Poprzedni temat «» Następny temat
Interfejs Baldur's Gate w WoBG, i nie tylko.
Autor Wiadomość
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 29
Posty: 324
Podziękowania: 97/22
Wysłany: 2015-01-24, 04:59   Interfejs Baldur's Gate w WoBG, i nie tylko.

Temat ten ma na celu porównanie poszczególnych wersji interfejsu Baldur's Gate oraz omówienie potencjalnych rozwiązań, które mogły by umilić nasze obcowanie z grą.
Na początek zamieszczam po cztery screenshooty w ramach poszczególnych, dziesięciu kategorii: podstawowy ekran gry, mapa lokacji, mapa świata, dziennik, ekwipunek, ekran postaci, czary maga, czary kapłana, okno przedmiotu, menu główne.

Wszystkie screenshooty były robione w rozdzielczości 1280x800 (proporcje 16:10). Kolejne obrazki to:
1. Oryginalne Baldur's Gate + Widescreen Mod wraz z nakładką TWM by Zed Nocear and Lava (wersja czarna/pusta).
2. World of Baldur's Gate, wersja standardowa, interfejs z BG2.
3. World of Baldur's Gate, wersja zalecana, W_GUI by Kwiat_W.
4. Baldur's Gate: Enhanced Edition (wyłączone skalowanie się interfejsu).

Uwaga! Jeśli obrazki są za duże dla waszych monitorów, zalecam użyć [CTRL] + [rolka myszy] w celu tymczasowego przeskalowania okna przeglądarki :)

I. Podstawowy ekran gry:




II. Mapa bieżącej lokacji:




III. Mapa świata:




IV. Dziennik:




V. Ekwipunek:




VI. Ekran postaci:




VII. Czary maga:




VIII. Czary kapłana:




IX. Okno przedmiotu:




X. Menu główne:





EDIT 1
Zgodnie z sugestią Nobaniona, dorzucam kilka screenów w innej rozdzielczości. Padło na 1920x 1080, jako że jest to chyba najbardziej popularny obecnie format.

XI. Podstawowy ekran gry HD (bg2 vs. w_gui vs. ee):



XII. Mapa bieżącej lokacji HD (bg2 vs. ee):


XIII. Mapa świata (bg2 vs. ee):


XIV. Ekwipunek (bgs vs. ee):


XV. Ono postaci (bg2 vs. ee):



EDIT 2:
Dodatkowo chciałbym dorzucić screen porównujący wielkość dostępnych w WoBG czcionek. Są niestety tylko dwie: duża i mała:



EDIT 3:
Nakładka TWM, dla podstawowego BG1 z widescreen modem, pozwala na wybór nie tylko pięciu różnych czcionek, ale także na trzy wersje tła interfejsu, oraz na alternatywne wypełnienie okien. Poniżej screeny porównawcze:



_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
Ostatnio zmieniony przez Damianus_NT 2015-01-26, 19:10, w całości zmieniany 5 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kliwer, greegarak, Kirara
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 29
Posty: 324
Podziękowania: 97/22
Wysłany: 2015-01-24, 05:21   

Moje uwagi odnośnie poszczególnych interfejsów i ich elementów:

III. Mapa świata. Tutaj WoBG wypada zdecydowanie najsłabiej. Gra wymusza na nas nawigowanie po gigantycznej mapie, za pomocą upierdliwie małego okienka. Widoczność jest ograniczona no minimum i bez odpowiedniej wiedzy geograficznej, ciężko się połapać co jest gdzie. Zastanawia mnie czy aby na pewno nie da się nic zrobić w tej kwestii? Jako, że napisanie modyfikacji zwiększającej okno mapy w BG2/BGT jest (ponoć) niewykonalne, to można by chociaż, jak proponował Scol, zmniejszyć rozmiar mapy oraz ikon na niej?

