Poprzedni temat «» Następny temat
[BG I: EE] Problemy z modami
Autor Wiadomość
th4


Posty: 19
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2019-10-11, 21:53   

Mam BG:EE z TWM, jak odinstalować nowy sposób poruszania się po Wrotach? Doprowadza mnie do szału bo żeby gdzieś dojść muszę przełazić przez pół miasta. Wrzucam "u" i nic. Dzięki za pomoc :).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
th4


Posty: 19
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2019-10-13, 09:50   

Panowie ratujcie mnie, ten nowy system poruszania się po Wrotach jest straszliwy, grać mi się odechciewa po prostu, biegam jak głupek po mieście a tylko 2 przyspieszenia w książce czarów mam. Nie mogę tego świaństwa odinstalować :(. Nie chcę całego TWM kasować tylko przez ten jeden komponent...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 46
Posty: 733
Podziękowania: 167/161
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2019-10-13, 22:08   

A próbowałeś wybrać 1 zamiast u?
Gdyby zadziałało, to powinieneś mieć stary sposób podróży, plus możliwość wejścia do oryginalnie niedostępnych obszarów.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Silas

Posty: 3
Wysłany: 2020-02-13, 14:36   

Witam, mam mały problem z BG:EE. Gram w zmoddowaną wersję i przy zadaniu dostarczenia miecza do Hulla broń ma angielski opis. Mogę tylko strzelać, ale zakładam, że jest główny powód, dla którego nie mogę ukończyć tego zadania. Jakieś rady?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 46
Posty: 733
Podziękowania: 167/161
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2020-02-14, 07:28   

A jakie konkretnie mody masz zainstalowane?
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Cecylio 


Wiek: 29
Posty: 271
Podziękowania: 11/41
Wysłany: 2020-02-14, 10:26   

@Silas, przypuszczam, że masz grę w jednym języku, a zainstalowałeś w innym. Przy pierwszej instalacji modów, po świeżej instalacji gry, pada pytanie o język, w którym będziesz grał. Sam tak sobie namieszałem kiedyś, trzeba zawsze instalować w jednym języku i konsekwentnie w nim grać.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
anoim2666

Posty: 389
Podziękowania: 41/18
Wysłany: 2020-07-05, 17:16   

Jako że po raz pierwszy planuję zrobić samodzielną instalację większej ilości modów, chciałbym się zapytać czy ten zestaw będzie w jakiś sposób problematyczny:
TWM
Thalantyr Item Upgrade
BG1 NPC Project
BG1 Unfinished Business
Nowe Opowieści z Wybrzeża Mieczy
Deidre and Joluv in BG:EE
Shader Pack: Lighting adjustments for the Enhanced Edition
The Lure of the Sirine's Call
The Stone of Askavar
Baldur's Gate Mini Quests & Encounters
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cecylio 


Wiek: 29
Posty: 271
Podziękowania: 11/41
Wysłany: 2020-07-05, 19:37   

Nie wydaje mi się, żeby występowały jakieś problemy. Wiem jedynie, że NPC Project oraz Unfinished Business dzielą pewne komponenty - chodzi o reakcje NPCów na wydarzenia związane z nimi bezpośrednio, tj. Kivan reagujący na Tazoka, itp. Jeżeli się nie mylę, po zainstalowaniu jednego, drugi mod zwyczajnie powinien zignorować i pominąć te komponenty. Tudzież, skoro UB i tak warto zainstalować jako jedne z pierwszych, zalecam ominięcie komponentów typu "Kivan i Tazok" czy "Branwen i Tranzig", gdyż to pokryje NPC Project.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
memory 
Gwiazda Mystry


Wiek: 46
Posty: 733
Podziękowania: 167/161
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2020-07-06, 01:13   

Nie wiem, czy mogą być jakieś problemy, ale na pewno lepiej wybrać drugi poziom Lodowej Wyspy z TWM niż z Unfinished Bussiness. Ta pierwsza ma w sobie sporo życia w przeciwieństwie do tej z UB.
_________________
Slainte mhath!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
nowus777 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 630
Podziękowania: 54/97
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-06, 07:07   

