Poprzedni temat «» Następny temat
W żalu i w zachwycie
Autor Wiadomość
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 764
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-04-05, 20:00   W żalu i w zachwycie

Wpadłem niedawno na kolejny pomysł. W sumie pomysłów mogę mieć aż za dużo, ale próba, jak to mówią - nie strzelba.

Otóż Xan na wespół z Garrickiem są mało wykorzystywanymi bohaterami, tak przynajmniej wydaje mi się po krótkim stażu na forum. O ile Xan jeszcze jako tako jest używany, o tyle Garrick to już totalna porażka pod względem popularności.

Ponieważ obaj posiadają całkowicie odmienne poglądy na świat, postanowiłem, że będzie ten fakt drugim z powodów do zajęcia się nimi.

Mini mod dodawałby im zdolności specjalne oparte na ich charakterze, które w pewnym stopniu zwiększyłyby ich przydatność.

Zdolność specjalna Garricka bazowałaby na zaklęciu "Zachwyt" (wygrzebanego z SRD D&D 3.5). Oto opis zaklęcia:

Zachwyt
Oczarowania (Zauroczenie) [Dźwięk, Oparty na języku, Wpływający na umysł]
Poziom: Brd 2, Kap 2
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 runda
Zasięg: Średni (30 m + 3 m/poziom)
Cele: Dowolna liczba istot
Czas działania: 1 godzina lub mniej
Rzut obronny: Wola neguje; patrz opis
Odporność na czary: Tak

Jeżeli skupiłeś na sobie uwagę grupy istot, możesz je dodatkowo urzec. Rzucenie tego zaklęcia wymaga, abyś przez całą rundę, bez przerwy, śpiewał lub mówił. Po tym czasie istoty, na które wpłynąłeś, całkowicie się na tobie skupiają, ignorując otoczenie. Kiedy znajdują się pod działaniem niniejszego czaru, ich nastawienie staje się przyjazne. Jeżeli potencjalne ofiary wywodzą się z rasy lub religii nieprzyjaźnie do ciebie ustosunkowanej, otrzymują premię +4 do rzutu obronnego.
Stworzenie o 4 lub więcej KW bądź o Roztropności wartości przynajmniej 16 pozostaje świadome otoczenia, a jego nastawienie jest obojętne. Uzyskuje ono prawo do nowego rzutu obronnego, jeśli jest świadkiem działania, któremu się sprzeciwia.
Efekt utrzymuje się, dopóki mówisz lub śpiewasz, ale maksymalnie godzinę. Istoty, które zachwyciłeś swoimi słowami, nie wykonują żadnych akcji tak długo, jak mówisz lub śpiewasz, i jeszcze przez 1k3 rundy po tym, gdy przerwiesz, ponieważ przez ten czas dyskutują o twej przemowie czy występie. Również stworzenia wkraczające na obszar niniejszego zaklęcia podczas jego działania muszą wykonać rzut obronny – nieudany oznacza, iż też ulegają zachwytowi. Czar dobiega końca, jeśli coś przerwie ci koncentrację lub wykonasz inną czynność (jednakże trwające 1k3 rundy opóźnienie działania ofiar wciąż ma miejsce).
Stworzenia, które nie uległy zachwytowi i które mają w stosunku do ciebie nieprzyjazne lub wrogie nastawienie, mogą wykonać wspólny test Charyzmy i przerwać działanie zaklęcia za sprawą szyderstw, gwizdów i tym podobnych. W tym teście stosuje się premię z Charyzmy istoty o najwyższej wartości tego atrybutu w grupie; inni mogą jej pomagać. Drwiny itp. kończą zaklęcie, jeżeli we wspomnianym teście wypadnie wynik przewyższający rezultat twojego testu Charyzmy. Grupa może wykonać tylko jednaką próbę przerwania twej mowy czy występu na dane użyciu czaru.
Jeżeli ktokolwiek z publiczności zostanie zaatakowany lub padnie ofiarą innego wrogiego aktu, czar dobiega końca i wszystkie uprzednio zachwycone istoty natychmiast stają się nieprzyjaźnie do ciebie nastawione. Natomiast każde stworzenie o 4 lub więcej KW bądź Roztropności wartości przynajmniej 16 będzie do ciebie wrogo nastawione.

A tak wyglądałby krótki opis umiejętności w konwersji na AD&D:

Zachwyt
(Zaczarowania/Zauroczenia)
Czas rzucania: 1 runda
Czas działania: 10 rund

Po użyciu tej zdolności istoty, na które wpłynął efekt stają się ujęte (przyjaźnie nastawione). Zdolność działa na humanoidów mniejszych od ludzi - elfy, półelfy, driady, gnomy, niziołki, krasnoludy itp. Dlatego elf może zostać ujęty, ale nie ogr. Jeżeli istoty w trakcie rzucania czaru były wrogie - otrzymują bonus +4 do rzutu obronnego. Istoty wcześniej neutralne nie mają bonusu do rzutu.

(Tu nie wiem, czy da się to załatwić, mało siedziałem w DLTCepie).

Xan natomiast otrzymałby zdolność takąż:

Wzbudzenie rozpaczy
(Zaczarowania/Zauroczenia)
Czas rzucania: 3
Czas działania: 5 rund

Ta zdolność działa dokładnie tak samo jak zaklęcie Emocje: Beznadzieja, z tą różnicą, iż wpływa tylko na jeden cel i nie dodaje odwagi rzucającemu.

