Poprzedni temat «» Następny temat
Broń dwuręczna dla mnicha

Czy broń dwuręczna dla mnicha to dobry pomysł?
Bardzo dobry - włócznie, kije, łuki jak najbardziej.
20%
 20%  [ 1 ]
Średni - i tak te bronie w rękach mnicha dużo nie zdziałaja.
20%
 20%  [ 1 ]
Słaby - mnich i tak jest kozakiem co broni nie potrzebuje.
60%
 60%  [ 3 ]
Głosowań: 5
Wszystkich Głosów: 5

Autor Wiadomość
greegarak 

Wiek: 35
Posty: 436
Podziękowania: 43/57
Wysłany: 2014-11-02, 09:33   Broń dwuręczna dla mnicha

Kwestia łatwych zmian w mechanice gry?


Mnich ma mocno zakodowane brak możliwości walki dwoma broniami czy tarczą - zapewne jest to związane z umiejętnością sztuki walki (czyli głownie pięściami).
Ale już walka bronią dwuręczną nie jest tu problemem, choć mile mnie to zaskoczyło, bo myślałem że to też jest zakodowane.

Stąd mam pytanie do bardziej wtajemniczonych, bo dalej nie wiem jak odblokować w pełni niemożliwość używania tej broni przez mnicha. Nie znika komunikat że "mnich nie może używać broni dwuręcznych". Ale jak mu dasz taką broń przez NInfinity to wszystko gra, dopóki jej nie schowasz do ekwipunku. Czyli pytanie moje jest -jak zlikwidować ten komunikat i wszystko co się z nim wiąże?.

W niektórych tradycjach mnisi umieli się posługiwać dzidą czy włócznią chyba . Na pewno kijem. Łuki też mogły być znane. Dlatego znajduję uzasadnienie by w Baldursie wprowadzić tę opcję.

_______________

Przerobiłem to zagadnienie na ankietę. Wasze zdania tej kwestii byłyby mi pomocne.

Korzystaj z edycji postu, zamiast pisać dwa pod rząd w krótkim odstępie czasu.

Przeniosłem też temat do komnat dotyczących moddingu. - L`f
Ostatnio zmieniony przez L`f 2014-11-02, 16:51, w całości zmieniany 4 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 130/135
Wysłany: 2014-11-02, 13:31   

Mnich z łukiem/kuszą/włócznią itp? :sick: :blee:
Kij jeszcze jeszcze, ale reszta - niech pozstanie przy walce na pięści i okazjonalnym rzuceniu strzałką :razz:
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2014-11-02, 13:55   

Abstrahując zupełnie od przydatności broni dwuręcznych dla mnicha...

greegarak napisał/a:
Stąd mam pytanie do bardziej wtajemniczonych, bo dalej nie wiem jak odblokować w pełni niemożliwość używania tej broni przez mnicha. Nie znika komunikat że "mnich nie może używać broni dwuręcznych". Ale jak mu dasz taką broń przez NInfinity to wszystko gra, dopóki jej nie schowasz do ekwipunku. Czyli pytanie moje jest -jak zlikwidować ten komunikat i wszystko co się z nim wiąże?.

Spodziewam się, że jeśli pokazuje się specjalna informacja, to blokada jest hardkodowa. W takim wypadku trzeba by dokonać zmian bezpośrednio w aplikacji BGMain.exe.

Inna sprawa, że ta blokada nie jest narzucona bez powodu. Mnich ma sloty animacji ataku bronią dwuręczną zajęte przez specjalne animacje ataku wręcz - kopnięcia i ciosy pięścią. Możesz spróbować przywołać mnichowi broń dwuręczną i wydać mu rozkaz ataku czegoś - podejrzewam, że albo animacje będą wyglądać idiotycznie albo - co bardziej prawdopodobne - wywali Ci się Baldur.

