Poprzedni temat «» Następny temat
WoBG multiplayer
Autor Wiadomość
mmaciej

Posty: 54
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2014-03-07, 13:19   WoBG multiplayer

Witam, próbował ktoś z forumowiczów grać w WoBG w trybie multiplayer? Próbowałem wczoraj połączyć się ze znajomym, i po pierwszym zbugowaniu (gra przestała działać) przy drugim podejściu gra się nie wyłączyła lecz pojawił się komunikat "nie można się połączyć z sesją gry". Zarówno ustawienia (o ilości zdobywanego doświadczenia itp) jak i wersję moda mamy takie same.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5556
Podziękowania: 441/319
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2014-03-07, 13:22   

próbowałeś za pomocą GameRangera? Baldurowy multiplayer zasysa po całej linii, ale tworzyli go 14 (BG II) lat temu, więc mozna mu to wybaczyć.
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1719
Podziękowania: 800/111
Wysłany: 2014-03-07, 16:05   

Sprawdzałem u siebie w sieci lokalnej i bez problemu gra się łączy i można grać.

W jaki sposób próbujesz się połączyć z kolegą? Ten, który założy grę musi mieć publiczne IP lub musicie skorzystać z narzędzi typu Hamachi. I trzeba poustawiać sobie poprawnie firewalle.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
mmaciej

Posty: 54
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2014-03-08, 23:51   

Próbowaliśmy z pomocą Hamachi jak i Tuungle. Co do GameRanger'a to tworząc pokój do wyboru są tylko podstawki BG a nie mod. Przy wybraniu BG II otwiera się BG I i przy próbie stworzenia serwera wyrzuca mnie do pulpitu z informacją "Program Tales of the Sword przestał działać" o czym wspominałem już w innym temacie. Gdy próbujemy zmienić plik startowy w GameRanger na aplikację otwierającą menu moda to pojawia się informacja "Invalid selection". Nie wiemy jak to przeskoczyć.
W Tunngl'u po zalogowaniu się jest napisane"Port zamknięty" (żółta kwadratowa emotka w prawym dolnym rogu) oraz przy nicku znajomego jest czerwony iks "Could not establish a connection with this player".
Co do firewalle itp znajomy regularnie grywa w coś przez internet, u mnie po szybkim przeglądzie stwierdzam, że zapory i tym podobne mam raczej wyłączone.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1719
Podziękowania: 800/111
Wysłany: 2014-03-09, 06:41   

Niestety nie jestem Wam wiele w stanie pomóc. Nie grywam w multiplayera, jedynie co zrobiłem, to sprawdziłem czy gra się łączy w sieci lokalnej. Z tym nie ma problemu i skoro takie np. Hamachi imituje sieć lokalną, to teoretycznie też nie powinno być problemu. Zresztą były osoby, które pisały, że grają w WoBG w trybie multiplayer z innymi.

Grę można uruchamiać również bezpośrednio plikiem bgmain.exe, jeśli dla jakiejś aplikacji menu stanowi problem.

Skoro jakiś program informuje, że port jest zamknięty, to pewnie jest on zamknięty i pewnie, gdzieś w tym leży problem, że nie możecie się połączyć. Sprawdź zaporę windowsową a może trzeba skonfigurować router (o ile za jego pomocą, któryś z Was jest podłączony do internetu).

Tutaj np. piszą że:
http://www.gog.com/forum/...ultiplayer_game

Cytat:
Baldurs Gate I and II games need 2300-2400, 6073 ports open, both for TCP and UDP.


Być może programy do imitowania sieci lokalnej, które próbujecie użyć również wymagają przepuszczenia ruchu na jakichś portach.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
mmaciej

Posty: 54
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2014-03-13, 15:13   

Wszystko sie psuje, nic nie działa. Hasło i nazwa użytkownika do livebox'a niepoprawne, więc portów nie zmienie, w ID II multi sie sypie (w momencie stawiania serwera "program przestał działać" i wywala mnie do pulpitu), a I się nawet nie chce włączyć (wyskakuje mi takie coś: "An Assertion failed in ChDimm.cpp at line number 600. Programmer says: Unable to Open BIF:data\GUIfont.bif"). Z Baldurem bez zmian. Zrobiłbym formata gdyby nie to że to nie tylko mój komputer a przenośnego dysku nie mam żeby zgrać co ważniejsze rzeczy. No to sobie pograłem.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 

Posty: 1081
Podziękowania: 105/244
Wysłany: 2014-03-13, 15:19   

Nieprawdopodobne historie ci się przydarzają, daj mi na PW, dla moje informacji, bo mnie zaciekawiłeś, plik readme z dxdiag, daj cały...Co ty tam masz :razz: ...jak nie dasz, to zrozumiem, w sumie mógłbyś dać coś takiego na forum, bo są na nim informatycy, bo coś mi się widzi, że oni mogliby ci podpowiedzieć, jak wyjść z tego wszystkiego- :komp:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
mmaciej

Posty: 54
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2014-03-13, 15:32   

Nobanion, wiadomość zamiast w "Wysłane" pojawiła się w "Do wysłania". Doszła? Pytam bo nie chcę spamować.

