Poprzedni temat «» Następny temat
Wielu Graczy czyli Multiplayer w Baldur`s Gate Trilogy

Czy grywasz w tryb Wielu Graczy (Multiplayer) w Baldur`s Gate (dowolna wersja) ?
co Roku
28%
 28%  [ 4 ]
co Miesiąc
7%
 7%  [ 1 ]
co Tydzień
0%
 0%  [ 0 ]
coDziennie
0%
 0%  [ 0 ]
preferuję grę na Jednego Gracza (single player)
57%
 57%  [ 8 ]
nie gram wcale
7%
 7%  [ 1 ]
Głosowań: 14
Wszystkich Głosów: 14

Autor Wiadomość
psychozof 
Dziecię Bhaala
Miłośnik BG od 99`


Posty: 51
Podziękowania: 28/79
Skąd: Silesia
Wysłany: 2014-08-28, 04:44   Wielu Graczy czyli Multiplayer w Baldur`s Gate Trilogy

...inspirowane pomysłami Joanny i Magdaleny oraz dowiedzione testami...

Docelowo każdy wielki fan Baldur`s Gate najpewniej weźmie się za The World Of Baldur`s Gate bo to ogromna przygoda.
Jako wstęp do przygody jednak, Gra w Baldur`s Gate Trilogy w trybie 'Wielu Graczy' jest miłym i wartym przeżycia przeżyciem ^
Pewne rozwiązania można zastosować w dowolnej wersji/kompilacji Baldura.

1. Omówić styl gry
Ważna sprawa by nacieszyć się wspólną grą,
dobrze ustalić kto kim gra i co potrafi i jaki ma pomysł na wędrówkę,
oraz godziny gry i fakt kto będzie "robił serwer", znaleźć/stworzyć plik postaci, portrety, porozmawiać o AD&D2, itp...
...nooo i zaopatrz się w grę ^ 1 - 2 - 3 ...chyba że chcesz być piratem ^

2. Omówić instalację zajrzeć na forum 1 oraz 2
a. Baldur`s Gate + Opowieści z wybrzeża Mieczy = do folderu C:/BG1
b. Baldur`s Gate 2 + Tron Bhaala = do folderu C:/BG2
c. jaki BG2 Fixpack, tobex, tweaki, usunięcie limitu doświadczenia, mody lub bez ?
d. BGT - całość utworzy się w folderze BG2;
e. folder BG1 po ukończeniu instalacji stanowi odrębną grę Baldur`s Gate, nie jest wymagany do działania BGT;
f. dodatki, czcionka, tweaki do BGT - w ustalonej zawartości lub brak
g. Hamachi official lub portable(buri) lub inne opcje sieciowe- propozycje ?

3. BGT instaluje tylko jedna z umówionych na grę osób według ustalonej zawartości.
Sposób szczególnie przydatny gdy decydujemy się na mody, tweaki, etc.
i/lub chcemy namówić do gry w BG drugą osobę nie obciążając koniecznością długiej instalacji.
Zaobserwowałem, że o wiele więcej osób decydowałoby się na wspólną grę gdyby nie musiało "tego wszystkiego instalować".

4. Spakowanie gotowego folderu BG2 (rar, zip, 7zip), warto dodać 1-3% danych naprawczych dla przysłowiowej pewności.
LUB
4a. W tym miejscu, bez pakowania, kopiujemy folder BG2 z dysku C -> bezpośrednio na dysk USB by stworzyć Portable Baldur`s Gate .
Zaoszczędzi to na przyszłość instalacji, pakowania, upload`u, download`u i rozpakowania.
*BGT będzie działało z dysku USB ale trzeba wyedytować plik "Baldur.ini"

------------------------------------------------------------
1. Sprawdzamy pod jaką literą pojawia się dysk USB po podłączeniu
2. Edycja pliku Baldur.ini w notatniku
3. Znalezienie wierszy:

[Alias]
HD0:=C:\BG2 --->zmiana na np. HD0:=G:\BG2
CD1:=C:\BG2
CD2:=C:\BG2
CD3:=C:\BG2
CD4:=C:\BG2
CD5:=C:\BG2

4. Zmiana litery C na literę dysku USB np. G lub X, w zależności pod jaką pojawił się dysk
5. Zapis pliku
6. Grając na innym komputerze musimy się upewnić, że zgadza się litera dysku USB z tą w pliku Baldur.ini
------------------------------------------------------------

5. Upload spakowanego folderu 4-5GB na wspólne konto (np. własny serwer CesarFTP, chomik, ggl dysk, inne propozycje?),
tak by druga osoba mogła to szybko i free ściągnąć z linka.