W ankiecie - w związku z powyższym - nie głosuję.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
greegarak 

Wiek: 35
Posty: 436
Podziękowania: 43/57
Wysłany: 2014-11-02, 16:14   

Cytat:

Inna sprawa, że ta blokada nie jest narzucona bez powodu. Mnich ma sloty animacji ataku bronią dwuręczną zajęte przez specjalne animacje ataku wręcz - kopnięcia i ciosy pięścią. Możesz spróbować przywołać mnichowi broń dwuręczną i wydać mu rozkaz ataku czegoś - podejrzewam, że albo animacje będą wyglądać idiotycznie albo - co bardziej prawdopodobne - wywali Ci się Baldur.
W ankiecie - w związku z powyższym - nie głosuję.

Jesteś w błędzie L'f. Też tak do niedawna myślałem. Te kopniaki to jedna z kilku animacji ataku. Ale one są tylko dekoracją, tak jak atak z nad głowy, pchnięcie, czy zamachnięcie się. Nie wywala do pulpitu jak założysz broń dwuręczną. Ataki z łuku, włóczni działają jak należy u mnie. Mam tylko problem z prostą czynnością jaką jest wrzucenie broni do łapsk.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2014-11-02, 16:48   

Nie jestem w błędzie - co prawda crashu do pulpitu nie ma, ale sloty animacji są nadpisane i nie są wyświetlanie poprawnie. Z tego względu atak bronią dwuręczną w wykonaniu mnicha wygląda co najmniej zabawnie.



Jedyne, co by można było zmienić, to udostępnić mnichowi łuki i kusze - animacja wystrzału nie została zmieniona - ale ze względu na to, że bronie te muszą być dwuręczne, by działały, a mnich ma hardkodowo wszystko dwuręczne zablokowane, takiego zadania mogłaby się podjąć wyłącznie osoba znająca się na modyfikowaniu samych plików wykonywalnych.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
greegarak 

Wiek: 35
Posty: 436
Podziękowania: 43/57
Wysłany: 2014-11-02, 17:01   

Bronie dwu. są dla mnicha zablokowane tylko w parametrach przedmiotów.
Co do dzid, to kwestia ustawienia animacji raczej. U mnie macha normalnie, nie tak jak na obrazkach, ale to może kwestia któregośmoda. Poza tym jak mnich macha sejmitarem to chyba nie kopie(piszę chyba bo nie mam jak sprawdzić teraz), czyli można coś w tym zakresie zmienić.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2014-11-02, 17:42   

greegarak napisał/a:
Bronie dwu. są dla mnicha zablokowane tylko w parametrach przedmiotów.

Nieprawda. Nawet jeśli zaznaczysz używalność w pliku przedmiotu, to i tak nie dasz rady dać mu tej broni do ręki z poziomu gry, bo wyświetli się wiadomość, że mnich nie może walczyć bronią dwuręczną. To właśnie jest ta hardkodowa blokada.

greegarak napisał/a:
Co do dzid, to kwestia ustawienia animacji raczej. U mnie macha normalnie, nie tak jak na obrazkach, ale to może kwestia któregośmoda.

To jedyne wytłumaczenie. Mnich w oryginalnej zawartości zwyczajnie nie ma animacji machania bronią dwuręczną (w tym pchnięcia, którego używa włócznia). Nie to, że ma zablokowane, czy gdzieś pochowane w plikach. Po prostu nie ma, a na tych slotach ma animacje ataku bez broni (pięść + dwa kopnięcia).

Możesz podesłać screeny poprawnej animacji ataku włócznią? Chętnie zobaczyłbym, jak to u Ciebie wygląda.

greegarak napisał/a:
Poza tym jak mnich macha sejmitarem to chyba nie kopie(piszę chyba bo nie mam jak sprawdzić teraz), czyli można coś w tym zakresie zmienić.

Nie można. Sejmitar to broń jednoręczna i jako taka ma całkiem inny zestaw animacji (zarówno dla broni, jak i dla używającego - mnich ma normalne animacje ataku bronią jednoręczną).

Zacznijmy od tego, że bronie i avatary postaci są animowane osobno. Odznaczenie parametru dwuręczności w np. mieczu dwuręcznym spowoduje crasha przy próbie ataku, bo gra spróbuje zanimować miecz jako broń jednoręczną, a ma on animacje wyłącznie dla trzymania go w obu rękach. Tak samo będzie z sejmitarem, jeśli zaznaczymy mu dwuręczność - sejmitar na ekranie gry nie jest animowany jako broń dwuręczna i gra zwyczajnie nie znajdzie odpowiednich plików i się wykrzaczy.