Mój "osiedlowy" informatyk się na mnie fochnął, więc zostałem z tym sam. A jedyne co umiem robić na komputerze to grać.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 

Posty: 1081
Podziękowania: 105/244
Wysłany: 2014-03-13, 15:36   

Doszła, mogłeś dać w załączniku, ale może być :komp: . Ja bym dał ale w załączniku na forum, co ci szkodzi?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
mmaciej

Posty: 54
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2014-03-13, 15:38   

W załączniku się nie dało, chyba dlatego że ma końcówke .txt. Tak samo skriny musiałem specjalnie zapisywać w .jpg bo gdy dawałem .png to nic się nie działo.

Kumplowi za to obie gry ID się włączają lecz jeśli chodzi o multiplayer'a to również mu nie działa. Czarny ekran, muzyka z gry w tle i tyle.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowyU

Posty: 299
Podziękowania: 21/184
Wysłany: 2014-03-13, 16:48   

Podstawowe zasady gry w MP już to kiedyś pisałem ale powtórze:

1. Ilość klatek mniej niż 30000 (WOGB ma 10 :) wiec nie ma problemu)
2. Program uruchamiamy jako administrator w zgodności z Windows XP (Vista, W7) jako Administrator!
3. Gre dopoki sie nie połączymy mamy w oknie a nie w FullScreen.
4. Grafika zwłascza nVidia i zwłaszcza laptopy generują problemy, powyższe powinno załatwić sprawe ale czasem trzeba przeinstalowaąc/odinstalować sterowniki wł/wył. obsługę 3d itp itd (mi raz pomoglo właczenie programowego wsparcia w opcjach grafiki w IWD)
5. Antywirusy, malwarespy, antymalware etc. zdezaktywować/odinstalować
6. Hostem jest zawsze z nowszym oprogramowaniem czyli np. W7 host, Vista, XP lub inne W7 dołączają.
7. Jak za pierwszym razem się nie połączy, probuj drugi raz (bo tak, ten typ tak ma)
8. Za kazdym razem sprawdzamy w cmd /ipconfig/all czy wpisujemy dobre IP (róznie bywa).
9. Sprawdzamy w zaporze czy wszystkie wyjątki sa właczone.
10. Otwarte porty 2300-2400 i 6073, porty w wiekszości routerów są otwarte ale róznie bywa.
11. Za każdym razem gdy coś zmienimy musimy zresetować BG inaczej zmiany nie zostaną zauważone przez gre.
12. Po udanym połączeniu mozemy powoli wracać do ustawien graficznych, na ktorych nam zalezy oraz właczamy antywiry etc. po kazdej zmianie sprawdzając czy gra sie połączy ponownie (w koncu znajdziemy winowajce).
13. ... jak mi się coś przypomni to zedytuję i dopisze. Powodzenia
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
mmaciej

Posty: 54
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2014-03-15, 15:39   

Z dalszymi próbami muszę poczekać do poniedziałku. Powiedziano mi że mam się odezwać za 2 dni odnośnie zalogowania się i sprawdzenia portów bo coś tam mieszają, czy przenoszą. Słit.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
mmaciej

Posty: 54
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2014-03-15, 22:57   

Z innej beczki (ale związanej z instrukcją): Baldur nie chce się otworzyć w okienku (wyłączam opcje "Pełny ekran" i jest bez zmian. Po ponownym wejściu opcja ta jest aktywna.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowyU

Posty: 299
Podziękowania: 21/184
Wysłany: 2014-03-16, 01:23   

jeżeli masz ustawiona rozdzielczos okna rowna rozdzielczosci pulpitu (natywnej) to okno nie zaskoczy, musi to byc troche mniejsza rozdzielczosc
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1719
Podziękowania: 800/111
Wysłany: 2014-03-16, 07:25   

Generalnie to okno zaskoczy, tyle że jeśli ma ono wymiary rozdzielczości natywnej, to będzie po prostu wyświetlane na całym ekranie.
Dzięki temu osoby mające problem z trybem pełnoekranowym, mogą tak jakby grać na pełnym ekranie używając okna.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group