Poprzedni temat «» Następny temat
Własne modyfikacje
Autor Wiadomość
Watchmaker

Posty: 19
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2014-05-19, 08:32   Własne modyfikacje

Jako że jestem tu nowy na wstępie chciałbym wszystkich ładnie powitać i wyrazić swoje bezgraniczne wręcz uznanie dla autora modyfikacji i wszystkich którzy mu pomagali i służyli radą. World Of Baldurs Gate to mój spełniony sen z dawnych lat.. Rozmach modyfikacji powala ;)

Jednocześnie mam kilka pytań. Doskonale rozumiem powody przez które mod przyjął formę wyobrażoną w gruncie rzeczy przez jedną osobę.. jest jednak kilka rzeczy, które chciałbym sobie lekko zmienić. Drobnostki tak naprawdę. Sęk w tym że sam autor przestrzega przed nadmiernym modyfikowaniem instalacji a ja sam, będąc laikiem w modowaniu Baldursów nie mam pojęcia jak się za to zabrać biorąc pod uwagę, że mamy 3 gry w jednej instalacji i tyle modów już wgranych. Chciałbym prosić o kilka słów instruktażu jeśli toi możliwe..


Interesuje mnie instalacja moda dającego maksymalne hp przy awansie na poziomach trudności zwykłych zasad i wyższych. Skąd go pobrać i jaką wersję? Dla części pierwszej? Drugiej? Druga sprawa to pojemniki takie jak torby przechowywania, tuby na zwoje pasy amunicji itp.. Mam zamiar grać solo F/M/T widziałem kiedyś moda sprawiającego że mają one nieograniczoną (prawie) pojemność. Możliwość posiadania wielu twierdz to też bardzo dla mnie kusząca opcja... Gdyby ktoś obeznany z tematem mógł mi służyć informacją które mody wgrać dla takiego efektu i skąd je wziąć byłbym wdzięczny.

Boję się sam samemu za to brać bo odstrasza mnie mnogość wersji i rodzajów wszelkich tweakpacków fixpacków kompilacji poprawek, ułatwień itp jakie można znaleźć w internecie a tu nie idzie o wgranie sobie moda do jedynki czy dwójki Baldura tylko o wgranie go megainstalacji z kupą innych modów a bardzo mi zależy na tym hp i pojemniczkach i twierdzach...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 722
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-05-19, 09:06   

Wszystko czego potrzebujesz masz w modzie BG2 Tweaks (dostępny tutaj). Zawiera on znacznie więcej zmian więc należy instalować wybrane komponenty po kolei (w twoim przypadku Bottomless Bags of Holding, Higher HP on Level Up [maximum] oraz Multiple Strongholds).

Co do samego instalowania modów na WoBG, jeśli modyfikacja jest tylko drobną zmianą zasad (jak te które wymieniłes) to nic w WoBG nie namiesza. Jednak za każdym razem, gdy zaktualizujesz WoBG, wszystkie inne mody zostaną usunięte. Należy je wtedy ponownie zainstalować.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Watchmaker

Posty: 19
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2014-05-19, 12:56   

Właśnie o coś takiego mi chodziło. Wielkie dzięki ;) Polecasz może jeszcze jakieś drobne zmiany, których osobiście używasz bądź które przydałyby się W/M/Z? Jakieś fixy umiejętności walki, zasad np? Coś było chyba w oryginale skopane z 5 gwiazdkami zdolności i 3 w stylu walki dwiema brońmi o ile dobrze pamiętam? Mam zamiar grać solo postacią W/M/Z czasem tylko biorąc jakiegoś npc dla kilku zadań. Zawsze marzył mi się W/M/Z który kiedyś osiąga poziom 50/50/50 W WOBG jest to chyba możliwe przy baaardzo długim graniu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1042
Podziękowania: 99/221
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2014-05-19, 14:11   

Witaj.
Ustaw sobie w konfiguratorze WoBG doświadczenie 100% i będziesz miał półboga za Bohatera :razz: , oczywiście że nie od razu ale szybciej to pójdzie, szkoda ze nie mam starych zapisów :P, to bym się pochwalił...Co do reszty, Scol na pewno coś ciekawego podpowie 8-)
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Watchmaker

