Poprzedni temat «» Następny temat
Nowa podklasa złodzieja - Technolog (aktualizowana)
Autor Wiadomość
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-11-02, 19:12   

Wstawiam finalną wersję. Więcej grzechów nie pamiętam, jeszcze jakieś popełnię, a Was proszę o reinstalację, która modyfikuje sejwy.

Mod jest kompatybilny z megainstalacją World of Baldur's Gate, a także Song & Silence. Więcej modów nie instalowałem/nikt nie sprawdzał tego podczas pracy nad tym.

Wcześniej niewspominane zmiany:

- Po użyciu bomby dźwiękowej wyświetla się napis "Uciszenie"
- Wyrzutnia strzał i pocisków dodaje +5 do TraK0, jeden dodatkowy atak, ma opóźnienie 2
- Wyrzutnia bełtów dodaje +6 do TraK0, półtora dodatkowego ataku, ma opóźnienie 1
- Na efekty bomby dźwiękowej naprawdę nie ma teraz rzutu obronnego
- Zmieniony opis podklasy (już tak na poprawnie, chociaż nadal bierzemy klasę trochę w ciemno - wybrałem krótszy opis niż dłużyznę)
- Skafandrów nie może używać barbarzyńca i wszystkie podklasy druida
- Poprawione opisy przedmiotów

Jeśli chodzi o małą poradę: trójczłonowa wyrzutnia nie strzela. Po użyciu przez podręczne przedmioty w ekwipunku tworzą się człony, które strzelają i używa się ich jako broni. @Nobanion miał z tym kłopoty, więc o tym piszę.

Jeśli chodzi o mankamenty:

- Nie ma silniejszej wyrzutni na wyższych poziomach
- Wyrzutnia jest niewyczerpalnym źródłem broni
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Ostatnio zmieniony przez Ruffle_truffle 2014-11-04, 21:26, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-11-02, 20:33   

Ta nieszczęsna wyrzutnia będzie jeszcze poprawiana, ale raczej tylko ona. Dlaczego? Bo nawet jak dam "Expended" i "Charges: 1", to i tak 65464 użyć. Zupełnie nie wiem dlaczego. "Don't vanish" zostało, ale wyrzutnia okazuje się mankamentem. Niby zmaleje cena do 1 sztuki, ale i tak można sobie dużo stworzyć. Na razie, wychodząc z założenia, że nikomu nie będzie się chciało tego wykorzystywać, zostaje "don't vanish".
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-11-04, 21:24   

Opis podklasy nie chce mi się zaktualizować. Reinstaluję, odinstalowuję, instaluję i nic. Dalej wyświetla się ten z wczesnego etapu.

Wyrzutnia chyba taka zostanie. Jest wzorowana na "berle dostojnej potęgi" (przedmiot, z którego możemy mieć bronie).

Żeby nie było zamieszania w plikach - zamienię w przedostatnim poście wszystko na jedno archiwum.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-05-28, 16:24   

Ukończyłem pracę nad nową, poprawioną i zmodyfikowaną wersją podklasy Technologa. Trzeba jednak usunąć poprzednią i ją w sumie wymazać, a potem znanym @Nobanionowi sposobem zastąpić podklasę naszej postaci numerem z pewnego pliku i zmodyfikować zdolności specjalne Shadowkeeperem. W razie czego - służymy!

Nowy opis podklasy

TECHNOLOG: Technologowie to złodzieje, którzy poświęcili się badaniom nad nauką i rzemiosłem. Wraz z przybyciem doświadczenia, potrafią wykonywać i opracowywać coraz bardziej skomplikowane wynalazki opierające się na wykorzystywaniu rud, stopów i materiałów, które można nazwać syntetycznymi i awangardowymi jak na realia Krain. Inspirując się najczęściej doktrynami Gonda, potrafią wytworzyć prawdziwe dzieła techniki z tego, co im wpadnie w ręce podczas podróży. Technologowie, zwani również techmistrzami, to jednostki wywodzące się najczęściej z dużych miast lub takie, które otrzymały solidne, kierunkowe wykształcenie. Niestety, wnikliwe studiowanie nauki negatywnie wpłynęło na ich fizyczność.

