Poprzedni temat «» Następny temat
Baldur's Gate NEXT
Autor Wiadomość
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2014-06-12, 12:35   

Porobiłem tych magów, chyba nawet za dużo.
W sumie nie wiem czy nie odpuścić sekwencerów (chociaż SCS by ich potrzebował, ale mod i tak byłby niekompatybilny). W D&D NEXT specjaliści mają ten fajny plus, że mają swój signature spell, który rzucają gdzie chcą i jak chcą.

Invoker ma zawsze Fireballa pod ręką.
Wszyscy są kolegami Enchantera. Nielimitowany Dire Charm robi swoje.
Myślisz, że dopadłeś iluzjonistę? Niewidzialność. Znowu.
Summoner wnosi termin "mięso armatnie" na nowy poziom.
Mag bez specjalizacji jest specjalistą od Rozproszenia magii.

Tylko nie wiem jak to jeszcze zrealizować w tablicy. Co wyciąć i takie tam.

Plus, już wiem, że Chowańce nie powinny się różnić dla charakterów tylko dla Specjalizacji. Baśniowy Smok rzucający Sen dla Enchantera. Kościane/Widmowe cośtam dla Nekromanty. I tym podobne.
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5556
Podziękowania: 441/319
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2014-06-12, 12:47   

Yarpen napisał/a:
Invoker ma zawsze Fireballa pod ręką.
Wszyscy są kolegami Enchantera. Nielimitowany Dire Charm robi swoje.
Myślisz, że dopadłeś iluzjonistę? Niewidzialność. Znowu.
Summoner wnosi termin "mięso armatnie" na nowy poziom.
Mag bez specjalizacji jest specjalistą od Rozproszenia magii.

Swietna rzecz, choć totalnie przegięta - za to sprawia, że te specjalizacje mają wreszcie sens - moze w praktyce rozwiązać to jak ze zdolnosciami innate (np. raz na 4 poziomy mag/m. przywołań/itd. otrzymuje zdolność Rozproszenie magii/Przywołanie potwora I/II/III (np. w zależności od poziomu)/Ognistą kulą/itp.? Takie ograniczenie ilościowe usunęłoby przepakowanie.
(W sumie nie wiem, po co komentuję, skoro to i tak nie powstanie)

5000. post - who's the spam master of the f*ckin' universe?
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2014-06-12, 12:53   

To by była abilitka która się rozwija wraz z poziomami. O rzucaniu co rundę Fireballa mówilibyśmy dopiero na 19 poziomie.

Myślałem o czymś takim.

Na 7 poziomie, Fireball raz na dzień
Na 13 poziomie, Fireball raz na turę
Na 19 poziomie, Fireball raz na rundę

Wiesz co jest przepakowane w Baldurze, Sekwencery. Potrójny Horrid Wilting to nie jest coś z czym przeciwnik może dyskutować.
Plus, o ile dobrze pamiętam w NEXT rozproszenie magii działa tylko na 1 osobę/stwora/Anomena.

No i specjaliści nie dostawaliby już darmowego spella na każdy poziom.

W NEXT każdy mag na 18 levelu wybiera czar 1-2 poziomu, który może rzucać jak chce i kiedy chce. Poszerzyłbym to do 3 poziomu, bo Fireball to Fireball. No i nie miałbym czegoś dla generalista (w NEXT nie ma czegoś takiego).

I żeby była jasność, nie zamierzam tak przerabiać każdego maga. Nikt nie potrzebuje Transmuterów i Mistrzów Poznawania. Przynajmniej nie na początku (staram się zrobić bazową klasę + jedną podklasę)

Fighter / Weapon Master
Berserker / Totem Warrior (lub Barbarian)
Ranger / Horde Breaker
Paladin / Inquisitor
Thief / Assassin
Bard / Charlatan
Druid / Shapeshifter
Cleric / Battlepriest
Monk / Disciple of Elements

(W sumie nie wiem po co dyskutuję skoro nigdy tego nie stworzę... chyba)

EDIT:

Dziwne, zawsze myślałem, że Vinczi jest papieżem spamu. W sumie biorąc pod uwagę to że zaspamował swego czasu zarówno TH jak i CoB, wierzę, że korony mu nie zdejmiesz. :P
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Ostatnio zmieniony przez Yarpen 2014-06-12, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5556
Podziękowania: 441/319
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2014-06-12, 13:04   

Yarpen napisał/a:
Sekwencery.