Posty: 19
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2014-05-19, 14:23   

Dokładnie taki mam plan. Zagrywałem się we wszystkie gry na infinity całe lata temu... teraz mam ochotę na odrobinę wolnej niezobowiązującej młócki (choć może i bardziej fabularnie też sobie pogram na osobnym przejściu) Problem w tym że ciężko w WOBG o dokumentację takich właśnie zmian jak maksymalny level, czy jest zdjęty level cap.. czy są wprowadzone jakieś fixy zasad w stylu 5 gwiazdek w broni dla multiklasowców, poprawiony bonus grandmastery, HLA dla multiklasowców, stackowanie itemów noszenia kilku magicznych przedmiotów razem itp.. jest tego sporo choćby w samym BG2 Tweaks podsuniętym przez Scola i ciężko stwierdzić co już jest zaimplementowane a co nie. Z tego co wyczytałem w różnych postach na forum Scol trochę się bawił w dodawanie kilku modów wedle własnego uznania. Może jeszcze mi coś podpowie co warto mieć dorzucone jak będzie miał chwilkę ;)

Można by nawet stworzyć małą listę modyfikacji z której każdy może sobie coś wybrać i dodać do instalacji WOBG żeby ją trochę podrasować pod własne widzimisię. Chodzi głównie o takie małe tweaki, drobne ułatwienia jakieś zmiany zasad w takim czy innym kierunku jak hp na level czy twierdze które były nie raz poruszane na forum.. choć takich rzeczy jest na pewno więcej. Myślę, że to by było bardzo wygodne rozwiązanie dla każdego kto chciałby pójść o krok dalej po instalacji WOBG. Tak naprawdę nie ma już chyba dużych i skomplikowanych modów do dodania, zostają same drobnostki w zakresie preferencji gracza. Szczegółowy poradnik na ten temat dla mniej obeznanych z zagadnieniem bardzo by się przydał.

Mam tylko nadzieję, że dradiel nie czuje się urażony tym co tutaj wypisuję. Sam kiedyś zrobiłem kompilację modów do pewnej gry (ale o zupełnie innej naturze) opierając się na różnych modach i dodając wiele od siebie (głównie czasu) poprawiając, dopasowując do siebie różne elementy żeby to miało ręce i nogi.. wiem ile takie działania pochłaniają czasu i sił i jestem mu cholernie wdzięczny za to co zrobił ;)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1042
Podziękowania: 99/221
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2014-05-19, 14:51   

Taka sugestia ode mnie, zerknij w załącznik to README moda, naniesione są tam wszelkie zmiany, myślę że warto by się zapoznać nim zaczniesz cokolwiek zmieniać, a jak grałeś z przerwą w serię Baldura ( to tylko moja sugestia :) ) to spróbuj tak jak wygląda teraz.
pozdrawiam
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 722
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-05-19, 15:12   

Watchmaker napisał/a:
Właśnie o coś takiego mi chodziło. Wielkie dzięki ;) Polecasz może jeszcze jakieś drobne zmiany, których osobiście używasz bądź które przydałyby się W/M/Z?


Sam osobiście używam Max HP/lvl i czasami wiele twierdz + mój osobisty Tweak&Fixpack dla WoBG. Polecam przede wszystkim komponent 1 (bez niego w lokacjach z IWD muzyka odpala się dopiero po minucie, a gdy się skończy odpala się ponownie dopiero po 45 minutach), oraz komponent 5 (w WoBG istnieje możliwość pisania zwojów, jednak bez mojego tweaka dotyczy ona tylko czarów z podstawki, i to nawet nie wszystkich).

Jeśli cię to interesuje, znajdziesz go tutaj (działa z aktualną wersją WoBG).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Watchmaker

Posty: 19
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2014-05-19, 18:41   

Dzięki za readme Nobanion. Nie wczytywałem się dotąd w changelog tam zamieszczony. Wynika z niego że sporo z BG2 Tweaks jest już w jakiś sposób zaimplementowane. Na chwilę obecną poprzestanę chyba na pojemnikach, Hp, twierdzach, 5gwiazdkach dla W/M/Z i fixie grandmastery i zainstaluję też sobie przed tym wszystkim poprawki Scola oczywiście ;)

