Poprzedni temat «» Następny temat
Icewind Dale II NPC Project (PL)
Autor Wiadomość
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 774
Podziękowania: 26/68
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-05-17, 10:19   Icewind Dale II NPC Project (PL)

Trochę tutaj "spamuję". W każdym razie przypomniałem sobie, że już za gimbusa tworzyłem zestawy gotowych drużyn do Iwd 2. Jest to proste. Teraz, równomiernie z technologią, potworzę nieco do iwd. Belare npc wejdzie w skład tego moda. Drużyny różnią się piekielnie prostą zasadą dobro/zło/neutralność i łatwo/średnio/trudno. Przewidywane skromne dialogi między bohaterami. Łatwo - trochę bonusów, średnio - bilans na 0, trudno - do trybu serce furii. Na razie zdradzam tyle.
_________________
Nie pożądaj nimfy druida swego.

"Tylko wariaci i dzieci, z innymi współżyć trudno" - z sekretnych zapisków Antoniego Kępińskiego.
Ostatnio zmieniony przez Ruffle_truffle 2015-05-21, 16:43, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1742
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-05-17, 11:37   

Ruffle_truffle napisał/a:
już za gimbusa tworzyłem zestawy gotowych drużyn do Iwd 2. Jest to proste. Teraz, równomiernie z technologią, potworzę nieco do iwd
To do IDW czy IDW2 ;) ? Bo w temacie masz 2. Tak czy owak gotowych drużyn nigdy za wiele, kiedyś sam kilka do 2 zrobiłem, ale potem po reinstalacji nie chciało mi się ich odświeżać. Powodzenia i daj znać jak poszło, chętnie zainstaluję ;)
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 774
Podziękowania: 26/68
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-05-17, 12:24   

Chodzi o IWD II. Mnie się udawało to zrobić bez pomocy weidu, ale z pomocą tego programu nie powinno być ciężko. Copy, copy itd.
_________________
Nie pożądaj nimfy druida swego.

"Tylko wariaci i dzieci, z innymi współżyć trudno" - z sekretnych zapisków Antoniego Kępińskiego.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
picollo 

Posty: 575
Podziękowania: 63/97
Wysłany: 2015-05-18, 19:27   

Planujesz dodawać jakieś dialogi tym NPCom? Czy to ma być po prostu zbiór ręcznie przygotowanych postaci, które będzie można wybrać na początku rozgrywki wyłącznie z wybranymi klasami/rasami/statystykami/umiejętnościami?

W tym pierwszym przypadku będzie podejrzewam strasznie ciężko. W tym drugim średnio to widzę. Bo takie mody raczej nie zdobywają poklasku.
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3041
Podziękowania: 196/66
Wysłany: 2015-05-18, 22:28   

Dodawanie dialogów między NPC jest masakryczne w IWD1 i IWD2 - trzeba znać MASĘ różnych obejść. Radzę zobaczyć np. mody...Kulyok bodajże i Domi. Brakuje wielu akcji i triggerów, bo IWD nie było przewidziane pod companionów. Ale IWD1EE posiada silnik BG1/BG2 EE i daje nawet możliwość robienia wszystkiego co w BG, czyli spotykanie w trakcie rozgrywki i dołączanie ich, dodawanie rozmów, banterów, jeśli dodajesz więcej niż jedną postać. Także praktycznie można IWD1EE zrobić na styl BG2 pod tym kątem.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 774
Podziękowania: 26/68
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-05-19, 15:11   

Dialogi miały być sporadyczne. Raczej chodziło mi o biografie, trochę własnego wyposażenia, osadzenie kilku bohaterów w Krainach i dobrze dobrane umiejętności/cechy itp. Nie wiem co mi przyćmiło umysł, że chciałem dodawać Khalida i Jaheirę. Może ten kuzyn Xana? Ale posiwiały Melicamp czy córka Jet'Layi mogą się chyba bardziej nadać. Oczywiście drużyny nie mają się składać wyłącznie z postaci znanych z BG. Myślałem, by wyliczyć ich można było na palcach maksymalnie jednej ręki. Dialogi byłyby dużym plusem, ale raczej je sobie odpuszczę. A na oklaski wcale nie liczę. Ma to być w miarę kreatywne spędzenie wolnego czasu. Ee jeszcze nie opanowane przeze mnie. Ledwo umiem modować stare wersje.
_________________
Nie pożądaj nimfy druida swego.

"Tylko wariaci i dzieci, z innymi współżyć trudno" - z sekretnych zapisków Antoniego Kępińskiego.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1742
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-05-19, 15:17   

Ruffle_truffle napisał/a:
Ale posiwiały Melicamp czy córka Jet'Layi
Bój sie boga (bogów) Ruffle! :smile: Akcja ID2 dzieje się w 1281 KD (rok według Kalendarza Dolin), akcja w BG1 to bodaj 1373KD więc dokonałbyś cofnięcia się w czasie, zasadniczo jeśli trzymać się chronologicznej kolejności mamy:
ID1, ID2, BG1, BG2
Więc jak już to ew można dodać dziadka Melicampa itp :P
Mnie sie pomysł podoba bo nawet sporadyczne dialogi są lepsze niż żadne, a przedmioty/akcje dopasowane do członków drużyny dodają smaczku, byle byś tylko nie przegiął...