Max 4 poziomu. Masz na myśli zapewne Łańcuch czarów - cóż, może i daje, są jednak bardziej przydatne zaklęcia 9 i 10 poziomu
Yarpen napisał/a:
Potrójny Horrid Wilting

(polish, please)
Zresztą legendarna skuteczność Plugawca jest trochę przesadzona, niemała część wrogów ma sporą odporność na magię, do tego RO 1/2, choć w dalszym ciągu jest to mocny czar.
Yarpen napisał/a:
Na 19 poziomie, Fireball raz na rundę

pojechałeś - nie sądzę, by to było mniej przegięte od czegokolwiek. Kulka co 6 sekund - żyć, nie umierać, rzucać
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2014-06-12, 13:10   

Masz do wyboru Kulę albo czar 9 poziomu.
Rzucasz czar 9 poziomu.
Ta kula jest po to byś miał coś robić gdy nie masz co robić. A jako mag z reguły masz co robić.
Plus, mam ochotę przysiedzieć przy czarach tak by je pobalansować. Kulki już nie będą tak szczypić. (nienawidzę magów)

Nie pamiętam jak się czary w baldurze po polsku nazywają, polskiego baldura chyba od 3-4 lat nie widziałem.

W sumie jak się ogarnę, mógłbym spróbować robić tego moda. Miałbym co w CV wrzucić, bo swego czasu usłyszałem "owszem, fajnie, ale to było lata temu, co teraz robisz?" "jestem korpo szmatą i oglądam seriale he he".
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5556
Podziękowania: 441/319
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2014-06-12, 13:15   

Yarpen napisał/a:
Nie pamiętam jak się czary w baldurze po polsku nazywają

FR Trans, ew. lista. Enjoy!
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2077
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2014-06-12, 13:16   

morgan napisał/a:
moze w praktyce rozwiązać to jak ze zdolnosciami innate (np. raz na 4 poziomy mag/m. przywołań/itd. otrzymuje zdolność Rozproszenie magii/Przywołanie potwora I/II/III (np. w zależności od poziomu)/Ognistą kulą/itp.? Takie ograniczenie ilościowe usunęłoby przepakowanie.
Miałem bardzo podobny pomysł z dodaniem czarów magom specjalistom jako innate (myślałem o 1 czarze na 3 poziomy, wybieranym z puli czarów ich szkoły po awansie na nowy poziom) jako rozszerzenie komponentu "PD za czary" w TWM, ale jest drobny problem, że w BG1 nie można skryptowo sprawdzić, jakiej specjalizacji jest mag. Teraz jednak, jak Was czytam, przyszedł mi do głowy pomysł, jak to w grze w miarę prosty sposób ustalić, więc chyba to zrobię jako komponent opcjonalny.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2014-06-12, 13:29   

Cześć Zed! Cieszę się, że mogłem wesprzeć procesy myślowe Mistrza. :D
No i dzięki Morgan, od teraz już będę przemawiać tylko i wyłącznie poprawną, baldurową polszczyzną.
Poza tym to zaraz do roboty wychodzę więc /off.
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2014-06-12, 14:35   

MAGE

1 Familiar
3 Contingency
5 Arcane Knowledge
7 Dispel Magic 1/Day
9 Contingency
11 Augmented Familiar
13 Dispel Magic 1/Turn
15 Contingency
17 Alcatracity 1/Day
19 Dispel Magic 1/Round

INVOKER

1 Familiar
3 Energy Affinity (10%)
5 Empower
7 Fireball 1/Day
9 Energy Affinity (20%)
11 Augmented Familiar
13 Fireball 1/Turn
15 Energy Affinity (40%)
17 Dragon's Breath
19 Fireball 1/Round

SUMMONER

1 Familiar
3 Augmented Summoning
5 Loyal Summons
7 Summon Monster III 1/Day
9 Augmented Summoning
11 Augmented Familiar
13 Summon Monster III 1/Turn
15 Augmented Summoning
17 Summon Elementals 1/Day
19 Summon Monster III 1/Round

* Summon Monster III to trzeciopoziomowy czar, który będzie przywoływał coś w stylu Hobgoblinów lub Gnolli (będzie seria Summon Monster od I do IX)
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2014-06-12, 21:34   

W robocie wpadłem na pomysł jak cały koncept zbalansować.

Ten czar który mag może rzucać do woli jest rzucany na jakimś określonym levelu. 10 albo 15.

