Poprzedni temat «» Następny temat
Khalid NPC [Opinie o projekcie i postęp prac - Beta]
Autor Wiadomość
Zireael 


Wiek: 29
Posty: 720
Podziękowania: 13/42
Skąd: Ched Nasad
Wysłany: 2011-04-16, 15:21   

Zakończono tłumaczenie... praktycznie (zostało kilka linijek).
Poprosiłam o hosting na SHS, będę czekać na odpowiedź.
Zi
_________________
SiNafay Vrinn z 13tego domu Ched Nasad, prawdziwa córka Lloth!
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Nevarion 

Posty: 138
Podziękowania: 3/10
Wysłany: 2011-04-25, 15:50   

Gdzie spotykamy Khalida?
Ostatnio zmieniony przez Vinci 2014-06-10, 10:26, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zireael 


Wiek: 29
Posty: 720
Podziękowania: 13/42
Skąd: Ched Nasad
Wysłany: 2011-04-26, 08:46   

Nevarion napisał/a:
Gdzie spotykamy Khalida?


W Stanicy Harfiarzy, ale jest możliwość wejścia wcześniejszego (bez biegania i robienia questów) jeśli mamy Jaheirę w drużynie.

Do zwalczenia zostało kilka bugów, postaram się nimi zająć przez ferie.
_________________
SiNafay Vrinn z 13tego domu Ched Nasad, prawdziwa córka Lloth!
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Nevarion 

Posty: 138
Podziękowania: 3/10
Wysłany: 2011-04-26, 15:30   

Dzięki za odpowiedź. Mam natomiast dziwnego buga. 1 dzień po przyłączeniu Khalida, zaczyna on rozmowe o dziedzictwie charname. Po zakończeniu dialogu, Khalid znów rozpoczyna tą samą rozmowę i tak przez cały czas, dopóki nie usuniemy go z drużyny. Nie wiem czym to spowodowane jest, jedyne co może wpływać na dialogi to banterpack i przyspieszenie dialogów które mam zainstalowane :sad:
Ostatnio zmieniony przez Vinci 2014-06-10, 10:26, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zireael 


Wiek: 29
Posty: 720
Podziękowania: 13/42
Skąd: Ched Nasad
Wysłany: 2011-04-26, 20:08   

Aha, to znaczy, że to kolejny bug do wyeliminowania. Jutro będę z nimi walczyć.
_________________
SiNafay Vrinn z 13tego domu Ched Nasad, prawdziwa córka Lloth!
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Aklir
Dragon Age Master

Posty: 1
Wysłany: 2011-06-23, 17:17   

Dość ciekawy mod trzeba przyznać.
_________________
Ave BG i dragon!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zireael 


Wiek: 29
Posty: 720
Podziękowania: 13/42
Skąd: Ched Nasad
Wysłany: 2011-06-24, 10:34   

Aklir napisał/a:
Dość ciekawy mod trzeba przyznać.


Cieszę się, że tak myślisz :wink:
_________________
SiNafay Vrinn z 13tego domu Ched Nasad, prawdziwa córka Lloth!
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Zireael 


Wiek: 29
Posty: 720
Podziękowania: 13/42
Skąd: Ched Nasad
Wysłany: 2011-08-26, 19:31   

Bugi (prawie wszystkie) ubito, w tym problemy z .tra. Zapraszam do ściągania i grania!
_________________
SiNafay Vrinn z 13tego domu Ched Nasad, prawdziwa córka Lloth!
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 25
Posty: 699
Podziękowania: 58/107
Wysłany: 2011-08-26, 19:43   

Mały oftop
A w Readme są już wszystkie polskie litery?
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zireael 


Wiek: 29
Posty: 720
Podziękowania: 13/42
Skąd: Ched Nasad
Wysłany: 2012-10-18, 19:46   

Są.

Poprosiłam na SHS o pomoc w poprawianiu bugów, które prześlizgnęły się przez testy, ponieważ od pół roku nie miałam czasu się tym zająć.
_________________
SiNafay Vrinn z 13tego domu Ched Nasad, prawdziwa córka Lloth!
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 40
Posty: 1393
Podziękowania: 91/2
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2012-10-19, 01:37   