IV. Oryginalny dziennik jest beznadziejny. Wszystko wrzucane jest do jednego worka i ciężko się w tym gąszczu tekstu odnaleźć. Dziennik z BG2 zawiera już zakładki i jest niezły, ten z W_GUI nawet lepszy (oferuje większą widoczność). Wygrywa jednak BG:EE ze swoją możliwością zwijania wpisów do formy nagłówka z nazwą zadania.
Czy taki 'ficzer' jest do zrobienia w BGT? Może istnieje już taki mod? A co z wielkością okna? W nakładce TWM dostępne jest coś takiego:

VI. Okno postaci. Z domyślną wielkością czcionki, można by rzec, że najmniej zobaczymy w BG:EE, a najwięcej z W_GUI. Zmniejszając wielkość czcionki w EE, modyfikujemy również cały interfejs, więc polepszenie widoczności w oknie postaci równoznaczne jest z bardzo małymi literkami w oknie ekwipunku oraz z uczuciem niejednolitości interfejsu. Mimo tej wady, ograniczoną widoczność BG:EE wynagradza dwoma przydatnymi okienkami: czytelnymi informacjami dot. TraK0 oraz, przede wszystkim, licznikiem obrażeń jakie zada nasza postać. Gdyby tylko dało się zaimplementować taki licznik w WoBG...

IX. Okno przedmiotu. Tutaj nie ma wiątpliwości, najsłabiej wypada BG:EE, najlepiej W_GUI. W interfejsie zaproponowanym przez Kwiata_W dostajemy największą przejrzystość informacji oraz, przede wszystkim, widoczność.

Poza wyżej wymienionymi to:
I. Podstawowe okno gry; VII. Czary maga; VIII. Czary kapłana; X. Menu główne; tutaj decyduje głównie gust.
II. Mapa bieżącej lokacji. Edycja EE nie oferuje w sumie nic, czego nie miał by interfejs z BGT/WoBG.
V. Dodatkowe informacje z BG:EE są przydatne (trafienie/obrażenia), ale w wielu przypadkach zbędne. No i oczywiście dublują się z tymi w oknie postaci.

A wy, drodzy forumowicze? Jakie macie zdanie na temat poszczególnych interfejsów? Posiadacie swój ulubiony, albo znacie ciekawą alternatywę? Dostrzegacie coś, co można poprawić? Zaprawszam do dyskusji i dzielenia się pomysłami.
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 28
Posty: 716
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-01-24, 10:04   

Generalnie zgadzam się z twoimi opiniami, za wyjątkiej jednej:
Cytat:
Mapa bieżącej lokacji. Edycja EE nie oferuje w sumie nic, czego nie miał by interfejs z BGT/WoBG.

Mapa lokacji w EE jest znacznie większa co umila przeglądanie. Choć z drugiej strony znaczniki na mapie EE są cholernie duże i brzydkie.


Cytat:
Wygrywa jednak BG:EE ze swoją możliwością zwijania wpisów do formy nagłówka z nazwą zadania.
Czy taki 'ficzer' jest do zrobienia w BGT? Może istnieje już taki mod? A co z wielkością okna? W nakładce TWM dostępne jest coś takiego

Obawiam się, że tu by nawet ToBEX nie pomógł (pomijając fakt że nie jest on już nawet rozwijany) - zmiany wprowadzone przez EE w dziennik nie tylko dotyczyły wyświetlania zadań w taki sposób ale, o ile mi wiadomo, były jednym z czynników niekomaptybilności modów z wersją EE. Rozmiar okna pewnie zwiększyć by się dało, jednak trzeba by jednak znaleść kogoś chętnego (Kwiat_W na SHS pisał gdzieś że modyfikacje interfejsu to robota długa, mozolna i nudna).

Takie pytanie mam jeszcze co do księgi maga/zwoju kapłana: W BG1/BG2/W_GUI jeśli mamy więcej niż 12 komórek na czary danego poziomu, możemy je spokokjnie zapamiętać, ale nie będą one wyświetlane. Czy EE coś zmienia w tej kwestii?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 31
Posty: 1355
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2015-01-24, 10:28   

Generalnie zgadzam się z uwagami Damianusa. Pod względem międzymordzia EE wygląda najlepiej, ale to oczywiste. Ze swojej strony dodam tylko, że osobiście nie lubię oprawy Kwiata. Pomijając czysto subiektywne odczucia estetyczne (i, głównie, przyzwyczajenie do tego zwykłego ekwipunku z BG2) modowy interface ma jedną funkcjonalną wadę- z niebieskim ekwipunkiem zlewają się niebieskie oznaczenia przedmiotów niezidentyfikowanych, co dość mi uprzykrzało grę.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 

Posty: 1081
Podziękowania: 105/244
Wysłany: 2015-01-24, 10:42   

A jak wyglądałoby, porównanie w wyższych rozdzielczościach?