Na 7 levelu, możesz raz dziennie rzucić dopakowany czar.
Na 13 levelu, możesz raz na turę (czyli jakby nie patrzeć raz na combat) rzucić nieznacznie różniący się od tego z twojej książki czar.
Na 19 levelu, możesz spammować biedną wersją czaru.

Brzmi dobrze. Tylko dylemat czy ustawiać poziom jako 10 czy 15.
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2014-06-12, 23:17   

Mam chyba ciekawy pomysł dla Disciple of Elements. Tak, podklasę mnicha.

Chodzi o to by te całkiem przeciętne bonusy na 3, 9, 15 poziomie zamienić w coś fajniejszego.

Stance'y.

Dostajesz możliwość swobodnego (raz na rundę) zmieniania swojego stance'a między Ogniem, Wodą, Powietrzem i Ziemią.

Np. Ogień

Na 3 poziomie, daje ci obrażenia od ognia jak kogoś zaatakujesz (zależne od poziomu).
Na 9 poziomie, daje ci to, że oddajesz 1k4 + 1/poziom obrażeń jak ktoś cię zaatakuje wręcz.
Na 15 poziomie, daje ci odporność na ogień.

Woda
Na 3 poziomie, daje ci obrażenia od chłodu.
Na 9 poziomie, daje ci falę przy uderzeniu, która zniewala przeciwników (jest animacja w IWD).
Na 15 poziomie daje ci odporność na chłód.

Ziemia
Na 3 poziomie, daje ci dodatkowe obuchowe obrażenia.
Na 9 poziomie, nie wiem, coś w stylu pseudo-petryfikacji albo kamienną skórę.
Na 15 poziome, odporność na obrażenia obuchowe.

Powietrze
Na 3 poziomie, daje ci elektryczne obrażenia.
Na 9 poziomie, podwaja szybkość ruchu.
Na 15 poziomie, odporność na elektryczność.

W sumie te bonusy brzmią sucho, ale możnaby nad tym popracować. Inspirowałem się Udyrem z LoLa (tylko on ma zwierzęce stance'y).
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2014-06-13, 05:22   

LIGHT ARMORS
Leather Armor AC: 8
Elven Chainmail AC: 6, 10% resistance

MEDIUM ARMOR
Hide Armor AC: 6, -20 Hide, 10% resistance
Chainmail AC: 6, -20 Hide, 10% resistance

HEAVY ARMOR
Plate Mail AC: 4, -1 MS, -40 Hide, no DEX, 20% resistance

Pancerze nie wpływają na rzucanie czarów. Droga wolna, Wojownicy/Magowie.

SHIELD
Buckler AC: +1
Shield AC: +2
Tower Shield AC: +4, -2 ThaC0

SIMPLE WEAPONS
Club 1d4, Bludgeoning, 4 Speed
Dagger 1d4 Finesse, 2 Speed
Throwing Dagger 1d4 Finesse Ranged 4 speed
Handaxe 2d3 Thrown, 4 Speed
Mace 1d6 Bludgeoning, 6 Speed
Hammer 1d4 Thrown Bludgeoning, 6 Speed
Quarterstaff 1d8 Reach Bludgeoning, 2 Speed
Spear 1d8 Reach, 4 Speed
Hand Crossbow (1d8 bolt), 6 Speed
Shortbow (1d6 arrow), 8 Speed
Sling (1d4 bullet), 4 Speed

MARTIAL WEAPONS
Battleaxe 2d4 Heavy 8/6 Speed
Flail 2d4 +1, Heavy 10 Speed
Halberd 1d10 Reach, 8 Speed
Great Axe 2d6, 8 Speed
Great Sword 1d12, 6 Speed
Long Sword 1d8, 6/4 Speed
Morningstar 1d8 Heavy, 8 Speed
Scimitar 1d6, 4 Speed
Short Sword 1d6 Finesse, 4 Speed
Warhammer 1d8 Heavy Bludgeoning, 10 Speed
Heavy Crossbow +2 damage, 10 Speed
Longbow +2 damage, 8 Speed

Thrown: throwable weapon
Heavy: -2 penalty to off-hand thac0
Finesse: uses your DEX modifier instead of STR (wątpię by się dało bez hardego hakerstwa)
Reach: increased range
Bludgeoning: ignores 2 AC versus Armored targets

PROFICIENCIES

Co do biegłości, o ile dobrze rozumiem D&D NEXT, to każdy zbrojny (Wojownik, Paladyn, Łowca, Barbarzyńca) może "osiągnąć" odpowiednik naszego Arcymistrzostwa. Nie wiem czy lubię tą zmianę (na poziomach gdy Łowcy/Paladyni dostają dostęp do kolejnego poziomu czaru, Wojownik dostaje możliwość wejścia na wyższy poziom biegłości). W teorii możnaby tak zrobić, biegłości nie są jakieś epickie bez ataków na rundę, tylko musiałbym dać coś jako bonus dla Fajtera.