Miałem dodać też kilka dialogów, ale BG1 NPC project chyba wyczerpał temat.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1707
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-04-06, 06:22   

Hm, innymi słowy planujesz dodać Graickowi grupowe zauroczenie w zdolnościach żeby był bardziej popularny a Xan miałby otrzymać bonus polegający na zmniejszaniu potencjału bitewnego u jednego wroga?
Szczerze to nie wiem czy to cokolwiek zmieni:
- Xan wbrew pozorom nie jest az tak słaby by go nie brać do teamu, chociażby jako drugiego maga 'wspierajacego'... a i bost z ostrza jest całkiem całkiem
- Garick to syf kiła i mogiła w obecnej postaci i nijak tego dodatkowe umiejętności nie zmienią, ot to 'urok' barda na etapie BG1 gdzie nie ma ani podklas ani realnie przydatnego sprzętu przez co biega w "stroju Ewy"... to czego bardziej brak w BG1 bardowi to zaklęcia ochronne jakie BG2 dodaje :smile:

Jeśli byś chciał uatrakcyjnić grę Garrickiem można zrobić to w bardzo prosty sposób - dodać gdzieś w grze elfią kolczugę, nawet i niemagiczną, ważne by pozwalała czarować podczas noszenia - potencjał wierszoklety skoczy dwukrotnie :P
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 764
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-12-20, 21:46   

Zastanawiam się nad tym projektem. Bo kiedy dokończę poprawianie Dzikiego Zewu, to nie wiem, czym się zajmę. Ankieta pokaże.

Może trochę dodam opcji dodatkowych do tego moda, np. to, żeby Xan mógł mieć klasę Wojownik/Mag. A Garrick jakąś podklasę barda. Wstępnie taka, co zabiera punkty w kradzieży.

Xan dostałby tę sztuczkę oraz opcję zostania wojownikiem/magiem.
Garrick podklasę i przedmiot - zastanawiam się nad mandoliną paziów z BGT Mix mod - obdarza wszystkich szczęściem wokół 5 metrów. No i dodatkowo jakaś zbroja.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 764
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-10-31, 21:24   

Słowa Pana @lubczyk zainspirowały mnie do wznowienia projektu. Połową npc na szaleńczym ginie. Xan i Garrick do nich chyba należą. Postanowiłem dodać im podklasy. Na tyle silne, by zwiększyć skuteczność tych panów. A także innych. Np. Faldorn, która ma być druidem cienia.

Podklasa Garricka:

Minstrele to bardowie o szerokim repertuarze pieśni. Często wędrują od miasta do miasta zabawiając szlachtę swą poezją i muzyką. Sprawdzają się też na szlaku, gdy trzeba stawić czoła zagrożeniom. W przeciwieństwie do innych bardów, nie są tyle fechtmistrzami, błaznami czy skaldami, co pieśniarzami.

ZALETY:

- ma do dyspozycji kilka opcjonalnych pieśni barda
1-szy poziom: Kołysanka. Gdy bard gra Kołysankę, wszyscy jego wrogowie muszą wykonać rzut obronny przeciw czarom, w przeciwnym wypadku zostaną uśpieni. Kołysanka nie działa na istoty o wysokiej liczbie kostek (jak przy zaklęciu Uśpienie).
3-ci poziom: Słodka rapsodia. Gdy bard zagra Słodką rapsodię, wszyscy wrogowie muszą wykonać rzut obronny przeciw czarom, w przeciwnym wypadku będą pod wpływem Zauroczenia.
5-ty poziom: Melodia Beshaby. Gdy bard gra melodię Beshaby, wszyscy wrogowie muszą wykonać rzut obronny przeciw czarom, w przeciwnym wypadku padną ofiarą zaklęcia Zamęt.
7-my poziom: Pieśń ciszy. Gdy bard rozpocznie tę pieśń, jego sojusznicy mają 100% szans na zignorowanie działania zaklęć opartych na dźwiękach, takich jak Cisza, Rozkaz, Większy rozkaz czy Wycie Banshee.
9-ty poziom: Pieśń niezgody. Gdy bard gra pieśń niezgody, wszyscy wrogowie muszą wykonać rzut obronny przeciw czarom, w przeciwnym wypadku padną ofiarą zaklęcia Chaos.
11-ty poziom: Hymn Bitewnego Chaosu. Gdy bard gra Hymn Bitewnego Chaosu, sojusznicy otrzymują losowe premie do obrażeń, rzutów obronnych i rzutów na atak, minimum +1, maksimum +8, przeciwnicy zaś - kary o podobnych wartościach.

WADY:

- może przeznaczyć tylko 10 punktów umiejętności kradzieży kieszonkowej na poziom
- nie może uzyskać biegłości w żadnym stylu walki

Podklasa Xana:


Bitewni czarownicy oprócz mocy tajemnych używają magicznej broni. Lepiej radzą sobie w walce wręcz, choć nie mogą używać zbroi i tarcz, jak bardowie czy magowie i wojownicy w jednym.

ZALETY:

- na 1. poziomie może rzucić Metamorfozę laski w broń, Tarczę i Zbroję
- na 2. poziomie może rzucić Płomienne ostrze
- na 6. poziomie może rzucić Zaklętą broń
- na 8. poziomie może rzucić Widmowe ostrze
- na 10. poziomie może rzucić Przemianę Tensera
- na 13. poziomie może rzucić Miecz Mordenkainena
- na 15. poziomie może rzucić Czarne ostrze klęski
- niższe TraK0 o 2 na każdy poziom czarów
- niższa klasa pancerza o 1 na każde 3 poziomy (maks. -8 na 25. poziomie)
- premia +1 do Kondycji przy tworzeniu postaci

WADY:

- może rzucić o jedno zaklęcie mniej niż normalny czarownik
- tylko elf

Poza tym zawsze chciałem dla siebie takiego maga wojownika, ale nie wielo dwuklasowca
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group