Jak dla mnie gra w rozdziałce, bo w takiej najczęściej gram w WoBGa, to- 1366x768- są dopiero widoczne zmiany, a im wyższa, tym ciekawiej by podejrzewam, to wyglądało, ale sam nie mam takiej skali porównawczej jak Autor tematu....

Myślę, że odgrywa też znaczenie wielkość monitorów, że nie wszędzie dana rozdzielczość, będzie spełniać pokładane w niej nadzieję.

Temat pięknie Damianusie rozpoczęty, czekam na ciąg dalszy :smile:
edit:
W WoBG- u też można zmieniać wielkość czcionki... Robi różnicę :)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 

Wiek: 35
Posty: 436
Podziękowania: 43/57
Wysłany: 2015-01-24, 11:22   

Scol napisał/a:

Takie pytanie mam jeszcze co do księgi maga/zwoju kapłana: W BG1/BG2/W_GUI jeśli mamy więcej niż 12 komórek na czary danego poziomu, możemy je spokokjnie zapamiętać, ale nie będą one wyświetlane. Czy EE coś zmienia w tej kwestii?


Na pewno w ICD EE - można używać nawet do 40 czarów pierwszopoziomowych. W BG EE pewnie też, a z nowymi paczami to raczej musowo, bo te które wyszły, czy te comają wyjść zawierają najnowsze rozwiązanie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 24
Posty: 699
Podziękowania: 59/107
Wysłany: 2015-01-24, 11:47   


Nie widzę jakiś zmian w stosunku do BG:EE w IWD:EE..
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 29
Posty: 324
Podziękowania: 97/22
Wysłany: 2015-01-24, 19:38   

Cytat:
A jak wyglądałoby, porównanie w wyższych rozdzielczościach? (...) czekam na ciąg dalszy.

Dorzuciłem garść nowych screenów porównawczych w 1920x1080. Różnice pomiędzy poszczególnymi iterfejsami pozostają właściwie niezmienione. Jedyny problem jaki zauważam, to konieczność używania powiększonej wersji czcionki w WoBG (domyślna wielkość jest dużo za mała). Opcjonalna czcionka jest niestety tylko jedna, znacznie większa od oryginalnej. Przydała by się jeszcze jakaś "pomiędzy", bo w rozdzielczości np. 1680x1050, jedna jedna wydaje się zbyt mała, a druga za duża.
Dla porównania, w nakładce TWM, Zed daje aż 5 czcionek do wyboru. Może szło by coś w tym stylu zaimplementować w WoBG? W kwestii tekstu, BG:EE zyskuje prowadzenie ze swoją dopasowywalną czcionką (choć pozostałe okienka bg:ee mają identyczne pole widzenia jak w niskich rozdziałkach).

Cytat:
Mapa lokacji w EE jest znacznie większa co umila przeglądanie.

Bo ja wiem czy "znacznie większa"? Trochę większa jest, fakt. Ale w moim odczuciu, ma to niewielki wpływ na komfort użytkowania. Ta przeźroczystość dookoła to jednak przyjemny bajer.
Bardziej martwi mnie mapa świata :/ Wystarczy zerknąć jak malutkie jest okienko w rozdzielczości full hd. Ta mapa z nakładki TWM sięga od górnej krawędzi ekranu, po sam dół. Nie pamiętam czy w oryginalnym, niezmodowanym BG mapa skalowała by się w podobny sposób, ale widać tam było to wykonalne.
Cytat:
Ze swojej strony dodam tylko, że osobiście nie lubię oprawy Kwiata.

Niestety, specyficzna kolorystyka i układ okienek nie każdemu podpasuje. Na "papierze" jednak, W_GUI oferuje największe pole wiedzenia i najwięcej informacji (poza wspomnianą mapą, ale to wina BGT).
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 130/135
Wysłany: 2015-01-25, 15:17   