Jedna rada-prośba: Staraj się tworzyć zróżnicowane drużyny, tzn niech nie będzie to jeden schemat np 2 wojów, kapeć mag itp Czyli jak np robisz 3 zestawy niech u drużyny dobrej będzie paladyn, u neutralnej woj, w złej barbarzyńca itp itd... by wykorzystać pełny zakres klas :)
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 774
Podziękowania: 26/68
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-05-19, 15:47   

Nigdy nie zwracałem większej uwagi na daty. Dzięki za informację. Myślałem, że akcja iwd 2 wyprzedza bg. Nie wiem dlaczego. W takim razie odczepię się od postaci z nieco bardziej kultowego tytułu. Nikt w bg1 nie zdobył 15 poziomu. Jeśli dialogi miałyby być sporadyczne, to mogę się postarać, ale nie obiecuję niczego. Będzie zróżnicowanie. W dobrej drużynie paladyna nie zabraknie, a w neutralnej druida. Itd. Schemat dwóch zwykłych wojów dawno uznałem za nieciekawy.
_________________
Nie pożądaj nimfy druida swego.

"Tylko wariaci i dzieci, z innymi współżyć trudno" - z sekretnych zapisków Antoniego Kępińskiego.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
picollo 

Posty: 575
Podziękowania: 63/97
Wysłany: 2015-05-21, 14:41   

Generalnie to wstrzymałbym się z deklaracjami, zanim nie napiszesz pierwszego dialog postać z drużyny-postać z drużyny, który Ci zadziała w grze.
Bo o ile do IWD o którym pisał Lava idzie jakoś napisać dialogi (do IWDEE jeszcze łatwiej, o tyle Ty chcesz pisać do IWDII. Podejrzewam, że jedyna rzecz która Ci będzie mogła służyć za pomoc to mod z gibberlingów. Bo wątpię, żeby ktoś tu na forum znał się na obchodzeniu ograniczeń silnika gry.
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 774
Podziękowania: 26/68
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-05-21, 16:17   

Napisałem przecież, że dialogów nie mogę obiecać, choć Gibberlingi stworzyły już Iwd2 npc project. Reszta jest jak najbardziej wykonalna. A co do przydatności moda - ktoś początkujący może uznać, że taka dodatkowa gotowa drużyna mu się przyda. Zwłaszcza, że zamierzam dobrze rozpisać statystyki i cechy.
_________________
Nie pożądaj nimfy druida swego.

"Tylko wariaci i dzieci, z innymi współżyć trudno" - z sekretnych zapisków Antoniego Kępińskiego.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3041
Podziękowania: 196/66
Wysłany: 2015-05-22, 01:44   

Jak dla mnie to bez sensu. Po co robić za kogoś postacie, jeśli właśnie IWD polega na tym, żeby stworzyć własną drużynę i z nią wędrować...? Jeśli nie są to postacie z dialogami jak w przypadku oryginalnych modów z PPG i G3, to po prostu to przedsięwzięcie nie ma najmniejszego sensu.

Pytania:

a) ile osób tutaj jeszcze gra w IWD/IWD2
b) ile z tych osób, które jeszcze grają chce grać postaciami zrobionymi przez kogoś innego? Jak często gracze w ogóle wybierają pre-made characters?
c) mówisz o nowych graczach - teraz? po ponad 10 latach? już nie mówiąc, że te nowe osoby raczej nie będą szukały postaci do IWD2 na forum klanu BG2...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
picollo
AL|EN 


Wiek: 35
Posty: 371
Podziękowania: 22/90
Wysłany: 2015-05-25, 14:53   

Lepiej poczekaj na IWDIIEE. Wtedy zrobienie takiego moda nie będzie wymagać tak wielkiej męczarni.
_________________
If you wanna make enemies try to change something...

Big World Setup - instalator modów
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1742
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-05-25, 15:38   

Nie każdy chce modować wersje EE Alienie, nie każdy też będzie się w rzeczone 'kopie' zaopatrywać jeśli ma 'oryginały' :smile:
Do poprzedniej swojej wypowiedzi dodam tylko, że trzymam kciuki Truflu :wink:
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 774
Podziękowania: 26/68
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-05-27, 22:33   

Ściągnąłem moda ze strony G3 i skrypt nie wyglądał aż tak zniechęcająco. Mi właściwie obojętne, czy jedynka, czy dwójka. Może spróbuję jedynkę ee, ale ona też ma specyficzne progi.
_________________
Nie pożądaj nimfy druida swego.

"Tylko wariaci i dzieci, z innymi współżyć trudno" - z sekretnych zapisków Antoniego Kępińskiego.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
picollo 

Posty: 575
Podziękowania: 63/97
Wysłany: 2015-05-29, 10:48   

Czyli krótko mówiąc "Zrobię kilka gotowych postaci do gry w której własnoręczne robienie postaci sprawia duży fun i może dorzucę kilka dialogów, a może nie. W zasadzie to nie wiem też czy zająć się pierwszą częścią gry, czy drugą. Wygląda to trochę jakbyś za bardzo nie wiedział co chcesz zrobić.

Pomyśl co chcesz napisać, na jaką grę, czym ma się Twój mod wyróżniać. Bo gotowe drużyny do IWD bez dialogów, to jest poziom modów przed WeiDU. Obecnie trochę więcej ludzie oczekują od modów. A zwłaszcza jeśli mowa o tak niszowych grach pod względem moddowania jak IWD.
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group