Poprzedni temat «» Następny temat
[HoM&M III] Porównanie zamków
Autor Wiadomość
Ascaephel
Zasłużony


Wiek: 35
Posty: 902
Podziękowania: 5/7
Skąd: Sejny
Wysłany: 2004-12-22, 22:07   [HoM&M III] Porównanie zamków

Czyli kim grają początkujący, a kim wyjadacze :)
Mój pierwszy zamek - Dungeon.. i od razu zły wybór. Zamek przeznoaczony raczej dla co najmniej średniozaawansowanego gracza, ja nie znałem się w ogóle na czarach, wkurzała mnie niemoznośc szybkiego zdobycia smoków ... i te ceny
Z tego, co się orientuję, początkujący przeważnie grają Castle. Jednostki sa szybkie, mocne, mają ciekawe zdolności specjalne... boli tylko fakt, że gildia magów ma tam 4 poziomy, a nie 5. Z Castle kontynuowałem przygodę... a potem nastał czas...
Rampart! Gram tym zamkiem do dziś - genialny, magiczny świat Rampartu jest nie do pobicia. To nic, że smoki sa słabsze w starciu 1 vs. 1 z Aniołami czy innymi takimi.Ten zamek jest bajecznie magiczny i to w nim cenię. Nie jakies obdarte z ciał armie nieumarłych, nie cuchnące bagnem jaszczurki, nie niedomyte wojska barbarzyńskie - piękny, magiczny świat, który na dodatek jest potężny.
Ostatnio zmieniony przez morgan 2010-11-20, 00:18, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 37
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2004-12-22, 22:34   

Rampart czyli Bastion, ten śmieszny elfi zameczek? Czy jest magiczny? Chyba wręcz antymagiczny, biorąc [od uwagę, że większość bohaterów z tegoż bastionu dysponuje Odpornością magiczną, jednostki zresztą też... Powiedziałbym, że raczej szczęśliwy. Ogólnie jednostki są niezbyt mocne, smoki nie dorównują aniołom, ani czarnym/czerwonym smokom czy gigantom/tytanowm, nawet behemoty czy hydry są zdecydowanie lepsze.
Najbardziej magicznym zamkiem jest Forteca, najwięcej zaklęć i najbardziej właśnie nastawiona na magię (są magowie, dżiny), do tego jeden z najmocniejszych zamków.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ascaephel
Zasłużony


Wiek: 35
Posty: 902
Podziękowania: 5/7
Skąd: Sejny
Wysłany: 2004-12-22, 22:45   

Większość jednostek antymagicznych? Chyba nie :)
Centaury - nie ma co gadać
Krasnoludy - ulepszone maja 40% MR
Elfy - nie ma co gadac
Pegazy - nie ma co gadać
Entowie - nie ma co gadać
Jednorożce - roztaczają aurę antymagiczną wokół jednostke stojących w pobliżu jednostki
Smoki - odp. na czary do 4 poziomu włącznie
Więc nie większosc :)
Kinski, jaki zamek polecasz początkującym, a jaki zaawansowanym ? :twisted:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Solar
Zasłużony


Wiek: 18
Posty: 416
Podziękowano 2 razy
Wysłany: 2004-12-22, 23:13   

Dla początkujących najlepszy jest Zamek.
Forteca jest mocna, ale droga do rozbudowy...
Lubie osobiście Lochy(Chimery itp), ale najbardziej ze wszystkich jednostek lubie szare elfy :D
_________________
Cos sie zmieni...starsi muszą odejsc zeby zrobic miejsce młodym...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Dead 
Bibliotekarz
Follower of Satan


Wiek: 28
Posty: 670
Podziękowania: 27/63
Wysłany: 2004-12-22, 23:18   

Cytadela
Wszystkie jednostki oprócz wydr i łuczników wymiatają. No, łucznicy mogą być jako support... :)
_________________
Tawerna Bibliotekarzy
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Solar
Zasłużony


Wiek: 18
Posty: 416
Podziękowano 2 razy
Wysłany: 2004-12-22, 23:25   

Cytadela to najmniej lubiany przeze mnie zamek... a w grze chyba chodzi zeby grac tym co sie lubi, a nie tym co najlepsze :)
Nigdy nie gralem i nie chce mi sie
:) ;)
_________________
Cos sie zmieni...starsi muszą odejsc zeby zrobic miejsce młodym...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Dead 
Bibliotekarz
Follower of Satan


Wiek: 28
Posty: 670
Podziękowania: 27/63
Wysłany: 2004-12-22, 23:39   

A czy ja mówię że te jednostki są najlepsze? Wymiatają, bo ładnie się prezentują i nie są złe :)
Ja czuję niepowtarzalny klimacior Cytki za każdym razem jak do niej wchodzę.. To piękne bagienko, i azteckie piramidki. Ach och ech i uch. 8)
_________________
Tawerna Bibliotekarzy
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 37
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2004-12-22, 23:44   

Cytat:
Kinski, jaki zamek polecasz początkującym, a jaki zaawansowanym ?