6. hops! z tego miejsca zaczyna "instalację" zaproszona do gry Osoba.
Każdy z Graczy ściąga dokładnie tak samo skonfigurowaną, gotową do gry wersję BGT, i rozpakowuje jako:
folder BG2 bezpośrednio na dysku C
lub folder BG2 na dysku usb (patrz punkt 4a.)

7. Odpalanie Baldur`s Gate Trilogy (lub innych wersji) w trybie Wielu Graczy
a. Instalacja Hamachi jest prosta, instaluje każdy z graczy -> download, instalka domyślna i zostaje przydzielony numer IP który pojawi się w oknie programu dużymi czarnymi cyframi np. 12.243.244.245

b. Pierwsza osoba tworzy Sieć; nazwa: np. "Baldur gramy" i dowolne hasło a Druga i kolejna przyłączają się:
Sieć --> Dołącz do istniejącej sieci --> nazwa sieci i hasło --> Dołącz

c. Wszyscy uruchamiają grę w trybie Wielu Graczy i włączają protokół TCP/IP

d. Pierwsza osoba uruchamia "Nowa Gra" - dowolna nazwa sesji, imię oraz hasło lub bez:

(...)

e. Druga i pozostałe osoby uruchamiają "Dołącz do Gry" i wpisują adres IP z Hamachi Pierwszej osoby:

(...)

f. Przyłączenie się/wyszukanie sesji zajmuje od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund
(najczęściej mniej niż 100 sekund lub komunikat "Nie możesz się połączyć z sesją gry").
Po udanym przyłączeniu się Drugiej i kolejnej osoby pojawi się komunikat "Gracz dołączył(a) do gry"
i od tej chwili można używać wewnętrznego czatu między sobą.

g. Pierwsza osoba ustanawia Zezwolenia - pełne lub wg ustaleń:

(...)

h. ...jeszcze tylko Import (zapisanego wcześniej pliku "imię_gracza.cre") lub Tworzenie postaci

i. można klikać w znak gotowości tudzież zwany ptaszkiem oraz "Dalej" i Baldur`s Gate zaczyna się!

Gratulacje i Miłej Gry !


:love:

Ciekawostki w trybie na wielu graczy
- Trzeba pamiętać, że osoba która Zakłada Sieć oraz Tworzy Nową Sesję będzie główną postacią PC i część napotkanych postaci rozpocznie dialog tylko z PC np. Gorion.
- Portret Jaheiry jeśli użyty przez gracza i tak pojawi się jako jej główny co może skutkować dwoma takimi samymi portretami w drużynie. Poprzez SK można wyedytować portret Jaheiry i przypisać jej portret z np. BG2.
- Warto zaznaczyć, że gra po sieci w BG jest bezpłatna a wszystkie bonusy zależą od nas, sami gracze administrują grę i czat, możemy zapisać i wczytać rozgrywkę w prawie dowolnym momencie, dodatkowo Baldur`s Gate wciąż się rozwija - to duże atuty w obecnym świecie gier sieciowych.

*Opcjonalnie Zostaw namiary w tym temacie by znaleźć Gracza lub Graczkę lub dać się znaleźć.
*Pytania dotyczące BGT w trybie Wielu Graczy mile widziane, równie chętnie dowiem się czegoś nowego.

edit: !dalsze sugestie jak najbardziej warte przeczytania!
_________________
Ostatnio zmieniony przez psychozof 2014-09-01, 03:57, w całości zmieniany 3 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
L`f
Art 

Wiek: 29
Posty: 26
Podziękowania: 1/2
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-28, 08:44   

Brakuje opcji "grałem kiedyś" - choć w sumie bardziej grałem w IWD2 multi. Ale jak dla mnie to na jedno wychodzi.