Pięści mnicha są w pliku *.itm oznaczone jako broń dwuręczna - i właśnie dlatego mnich ma animacje kopnięć, kiedy uderza bez dodatkowej broni (bo są one na miejscu animacji ataków bronią dwuręczną, które ma reszta klas). Jeśli z poziomu NI czy DLTCEP damy mnichowi np. włócznię, broń będzie animowana sobie, a avatar mnicha sobie - co prowadzi do efektu, który przedstawiłem dwa posty wyżej.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
greegarak 

Wiek: 35
Posty: 436
Podziękowania: 43/57
Wysłany: 2014-11-02, 18:46   

Przerobiony Valygar na mnicha. WoBG do tego własne przeróbki .CRE.
WOBG korzysta z modu BGTweaks, więc dużo zmienia w animacjach. Ogólnie miesza też w tym, że przedmioty(bronie,zbroje) ustawiają przypisane im "Paperdolll", więc to może ma wpływ.


Wniosek - właśnie dlatego, że jak piszesz pięści są dwuręczne, a nie są dwoma broniami łatwo będzie pozwolić innym dwuręcznym działać. A "hardcoded" dalej pozostaje druga broń i tarcza.

Ostatnie zdjęcie - mnich Valygar z dwurakiem.

Edit:
Dotyczył błednie podanej informacji, że "WOBG korzysta z modu 1PP, więc dużo zmienia w animacjach. Ogólnie miesza też w tym, że przedmioty(bronie,zbroje) ustawiają przypisane im "Paperdolll"

Ostatnio zmieniony przez greegarak 2014-11-03, 09:44, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2014-11-02, 19:27   

Sądząc z tego, co podesłałeś, jakieś mody mieszają Ci animacje.

W czystym BG II na paperdollu mnicha nie pojawia się żadna zbroja, jeśli (z ominięciem oryginalnych zasad) założy mu się jakąś w odpowiedni slot - zmieniają się tylko kolory. Na Twoich zrzutach za to widać, że przerobiony na mnicha Valygar (?) ma na paperdollu zbroję. W niezmienionej grze Valygar z animacją mnicha w oknie ekwipunku wygląda tak:



Możliwe też, że to nie mod, ale zmieniwszy klasę w pliku Valygara na mnicha nie zmieniłeś mu animacji z wojownika na mnicha, a mod zmienia tylko paperdolle - to by wyjaśniało, dlaczego animacja ataku bronią dwuręczną wyświetla się poprawnie.

Jeszcze jedno pytanie - czy Twój Valygar-mnich atakuje wrogów kopnięciami, jeśli zabierzesz mu broń? ;>

Dodam jeszcze, że nawet jeśli faktycznie jakiś moder zrobił dobrą robotę i udostępnił mnichowi animacje ataku bronią dwuręczną przy zachowaniu kopnięć przy walce wręcz (choć na razie jeszcze w to wątpię), to pamiętaj, że Twoje ewentualne zmiany udostępniające mnichowi broń dwuręczną będą działać tylko z tym modem. Na czystym BG II dalej będziemy mieli błędne animacje z lewitującymi mieczami.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
greegarak 

Wiek: 35
Posty: 436
Podziękowania: 43/57
Wysłany: 2014-11-02, 19:31   

Animacje samemu można zmieniać. I tak zmieniłem animację nie na mnicha, ani na woja, a na kleryka, bo 1PP brzydko przerobił mnicha(mnich z oryginału mi się podoba).

I tak, jak mnich walczy pięściami to używa kopniaków.
_________________
http://athkatla.cob-bg.pl...details&p=66530
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2014-11-02, 19:37   

Czekaj, czekaj, czy dobrze rozumiem? Czy Twój przerobiony Valygar-mnich z ustawioną animacją kapłana używa kopniaków w animacji kapłana, jeśli każesz mu atakować zwykłą pięścią (nawet nie pięścią mnicha)?
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
greegarak 

Wiek: 35
Posty: 436
Podziękowania: 43/57
Wysłany: 2014-11-02, 19:41   

Ten przerobiony Valygar-półork-mnich, jak walczy pięściami używa kopniaków. W Cre ma ustawioną animację Cleric_halfOrc.