Zalety:
- na 1 poziomie raz dziennie tworzy: binokle ułatwiające wykrycie iluzji oraz pułapek, obdarzające także infrawizją
- na 4, 8, i 16 poziomie otrzymuje zdolność 'PIROAKUSTYKA', zezwalającą raz dziennie stworzyć petardę dźwiękową, granat dźwiękoszczelny lub bombę dźwiękową
- na 8 i 16 i 24 poziomie otrzymuje zdolność 'PIROTECHNIKA', zezwalającą raz dziennie stworzyć petardę prochową, granat z prochem, bombę gazową lub granat toksycznych oparów
- na 10 poziomie raz dziennie potrafi stworzyć: trójczłonową wyrzutnię (po użyciu przez podręczne przedmioty w ekwipunku tworzą się trzy kusze, każdą z nich można strzelać innym rodzajem amunicji - pociskami, strzałami lub bełtami)
- na 15 poziomie potrafi stworzyć skafander chroniący przed zimnem i kwasem (+30%) lub ogniem i elektrycznością (+30%), zapewniający KP 8, a także dodający +25% odporności na obrażenia fizyczne
- na 18 poziomie wykonać potrafi skafander chroniący przed ogniem i kwasem (+35%) i zapewniający KP 5, a także +30% na obrażenia fizyczne i nie ograniczający rzucania czarów
- na 25 poziomie potrafi wytworzyć zbroję-golema (działa jak przemiana w żelaznego golema)

Wady:
- jego kondycja i siła może wynosić co najwyżej 13
- jego wynalazki nie stają się silniejsze na wyższych poziomach
- tylko gnom, krasnolud, człowiek lub półelf

P.S. Dlaczego losowe przedmioty z umiejętności? Otóż technolog wykorzystuje to, co mu wpadnie w ręce. Dlatego nie ma ceny w złocie. Nie zawsze ma materiał na coś, czego chcielibyśmy akurat, chyba, że to pospolite żelastwo (do wyrzutni, której jest fabryką).
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Nobanion
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-28, 17:28   

Patrzę i jak pogram to dam znać, spróbuję z najnowszą wersję, najpierw spaczuję WoBGa a potem od ciebie wezmę. Fajnie że nie zaprzestałeś pracy nad nim, a aktualizacja na starych savach, cóż musi być pewnikiem jakiś myk by to inaczej zrobić, ale cóż- taki mamy klimat ^^ .
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-05-28, 18:12   

Już widzę dwa błędy w opisie, niby drobiazgi. Mimo to nowa wersja zrobiona jest na szybko i mam sobie za złe te kosmetyczne potknięcia. Klasa będzie jeszcze raz dopieszczana. Jak zadziała na nowym WoBG. Jest jeszcze parę rzeczy do zrobienia. Np. ochrona przed czarami (Wielki O)krzyk w granacie dźwiękoszczelnym. Mam prośbę do weteranów W oBG - o wpisanie w uwagach do podklasy szkodliwych efektów dźwiękowych.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Nobanion
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-28, 19:21   

Jest dobrze, dla chętnych informuję:
1. Wywaliłem starą wersję Technologa
2. Zaktualizowałem WoBGa do ostatniej wersji
3. Zainstalowałem ostatnią wersję Technologa
4. Uruchomiłem grę z ostatnim zapisem, co grałem Technologiem, i jest, nie trzeba kombinować.
5 Wszedłem w/na mapę świata i się ucieszyłem jak małe dziecko na widok świętego mikołaja, mapa świata ze wszystkimi terenami jawi się prze-ciekawie :) 4 gry plus mody!
6. Jedynie szkoda, że nie idzie jakoś mapy rozciągnąć, ale może, kiedyś, ktoś?
7. Jestem rozdarty między Wiedźminem / Ciri, a możliwością splądrowaniem terenów w Icewind Dale 2..... :cry:

cdn..... :smile:
  