psychozof napisał/a:
Docelowo każdy wielki fan Baldur`s Gate najpewniej weźmie się za The World Of Baldur`s Gate bo to ogromna przygoda.
Nieprawda. Ja na przykład nie mam zamiaru grać w WoBG. Każda instalacja która zawierała jakieś megamody skutecznie mnie do nich zniechęcała. A jak gra ma być nimi wypakowana, to ja dziękuję, wolę spędzić dzień na ręcznej instalacji tego co chcę w grze mieć ;]

psychozof napisał/a:
g. Hamachi official lub portable(buri) lub inne opcje sieciowe- propozycje ?
GameRanger współpracuje z Baldurem, warto program sprawdzić.

psychozof napisał/a:
5. Upload spakowanego folderu 4-5GB na wspólne konto (np. własny serwer CesarFTP, chomik, ggl dysk, inne propozycje?),
tak by druga osoba mogła to szybko i free ściągnąć z linka.
Istnieje taki serwis jak http://filesovermiles.com, który przy pomocy przeglądarki wysyła pliki do innego użytkownika przy pomocy p2p. Czyli - on na bieżąco będzie ściągał z taką prędkością, z jaką ty uploadujesz. Minus tego rozwiązania to oczywiście konieczność wysyłania paczki każdemu graczowi z osobna.

To tyle w kwestii uwag ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
psychozof
Damianus_NT 
beamdog hater


Wiek: 28
Posty: 291
Podziękowania: 74/19
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2014-08-29, 07:32   

Nigdy nie miałem okazję grać w multi inaczej niż "solo". Widzę, że wymiękłeś przy Madzi i szukasz nowych ludzi :P Ale tak poważnie, ten temat się może przydać.

Interesowała by mnie tego typu rozgrywka w okresie październik-grudzień (najlepiej jako tank / tank-support). To co mnie interesuje to jednak nieważne, przejdę więc do kilku szybkich pytań i bliżej niesprecyzowanych akapitów.

1. Czy grając ekipą 6-cioosobową można normalnie podróżować w trójkę w przypadku gdy pozostali gracze nie mogą stawić się na sesji? Granie ekipą 4-osobową wydaje się najbardziej optymalne (gameplay nabiera rumieńców, powinien być bardziej złożony i skupiony na aspekcie drużyny i zarządzania nią), ale umawianie się w 6 osób mogło by upewnić, że zawsze ta czwórka chociaż będzie dostępna.

2. Rozumiem, że każdy może sobie importować własną postać do takiej gry? Tak jak z reguły gra się wojownikiem o sile 18/00, ogólnej ilości kostek na 88+ oraz maks HP podczas awansu, to w przypadku gry multiplayer przydałoby się postawić bardziej na klimat. Np. ograniczona liczba kostek podczas tworzenia postaci, lub chociaż ograniczenie rzutów do kilku prób. Do tego każdy lvl up byłby modlitwą by nie dało magowi +1hp ;)

3. Na jakich ustawieniach auto pauzy się zazwyczaj gra w tym trybie? Bez aktywnej pauzy może być ciężko i chaotycznie, za to z odblokowaną automatyczną pauzą może działać na nerwy.

4. Kiedy grałeś z Supermadzią, stawialiście na role play czy normalnie pisaliście o wszystkim i o niczym? Czy voice chat to rzecz wymagana, czy wystarczy ten w grze?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
psychozof
Vinci
Zasłużony


Posty: 2495
Podziękowania: 241/53
Wysłany: 2014-08-29, 09:44   

Damianus_NT napisał/a:
Czy grając ekipą 6-cioosobową można normalnie podróżować w trójkę w przypadku gdy pozostali gracze nie mogą stawić się na sesji?


Można, ale ktoś musi kontrolować postaci nieobecnych graczy.

Damianus_NT napisał/a:
Granie ekipą 4-osobową wydaje się najbardziej optymalne (gameplay nabiera rumieńców, powinien być bardziej złożony i skupiony na aspekcie drużyny i zarządzania nią)


Na pewno łatwiej zebrać czwórkę ludzi niż szóstkę, tutaj na forum zawsze graliśmy w czwórkę z tego co pamiętam. Rozgrywka też nie wydaje się bardziej złożona, wręcz prostsza. Więcej expa, dopakowane postacie typu: woj/złodziej, łowca/kapłan, woj/mag.