Zamek początkującym się nada, przy odrobinie szczęścia anioły można mieć już w 2 tygodniu, a ulepszone w 3 (na trudności 200 % i w zależności od planszy), czasem nawet w 1 tygodniu.
DLa zaawansowanych – Cytadela (wiwerny, oślizgi, hydry) albo Twierdza (Behemoty), bo są słabe magicznie, na początku może być trudno jak dorwie nas jakiś mag; i nie dostajemy na ogoł umiejętności magicznych tylko bojowe.
Chociaż to nie ma dużego znaczenia, jakim zamkiem gramy, a na jakim poziomie trudności...
Pegazy zwiększają koszt czarów przeciwnika o 2. Jednorożce (ulepszone) mają 20% szans na oślepienie celu, sojusznicy zyskują 20% odporności na magię. Więc jednak większość, 4 jednostki o zdolnościach antymagicznych z 6.
Szare elfy są słabe, krasnale mają więcej PŻ...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
jar
Bibliotekarz


Posty: 46
Skąd: Z Biblioteki
Wysłany: 2004-12-23, 08:02   

Myślę że dla początkujących najlepszy będzie Zamek ja też od niego zaczynałem, dla wyjadaczy to już indywidualne upodobania,każdy po spędzeniu iluś tam godzin z grą wybiera miasto którym gra mu sie najlepiej .Moim ulubionym jest Forteca –jednostki strzelajace od pierwszego poziomu i magia to połączenie pozwala na spokojną grę nawet na początku scenariusza. Ciekawym wyzwaniem jest po dograniu dodatku Miasto Żywiołów

ale i tak najlepsza jest Forteca
_________________
nigdy nie jest tak żle żeby nie mogło być gorzej
nigdy nie jest tak dobrze żeby nie mogło być lepiej
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Solar
Zasłużony


Wiek: 18
Posty: 416
Podziękowano 2 razy
Wysłany: 2004-12-23, 10:30   

Forteca jest spoko, ale bardzo droga do rozbudowania. To moze zawazyć na przegranej u początkujących. Zwlaszcza jak sie nie zna mapy i nie wie gdzie są kopalnie :)
A w rzeczonym dodatku jest kilka fajnych jednostek(np czarodzieje i zywiolaki umyslu ;) )
_________________
Cos sie zmieni...starsi muszą odejsc zeby zrobic miejsce młodym...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Karanith 
Przyjaciel Klanu


Wiek: 28
Posty: 1177
Podziękowania: 38/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2004-12-23, 10:52   

Forteca - ma genialny klimat, te ośnierzone góry i magia którą czuć w powietrzu... mniam.
Nie znoszę za to Cytadeli - zwłaszcza za to bagno :twisted:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Marko
Zasłużony

Wiek: 28
Posty: 271
Skąd: stąd
Wysłany: 2004-12-23, 11:32   

Ja naturalnie zaczynalem od zamku (no bo w demku tylko nim można było grać :P:P), potem już eksperymentowałem. Bardzo lubię fortece, bastion ma zarąbsity klimat (ta muzyczka :)), nienawidze brudnych barbarzyńców z twierdzy, nie przepadam za umarlakami. Fajny też jest inferno, przyznam sie że nie mam zamku którym gram najlepiej albo najczęściej, każda potyczka to inny zamek :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Piger

Wiek: 27
Posty: 135
Skąd: z Darłowa
Wysłany: 2004-12-23, 12:58   

ja mozna powiedziec ze od razu z zamku sie przerzucilem na bastion:P i jak na razie wiekszosc czasu gram tym zamkiem - muza, klimat... po za tym czesto tez gram zdechlakami tylko nienawidze tych smokow cienia:/ ale za to rycerze ulepszeni i arcylisze wymiataja;] jak mam dodatek to prawie zawsze gram miastem zywiolow;] po prostu wymiata;] szczegolnie to co lubie w tym zamku to uniwersytet;]
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ifrit90
[Usunięty]

