SAY SELECT_COMMON6 @101630 = ~Tak, skarbie?~ [HeFF_30]
SAY SELECT_ACTION1 @101623 = ~Już się robi.~ [HeFF_23]
SAY SELECT_ACTION2 @101624 = ~Zrozumiałam.~ [HeFF_24]
SAY SELECT_ACTION3 @101625 = ~Brzmi sensownie.~ [HeFF_25]
SAY SELECT_ACTION4 @101629 = ~Dobrze.~ [HeFF_29]
SAY SELECT_ACTION5 @101628 = ~Wiem co mam robić.~ [HeFF_28]
SAY SELECT_ACTION6 @101627 = ~Zgoda.~ [HeFF_27]
SAY SELECT_ACTION7 @101616 = ~Jestem gotowa... chyba.~
SAY INTERACTION1 @
SAY INTERACTION2 @
SAY INTERACTION3 @
SAY INTERACTION4 @
SAY INTERACTION5 @
SAY INSULT @
SAY 0x158 @ //INSULT2
SAY 0x15c @ //INSULT3
SAY COMPLIMENT1 @
SAY COMPLIMENT2 @
SAY COMPLIMENT3 @
SAY SPECIAL1 @101610 = ~Pozwólcie, że znajdę jakieś miejsce na obóz.~ [HeFF_10]
SAY SPECIAL2 @
SAY SPECIAL3 @
SAY REACT_TO_DIE_GENERAL @101639 = ~Nie! Twoja śmierć nie poszła na marne.~ [HeFF_39]
SAY REACT_TO_DIE_SPECIFIC @101640 = ~Szkoda, że nie mogę już nic zrobić.~ [HeFF_40]
SAY MISCELLANEOUS @ //RESPONSE_TO_COMPLIMENT1
SAY RESPONSE_TO_COMPLIMENT2 @
SAY RESPONSE_TO_COMPLIMENT3 @
SAY RESPONSE_TO_INSULT1 @
SAY RESPONSE_TO_INSULT2 @
SAY RESPONSE_TO_INSULT3 @
SAY DIALOGUE_HOSTILE @
SAY DIALOGUE_DEFAULT @
SAY SELECT_RARE1 @
SAY SELECT_RARE2 @
SAY CRITICAL_HIT @101626 = ~Tak.~ [HeFF_26]
SAY TARGET_IMMUNE @
SAY INVENTORY_FULL @
SAY PICKED_POCKET @
SAY SPELL_DISRUPTED @101634 = ~Ach!~ [HeFF_34]
Jak do teraz dodać do gry?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 350
Podziękowania: 59/36
Wysłany: 2015-08-02, 16:06   

Cytat:
Jak do teraz dodać do gry?

Cytat:
A ogólny szablon weidu masz tu:
Kod:

BACKUP ~nazwaModu/backup~
AUTHOR ~Twoje imię i kontakt np. mail~
VERSION ~1.0~

BEGIN ~nazwaModu~

//poniżej wklej kod patchujący pliki CRE


A przykładowy mod (ten eksportujący nazwy plików CRE) masz już przecież. Robisz dokładnie to samo tylko z inną nazwą pliku tp2, exe i folderu.

Cytat:
Chyba dobrze to zrobiłem

nie do końca. Po pierwsze @ nakazuje weidu użyć stringu zapisanego w zewnętrznym pliku TRA. Skoro wkleiłeś tekst bezpośrednio do TP2 to @ powinno zostać usunięte.