Inny podział biegłości
TOPÓR (Handaxe, Battleaxe, Great Axe)
MIECZ (Short Sword, Long Sword, Great Sword, Wakizashi, Katana)
MŁOT (Hammer, Warhammer)
BROŃ DRZEWCOWA (Spear, Halberd)
KUSZA (Hand Crossbow, Heavy Crossbow)
ŁUK (Short Bow, Long Bow)
PROCA (Sling)
OBUCH (Club, Mace, Morningstar)
KORBACZ (Flail)
KOSTUR (Staff)
SZTYLET (Dagger, Throwing Dagger)

TARCZA
*: +1 bonus to AC
**: +2 bonus to AC

WIELKA BROŃ
*: +2 bonus to Damage
**: +4 bonus to Damage

JEDNA BROŃ
*: +1 bonus to ThaC0
**: +2 bonus to ThaC0

DWIE BRONIE
0: -2 mainhand/-4 off-hand
*: -1 mainhand/-3 off-hand
**: 0 mainhand/-2 off-hand

Bonusy z biegłości w broniach
0: -2 Attack/Damage Roll
*: no penalties
**: +1 bonus to Attack/Damage Rolls and Speed
***: +2
****: +3
*****: +4

Myślę o wrzuceniu Kijków do Polearms, a Korbaczy w Maces.
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Ostatnio zmieniony przez Yarpen 2014-06-13, 08:47, w całości zmieniany 6 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2014-06-13, 07:41   

Kilka zmian w kwestii NPC
Przypomnę, że mod zamierza usunąć Dwuklasowość. Teraz wszyscy, włącznie z ludźmi, mogą być wieloklasowcami. To trochę zmienia w kwestii NPCów.

BG1
Imoen: Mag/Złodziej (pewnie skopałoby to BG1 NPC Project) lub Złodziej.
STR 11 DEX 17 CON 12 INT 16 WIS 9 CHA 15
Sztylet, Łuk

Khalid: Wojownik. Pasuje do bycia tarczownikiem.
STR 16 DEX 13 CON 17 INT 11 WIS 13 CHA 10
Miecz, Tarcza

Jaheira: Wojownik/Druid.
STR 14 DEX 16 CON 16 INT 12 WIS 17 CHA 14
Obuch, Łuk

Minsc: Barbarzyńca (podklasa Berserkera)
STR 18 DEX 13 CON 17 INT 8 WIS 7 CHA 9
Miecz, Łuk

Branwen: Kapłan Bitewny.
STR 12 DEX 10 CON 16 INT 11 WIS 16 CHA 14
Obuch, Kusza

Dynaheir: Czarownik
STR 9 DEX 16 CON 12 INT 16 WIS 14 CHA 16
Kij, Miotana

Edwin: Invoker (ten facet kocha Kulę Ognia)
STR 9 DEX 10 CON 16 INT 18 WIS 9 CHA 8
Kij, Kusza

Viconia: Kapłan
STR 8 DEX 17 CON 14 INT 13 WIS 14 CHA 16
Sztylet, Kusza

Kagain: Wojownik (na Berserkera się nie kwalifikuje)
STR 16 DEX 12 CON 18 INT 9 WIS 10 CHA 8
Młot, Tarcza

Ajantis: Paladyn
STR 17 DEX 14 CON 14 INT 11 WIS 13 CHA 14
Miecz, Kusza

Xan: Enchanter
STR 10 DEX 17 CON 12 INT 18 WIS 11 CHA 10
Miecz, Miotana

Tiax: Kapłan/Złodziej (teraz o wiele lepszy, bo dla odmiany może używać noży)
STR 11 DEX 17 CON 15 INT 11 WIS 15 CHA 8
Sztylet, Miotana