Wysłany: 2004-12-26, 13:47   

Twierdza wymiata! Od początku grałem barbarzyńcami (6 lat gry!) i teraz potrafie nimi wygraćna najtrudniejszym poziomie.
Gobliny są tanie a w masowych ilościach potrafią nieźle dać kopa.
Wilczy jeźdźcy normalni tak samo jak gobliny, za to ulepszeni duzo lepiej bo tną 2 razy.
Orki są niezłe na odległość, jak są w armii Jabarkasa to naprawdę wymiatają. Ulepszone wydają mi się nieco gorsze, chociaż mają lepsze damagi.
Te trzy wyżej wymienione rodzaje jednostek są w twierdzy jednostkami podstawowymi. Po ok. 5 czy 6 tygodniach (pod warunkiem że przez ten czas dużo ich nie stracimy) sporo ich mamy, więc jeśli armia wygląda tak:
100 lub więcej goblinów ( lub hobgoblinów)
60 lub więcej wilczych jeźdźców ( lub ulepszonych wilczych jeźdźców)
50 lub więcej orków ( orków chieftainów)
nie musimy się wahać przed walką z np. grupą minotaurów, mnóstwem gryfów, mnóstwem entów czy hordą (ew. watahą) chochlików,szkieletów, impów czy jakichkolwiek innych jednostek 1 poziomu.
Jak widać, trzy budynki w których produkujemy podstawowe jednostki, kapitol, zamek, nie tracenie dużej ich ilości przez 6 tygodni i już wymiatamy.
4 pozostałe rodzaje jednostek też są dobre, lecz ogry wydają się być silne tylko ulepszone (szamany).
Więc u mnie to wygląda tak:
Ogry Szamany (Bloodlust!)- dobre w starciu i mają bloodlusta który po rzuceniu na powiedzmy 150 hobgoblinów daje im niezłą siłę.
Roki daleko mogą się poruszać, a ulepszone (thunderbirds) po dziobnięciu zadają jeszcze niemałe obrażenia błyskawicą ( zależy od ilości thunderbirdsów).
Cyklopy wymiatają z daleka nawet w małej ilości (10). Ulepszone mają lepsze damagi, i po zasłonieniu ich ogrami szamanami możemy spokojnie obrzucać wrogów nie będąc narażonymi na stratę cyklopów które są świetne.
Behemoty- Najlepsza jednostka barbarzyńców, ma duże damagi, ulepszone (starożytne behemoty) przy dobrym herosie z atakiem 15 i obroną 8 czy 9 mogą wygrać pojedynek z aniołami albo czasami z archaniołami.
Barbarzyńcy mają także przydatne budynki jak np. wieża walhalii.
Wyżej wymienione zostały zalety barbarzyńców. Mają jeszcze czary które często się przydają, ale nie są takie dobre jak u fortecy.
Trzeba po prostu umieć nimi grać, ja tak to robię że jak mam kilku bohaterów i mnóstwo jednostek, roździelam je tak żeby były silniejsze np.
jak mam 300 goblinów 200 daję Gretchinowi który ma w nich specjalność i daje im atak i obronę +2. Jabarkasowi daję orków, Shivie roki, tyraxorowi wilczych jeźdźców a Yogowi cyklopów. Ci przed chwilą wymienieni są moimi podstawowymi herosami. Oprócz barbarzyńców umiem też grać inferno, ale jest gorsze.
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 37
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2004-12-26, 18:49   

Cytat:
Mają jeszcze czary które często się przydają, ale nie są takie dobre jak u fortecy.

Tylko do 3 poziomu, to że porówujesz magię barbarzyńców do Fortecy to całkowite nieporozumienie. Forteca i Wrota żywiołów są najbardziej nastawione na magię i przebijają pod tym względem wszystkie zamki, oczywiście przede wszystkim twierdzę barbarzyńców i cytadelę, które są najsłabszymi zamkami pod względem magii...
Cytat:
Trzeba po prostu umieć nimi grać

E tam, gadanie, umieć trzeba grać wszystkimi, co widoczne jest przy grach wieloosobowych, moim zdaniem nastawianie się na grę tylko 1 zamkiem jest błędem, bierzesz losową planszę i losowy zamek (w single czy w multi), dostajesz inny zamek i co? Dupa blada...
Co do jednostek, to leszczy z poziomów 1-4 pomijam, ochłapki zostawiam jakiemuś bohaterowi, który wałęsa się po planszy i np. zajmuje kopalnie, w razie walki, ucieka.
Behemoty są jednymi z najsilniejszych jednostek, dosłownie, potrafią nieźle przywalić, ale to głównie dlatego, że obnizają obronę przeciwników, Starożytne o 80 %, więc każda jednostka 7 poziomu może czuć się zagrożona. W ataku są naprwdę jednymi xz najmocniejszych, jednak mają brzydką wadę – są chyba najwolniejsze z wszystkich jednostek 7 poziomu, na wspólni z hydrami. Archanioły. diabły czy Feniksy będą zawsze atakować pierwsze (dlatego warto grać majszybszymi jednostakami), więc i bohater będzie miał zdecydowaną przewagę. Barbarzyńcy są już zagrożeni, zwykłe Spowolnienie czy Oślepienie załatwia ich na amen, zresztą nie tylko ich... A w walce liczy się kto atakuje pierwszy, przez to można wygrać pojedynek.
Ogólnie są naprawdę świetni, jednak słabi magicznie.
Co do cyklopów, mocne i upierdliwe fakt, zwykłe jednak Oślepienie ich załatwia na amen, albo Bersek, żeby było ciekawie...[/color]
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group