Wydaje mi się też, że twórcy BG1 NPC PROJECT usunęli u siebie pewne komponenty związane z duetami Branwen-Tranzig oraz Kivan-Tazok, gdyż ostatni patch troszkę pozmieniał. Podsumowując, byłbym ostrożny instalując jakąkolwiek zawartość związaną z tymi dwoma duetami.
_________________
Nowe Opowieści z Wybrzeża Mieczy: poznaj zawartość nowej megamodyfikacji do BGEE!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aristo 
Legenda


Posty: 381
Podziękowania: 163/130
Wysłany: 2020-07-30, 16:32   

Przymierzam się powoli do drugiego w swoim życiu podejścia do BG w wersji EE i planuję rozegrać wreszcie do końca Siege of Dragonspear. Dwa lata temu utknąłem tam na pierwszej dużej lokacji terenowej po wyjściu z Wrót Baldura. Po części dlatego, że nie chciało mi się już za bardzo grać, do tego popsuł mi się wtedy Verr'Sza, a chciałem mieć go w drużynie, ale też i sam dodatek jakoś mnie nie wciągnął (delikatnie mówiąc). W każdym razie tak mnie wtedy poraził ten SoD, że po dziś dzień nie tknąłem Baldura.

Ta instalacja będzie akurat po angielsku, ponieważ pewne mody, które chciałbym bliżej poznać, nie zostały dotąd przetłumaczone, a i niektóre ze znanych mi dodatków mają przestarzałe przekłady. Swoją drogą wstyd to i zgroza, że tłumaczenia tak znanych i chętnie instalowanych modyfikacji jak Item Revisions, Spell Revisions, SCS czy Tweaks Anthology są od jakiegoś już czasu w tak opłakanym stanie i nie wydaje się, żeby ktoś z SoM lub jakiś niezależny tłumacz próbował temu zaradzić. O, facinus indignum! Wszystko nierządem stoi.

Instalacja będzie w każdym razie niewielka (nie interesują mnie np. podklasy, a NPCe w bardzo ograniczonym zakresie) i kształtuje się na razie tak:

1. Baldur's Gate EE + dodatek Siege of Dragonspear
2. Modmerge albo DLC Merger v1.2 (nie wiem, czy jest jakaś różnica) LINK LINK
3. BG1 Unfinished Business v16.3 LINK
4. The Stone of Askavar v2.2 LINK
5. Dark Side of the Sword Coast for BG:EE v1.02 LINK
6. Northern Tales of the Sword Coast v4.1.0 LINK
7. Baldur's Gate Mini Quests and Encounters v22 LINK
8. Ascalon's Questpack v2.05 LINK
9. Endless BG1 v3.1 LINK
10. Thalantyr Item Upgrade v4.2.5 LINK
11. TeamBG Armor Pack v1.05 LINK
12. TeamBG Weapon Pack v1.05 LINK
13. Golem Construction for Spellcasters v6.1 LINK
14. Weasels! v2.2 LINK
15. Glam's NPC Pack v3.1 LINK
16. Romantic Encounters (BG) v4.2 LINK
*** Spell Revisions v4 Beta 18 LINK
17. Made in Heaven: Spell Pack v2 LINK
18. Made in Heaven: Encounters & Quests v3.1 LINK
*** Item Randomiser v7 LINK
19. Sword Coast Stratagems v33.3 LINK
20. Tweaks Anthology v9 LINK


***
Moje pytania do lepiej obeznanych:
1. Jak wygląda kwestia kompatybilności SCS (wpływa na umiejętności i zachowania wrogów) ze Spell Revisions i Item Randomiserem? SR mógłbym sobie w sumie darować, ale Randomiser bardzo lubię, a nie grałem z nim od lat. Z kolei gra bez SCSa nie ma już większego sensu.
2. Gdzie znaleźć tweaka obniżającego ilość zdobywanego doświadczenia? Jest pewnie w EET Tweaks, ale nie będę używał EET, a mod Ding0 Experience Fixer nie ma chyba wersji dla EE.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 38
Posty: 985
Podziękowania: 166/40
Wysłany: 2020-07-30, 17:28   