Quayle: Kapłan/Mag
STR 10 DEX 14 CON 17 INT 18 WIS 13 CHA 9
Kij, Kusza

Eldoth: Szarlatan
STR 13 DEX 16 CON 11 INT 14 WIS 11 CHA 18
Sztylet, Kusza

Garrick: Bard
STR 14 DEX 15 CON 13 INT 13 WIS 12 CHA 16
Sztylet, Miotana

Skie: Złodziej
STR 9 DEX 16 CON 9 INT 14 WIS 10 CHA 14
Sztylet, Miotana

Safana: Złodziej albo Złodziej/Mag.
STR 12 DEX 17 CON 14 INT 11 WIS 10 CHA 17
Sztylet, Miecz

Coran: Wojownik/Złodziej lub Zabójca
STR 15 DEX 18 CON 14 INT 12 WIS 9 CHA 15
Miecz, Łuk

Shar-Tell: Mistrz Broni
STR 14 DEX 18 CON 18 INT 10 WIS 8 CHA 8
Miecz, Jedna Broń

Yeslick: Wojownik/Kapłan lub Bitewny Kapłan
STR 15 DEX 10 CON 18 INT 10 WIS 14 CHA 12
Topór, Młot

Kivan: Łowca
STR 15 DEX 18 CON 14 INT 10 WIS 15 CHA 8
Miecz, Łuk

Montaron: Zabójca
STR 16 DEX 18 CON 16 INT 8 WIS 8 CHA 8
Miecz, Kusza

Xzar: Mag
STR 14 DEX 13 CON 17 INT 16 WIS 7 CHA 7
Kij, Kusza

Faldorn: Druid
STR 12 DEX 14 CON 14 INT 10 WIS 16 CHA 12
Obuch, Miotana

BG2
Imoen: Mag/Złodziej lub Złodziej.
STR 11 DEX 17 CON 12 INT 16 WIS 9 CHA 15
Sztylet, Miecz, Łuk, Miotana

Minsc: Barbarzyńca
STR 18 DEX 13 CON 17 INT 8 WIS 7 CHA 9
Miecz, Łuk, 2-ręczna

Jaheira: Wojownik/Druid
STR 14 DEX 16 CON 16 INT 12 WIS 17 CHA 14
Obuch, Łuk

Viconia: Kapłan
STR 8 DEX 17 CON 14 INT 13 WIS 14 CHA 16
Sztylet, Obuch, Kusza, Miotana

Edwin: Invoker
STR 9 DEX 10 CON 16 INT 18 WIS 9 CHA 8
Kij, Kusza

Korgan: Berserker
STR 17 DEX 13 CON 18 INT 8 WIS 7 CHA 6
Topór, Dwie Bronie

Yoshimo: Wojownik/Złodziej
STR 15 DEX 16 CON 12 INT 13 WIS 10 CHA 12
Miecz, Łuk, jedna broń

Keldorn: Inkwizytor
STR 14 DEX 10 CON 16 INT 11 WIS 16 CHA 14
Miecz, Kusza, 2-ręczna

Mazzy: Wojownik
STR 12 DEX 17 CON 16 INT 13 WIS 12 CHA 13
Miecz, Łuk

Nalia: Mag/Złodziej lub Złodziej.
STR 9 DEX 14 CON 10 INT 15 WIS 9 CHA 16
Sztylet, Kij, Miotana, Kusza

Anomen: Wojownik/Kapłan lub Bitewny Kapłan.
STR 16 DEX 10 CON 13 INT 13 WIS 13 CHA 12
Obuch, Tarcza

Haer'Dalis: Bard (gdyby się dało Wojownika/Barda, mmmm)
STR 11 DEX 17 CON 12 INT 16 WIS 11 CHA 18
Miecz, 2 bronie

Aerie: Mag/Kapłan
STR 9 DEX 14 CON 8 INT 16 WIS 15 CHA 16
Kij, Miotana

Cernd: Druid
STR 8 DEX 14 CON 16 INT 14 WIS 18 CHA 14
Kij, Obuch, Miotana

Valygar: Łowca
STR 12 DEX 17 CON 16 INT 10 WIS 12 CHA 9
Miecz, Łuk

Jan Jansen: Mag/Złodziej
STR 7 DEX 14 CON 16 INT 17 WIS 6 CHA 8
Sztylet, Kij, Kusza

KTO POTRZEBUJE CIEKAWEJ PODKLASY
Kivan: Strzelec
Faldorn: nuuuuda.
Safana: nudaaaaa.
Imoen: Arcane Trickster
Cernd: nie wiem
Valygar: Tropiciel
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Ostatnio zmieniony przez Yarpen 2014-06-13, 08:13, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2014-06-13, 08:02   

RESTRYKCJE EKWIPUNKU

Bronie są podzielone na Proste i Bojowe.