Animacja kapłana w wersji bez pancerz, jest chyba taka sama jak dla mnicha.

Na moją logikę, jak mi powiedziałeś, że pięści mnicha są bronią dwuręczną,to teraz myślę że właśnie one zmieniają (dodają) animację ataku.

Mnich nie może mieć pięści nie-mnicha.
I niemożliwość ich usunięcia, bo pewnie są "undroppable" (i pewnie jeszcze coś), sprawia że gra wywala do pulpitu. Teraz rozumiem że jest to tak jakbym przez NI dodał komuś z bronią dwuręczną, tarczę. Dlatego wywala, bo nakładają się dwie animacje broni trzymanej w lewej ręce, czego silnik nie dopuszcza.
Dzięki na dziś za dyskusję.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2014-11-02, 20:21   

greegarak napisał/a:
Ten przerobiony Valygar-półork-mnich, jak walczy pięściami używa kopniaków. W Cre ma ustawioną animację Cleric_halfOrc.

Dziwne - właśnie ogarniam readme 1PP i nie ma tam ani słowa o mnichach. Musiałbym sam to zainstalować i sprawdzić.

greegarak napisał/a:
Animacja kapłana w wersji bez pancerz, jest chyba taka sama jak dla mnicha.

Jeśli trzymamy się BG II bez modów - nie jest. Kapłan bez pancerza wygląda tak samo jak wojownik bez pancerza i złodziej bez pancerza, czyli zupełnie inaczej niż mnich.

greegarak napisał/a:
Na moją logikę, jak mi powiedziałeś, że pięści mnicha są bronią dwuręczną,to teraz myślę że właśnie one zmieniają (dodają) animację ataku.

Widziałem, że w 1PP są nowe przedmioty z własnymi animacjami, ale dodają one animację przedmiotów, a nie samych avatarów. No nic, zweryfikuję to.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 130/135
Wysłany: 2014-11-02, 21:35   

Tak czy siak bez innych modów pomysł nie ruszy, które jak to zmieniają to juz sprawa drugorzędna :smile: Prawdziwy mnich ćwiczy swoje ciało i umysł by osiągnąć doskonałość - dlatego też nie nosi zbroi i nie używa broni polegajac na tym co uzyskał dzieki dyscyplinie. Nie wiem dlaczego miałby się łapać za jakąś broń, pomijam strzałkę gdy cel stoi po drugiej stronie urwiska i nie da sie przeskoczyć :razz: No... chyba, że pochodzi gagatek z jakiegoś niezwykłego zakonu w jakim sie praktykuje polerowanie kija wśród nowicjuszy :razz:
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1719
Podziękowania: 800/111
Wysłany: 2014-11-03, 06:21   

dradiel napisał/a:
Dobrze przypuszczasz. Odpowiada za to efekt "cast spell" i plik lcarmor.spl. Jest to mod 1PP.


W tym wypadku nie będzie chodzić o mod 1PP.
Zamieszałem trochę. Wydawało mi się, że to wynik tego moda. Jednak po dokładnym sprawdzeniu okazuje się, że animacjami w przypadku zakładania zbroi miesza jednak mod BG2_tweaks. To z niego pochodzi plik lcarmor.spl. Wykorzystuje do tego opcode 53 "Anmation Change" w przypadku założenia zbroi, czy np. szat maga w przypadku lcrobe.spl. W przypadku zdjęcia zbroi lub szaty polecenie powrotu do pierwotnej animacji wywoływane jest blokiem skryptu w baldur.bcs, wywołującym kolejny .spl.

Cytat:
Change Avatar When Wearing Robes or Armor (Galactygon)
This component will change characters' avatars to a mage if they equip a robe or a fighter/thief/cleric if they equip armor. This allows a thief/mage, for example, to equip a robe and look like as if he is actually wearing one, and then equip a piece of leather armor, and look like a thief. This component will affect all items in the game, including those added by mods.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group