1. Najnowsza wersja SCS na pewno jest kompatybilna ze Spell Revisions, co więcej wrogowie korzystają z zaklęć ze Spell Revisions. Poza tym zdaje się od wersji 33 autor wprowadził możliwość zmiany wszelkich ustawień za pomocą suwaków z poziomu opcji gry (nie trzeba się już męczyć z edycją pliku .ini). Odnośnie do kompatybilności z Item Randomiser, to na 90% jestem pewien, że oba mody są kompatybilne. Widziałem na forach raporty osób korzystających z obu tych modów. Jeśli planujesz zainstalować Spell Revisions, rozważyłbym wybranie tej wersji. Jest to zmodyfikowana przez Bartimaeus'a wersja zawierająca autorskie zmiany, wiele poprawek i lepszą optymalizację z EE. Wersja ta jest osobnym modem, ze względu na autorskie zmiany czasami rozmijające się z wizją autorów IR. A właściwie to z faktem, że główny autor IR już nie moduje i w sumie nie wiadomo, jakby się zapatrywał na te zmiany.

2. Wydaje mi się, że tweak z EET Tweaks będzie działał z BGEE albo BG2EE. A przynajmniej tak sugeruje opis pierwszego komponentu z grupy XP Adjustments. Druga opcja to np. komponent 212 z moda Scales of Balance.

Patrząc na twoją listę modów, nie jestem pewien jak będą razem działały Made in Heaven: Spell Pack ze Spell Revisions. Autor pierwszego moda sam przyznał, że nie korzysta z SR, więc nie projektował swojego moda z myślą o kompatybilności z SR.

TeamBG Armor i Item Pack zawiera trochę przepakowane przedmioty, już bardziej polecał buym ci ten mod. Czytałem bardzo pozytywne opinie o nim.

Modmerge vs. DLC Merger. Zdecydowanie to drugie (i to tylko jeśli masz wersję ze Steam lub GoG, dla wersji ze sklepu Beamdoga nie jest potrzebny).

Generalnie jak ci się chce to możesz zerknąć na moją listę, co prawda zawiera instalkę przygotowaną pod EET i jeszcze nie zacząłem rozgrywki, ale instalacja już była na etapie takim, że wszystko się instalowało ładnie bez błędów. Może wyhaczysz z tej listy jeszcze coś interesującego.


Edit:

Ok, punkt odnośnie moda z itemami nie ma racji bytu, bo to mod do BG2EE
Sorry.

Ja bym jeszcze zasugerował kilka modów:
- The Lure of Sirine's Call
- SoD Banters Restoration
- Jastey's SoD Tweak Pack (kilka ciekawych tweaków stricte do SoD).
- Reveal Hidden Gameplay Tweaks (dodaje więcej opcji w menu Opcji)
- Lefreut's Enhanced UI lub Dragonspear UI++ (dwa świetne mody UI)
- EEUI Mod Collection (kolejny świetny mod dodający wiele ciekawych opcji UI, między innymi Autoroller)
- Portraits Portraits Everywhere (dodaje partrety w oknie dialogowym zdecydowanej większości nieprzyłączalnych postaci)


EDIT: Post pod postem? Zalecamy opcję edycji. - M
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Ostatnio zmieniony przez Meisarcha 2020-07-30, 22:02, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Aristo
Aristo 
Legenda


Posty: 381
Podziękowania: 163/130
Wysłany: 2020-07-31, 14:23   

Cahir napisał/a:
Odnośnie do kompatybilności z Item Randomiser, to na 90% jestem pewien, że oba mody są kompatybilne.
Poszukam jeszcze informacji na ten temat. Fajnie by było, gdyby mod działał bezkonfliktowo, choćby nawet w drugim trybie instalacji.

Cahir napisał/a:
Wydaje mi się, że tweak z EET Tweaks będzie działał z BGEE albo BG2EE
Rzeczywiście, wg Readme powinien też zadziałać z samym BG:EE. Zatem największy problem mam z głowy.

Cahir napisał/a:
nie jestem pewien jak będą razem działały Made in Heaven: Spell Pack ze Spell Revisions
W sumie to Made in Heaven: Spell Pack, jeśli pominąć tweaki, które i tak mnie nie interesują, dodaje po prostu do gry pewną liczbę nowych czarów (tak samo zresztą jak SCS wprowadza trochę tych z IwD), a istniejących nie edytuje, chyba że czegoś nie doczytałem; SR jednak pominę tym razem.