Damianus_NT napisał/a:
2. Rozumiem, że każdy może sobie importować własną postać do takiej gry? Tak jak z reguły gra się wojownikiem o sile 18/00, ogólnej ilości kostek na 88+ oraz maks HP podczas awansu, to w przypadku gry multiplayer przydałoby się postawić bardziej na klimat. Np. ograniczona liczba kostek podczas tworzenia postaci, lub chociaż ograniczenie rzutów do kilku prób. Do tego każdy lvl up byłby modlitwą by nie dało magowi +1hp ;)


E tam, to nie ma takiego znaczenia, może nawet irytować podczas rozgrywki, bo do losowania HPków trzeba zwiększyć poziom trudności, a rozgrywka multi generalnie jest trochę trudniejsza.

Damianus_NT napisał/a:
3. Na jakich ustawieniach auto pauzy się zazwyczaj gra w tym trybie? Bez aktywnej pauzy może być ciężko i chaotycznie, za to z odblokowaną automatyczną pauzą może działać na nerwy.


Ja zawsze grałem z pauzą włączoną dla wszystkich, ale bez autopauzy. Nie było generalnie problemów, czasami zdarzało się, że dwóch graczy chciało jednocześnie pauzę włączyć i w rezultacie któryś wyłączył.

Damianus_NT napisał/a:
4. Kiedy grałeś z Supermadzią, stawialiście na role play czy normalnie pisaliście o wszystkim i o niczym? Czy voice chat to rzecz wymagana, czy wystarczy ten w grze?


Może ja akurat z Supermadzią nie grałem i bym akurat nie chciał, a tym bardziej na jakimś team speaku czy innym mumblu, ale jak graliśmy do tej pory multi, to voice chat obowiązkowy!

Ja grałem w multi dwa razy z forumowiczami. Nie pamiętam czy skończyliśmy, ale nie wyobrażam sobie, żeby skończyć takiego potwora jak WoBG. Do tego już widzę te lagi, jak przy grze solo WoBG potrafi się wieszać przy przechodzeniu z lokacji do lokacji. Graliśmy tylko z jakimiś utrudniaczami i bywały takie walki, że któryś z nas musiał przechodzić solo, takie były opóźnienia. Nie ze względu na łącze, ale wady silnika IE. ImHO pchanie się w multi WoBG to zły pomysł.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
psychozof
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 28
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-29, 10:58   

Cytat:
Graliśmy tylko z jakimiś utrudniaczami i bywały takie walki, że któryś z nas musiał przechodzić solo, takie były opóźnienia. Nie ze względu na łącze, ale wady silnika IE.


Dokładnie. Najgorsze pod tym względem są bodajże Strategemy. Warto jednak dodać, że czar Zatrzymanie Czasu, rzucone przez gracza lub przeciwnika, zarzyna nawet niezmodowaną grę.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
psychozof
Gawith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 30
Posty: 865
Podziękowania: 26/28
Wysłany: 2014-08-29, 14:16   

Cytat:
Nieprawda. Ja na przykład nie mam zamiaru grać w WoBG. Każda insalacja która zawierała jakieś megamody skutecznie mnie do nich zniechęcała. A jak gra ma być nimi wypakowana, to ja dziękuję, wolę spędzić dzień na ręcznej instalacji tego co chcę w grze mieć ;]

To to!

Cytat:
voice chat obowiązkowy!

I piwo!

Z tego co pamiętam jak gralismy to lagi nie dawały się AŻ TAK we znaki, czasem irytowały, czasem mocno... generalnie trzeba mieć duzo czasu, zanim każdy sie wykokosi przed kompem, wszystko włączy i wszystko zadziała - to nie Battle.net, gdzie klikasz i grasz - zawsze coś się działo, że zaczynalismy pół godziny od odpalenia BG, to mnie najbardziej irytowało...
No i jeszcze kwestie pozasprzętowe - chłopaki czekajcie chwilę bo muszę wyprowadzić psa/dokupić piwka/pogadać z mamą/napisac do dziewczyny :P
Itp.
Ale przygoda fajna, co się ubawiłem i usmiałem na TS to moje!
_________________
Szarotki alpejskie som tuczące :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
psychozof
Vinci
Zasłużony


Posty: 2495
Podziękowania: 241/53
Wysłany: 2014-08-29, 15:15   

Gawith napisał/a:
Z tego co pamiętam jak gralismy to lagi nie dawały się AŻ TAK we znaki, czasem irytowały, czasem mocno...