Na pierwsze rzuty oka. Gratuluję ukończenia. Pomysł niezły i prosty, aż dziw bierze, że nikt z G3, SHS i in. czegoś takiego nie zrobił (może i zrobił, ale jak polskie, to ma dodatkowe plusy). Ale (ha ha).
Khalid jako w/m to świetne rozwiązanie (to już w modzie Neda było). Może być dyskusyjne, bo mamy "konkurencyjność" Solaufeina. Proste rozwiązania (czyli w/m) są najlepsze i nie wiem po co te podklasy. Nie to, żebym był przeciw, ale zrobienie NPC z fajnym kitem nie jest proste. Wystarczy popatrzeć na podklasy - jakieś 95% to śmieci i BADZIEW (z portretami tak samoż...). Ale skoro są, to Khalidowi podklasa nie zaskakuje. Pojawiają się komunikaty o karach, rzutach i wiedzy, ale przyłączany jest jako w/m na dość niskich poziomach (6/6 - nie jestem fanem expienia [sic], ale takie odstawanie jest irytujące).
Rozumiem, że kity mają budować dodatkowo tę "harfiarskość", ale są słabieńkie. Jakieś kary (zapewne ktoś wrzucił propozycję - o! damy kary/premie do rzutów, pewnie z podklasą też tak było...), bo "muszą" być, tak? Premie do rzutów - po co to komu (akurat muszą być TE premie/kary do rzutów, ciekaw jestem uzasadnienia kar do PŻ)? Premie do Wiedzy? No bez jaj...
Badziewność dotyczy obydwóch podklas. Jaheira jako Harfiarz Druid może mieć mistrzostwo w broniach, dostaje też dodatkowy atak, ale co z tego. Jako nie-wojownik dalej będzie słaba (2 ataki, oj tam nawet 3 z Belmem, ale dziadowskim druidzkim TraK0 i ograniczeniem przedmiotów...). O wiele słabsza niż wojownik/druid. Dodatkowy atak dostaje po 16. poziomie - i to u druida, który ma skopaną tabelę poziomów (14 -> 15)... A co dostaje druidka? Zielone ostrze - fajna zdolność, ale dla postaci walczącej (pytanie - dlaczego się ono nie polepsza z poziomami, to raptem 3-4 dodatkowe przedmioty?). No i zdolności wysokiego poziomu wojownika, ale to ma woj/druid.
Nie chodzi, żeby budować jakiegoś powerbuilda. Ale nie powinno się również przeginać w drugą stronę i tworzyć superleszcza. Albo ukierunkowujemy się na czarowanie, albo na walkę. Albo zostawiamy złoty środek, czyli klasyczny woj/druid. Ale nie! Musi być pierdylion alternatyw (sorki za hiberbolę), których nie powinno być (dotyczy to też wyboru grafik).
Szkoda, że rozwój Jaheiry (w zasadzie Khalida również) nie poszedł w - jakże proste i doskonałe rozwiązanie, - jakie zastosowano u Mściciela - dodatkowe czary (które łatwo się dodaje do księgi). Cholera, nie wiadomo dlaczego znacząca większość podklas dodaje czary do zdolności specjalnych...
Jest już Zew Harfiarzy (słaby, ale jest - chodzi o "inność" zaklęcia), mogłyby być inne. Zamiast Płaszcza strachu - Strach harfiarzy (używają go Widmowi Harfiarze) itp.
Nie ma też opisu podklas w ReadMe. To trochę jak z kupowaniem przysłowiowego kota w worku. Miał być fajny kiciuś, a jest stary, wyliniały śmietnikowiec (własc. badziewnikowiec).
Skoro już modyfikujemy Jaheirę i Khalida, to można by im poprawić biegłości (styl walki mieczem i tarczą - litości). Taki Khalid (i Jaheira) walczący 2 broniami - to jest to (A DLACZEGO TO NIE JEST OPCJONALNE, CO?!). A tak trzeba będzie przerabiać.
Ciekawe, który mądry dodał tego półtoraczka Kondora. To już można było coś zrobić (lub przerobić), albo dodać coś fajnego z BG1...

Coś jest nie teges z banterami. Aktywują się "seryjnie". Lochy Irenicusa - odpoczynek - i Jaha zagaduje 3 razy po kolei. Podobnie z Khalidem. Oczywiście, ktoś musiał podpowiedzieć, żeby dowalić naście opcji dialogowych... Swoją drogą niezbyt ciekawe te bantery. Khalid np. zwraca się do nas "Dziecko Goriona". Tak to mógł mówić Gorion w BG1. Ogólnie brakuje tym rozmowom naturalności i wyglądają, jakby były pisane na siłę , bo "muszą jakieś być". W zasadzie nie zwracam uwagi na dialogi (z modów), bo jest z nimi podobnie, jak z podklasami czy portretami - 90% to badziew. Ale tutaj wybitnie rzuca się w oczy ich sztuczność i zbędność.
Promenada Waukeen i natykam się na walczącą Herieshan ze Złodziejami Cienia, a Khalid bierze mnie na stronę na "kilka słów na osobności". I seria CKM z radosnej dialogowej twórczości - na pohybel - TYLKO "naście" pytań. To nienormalne. W BG2 NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO. NPC nie rozmawiają "O wszystkim".