Proste: Pałka, Maczuga, Sztylet, Krótki Miecz, Toporek, Wiekiera, Młotek, Kostur, Włócznia, Ręczna Kusza, Łuk, Proca
Bojowe: Topór Bojowy, Korbacz, Halabarda, Wielki Topór, Wielki Miecz, Długi Miecz, Morgensztern, Młot Bojowy, Ciężka Kusza, Długi Łuk

Zbrojni
Bronie proste + bronie bojowe

Nie-zbrojni
Bronie proste

Mnich
Bronie proste 1-ręczne (ograniczenie silnika)

Magowie i Mnisi nie korzystają z pancerzy
Łotrzykowie korzystają z lekkich pancerzy
Kapłani, Łowcy, Mistrzowie Broni i Berserkerzy korzystają z lekkich/średnich pancerzy
Wojownicy i Paladyni korzystają ze wszystkich pancerzy
Druidzi korzystają z nie-metalowych pancerzy
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Yarpen 
Bibliotekarz
Podrywacz znudzonych literatek


Wiek: 29
Posty: 345
Podziękowania: 21/15
Wysłany: 2014-06-13, 09:22   

Magiczne Bronie
Po pierwsze, zamierzam usunąć odporności na broń określonego enchantmentu. Liczy się teraz tylko bycie Nonmagical i Magical. Do tego w świecie gry pojawią się Srebrne bronie (traktowane jako magical, chociaż nie mają plusów do ataku/obrażeń).

Magiczne bronie z reguły dają +1 bonusu do Ataku/Obrażeń.
Epickie, jednoręczne bronie dają +2.
Epickie, dwuręczne bronie dają +3.

Czyli nacisk w magicznym ekwipunku będę starał się kłaść na dodatkowych mocach.
Jeśli chodzi o pancerze.
Umagicznione pancerze dają w zależności od ciężkości
Lekki: +2 AC
Średni: +3 AC
Ciężki: +4 AC

Trochę wywrotowe te zmiany, będzie trzeba je przemyśleć. Ale nie lubię magicznego złomu walającego się za każdym zaułkiem, i nie lubię gdy coś jest odporne na moją broń bo nie chciało mi się biegać po Karsomira. To tak naprawdę ogranicza możliwości taktyczne w walce. Nie mogę użyć Namarry przeciwko czemuśtam, bo jest odporne na bronie +2. Głupie.

Przykłady czegoś co warto zdobyć.

Wielki Miecz: Karsomir +3

Cytat:
Specjalne:
Pogromca Zła: Zadaje dodatkowe 2d10 obrażeń Demonom, Smokom i Nieumarłym
Premia +2 do wszystkich rzutów dla ciebie i towarzyszy
Przy każdym uderzeniu, rozprasza magię na przeciwniku

Obrażenia: 1d12 +3 (Pogromca)
Atak: +3


Młot Grzmotu +2

Cytat:
Specjalne:
Pogromca Gigantów: Zadaje dodatkowe 2d10 obrażeń Smokom, Ogrom i Olbrzymom
Grzmot: Każde uderzenie wywołuje potężny grzmot zadający 4d6 obrażeń od elektryczności i wywołuje głuchotę w promieniu 5 metrów. (Udany rzut obniża obrażenia o połowę, neguje głuchotę i daje odporność na ten efekt na czas 1 Tury)
Miażdżenie: ta broń ignoruje 2 KP jeśli przeciwnik nosi pancerz

Obrażenia: 1d8 +2
Atak: +2


Crom Fayer +2

Cytat:
Młot Grzmotu + premia +4 do Siły.


Fala +3

Cytat:
Specjalne:
Tsunami: przy każdym uderzeniu istnieje 33% szans na powstanie fali wody uderzającej w przeciwnika, która zadaje 2d10 obrażeń i zwala go z nóg na czas 1 rundy. (Udany rzut obniża obrażenia o połowę i neguje zwalenie z nóg).
Tsunami zadaje podwójne obrażenia ognistym istotom (Żywiołaki Ognia, Salamandry, Ogniści Giganci, Mefity Ognia).
Pochłaniacz Ognia: zapewnia odporność na ogień.
Zasięg: ta broń ma większy zasięg niż typowe bronie do walki wręcz.