Tuldora opinia drobna:
Damianus_NT napisał/a:
I. Podstawowy ekran gry:
Standardowy interfejs BG2 z WoBG (nr2) najbardziej mi pasuje, choć wiele się one nie różnią tak na dobrą sprawę i nie ma co dzielic włosa na czworo... w pierwszym słabe te ikonki w EE za dużo ich i napaćkane.
Damianus_NT napisał/a:
II. Mapa bieżącej lokacji:
Tu faktycznie EE najbardziej mi odpowiada bo nieco mapka powiększona i wyraźniejsza... acz wciaż nie można powiedzieć by różnice miedzy ostatnimi trzema były jakieś kosmiczne.
Damianus_NT napisał/a:
III. Mapa świata:
Zdecydowanie nr2, nr1 jest standardowo słaby, 3 nie odpowiada mi kolorystycznie a EE ma mapę świata jakby ją maczali w urynie...
Damianus_NT napisał/a:
IV. Dziennik:
dla odmiany nr3 - podoba mi się uwidocznienie Kwiata odnośnie sposobu segregowania wpisów i ogólne odświeżenie dziennika... nr2 i EE też złe nie są.
Damianus_NT napisał/a:
V. Ekwipunek:
EE zapunktowało mi informacja odnosnie obrażeń i trafienia na ekranie ekwipunku, dalej w kolejnosci klasyczny nr2. nr1 jest niedorobiony a 3 zbyt przypomina ten z ID (nie lubiłem :P)
Damianus_NT napisał/a:
VI. Ekran postaci:
zdecydowanie nr2, a nastepnie nr3, w EE nie wiem po co w osobnych ekranach dodali to co widać obok :razz:
Damianus_NT napisał/a:
VII. Czary maga:
+
Damianus_NT napisał/a:
VIII. Czary kapłana:
znów nr2, ew nr3... EE mi się tu wybitnie nie podoba.
Damianus_NT napisał/a:
IX. Okno przedmiotu:
wszystkim po równo, najłatwiej wskazać ten jaki mi nie pasuje - nr3, zbyt odstaje od oryginału...
Damianus_NT napisał/a:
X. Menu główne:
Niech będzie tym od e-e :P Menu podobne do tego z nr2 ale ciut wyraźniejsze dzieki tym złotym obwódkom i dlatego wygląda nieźle... z kolei nr3 jak wyżej - zbyt odstaje...
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2078
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2015-01-26, 13:18   

Jasne, że przestarzały engine BG1 nie daje takich możliwości interfejsu jak wersja BG2 i EE (o dodaniu nowych przycisków czy pól nie ma co marzyć). Tym niemniej mam do zestawienia kilka zastrzeżeń.

Wszystkie interfejsy zostały zaprezentowane z ramką wokół aktywnego okna, tylko BG1 jest przedstawione na pustym, czarnym tle, przez co wygląda żałośnie. Tymczasem TWM_GUI daje do dyspozycji 3 wersje tła (w tym na żądanie graczy puste czarne tło, ale mi się ono zdecydowanie nie podoba). W razie czego dodanie ramki z BGT (czyli BG2) z przekolorowaniem na szaro też nie stanowiłoby problemu, jeśli ktoś tak chce.

Pełnoekranowe okno dziennika zostało wspomniane wyżej, może warto by je dodać do zestawienia. Nie wiem dlaczego część okien interfejsu w BG1 z TWM_GUI jest pokazana w oryginalnej wersji BG1 a część z modyfikacją Lavy. Może podobnie jak wersja oryginalna BG2 i w modyfikacji Kwiata_W, BG1 warto zaprezentować w dwóch wersjach: oryginalna (poza dopasowaniem do wysokiej rozdzielczości) i z opcjonalnymi modyfikacjami, jakie daje TWM_GUI, choć wobec gui Kwiata_W różnice są znacznie skromniejsze, poza oknem dziennika ograniczają się do zmiany teł.





Mam nadzieję, że nie zabrzmiało to zbytnio megalomańsko. ;)

Co do urynalnych kolorów mapy świata w BGEE, to jest to chyba ewidentne nawiązanie do oryginalnych kolorów mapy w BG1, cóż, niezbyt fortunnie to wyszło. W BGT mamy kolorową mapę z BG2, na której ikony lokacji BG1 z kolei wyglądają jak z innego kompletu.

Poza ekranem głównym gry okno interfejsu w BG2 ma zawsze 640x480 i nie da się za bardzo tego obejść bez interwencji w kod gry. Z BGEE jest chyba podobnie, tyle że okno zostało powiększone do 800x600.