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-05-28, 21:52   

Dodam jeszcze, że Technolog, Technologist nie ma nic wspólnego z Technikiem, Technician z BG EE KIT PACK. Obie podklasy są różne. Technik w sumie wypada blado?
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-06-04, 12:16   Update

Nowa wersja miała dość dużo błędów, głównie związanych z nazewnictwem i opisami. Nie wiem jakim sposobem po odinstalowaniu i ponownej instalacji nie zmieniła się klasa, ale to tylko na +

Wstawiam nowy plik .tp2, dzięki któremu podklasa uzyska po reinstalacji poprawne nazwy i opisy.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-06-24, 13:34   

Achtung, achtung! Usunąłem ostatni załącznik, poprzedni był już lepszy. Pośpiech jak zwykle okazał się złym doradcą...

Edit: Nie radzę instalować z innymi modami, ja mam Xana i Dungeon be gone, przez co opisy się spie***yły.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-08-09, 09:04   Technolog - ostatnia wersja, bez zamieszania w plikach

I znowu zamieszczam link do podklasy. Zamieszanie jest w całym uploadzie, więc postanowiłem umieścić ostatni post.

Wersja finalna 2.0

Podklasa - Technolog (final v. 2.0)

W ostatnich postach jest aktualny opis.
Zaraz umieszczę opisy przedmiotów, które nie są zawarte w opisie podklasy (żeby nie brać jej w ciemno).

Opisy przedmiotów:

Binokle wykrycia

Binokle te, wykonywane przez niedoświadczonych technologów, nie tylko pozwalają na widzenie w ciemnościach, ale i wyostrzają wzrok, ułatwiając noszącemu wykrycie przekłamań w światłocieniu oraz konturach badanego obiektu, przez co łatwiej mu wykryć pułapkę lub wrogą iluzję.

PARAMETRY:

Infrawizja na odległość 40 metrów
Specjalne:
Wykrycie iluzji +20%
Wykrywanie pułapek +20%
Waga: 1
Nie może używać:

Petarda dźwiękowa

Petardy to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie. Ten egzemplarz powoduje eksplozję hałasu, która sprawia, że istoty w zasięgu, które nie zdały rzutu obronnego przeciw różdżkom z modyfikatorem -3 stają się głuche na 6 rund.

PARAMETRY:

Specjalne:
Powoduje obszarową głuchotę (rzut obronny przeciw różdżkom z modyfikatorem -3 neguje)
Obszar działania: w promieniu 5 metrów
Waga: 1
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Paladyn

Petarda prochowa

Petardy to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie. Ten egzemplarz powoduje eksplozję prochu, która zadaje obrażenia od ognia wszystkim istotom i przedmiotom w zasięgu.

PARAMETRY:

Obrażenia: 3K6 obrażeń (bez rzutu obronnego)
Obszar działania: w promieniu 13 metrów
Waga: 1
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Paladyn

Granat dźwiękoszczelny

Granaty to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie. Ten egzemplarz zamyka cel w dźwiękoszczelnym kloszu. Istota, która nie wykonała rzutu obronnego przeciw różdżkom z modyfikatorem -2 stanie się głucha (choć nie niema) na 6 rund i zyska odporność na zaklęcia opierające się na dźwiękach. Klosz chroni przed czarami: Cisza, 5 metrów, Zawodzenie Banshee, Święte/Przeklęte słowo, Pieśń śmierci/przerażenia/przebudzenia, Ulepszoną pieśnią barda i Okrzykiem wojennym. Istnieją jednak czary i zdolności potworów, przed którymi bariera staje się bezsilna.