Obrażenia: 1d10 +3
Atak: +3


Długi Miecz: Wyrównywacz +2

Cytat:
Specjalne:
Równowaga: Wyrównywacz zadaje zwiększone obrażenia w zależności od charakteru przeciwnika
Neutralny: 0
Praworządny/Chaotyczny Neutralny: +2
Neutralny Dobry/Neutralny Zły: +4
Praworządny/Chaotyczny Dobry/Zły: +8

Obrażenia: 1d8 + Równowaga
Atak: +2


Wielki Topór: Topór Nieuległości +3

Cytat:
Specjalne:
Ścięcie: przy każdym ataku istnieje 5% szans na zadanie dodatkowych 10d10 obrażeń
Nieuległy: zapewnia premię +2 do Klasy Pancerza, 20 dodatkowych punktów życia i regenerację 1 punktu życia na rundę

Obrażenia: 2d6 +3
Atak: +3


Zbroja Płytowa z Czerwonego Smoka +4

Cytat:
Specjalne:
Smocza Łuska: ta zbroja jest traktowana jako Średnia
Czerwony Smok: zapewnia odporność na ogień

Klasa Pancerza: 0
Redukcja obrażeń: 10%
Krycie w cieniu: -20


Zbroja ze Skóry Smoka Cienia +3

Cytat:
Specjalne:
Smocza Łuska: ta zbroja jest traktowana jako Lekka
Smok Cienia: zapewnia odporność na negatywną energię (wysysanie poziomów, czary Rana I-IX)

Klasa Pancerza: 3
Redukcja Obrażeń: 10%
Krycie w cieniu: brak


Zbroja Skórzana Cienia +2

Cytat:
Specjalne:
Zbroja Cienia: zapewnia premię +20 do Krycia w Cieniu

Klasa Pancerza: 6
Redukcja Obrażeń: brak
Krycie w Cieniu: brak (+20)


Coś lekkiego na koniec.

Topór Bojowy: Skalny Ogień +1

Cytat:
Specjalne:
Ognisty: każde uderzenie zadaje dodatkowe 1d4 obrażeń od ognia

Obrażenia: 2d4 +1
Atak: +1


Wiekiera: Zguba Arduli +1

Cytat:
Specjalne:
Osłabienie: trafiony przeciwnik otrzymuje karę -1 do Zręczności i Szybkości na rundę
Miażdżenie: ta broń ignoruje 2 KP jeśli przeciwnik nosi pancerz

Obrażenia: 1d6 +1
Atak: +1


Wielki Miecz: Płomień Północy +1

Cytat:
Specjalne:
Ognisty: każde uderzenie zadaje dodatkoe 1d6 obrażeń od ognia
Odporność na ogień/zimno: zapewnia +50% odporności na ogień i chłód

Obrażenia: 1d12 +1
Atak: +1


Zbroja ze Skóry: Skóra Aeghera +1

Cytat:
Specjalne:
Gruboskórność: daje +10% odporności na fizyczne obrażenia a także 25% odporności na obrażenia od żywiołów

Klasa Pancerza: 7
Redukcja Obrażeń: 20% (10% z Gruboskórności)
Krycie w Cieniu: -20


JAKIE SĄ PLUSY TAKIEGO ROZWIĄZANIA
1. Można wyrzucić sporo zbędnego złomu, śmieciowatych broni
2. Zwiększa się wartość zdobycia magicznego przedmiotu
3. Nie musisz wyrzucać swojej ulubionej broni bo znalazłeś taką z lepszymi statystykami (a np. gorszymi umiejętnościami).
4. Najważniejsze. Zmniejszam trochę bonusy do Ataku/Obrażeń a także możliwą do osiągnięcia Klasę Pancerza. Dzięki temu mogę zwiększyć ilość przyznawanych punktów życia (będziesz dostawać swoje pełne kostki po 10tym poziomie, czyli np 20poziomowy wojownik będzie miał 20d10 + modyfikator z Kondycji x20). Co to sprawia? Że magowie stają się słabsi. I o to przede wszystkim chodzi.
_________________
"Yarpen przedstawiony jest jako kawał sukinsyna i prostaka, ale w gruncie rzeczy porządnego. Cechuje go rubaszny humor, potrafi jednak być poważny i szczery."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group