Generalnie interfejs BGEE nie wygląda tak źle, jeśli wyłączyć skalowanie do rozdzielczości. Widać niestety, że część okien jest rozciągnięta do tych 800x600 "na siłę", np. okna czarów maga i kapłana, choć można by racjonalniej zagospodarować dodatkową przestrzeń, choćby właśnie na dodatkowe sloty na czary. Z kolei w oknie statystyk postaci pozwoliło zmieścić więcej informacji. Okno dziennika niby też zyskało na powiększeniu, ale wielgachna czcionka skutecznie to niweluje. Próbowałem podmienić na czcionkę dialogową, ale na razie nie wyczaiłem jak to poprawnie zrobić.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
picollo
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 130/135
Wysłany: 2015-01-26, 16:38   

Zed Nocear napisał/a:
Co do urynalnych kolorów mapy świata w BGEE, to jest to chyba ewidentne nawiązanie do oryginalnych kolorów mapy w BG1
Ja tam myślę, że po prostu uwidoczniło się tu 'olanie ciepłym moczem' lokalizacji innej niz angielska... a moze wzorem ludzików z dawnych wieków potrzebowali czegoś do utrwalenia barwnika :razz:

Odchodząc od spamu i hejtu - wiadomo że BG1 może mieć problemy z nadążeniem w stosunku do BG2/BGT bądź EE, było nie było ileś latek minęło. Choć podane w spoilerze screeny dziennika i ekwipunku bardzo mi się podobają, bardziej nawet niż te z pierwszego posta.
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 29
Posty: 324
Podziękowania: 97/22
Wysłany: 2015-01-26, 18:10   

Cytat:
(...) BG1 jest przedstawione na pustym, czarnym tle, przez co wygląda żałośnie. Tymczasem TWM_GUI daje do dyspozycji 3 wersje tła (...)

W zamyśle wątek miał dotyczyć interfejsu WoBG, a więc w sumie interfejsu BGT. Wersja z BG:EE ma zademonstrować ciekawe "ficzery" oraz obrazuje, że pomimo "usprawnionego silnika", nie wprowadzono tak naprawdę żadnych, kolosalnych usprawnień.
Wersja z BG1 i nakładką TWM została dodana extra, aby udowodnić, że da się zrobić cuda nawet z podstawową wersją silnika gry (bo bez BGT).
Narobiłem się sporo tych screenów Zedzie, gdybym miał robić w BG1 po trzy z każdego typu, to była by już to lekka przesada + zachwiałbym proporcje względem wersji z WoBG.
Czarny kolor wybrałem, bo wydaje mi się najbardziej neutralny + czerń widać także w interfejsie z WoBG. I nie uważam by to wyglądało źle, inni również nie narzekają z tego powodu. Chyba każdy, w miarę rozgarnięty fan BG wie, że to normalne podczas skalowania rozdzielczości i nie zwraca na to uwagi. W temacie chodzi mi zresztą przede wszystkim o funkcjonalność i wygodę interfejsu, a nie o wodotryski graficzne.
Jednak skoro twierdzisz, że mod został pokrzywdzony (a chwalę go przecież, kurde :P), to dodam na końcu listy z pierwszego posta kilka screenów z alternatywnym tłem.

Cytat:
Nie wiem dlaczego część okien interfejsu w BG1 z TWM_GUI jest pokazana w oryginalnej wersji BG1 a część z modyfikacją Lavy.

Wszystkie są 1280x800, tło nr 3 (czarne), czcionka numer 3 (120%), BEZ nakładki by Lava.
Sprawdziłem to dla pewności. Zainstalowałem interfejs alternatywny, po czym go odinstalowałem. Mapa świata, dziennik, okna czarów maga i kapłana oraz menu - wszystkie nadal posiadają kolorowe tła. Albo to wina modyfikacji, albo to u mnie coś się na stałe pokaszaniło z grą (świeża instalacja z GoG + widescreen + TWM widescreen).
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2078
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2015-01-27, 09:13   

Damianus_NT napisał/a:
Temat ten ma na celu porównanie poszczególnych wersji interfejsu Baldur's Gate oraz omówienie potencjalnych rozwiązań, które mogły by umilić nasze obcowanie z grą.
Kierowałem się tym zdaniem i moja wina, że nie wziąłem pod uwagę kontekstu, w jakim dziale temat się znajduje. Jeśli chodzi wyłącznie o ocenę stanu i możliwości interfejsu WoBG, to ja się nie spieram.