PARAMETRY:
Głuchota na 6 rund oraz niewrażliwość na niektóre magiczne lub niemagiczne dźwięki
Obszar działania: 1 istota
Waga: 1
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Paladyn

Granat z prochem

Granaty to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie. Ten egzemplarz powoduje eksplozję prochu, jaka sprawia, że istoty i przedmioty w zasięgu otrzymują obrażenia od ognia. Udany rzut obronny przeciw różdżkom neguje połowę obrażeń.
PARAMETRY:

Obrażenia: 3K6 + 3K6 obrażeń od ognia (połowę po rzucie obronnym przeciw różdżkom)
Obszar działania: w promieniu 13 metrów
Waga: 1
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Paladyn

Wyrzutnia pocisków

Łożysko w tym członie ustawione jest tak, by miotać pociskami (takimi, jakimi miota się korzystając z procy).

PARAMETRY:

TraK0 + 5
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Opóźnienie: 2
Specjalne:
Jeden dodatkowy atak na rundę
Waga: 4
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag

Wyrzutnia strzał

Łożysko w tym członie ustawione jest tak, by miotać strzałami.

PARAMETRY:

TraK0 + 5
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Opóźnienie: 2
Specjalne:
Jeden dodatkowy atak na rundę
Waga: 4
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag

Wyrzutnia bełtów

Łożysko w tym członie ustawione jest tak, by miotać bełtami.

PARAMETRY:

TraK0 + 6
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Opóźnienie: 1
Specjalne:
Półtora dodatkowego ataku na rundę
Waga: 4
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag

Skafander - niemy żar

Skafandry to quasi-zbroje konstruowane przez technologów. Dzięki syntetycznym składnikom są nie tylko lekkie, ale i potrafią ochronić noszącego przed fizycznymi atakami lub żywiołami. Ten egzemplarz chroni noszącego przed ogniem i elektrycznością.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 8
Specjalne:
+30% odporności na ogień i elektryczność
+25% odporności na obrażenia fizyczne
Waga: 7
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
Barbarzyńca
Druid
Mnich

Skafander - anti-aqua mortis

Skafandry to quasi-zbroje konstruowane przez technologów. Dzięki syntetycznym składnikom są nie tylko lekkie, ale i potrafią ochronić noszącego przed fizycznymi atakami lub żywiołami. Ten egzemplarz chroni noszącego przed zimnem i kwasem.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 8
Specjalne:
+30% odporności na zimno i kwas
+25% odporności na obrażenia fizyczne
Waga: 7
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
Barbarzyńca
Druid
Mnich

Ciężki skafander

Skafandry to quasi-zbroje konstruowane przez technologów. Dzięki syntetycznym składnikom są nie tylko lekkie, ale i potrafią ochronić noszącego przed fizycznymi atakami lub żywiołami. Ten egzemplarz jest nieco cięższy, niż inne skafandry, ale daje i lepszą ochronę.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Specjalne:
+35% odporności na ogień i kwas
+30% odporności na obrażenia fizyczne
Nie ogranicza rzucania czarów
Waga: 20
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
Barbarzyńca
Bard
Druid
Mag
Mnich

Granat toksycznych oparów

Jest to granat, który powołuje do istnienia chmurę silnie toksycznych i łatwopalnych oparów. Po wybuchu rozpyla się chmura kwasu, a także zapalające się od iskier toksyny.

PARAMETRY:

Specjalne:
Oślepienie (rzut obronny przeciw różdżkom z modyfikatorem -5 neguje)
Obrażenia: 5K6 obrażeń od kwasu + 5K6 obrażeń od ognia dla istot znajdujących się w chmurze (połowę po udanym rzucie obronnym)
Obszar działania: W promieniu 13 metrów
Waga: 1
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Paladyn

Bomba dźwiękowa

Bomby to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie. Ten egzemplarz powoduje wyssanie dźwięków z obszaru. Każda istota w zasięgu musi wykonać rzut obronny przeciw różdżkom z modyfikatorem -4, gdyż w przeciwnym wypadku ulegnie uciszeniu na 6 rund.

