Poprzedni temat «» Następny temat
Potężne uroki
Autor Wiadomość
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 838
Podziękowania: 27/76
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-12-03, 17:20   Potężne uroki

Wszyscy wiedzą, że Mistrzowie Zauroczeń są pokrzywdzeni. Dostają co prawda 1 slot więcej, ale czary z ich poziomu kończą się na 5 poziomie. Modyfikacje dodają różne zaklęcia (typu zbiorowe zauroczenie czy znana z Icewind Dale Grupowa dominacja), aczkolwiek dodają także inne czary. Mniej lub bardziej przydatne i z różnych szkół. Ponieważ tworzenie czarów nie jest specjalnie trudne, postanowiłem zahaczyć także o ten temat. Projekt nie zając, mod nie zając, w sumie to nic nie zając, tylko zając to zając i ucieknie xD

W każdym razie oprócz znanego z The Darkest Day "Mass Charm-u" i "Group Domination-y" z Icewinda można wymyślić inne uroki, które sprawią, że Mistrz Zauroczeń będzie jednym z silniejszych magusów (nawet pomimo braku zaklęć wywołania).

Moje pomysły:

Grupowe zauroczenie (Zaczarowania/Zauroczenia)
Poziom: 6
Zasięg: w promieniu 10 metrów
Czas trwania: 3 rundy + 1 runda/poziom
Czas rzucenia: 5
Rzut obronny: neguje

Zaklęcie to działa jak czar "Zauroczenie" z pierwszego poziomu i ma podobne obostrzenia (nie może wpłynąć na istoty większe od średnich humanoidów itp.) Działa na obszar o promieniu 10 metrów od miejsca rzucenia. Każdy przeciwnik odpowiedniego rodzaju zostaje zauroczony, jeśli nie powiedzie mu się rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem -3.

Komentarz: Czar "chaos" z poziomu niżej służy głównie do wprowadzenia rozgardiaszu, a tutaj możemy spokojnie kierować tymi, na których efekt wpłynął. Oczywiście rzut obronny wyjdzie niektórym, przez co zaklęcie ma chyba sens. Jednostki stają się wrogie po zakończeniu zaklęcia.

Unieruchomienie istoty (Zaczarowania/Zauroczenia)
Poziom: 7
Zasięg: w promieniu 1,5 metra
Czas trwania: 1 runda/poziom
Czas rzucenia: 6
Rzut obronny: neguje

Ten czar unieruchamia 1k4 istoty dowolnego rodzaju (również nieumarłych) na dziewięć lub więcej rund, chyba że uda im się wykonać rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem -4. Efekt jest skupiony na istocie wybranej przez rzucającego zaklęcie. Wszyscy wrogowie w promieniu 1,5 metra także zostają objęci działaniem tego czaru. Nie ma żadnego działania na istoty, którym uda się go odeprzeć. Unieruchomione istoty nie mogą się poruszyć ani mówić, ale wiedzą co się wokół nich dzieje i mogą używać zdolności, do zastosowania których nie potrzebują głosu ani gestów. Istotę unieruchomioną można zranić, pogarsza się także jej stan jeśli jest zatruta lub chora.

Komentarz: Teraz jest to dosłownie dowolny typ. Lisze, wampiry i inne, towarzyszące im zmory - unieruchomieni są prawie bezbronni.

Zauroczenie istoty (Zaczarowania/Zauroczenia)
Poziom: 8
Zasięg: 1 istota
Czas trwania: 1 runda/poziom
Czas rzucenia: 7
Rzut obronny: neguje

Ten czar działa jak zaklęcie "Dominacja" z tą różnicą, że ciężej go odeprzeć (efekt neguje rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem -6), a ofiara nie staje się wroga po zakończeniu działania czaru. Cel może być stworzeniem dowolnego typu (także nieumarłym). Po zakończeniu działania zaklęcia jego "ofiara" staje się neutralna względem rzucającego oraz jego towarzyszy i można z nią rozmawiać czy wchodzić w interakcje.

Komentarz: Czego brakuje z magii uroków? Kilku detali.