Co do czarnego tła, nadal nie wiem, co ludzie w tym widzą, jest też różnica proporcji - w WoBG czarnego obrzeża jest niewiele, w BG1 przy 1280x800 czarny zajmuje 3/4 ekranu.

Co do błędu odinstalowania, to nie wiem, za odinstalowywanie odpowiada mechanizm weidu, jeśli mod się prawidłowo instaluje, powinien też się prawidłowo odinstalować. Nie wrzucałeś jakiś pojedynczych plików do override ręcznie?
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 29
Posty: 324
Podziękowania: 97/22
Wysłany: 2015-01-27, 11:07   

Będę się upierać ;) To czarne tło naprawdę nie jest takie złe. Baa, osobiście preferuję je nad kolorowe wersje. Czerń najmniej męczy oczy i pozwala się skupić na tym co najważniejsze (okienko ekwipunku, postaci etc.) To jednak głownie kwestia gustu.

Co do elementów Lavy... Jedyne co mogło wpłynąć na ich niekontrolowaną instalację to fakt, że najpierw wgrałem widescreen dla 1680x1050 i TWM pokazało error. Później przypomniałem sobie, ze można wybrać max 1280x800; zmieniłem więc rozdzielczość w widescreen i nakładka TWM się poprawnie zainstalowała. Nie wiem czy to przez wspomniany error, czy to może wersja podlinkowana na CoB jest przestarzała (beta 0,994), czy też winien jest BG z GoGa. Nic poza instalacją gra>widescreen>twm nie grzebałem.

Nie wiem czy dradiel jest w stanie (a nawet jeśli jest, to czy się na to zdecyduje) wprowadzić jakiekolwiek poprawki interfejsu w swojej kompilacji. Z czcionką chyba nie powinno być problemu (gdybym znał się na modowaniu, sam by spróbował zrobić jakiegoś mini tweaka), ale nie mam pojęcia co dalej. Jak już padło na ShoutBoxie, dopóki "moderzy" z Beamdog mają wszystkie karty i ani myślą puścić BG w open source, raczej niewielkie są szanse na jakikolwiek przełom na scenie BG. A nikomu nie chce się za darmochę siedzieć po godzinach i robić przez lata jakieś modyfikacje dla kilkuset osób, które jeszcze potem zrzędzą i krytykują na SHS czy innych CoM.

EDIT:
Zapomniałem o jednej drobnej, ale ważnej dla mnie kwestii, o ikonach magii. Chodzi o to, że przez przerobione tabele czarów i te dziesiątki nowych zaklęć w nich zwartych, do WoBG przemysiło się sporo brzydkich ikon, bardzo odstających od tych z oryginału. Dla przykładu, tradycyjnie, zrzut ekranu:

Szczególnie razi ikona dłoni na carnym tle. Nie pasują też: jasnoniebieski krzyż, czerwony krzyż oraz biały okrąg, w prawym, górnym rogu. Takich przypadków w grze jest znacznie więcej.
Da się to jakoś zedytować? Chętnie zobaczył bym odpowiednie poprawki w WoBG, może ktoś się kiedyś o takowe pokusi.
_________________
Dni V - zwiastun (CoB)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AL|EN 


Wiek: 37
Posty: 369
Podziękowania: 21/90
Wysłany: 2015-02-09, 21:23   

@Damianus_NT
wiem, że nie przepadasz za EE ale czy nie zapomniałeś o tym:



albo o tym:

http://cdn.vanillaforums....26f1c1b6cd4.png
http://cdn.vanillaforums....485e811c362.png
http://postimg.org/image/i3wqo7nxp/full/
http://postimg.org/image/uodsddael/full/
http://cdn.vanillaforums....97cccb37ea1.png
http://cdn.vanillaforums....38f6ce366b3.png
http://postimg.org/image/lr4wyjwuh/full/
http://postimg.org/image/42d66xl3d/full/
http://postimg.org/image/4ckoq9zpl/full/
http://cdn.vanillaforums....c2dfd628ff2.png

A tu wersja z rożnymi zmianami:




Wszystko fajnie, tylko co to za GUI? Mody? Parę słów komentarza, ew. nazwy modów i linki do nich byłyby mile widziane. - L`f
Ostatnio zmieniony przez L`f 2015-02-09, 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group