Nie możesz też zostawić pustych linii (zwróć uwagę że w moim pliku niezagospodarowane offsety były poprzedzone znakami //, które oznaczają komentarz i są niewidoczne dla weidu). Przydałoby się też wyzerować linie, których nie nadpisujesz na wypadek gdyby były okupowane przez angielskie dźwięki. Najłatwiej będzie to zrobić przed rozpoczęciem patchowania. Ostateczny kod powinien wyglądać tak:
Kod:

COPY_EXISTING ~J#INDI01.CRE~ ~override~
~J#INDI03.CRE~ ~override~
~J#INDI04.CRE~ ~override~
    FOR (i = 0; i < 100; i += 1) BEGIN
        WRITE_LONG (0xa4 + i * 4) (0 - 1) //to usunie wszystkie istniejące dźwięki NPC
    END
    SAY INITIAL_MEETING ~Oczekuję twych rozkazów.~ [HeFF_19]
    SAY MORALE ~Uciekajmy! Przewaga wroga jest zbyt wielka!~ [HeFF_01]
    SAY HAPPY ~Jestem gotowa... chyba.~ [HeFF_16]
    SAY UNHAPPY_ANNOYED ~Przecież gdzieś *musi* dziać się coś ważnego...~ [HeFF_12]
    SAY UNHAPPY_SERIOUS ~Mam tu tak sterczeć cały dzień?~ [HeFF_13]
    SAY UNHAPPY_BREAKING ~Co *dokładnie* usiłujesz osiągnąć?~ [HeFF_32]
    SAY LEADER ~Jeżeli chcecie oddać mi dowodzenie - przyjmę je.~ [HeFF_08]
    SAY TIRED ~Nie mogę już dalej iść. Muszę się przespać, inaczej padnę z wyczerpania.~ [HeFF_11]
    SAY BORED ~Mam tu tak sterczeć cały dzień?~ [HeFF_13]
    SAY BATTLE_CRY1 ~Na nich!~ [HeFF_07]
    SAY BATTLE_CRY2 ~W ogień walki.~ [HeFF_05]
    SAY BATTLE_CRY3 ~Dalej, do chwalebnego boju!~ [HeFF_04]
    SAY BATTLE_CRY4 ~Czas się wykazać.~ [HeFF_06]
    SAY BATTLE_CRY5 ~Moim celem jest prawda!~ [HeFF_03]
    SAY DAMAGE ~Ugh!~ [HeFF_35]
    SAY DYING ~Aaach! Nie, ja... och...~ [HeFF_38]
    SAY HURT ~Proszę, ja... pomocy...~ [HeFF_37]
    SAY SELECT_COMMON1 ~Tak?~ [HeFF_17]
    SAY SELECT_COMMON2 ~Powiedz, czego chcesz.~ [HeFF_18]
    SAY SELECT_COMMON3 ~Oczekuję twych rozkazów.~ [HeFF_19]
    SAY SELECT_COMMON4 ~Jakie są twe rozkazy?~ [HeFF_21]
    SAY SELECT_COMMON5 ~Chyba jestem gotowa.~ [HeFF_22]
    SAY SELECT_COMMON6 ~Tak, skarbie?~ [HeFF_30]
    SAY SELECT_ACTION1 ~Już się robi.~ [HeFF_23]
    SAY SELECT_ACTION2 ~Zrozumiałam.~ [HeFF_24]
    SAY SELECT_ACTION3 ~Brzmi sensownie.~ [HeFF_25]
    SAY SELECT_ACTION4 ~Dobrze.~ [HeFF_29]
    SAY SELECT_ACTION5 ~Wiem co mam robić.~ [HeFF_28]
    SAY SELECT_ACTION6 ~Zgoda.~ [HeFF_27]
    SAY SELECT_ACTION7 ~Jestem gotowa... chyba.~
    SAY SPECIAL1 ~Pozwólcie, że znajdę jakieś miejsce na obóz.~ [HeFF_10]
    SAY REACT_TO_DIE_GENERAL ~Nie! Twoja śmierć nie poszła na marne.~ [HeFF_39]
    SAY REACT_TO_DIE_SPECIFIC ~Szkoda, że nie mogę już nic zrobić.~ [HeFF_40]
    SAY CRITICAL_HIT ~Tak.~ [HeFF_26]
    SAY SPELL_DISRUPTED ~Ach!~ [HeFF_34]

to samo z innymi NPC
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group