To chyba nie pamiętasz co się działo, gdy ktoś rzucił wspomniane Zatrzymanie Czasu, przecież to była masakra :P

Gawith napisał/a:
Ale przygoda fajna, co się ubawiłem i usmiałem na TS to moje!


"Wszelak, ku*wa, nie otwieraj tych drzwi!" albo małe spory o przedmioty :P

Jestem ciekaw jak to chodzi w BG2:EE, może tam dałoby się bezstresowo pograć w 4 osoby.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Gawith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 30
Posty: 865
Podziękowania: 26/28
Wysłany: 2014-08-29, 15:25   

a doszlismy do momentu, w którym ktos miał zatrzymanie czasu?:P
Piszę przecież, że czasami mocno dawały się we znaki :p
_________________
Szarotki alpejskie som tuczące :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 721
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-09-07, 14:45   

psychozof napisał/a:
Hamachi official lub portable(buri) lub inne opcje sieciowe- propozycje ?
Ostatnio ze znajomymi graliśmy w WH40k: Dawn of War i mieliśmy pewne problemy z Hamachi (nie widzielśmy swoich gier mimo bycia w jednej sieci Hamachi). Wypróbowaliśmy Tunngle, który choć raził interfejsem, zadziałał bez problemu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
psychozof
Geralt Riv 
Wieśmin


Wiek: 19
Posty: 146
Podziękowania: 5/10
Wysłany: 2017-05-10, 19:22   

Witam wszystkich,

Mam pewien głupi problem z grą w BG(BGT, widescreen + TWM_GUI) w trybie multiplayer. Mianowicie, robię wszystko według poradnika psychozofa. Kiedy chcę zahostować, wpisuję nazwę sieci, nick itd., hostuję i... nic. Przez 2 minuty ekran czarny jak asfalt po czym całkowicie wywala.

Próbowałem odinstalować grę, zainstalować jeszcze raz i odpalić bez modów. To samo. Zainstalowałem BG2 Fixpack, bo słyszałem, że często multiplayerowcy to instalują, dalej bez skutku. Co mi doradzicie, klanowicze?
_________________
"Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza... jednym jesteś ty"
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
psychozof
Meisarcha
Avatar Bhaala


Posty: 562
Podziękowania: 77/117
Wysłany: 2017-07-14, 12:13   

Najbardziej kompetentną osobą do udzielenia odpowiedzi byłby sam psychozof, ale widocznie problem nie wpadł mu w oko. (Swoja drogą nie dziwię się, skoro post był w miejscu do tego zupełnie nieprzeznaczonym, przeniosłem we właściwe - moze jeszcze odpowie.)

Mi tylko raz - przed ponad dekadą - udało się połączyć przez odpowiednią opcję w samej grze. Później używałem już tylko programów zewnętrznych - Hamachi (z różnym skutkiem) i GameRanger (z powodzeniem).
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
psychozof
Geralt Riv 
Wieśmin


Wiek: 19
Posty: 146
Podziękowania: 5/10
Wysłany: 2017-07-14, 13:01   

Wybacz. Nie jestem dobry w prawidłowym wybieraniu tematu na forum, dzięki za przeniesienie :P

W żadnym wypadku nie próbowałem się połączyć samą grą, rzecz jasna tworzyłem pokój w Hamachi. GameRanger jest dobry, jak nikt nie ma z nim problemów, wtedy nie wiadomo o co chodzi. W Hamachi można było kliknąć "diagnose" i wszystko było wiadomo, co trzeba poprawić.
_________________
"Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza... jednym jesteś ty"
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
MogR 

Posty: 4
Podziękowania: 3/2
Wysłany: 2017-07-26, 16:50   

Witajcie

Do wszystkich, którzy mają problem z uruchomieniem multiplayera - włączajcie grę w trybie okna (alt + enter). To powinno rozwiązać sprawę. Pomogło przynajmniej mi i paru innym osobom ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Geralt Riv, Meisarcha, psychozof
Geralt Riv 
Wieśmin


Wiek: 19
Posty: 146
Podziękowania: 5/10
Wysłany: 2017-07-26, 17:06   

Mi oczywiście również ;)

Dzięki!
_________________
"Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza... jednym jesteś ty"
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
MogR
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group