Poprzedni temat «» Następny temat
WoBG multiplayer
Autor Wiadomość
mmaciej

Posty: 54
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2014-03-16, 12:55   

Zmieniłem rozdzielczość na mniejszą i jest bez zmian.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1719
Podziękowania: 800/111
Wysłany: 2014-03-16, 13:14   

A wyłączyłeś opcje 3D?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowyU

Posty: 299
Podziękowania: 21/183
Wysłany: 2014-03-16, 22:23   

no ja empirycznie sprawdzilem to i nie zaskoczylo ale przy multi to tak do konca nic nie jest pewne wiec napewno warto sprobowac, na kazdym sprzecie inaczej to dziala.

co do braku zmian to polecam odinstalowanie sterow nvidi (zostac przy windowsowych) jak nie zadziala to sprobowac zainstalowac na powrot najnowsze itd itp

i jak wspominalem zawsze probowac po 2 razy (pisze z wlasnego doswiadczenia).

ale jak juz sie polaczy, to .... :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
mmaciej

Posty: 54
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2014-03-17, 19:42   

Wyłączenie opcji 3D pomogło. Lecz tylko u mnie. Mój kolega po wyłączeniu opcji 3D nie potrafi otworzyć gry w oknie, a także przy wyłączonych opcjach 3D przy próbie połączenia pojawia się czarny ekran. Po włączeniu 3D pojawia się tradycyjny napis "nie można połączyć się z sesją gry".

Próbujemy z kolegą już od ponad miesiąca. I jeszcze nie zagraliśmy :( Ja chce do Boo.

4. Grafika zwłascza nVidia i zwłaszcza laptopy generują problemy, powyższe powinno załatwić sprawe ale czasem trzeba przeinstalowaąc/odinstalować sterowniki wł/wył. obsługę 3d itp itd (mi raz pomoglo właczenie programowego wsparcia w opcjach grafiki w IWD)

Chodzi o włączenie programowego wsparcia w Icewind Dale?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowyU

Posty: 299
Podziękowania: 21/183
Wysłany: 2014-03-18, 17:45   

tak, są 3 opcje z programowym wsparciem, jak dobrze pamietam, wtedy powinien wykorzystywac procesor do ich obsluzenia a nie grafike.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
mmaciej

Posty: 54
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2014-03-20, 11:48   

Baldurs Gate I and II games need 2300-2400, 6073 ports open, both for TCP and UDP.

To znaczy że mam odblokować wszystkie porty między 2300 a 2400?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
mmaciej

Posty: 54
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2014-03-20, 20:11   

Panie i Panowie, oświadczam że po odblokowaniu portów wszelakich nadal nie da się połączyć. Syf kiła i mogiła. Widzimy nawzajem swoje serwery, lecz nadal nie da się połączyć. Trolololo. I love this.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pily 


Wiek: 28
Posty: 180
Podziękowania: 1/6
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-09, 19:11   

Witam, chciałem pograć multiplayer w WoBG z bratem jednak na każdym kroku napotykamy jakiś problem. Mamy ten sam internet (livebox), mamy też kabel sieciowy by połączyć 2 laptopy i w żaden sposób nie możemy znaleźć się w jednej grze.
Przez TCP/IP wyskakuje komunikat "Nie możesz połączyć się z sesją gry", chociaż sama nazwa rozgrywki wyświetla się na liście to jednak nie udaje nam się do niej dołączyć. Porty wszystkie co trzeba mamy odblokowane, dokładnie taka sama instalacja została zastosowana na obu laptopach, firewall wyłączony + odblokowane wszystko co związane z Baldur's Gate.
Próbowałem odpalanie Baldura w oknie i wyłączanie opcji 3d i również nie pomogło. Połączenie IPX mamy niedostępne. Port szeregowy niby dostępny, a nic się nie dzieje po naciśnięciu "Nowa gra".
Hamachi niestety odpada, bo jeden z laptopów ma problem z tunelem + VPN i również nie wiemy jak tego rozwiązać - żadna z sugestii w internecie nie pomogła.
Mam nadzieję, że może ktoś tutaj będzie potrafił mi pomóc uporać się z tymi problemami.
Pozdrawiam
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1719
Podziękowania: 800/111
Wysłany: 2015-12-10, 06:14   

Bez dostępu do Waszych komputerów pomoc w zasadzie jest niemożliwa. Gra chodzi w trybie multiplayer, bo tyle to sprawdziłem u siebie. Nie miałem z tym problemu w sieci lokalnej u mnie. Pewnie coś przeoczyliście. Pamiętaliście o wyłączeniu windowsowego firewalla?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pily 


