Poprzedni temat «» Następny temat
A Song of Ice and Fire
Autor Wiadomość
BlackWidow89 


Wiek: 30
Posty: 59
Podziękowania: 3/4
Wysłany: 2014-05-15, 23:14   A Song of Ice and Fire

Początkowe założenie jest takie, że tworzymy własny ród, mianowicie wybieramy nazwisko, herb, zawołanie, historię i rzucamy na staty(bogactwo, prawo, ilość bandytów, czy inne rody Ciebie lubią, etc). Potem gracze tworzą postacie- mogą być stricte z rodu, mogą być również osobami z ich otoczenia(służba, skrybowie, guwernantki i co wyobraźnia podpowiada), przy czym w zamierzeniu główna akcja ma się skupiać na rodzinie.
Postać ma 18 abilities, każda z nich od początku jest ustawiona na minimum, po czym po wyborze wieku postaci rozlokowujemy punkty wedle uznania na wspomniane umiejętności i specjalizacje, które wybieramy z podręcznika( a jest tego sporo). Do tego mamy możliwość wykupienia dodatkowych zdolności za, hmm, punkty przeznaczenia( nie pamiętam teraz jak się to nazywało, podręcznik został u Mistrza Gry), albo część zostawić, gdyż mogą pomóc wykaraskać się z opałów(trochę jak w młotku).
Mechanika opiera się na k6 i w zależności od akcji są rzuty na poziom trudności lub testy sporne. Istnieje również bardzo rozbudowana mechanika intrygi, ale my osobiście z tego zrezygnowaliśmy, zbyt skomplikowane i psułoby nam zabawę.


Ktoś jeszcze się z tym zetknął?
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 31
Posty: 422
Podziękowania: 37/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-05-16, 00:13   

Dzięki za dodatkowe informacje. W życiu nie słyszałam (ale też nie śledzę rynku). Specyficznie, to się chyba trochę źle prowadzi? Bo jakoś nie wyobrażam sobie, żeby w takim systemie przeszły klimaty tak zwanej głupawki...

Mechanika intrygi miażdży. Aż boję się pytać o co chodzi, ale... Możesz coś więcej o tym powiedzieć? Rozumiem, że miał on w założeniu sterować tym, że intrygi zazwyczaj zaczynają w pewnym stopniu żyć własnym życiem, niezależnym od intryganta, i wprowadzać do nich jakiś element przypadkowości?
_________________
https://www.facebook.com/...54437278982807/
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
BlackWidow89 


Wiek: 30
Posty: 59
Podziękowania: 3/4
Wysłany: 2014-05-16, 08:22   

Wiesz, ja nie prowadzę, tylko mój znajomy, ale przekartkowałam rozdział o intrydze i jest strasznie rozbudowany, rozpiska na sceny, kolejność wykonywania akcji na podstawie różnych umiejętności i poziomu trudności rzutu, np jeśli w scenie 1 czegoś tam nie zrobisz, albo źle Ci rzut pójdzie, to potem jesteś dalej w kolejce intrygowania, skomplikowane toto. I tak, też masz dobre skojarzenia, dlatego my się zwykle ograniczamy do testów na bieżąco, żeby nie wprowadzać dodatkowych trudności, i tak bywa ciężko, żeby wyjść z opresji :D

Da się wprowadzić klimat głupawki, mam taką ekipę, że zawsze ktoś rozwali sesję celnym dowcipem albo grą słów. I MG sztywny nie jest ;] ale wiadomo, są sceny, gdzie trzeba się spiąć i być poważnym.
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 31
Posty: 422
Podziękowania: 37/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-05-16, 14:41   

BlackWidow89 napisał/a:
Da się wprowadzić klimat głupawki, mam taką ekipę, że zawsze ktoś rozwali sesję celnym dowcipem albo grą słów. I MG sztywny nie jest ;] ale wiadomo, są sceny, gdzie trzeba się spiąć i być poważnym.

Bo się nie da na poważnie w 100% :))) Ale jak zaczynałam grać w ddki, a to było ze 13-14 lat temu (byłam najmłodsza, reszta średnio o 3 lata starsza) to się jednej rzeczy na poważnie nie dało zrobić.

Ale system brzmi całkiem ciekawie, choć naraz troszkę przekombinowanie. Chociaż szacunek dla tego, komu się chciało siedzieć i wymyślać zasady. Niemniej, to troszkę odcinanie kuponów od nagłej popularności Pieśni. I potem są komiksy, gry komputerowe... a ciekawe ile z tego przedstawia realną wartość.
_________________
https://www.facebook.com/...54437278982807/
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
BlackWidow89 


Wiek: 30
Posty: 59
Podziękowania: 3/4
Wysłany: 2014-05-16, 17:17   

Odcinanie czy nie, mam wrażenie, że ten system nie zbytnio popularny, poza tym pierwsza wersja rpga nie weszła w życie, bo wydawnictwo upadło ;] gramy raczej fabularnie niż mechanicznie i klimat na sesji jest całkiem fajny. Takoż polecam ;]
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group