Cahir napisał/a:
TeamBG Armor i Item Pack zawiera trochę przepakowane przedmioty
Możliwe, ale nie rozkłada ich po świecie gry, lecz wprowadza dwóch sklepikarzy z ekwipunkiem. Obejrzeć zawsze można, kupować niekoniecznie trzeba.

Cahir napisał/a:
Lefreut's Enhanced UI lub Dragonspear UI++ (dwa świetne mody UI)
Chyba wypróbuję Lefreut's Enhanced UI; zmiany, które wprowadza, wydają się mniej rewolucyjne.

Na tej stronce widzę jeszcze garść różnych modów, ale nie wczytywałem się jeszcze w ich zawartość.


Dopisałem jeszcze kilka pozycji do listy. Obecnie wygląda to tak:
00. Baldur's Gate EE + dodatek Siege of Dragonspear
01. DLC Merger v1.2 - LINK
02. Lefreut's enhanced UI v4.1 (BG2EE Skin) - LINK
03. BG1 Unfinished Business v16.3 - LINK
04. The Stone of Askavar v2.2 - LINK
05. Dark Side of the Sword Coast for BG:EE v1.02 - LINK
06. Northern Tales of the Sword Coast v4.1.0 - LINK
07. The Lure of the Sirine's Call v16 - LINK
08. Baldur's Gate Mini Quests and Encounters v22 - LINK
09. Ascalon's Questpack v2.05 - LINK
10. Endless BG1 v3.1 - LINK
11. Thalantyr Item Upgrade v4.2.5 - LINK
12. TeamBG Armor Pack v1.05 - LINK
13. TeamBG Weapon Pack v1.05 - LINK
14. Golem Construction for Spellcasters v6.1 - LINK
15. Weasels! v2.2 - LINK
16. Glam's NPC Pack v3.1 - LINK
17. White NPC v2.0 - LINK
18. Romantic Encounters (BG) v4.2 - LINK
19. Made in Heaven: Spell Pack v2 - LINK
20. Made in Heaven: Encounters & Quests v3.1 - LINK
21. Item Randomiser v7 - LINK
22. Sword Coast Stratagems v33.3 - LINK
23. Tweaks Anthology v9 - LINK
24. EET Tweaks v1.12 - LINK
25. Portraits Portraits Everywhere - LINK
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 38
Posty: 985
Podziękowania: 166/40
Wysłany: 2020-07-31, 15:13   

Roxanne, autor(ka) modów z tej strony ma generalnie słabą opinię wśród innych modderów. Możesz wypróbować, ale generalnie na twoim miejscu raczej bym sobie odpuścił.

Ja bym nie rezygnował ze Spell Revisions, to jest bardzo dobry mod i obecnie śmiga ładnie razem z SCS. Tak jak pisałeś Made in Heaven Spellpack dodaje głównie nowe czary, więc nie powinien się gryźć z SR, chodziło mi bardziej, że autor nie projektował go z myślą o kompatybilności z SR. Ale raczej na pewno SCS ich nie będzie brał pod uwagę czarów z tego moda dla wrogów (w przeciwieństwie do SR).
Jeśli interesują cię nowe czary, możesz spróbować też Olvyn Spells (tyle że ten mod wymaga jeszcze uprzedniego zainstalowania EEex, takiego odpowiednika ToBeX da EE).

Normalnie zaproponowałbym ci też Item Revisions, ale chyba raczej się gryzie z Item Randomizer. Aczkolwiek znam osoby, które używają obu modów. Ta niekompatybilność jest raczej koncepcyjna aniżeli techniczna. Po prostu komponent Store Revisions z Item Revisions już sam w sobie zmienia rozmieszczenie przedmiotów, a Randomizer dodatkowo je miesza. Teoretycznie mógłbyś zainstalować Item Revisions bez komponentu Store Revisions i na to Item Randomizer. Wtedy efekt byłby najlepszy.

Jeśli chodzi o mody UI, to LeUI niejako przywraca (dodając przy tym sporo poprawek) UI jakie było w patchu 1.3, zanim Beamdog całkiem zmienił wygląd UI wraz z wejściem patcha 2.0. Wielu graczom ten nowy wygląd UI nie odpowiada, a LeUI to odpowiedź na ich narzekanie. Dragonspear UI++ znacznie modyfikuje i rozwija UI z patcha 2.0. Więc to w sumie kwestia tego, które "bazowe" UI ci bardziej odpowiada. Generalnie są jeszcze inne mody UI, nie tylko te dwa, możesz przejrzeć to subforum.