Poza tym jakieś drobiazgi typu:

Cytat:
-Na poziomie 8 zyskuje zdolność @65, który


Ktoś gra w ogóle w tego moda...
_________________
Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zireael 


Wiek: 29
Posty: 720
Podziękowania: 13/42
Skąd: Ched Nasad
Wysłany: 2012-10-19, 09:37   

Jednym z problemów, z jakimi nie mogę sobie poradzić, jest traifikacja, i stąd kwiatki takie jak ten, o którym wspomniałeś ze zdolnością @65. Z niektórymi banterami (wywoływanymi przez miejsce albo chapter) też są problemy.

Wszystkie dialogi pisałam sama. Opcji jest trochę, żeby postać o złym charakterze też miała jakieś, które jej pasują (cały Baldur jest generalnie nastawiony dialogowo na postać dobrą i postacie złe cierpią na kompletnie niepasujące linijki)


Kity robił Lava, są one jak najwierniejszym odwzorowaniem podklas z podręczników do AD&D. Jeśli chodzi o kary, to już nie pamiętam, skąd one się wzięły i dlaczego. Spytaj Lavę, ja się na kitach nie znam.

Kity z założenia miały dodać flavor, a nie być powergamingowe i nie dawać bardzo wyraźnych korzyści.

EDIT: A opcja w/m została dodana, ponieważ z materiałów z dawnej strony Black Isle wynika, że Khalid miał pierwotnie być w/m.

Khalid w jedynce mówił do głównego bohatera "Dziecko Goriona" czy jakoś tak. Sprawdzałam.

Jeśli chodzi o to, że dialogi wyskakują w kiepskich momentach, to na to nic nie poradzę. Na ubogość dialogów i możliwych odpowiedzi w vanilla BG (w porównaniu z modami) też nie.

Portret z rudymi włosami robił Miloch. Ja poprosiłam o taki, ponieważ Khalid na paperdollu ma wyraźnie rude włosy.

EDIT: Półtorak Kondora (przeciw zmiennokształtnym) był w BG, dostawało się go od Aldetha Sahsenstara. Khalid ma go jako małą aluzję do zmiennokształtnych, którzy nawiedzili Candlekeep w BG 1.


P.S. Nic mi nie wiadomo o tym, żeby ktoś wcześniej miał taki pomysł.



------------------
EDIT: Ściągałeś z SHS? To powinna być ostatnia wersja. Pamiętam, że był problem z jednym banterem aktywującym się seryjnie, ale poprawiłam to. Może coś ci się źle ściągnęło. Banter dotyczył przeszłości, był między Khalidem a CHARNAME.
_________________
SiNafay Vrinn z 13tego domu Ched Nasad, prawdziwa córka Lloth!
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 40
Posty: 1393
Podziękowania: 91/2
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2012-10-19, 10:22   

Cytat:
Kity robił Lava, są one jak najwierniejszym odwzorowaniem podklas z podręczników do AD&D. Jeśli chodzi o kary, to już nie pamiętam, skąd one się wzięły i dlaczego. Spytaj Lavę, ja się na kitach nie znam. Kity z założenia miały dodać flavor, a nie być powergamingowe i nie dawać bardzo wyraźnych korzyści.

Nieważne kto robił, ważne że są (badziewne). Jakby każdy wzorował się na AD&D, to nie byłoby grywalnych podklas. Może i kierunek dobry, ale wykonanie słabe. Nie chodzi o poweragaming. Wyszły schematycznie (tzn. durne zalety/wady - ale ogólnie takich modów jest pewnie z 80%. brakuje świeżości, niestety). Zresztą, jakby BG miało być wiernie odwzorowane w AD&D, to by jej nie było.
Zresztą, czy konieczne jest podkreślanie tej "harfiarskości"? Oczywiście, skoro Khalid również został przerobiony. Chciałoby się rzec, "Droga Zireael, nie idź tą drogą". Chyba zbytnio uległaś sugestiom i pomysłom. (to widać przy wyborze alternatyw podklas, PID itd.). Jak wszyscy rzucają kamykami do wody, to się robi dużo kręgów....

Nieważne, jak Khalid mówił w BG1. Charakter rozmów jest wnerwiająco ojcowski. Wyraźnie różnią się od tych podstawowych swoją rozwlekłością i zbyt ogólnym podejściem. To nie panel dyskusyjny, żeby gadać o wszystkim i niczym. Seryjne aktywowanie też mi specjalnie nie przeszkadza (nie wiem jaka to wersja - link z listy we Wrotach).

Rude włosy mi powiewają, chodzi o dawanie zbyt wielu różnych alternatyw.

To, że Kondor był, ja to wiem. W BG1 ten miecz jest nawet użyteczny, ale w BG2 właściwie nie (jeden zmiennokształtny i parę łakowilków).
_________________
Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Almateria 

Wiek: 100
Posty: 252
Podziękowania: 32/2
Wysłany: 2012-10-19, 12:03   

Khalid ma z 40 lat, chyba może być troszkę ojcowski. ^^
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 40
Posty: 1393
Podziękowania: 91/2
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2012-10-19, 12:22   

Niech się zajmie żoną.
_________________
Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group