PARAMETRY:

Specjalne:
Uciszenie na 6 rund (bez rzutu obronnego)
Obszar działania: w promieniu 5 metrów
Waga: 1
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Paladyn

Bomba gazowa

Bomby to wyroby technologiczne, wciąż rzadko spotykane w Krainach, ale mające swoje praktyczne zastosowanie. Ten egzemplarz powoduje eksplozję gazu trującego. Każda istota przebywająca w oparach co rundę obecności w nich otrzymuje 2k6 obrażeń od kwasu, a także traci przytomność, jeśli nie wykona rzutu obronnego przeciw różdżkom z modyfikatorem -4.

PARAMETRY:

Specjalne:
Utrata przytomności (rzut obronny przeciw różdżkom z modyfikatorem -4 neguje)
Obrażenia: 2k6 obrażeń od kwasu podczas każdej rundy przebywania w obszarze działania
Obszar działania: w promieniu 13 metrów
Waga: 1
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Paladyn
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Nobanion
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-09, 09:24   

Brać ją^^ znaczy się podklasę w ciemno- wyznawcy Gonda, co ich umagicznieni paranormalni nie cierpią, niech też zaznają swoje chwile radości. Ja gram tylko Technologiem i fajnie by było, jakby mod ten był na stałe dołączony do WoBGa- Świata Wrót Baldura :mrgreen:
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-08-09, 10:20   

Opis bomby dźwiękowej jest zepsuty. Jest w nim napisane, że zezwala się na rzut obronny, ale w praktyce rzutu obronnego nie ma (jak głosi dalsza część opisu).

Ale to pozostałości po poprzednich wersjach. Cóż, nawet w oryginale puklerz niby zezwalał na używanie go razem z łukiem, ale w praktyce nie zezwalał.

Nie mam zamiaru tego poprawiać, tworzyć nową wersję i wysyłać na serwer, choć diabeł tkwi w szczegółach.

Jeśli chodzi o dołączenie do World of Baldur's Gate - moim zdaniem dobrze by było, gdyby nie tylko podklasa, ale projekt "Technologia: Drugie skrzypce", był dołączony. Na razie nad tym nie pracuję, ale może kiedyś.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Scol 


Wiek: 29
Posty: 716
Podziękowania: 94/109
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-09, 12:58   

Ruffle_truffle napisał/a:
Jeśli chodzi o dołączenie do World of Baldur's Gate - moim zdaniem dobrze by było, gdyby nie tylko podklasa, ale projekt "Technologia: Drugie skrzypce", był dołączony. Na razie nad tym nie pracuję, ale może kiedyś.

O ile dobrze pamiętam to dradiel coś wpominał że w WoBG nie będzie żadnych dodatkowych podklas.

EDIT: Sprostowanie
dradiel napisał/a:
W najbliższym czasie jest mało prawdopodobne, abym dodał jakieś podklasy.

Post jest już dość stary więc jakaś tam szansa jest.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-08-11, 21:03   

Postanowiłem jednak dodać nową wersję, z poprawkami opisów.

Co poprawione:

- podział biegłości w broniach według BG1 (tak, jak u złodzieja)
- opis bomby dźwiękowej jest poprawiony
- opis binokli wykrycia jest poprawiony
- umiejętność stworzenia ciężkiego skafandra ma poprawną nazwę
- umiejętność demontażu zbroi-golema nie ma już powtórzenia w swojej nazwie



Te błędy były pozostałością po wersji, której nie zaktualizowałem w głównym folderze do przechowywania plików moderskich.

Edit: Znowu pomyłka. Ja nie wiem, czemu mi się tak dzieje w tych plikach (zamieszanie). Tym razem powinno się udać.

Podklasa - Technolog (final v. 2.2)
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group