TeamBG Armor & Itempack, o ile pamiętam z czasów, jak tłumaczyłem oba te mody, to są to głównie przedmioty z IWD (nie pamiętam czy w oryginalnej postaci, czy trochę dopakowane). Ale fakt, wszystkie przedmioty są u kupców, więc łatwo je zignorować, jak ci nie będą odpowiadać.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aristo 
Legenda


Posty: 381
Podziękowania: 163/130
Wysłany: 2020-08-04, 13:59   

Zrobiłem instalację wedle poniższego porządku (w przypadku części modów tylko wybrane opcje):
01. DLC Merger v1.2 - LINK
02. Lefreut's enhanced UI v4.2 (BG2EE Skin) - LINK
03. Reveal Hidden Gameplay Options v2.4 - LINK
04. BG1 Unfinished Business v16.3 - LINK
05. The Stone of Askavar v2.2 - LINK
06. Northern Tales of the Sword Coast v4.1.0 - LINK
07. The Lure of the Sirine's Call v16 - LINK
08. Baldur's Gate Mini Quests and Encounters v22 - LINK
09. Ascalon's Questpack v2.05 - LINK
10. Endless BG1 v4.0 - LINK
11. Thalantyr Item Upgrade v4.2.5 - LINK
12. TeamBG Armor Pack v1.05 - LINK
13. TeamBG Weapon Pack v1.05 - LINK
14. Made in Heaven: Item Pack v4 - LINK
15. Golem Construction for Spellcasters v6.1 - LINK
16. Weasels! v2.2 - LINK
17. Glam's NPC Pack v3.1 - LINK
18. White NPC v2.0 - LINK
19. Romantic Encounters (BG) v4.2 - LINK
20. Made in Heaven: Spell Pack v2 - LINK
21. Made in Heaven: Encounters & Quests v3.1 - LINK
22. Item Randomiser v7 - LINK
23. Sword Coast Stratagems v33.3 - LINK
24. Tweaks Anthology v9 - LINK
25. EET Tweaks v1.12 - LINK
26. Portraits Portraits Everywhere - LINK


DSotSC wypadł, kiedy przypomniałem sobie, jaki sprzęt dodaje przeciwnikom i do sklepów. W WoBGu dradiel doprowadził to do porządku; być może wersja alternatywna dla EET, ta serwisowana przez Jastey, również osłabia pewne rzeczy. Wersji z TeamBG nie warto instalować.

TeamBG Weapon Pack przenosi oręż głównie z BG2 i to na tyle bezczelnie, że Wekiera zniszczeń jest u tego samego sprzedawcy w dwóch wersjach. Przedmioty są jednak tylko w sklepie i do tego drogawe; na początku gry, przy przeciętnej reputacji, kosztują w przedziale 10-35k.

Nie grałem wiele, ledwie doszedłem do Nashkel, ale Randomizer póki co działa (instalowałem z pierwszej opcji). Skrytki w lokacjach AR2700, 2800, 2300 były puste; nadzwyczajna lesbijka z Beregostu walczyła nie kijem +1, a kijem zwykłym, ale miała też młot wyśmienitej jakości (odpowiednik +1) oraz bransolety KP6. W Nashkel, zamiast zbroi ze skorupy ankhega była kolczuga +1.

Cahir napisał/a:
Ja bym nie rezygnował ze Spell Revisions, to jest bardzo dobry mod
Spell Revisions znam dość dobrze z WoBG. Grając z tym modem trzeba przyzwyczaić się od nowa do wielu zaklęć. Autor z jednej strony ucina wierzchołki (np. osłabia takie overkille jak pierwszopoziomowe Uśpienie czy Rozkaz), a z drugiej podciąga używalność pewnych zaklęć (np. usuwa bonus do rzutu obronnego ze Zmiennobarwnej kuli, a Otwarcie ma inną nazwę i można nim łupnąć nie tylko w zamek, ale też w istotę). Z tą nakładką na SR nigdy natomiast nie grałem; będzie trzeba kiedyś wypróbować.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group