Mały offtopic przy okazji
Zastanawia mnie gdzie się podziała zdolność używania wszystkich przedmiotów u złodzieja? Sprawdziłem dodając xp wybór zdolności na wysokich levelach i nie ma jej nigdzie.. ktoś wie?
Gdzie mogę znaleźć pierwszą torbę przechowywania zaraz po starcie?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 722
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-05-19, 19:15   

Watchmaker napisał/a:
Zastanawia mnie gdzie się podziała zdolność używania wszystkich przedmiotów u złodzieja? Sprawdziłem dodając xp wybór zdolności na wysokich levelach i nie ma jej nigdzie.. ktoś wie?
Gdzie mogę znaleźć pierwszą torbę przechowywania zaraz po starcie?


Użycie dowolnego przedmiotu zostało zastąpione u złodzieja zdolnością używania zwojów. Jeśli chcesz postaci z tą zdolnością musisz zagrać bardem.
Pierwszą torbę przechowywania znajdziesz w Wysokim Żywopłocie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Watchmaker

Posty: 19
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2014-05-19, 19:24   

AAA to taka zamiana... cóż, szkoda. Choć w pewnym sensie nawet pasuje. No ale mniejsza o to. Ok Panowie. Dziękuję Wam bardzo za pomoc. Jeśli ktoś jeszcze będzie miał jakieś propozycje to zapraszam. Pora przypomnieć sobie stare, dobre czasy. Jeszcze raz serdeczne dziękuję ;) Kto by pomyślał, że po tylu latach trafię na taką perełkę jak ten mod ;D Niesamowite...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1042
Podziękowania: 99/221
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2014-05-19, 19:33   

Cytat:
Watchmaker
proszę zerknij na PW. :P
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Watchmaker

Posty: 19
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2014-06-05, 17:20   

Pytanko. Jest jakiś prosty sposób, żeby przywrócić używanie każdego itemu dla złodziei i W/M/Z?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5576
Podziękowania: 434/317
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2014-06-05, 18:19   

Prosty? Powiedzmy. Oto najprostszy (o ile zadziała):
Wypakuj zawartość paczki do folderu Override w katalogu z grą (przywraca oryginalne tabele zdolności wysokopoziomowych dla złodzieja (z podklasami) i wojownika\(maga)\złodzieja). Czy będzie działać? Powinno. Z tym, że przepadną też wszelkie inne zmiany HLA dla wymienionych podklas.
BTW, wiesz, że ta zdolność jest przepakowana i zapewne dlatego została zastąpiona przez dradiela czymś nieco bardziej zbalansowanym?
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Watchmaker
bunio

Posty: 67
Podziękowania: 2/4
Wysłany: 2014-06-05, 18:58   

Watchmaker napisał/a:
Pytanko. Jest jakiś prosty sposób, żeby przywrócić używanie każdego itemu dla złodziei i W/M/Z?


Jest też lepszy sposób, choć niekoniecznie łatwiejszy.
W każdym razie na pewno nie zepsuje gry i zachowasz zmiany modyfikacji.

Otóż jest taki program jak Shadow Keeper.
Za jego pomocą masz dostęp do wszystkich przedmiotów (także tych z modów), zdolności, statystyk. Pełna dowolność modyfikacji postaci, można nawet tworzyć nielegalne kombinacje klas postaci (np W/M/Z posiadający podklasę w jednej z klas)
Bez problemów możesz tam dodać postaci atut używania magicznych przedmiotów.

http://www.sorcerers.net/...hadowKeeper.zip
Ostatnio zmieniony przez Vinci 2014-06-05, 19:39, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Watchmaker
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5576
Podziękowania: 434/317
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2014-06-05, 20:29   

bunio napisał/a:
używania magicznych przedmiotów.

btw, to używanie KAŻDEGO (bez ograniczeń klasowych, rasowych itd.) przedmiotu. To o czym, jak sądzę, myślisz (czyli niemożność noszenia kilku magicznych przedmiotów) zmienia BG2 Tweaks (wyłączenie restrykcji noszenia magicznych przedmiotów, czy jakoś tak).
Nb. tego o czym piszesz akurat SB nie rozwiąże dobrze - bo po każdym awansie te przedmioty i tak wylądują w ekwipunku (lub na ziemi)
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group