Wiek: 28
Posty: 180
Podziękowania: 1/6
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-10, 09:50   

Tak jest wyłączony. Problem tkwi w dołączeniu do gry, serwery są widziane przez nas. Ktokolwiek z nas jest hostem to druga osoba może widzieć serwer, ale nie może do niego dołączyć.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowyU

Posty: 299
Podziękowania: 21/183
Wysłany: 2015-12-10, 18:14   

Kilka porad; jeżeli macie różne windy to serwerem musi być ten nowszy (nie łączyłem się na wyższym niż 7), sprawdź czy obaj macie udostępnione porty (w reedmie podana jest pula), połączenie często blokuje antywir natomiast zapora powinna być włączona z tym, że należy dodać wyjątek.
Najważniejsze: jak chcecie grać tylko we dwóch to polecam kabelek skrosowany i adresy na sztywno lub połaczenie przez wspólny switch. Zaobserwowałem, że router czasem blokuje połączenia a przez swtch gra siciowa nie sprawia problemów. Na dobrą sprawę nie wiem czemu tak się dzieje.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
anoim2666

Posty: 375
Podziękowania: 50/17
Wysłany: 2016-01-13, 15:44   

Próbował ktoś ostatnio grać? Da się bez problemów?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
anoim2666

Posty: 375
Podziękowania: 50/17
Wysłany: 2016-01-15, 21:50   

Może ktoś napisać dokładną instrukcję jak się połączyć przez hamachi?
Sprawa ma się tak ja mam zewnętrzne ip, kolega wewnętrzne. Próbowaliśmy połączyc się przez hamachi. Obaj weszliśmy na dany serwer. Mieliśmy przy swoich nickach taki wykrzyknik w żółtym trójkącie a diagnostyka mówiła że wirtualny adapter sieciowy domeny vpn nie działa. Żaden też nie mógł dołączyć do gry drugiego. Pomóżcie bo to naprawdę denerwujące się robi.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1719
Podziękowania: 800/111
Wysłany: 2016-01-16, 05:49   

http://crpg.insi.pl/baldurs-gate-2/gra-online/423a
http://forum.bioware.com/...yer-full-guide/

Ja osobiście nie próbowałem nigdy łączyć się poza swoją siecią lokalną.
Z linków powyżej wnioskuję, że obaj musielibyście mieć adres zewnętrzny. Jeśli nie macie, to zostaje Wam program typu Hamachi. W dalszym ciągu to jednak wymaga od Was pootwierania portów. Zapoznajcie się z powyższymi artykułami i otwórzcie na firewallach porty (TCP i UDP):
Cytat:
-Start: 2300
End: 2400

-Start: 6073
End: 6073

-Start: 47624
End: 47624


Oryginalnie w instrukcji gry jest napisane:
Cytat:
Trzeba także ustawić serwer tak, aby współpracował z protokołem sieciowym
DirectX. Upewnij się, że porty 2300-2400 i 47624 są ustawione zarówno
dla wiadomości przychodzących ("inbound"), jak i wychodzących ("outbound")
przy protokołach "TCP" i "UDP".


Jednak z tego co mi się kojarzy, to faktycznie na porcie 6073 też miałem połączenie. Teraz nie mam jak tego sprawdzić.

Pamiętajcie o firewallu windowsowym. Ja np. w 8.1 za diabła nie mogłem go ustawić, musiałem go wyłączyć na czas testów gry.

W ostateczności w pliku baldur.ini można manipulować portami.

Fragment instrukcji:
Cytat:
Porty TCP/IP:

Jeżeli chcesz grać w BGII przez sieć TCP/IP opartą
na porcie innym niż domyślny, możesz dodać poniższą
linię do sekcji [Multiplayer]:

Port=####

Uwaga, NIE doradzamy modyfikowania tej wartości, chyba że
naprawdę wiesz co robisz.


Limit czasu w grze wieloosobowej:

Jeżeli masz problem w rozgrywce wieloosobowej, podczas
której klienci przekraczają limit czasu możesz zmienić
poniższą wartość w sekcji [Multiplayer]. Limit czasu przed
odrzuceniem gracza zostanie zwiększony:

Client Timeout=####

Limit czasowy klienta może się zawierać pomiędzy 30
i 9999 sekundami. Proszę pamiętać, że nie rozwiąże to
wszystkich problemów z przekraczaniem limitów czasowych,
bo częścią z nich zarządza DirectX.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pily 


Wiek: 28
Posty: 180
Podziękowania: 1/6
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-16, 13:01   

Mam dokładnie ten sam problem i nie wiem jak się z nim uporać, anoim2666 - jakby Ci się udało go rozwiązać to opisz proszę ten sposób na forum, pozdro.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group