Krąg zniewolenia (Zaczarowania/Zauroczenia)
Poziom: 9
Zasięg: w promieniu 13 metrów
Czas trwania: 3 rundy+ 1 runda/poziom
Czas rzucenia: 8
Rzut obronny: neguje

Ten czar poddaje pod całkowitą kontrolę rzucającego wszystkie istoty dowolnego typu (także nieumarłych), jakie nie wykonały rzutu obronnego przeciw czarom z modyfikatorem -8. Niestety, ofiary stają się wrogie po zakończeniu działania zaklęcia, choć efekt trwa bardzo długo i nie stają się takie wtedy, gdy zaatakuje je rzucający oraz jego towarzysze w trakcie działania.

Komentarz: Połączenie dominacji z (prawie) unieruchomieniem - wszak liczyłaby się premia do KP za zręczność itp. Nie wiem, czy da się to właściwie rozwiązać. Ale chyba znalazłby się sposób.

W jaki inny sposób można jeszcze wzmocnić Mistrzów Zauroczeń?
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2014-12-03, 17:44   

Hmm, tak po prawdzie to niezbyt mnie koncepcja przekonuje :smile: Zauroczenia działające na nieumarłych? Neee... jak ktoś chce przekabacać zdechlaków na swoja stronę niech robi złego kapłana, jeśli już ktoś miałby się tym zajmować to nekromanta a nie mistrz zauroczeń usiłujący zdominować umysł zombie... móóóóóóóózg! :razz:

Mnie brakuje u magów specjalistów tylko jednego: +1 do ST rzutów obronnych na daną szkołę... i tyle, ale chyba ciężko byłoby to zaimplementować.
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 838
Podziękowania: 27/76
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-09-01, 13:20   

A nie dałoby się dodać każdemu magowi specjaliście niepodatność na czary/jego szkoła magii? Raz dziennie, bonusowo. Wtedy pokrzywdzeni byliby iluzjoniści.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2015-09-01, 16:21   

Czyli w specjalne zdolności dodać "Niepodatność na czary 1/dzień" bez możliwosci wyboru rodzaju szkoły a domyślnie dodana na to w czym się specjalizujemy?

Hmm, to już o wiele ciekawsza idea Ruffle ale jak sam zauważyłeś dalej jedna z 'podklas' otrzymuje dzieki niej figę z makiem. Niemniej podsunąłeś mi pomysł jak by to można rozwiązać:
Miast dawać im wszystkim to samo starczy by mag specjalista zdobywał w zdolnościach specjalnych czary 1/dzień ze swojej szkoły. Nie musiałoby ich być jakoś szczególnie wiele ot np:
- mistrz wywołań dostawałby 'na dzień dobry' magiczny pocisk, mistrz odrzucania tarczę albo zbroję maga zaś iluzjonista niewidzialność (czary nie muszą należeć przecież do tego samego kręgu, powinny być tak dobrane żeby każdy z nich był na mniej-więcej podobnym poziomie mocy i tyle)
- na którymś np 3-4 poziomie mogliby zdobywać znowu jakąś zdolność wyższego kręgu i tak np u nekromanty wybuchająca czaszka, u mistrza wywołań kula ognia a u mistrza poznania zobaczenie niewidzialnego.

W efekcie specjalista mógłby kilka razy 'bonusowo' rzucić czary ze swojej szkoły, nikt nie byłby poszkodowany a nie nastąpiło by przegiecie (bo np gdyby dodać specjaliście +2 czary/poziom zamiast zwykłego +1 byłoby to przesadą)
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 721
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-09-01, 16:29   

Ruffle_truffle napisał/a:
Wszyscy wiedzą, że Mistrzowie Zauroczeń są pokrzywdzeni. Dostają co prawda 1 slot więcej, ale czary z ich poziomu kończą się na 5 poziomie.


To ich nie krzywdzi (mechanicznie) z żaden sposób. Rzucanie czarów z własnej szkoły w żaden sposób ich nie wzmacnia. Jedyny wpływ na grę ma wybór czarów przy tworzeniu postaci gdzie specjalista musi wybrać co najmniej 1 czar z własnej szkoły na dany poziom.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 838
Podziękowania: 27/76
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-09-02, 07:50   

Może skrzywdzenie to złe określenie. Ten dodatkowy slot powinien być wykorzystany jednak na zaklęcie z ich szkoły. No, ale to już 3 edycja. Sprawę chyba załatwia WoBG. Nie do końca figa z makiem (ociemniałość, przerażenie, głuchota).
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group