Poprzedni temat «» Następny temat
Drużyna na WoBG
Autor Wiadomość
khayman 

Wiek: 42
Posty: 235
Podziękowania: 20/14
Wysłany: 2017-08-06, 00:23   

Pa pa gnom kensai/mag. Dzięki temu uzyskasz już na początku mocnego maga który w końcu wciagnie resztę teamu nosem 😉
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 722
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-06, 08:25   

Jak grasz na 100/100 to polecam jednak wziąć Haer'dalisa. Miedzy wrodzonymi odpornościami a UDP + przedmiotami z modów można nim osiągnąć 100% odporności na obrażenia fizyczne (co trywializuje część walk). Braki w czarowaniu można nadrobić zwojami (które może mu zrobić inny mag).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Archerito 

Wiek: 33
Posty: 195
Podziękowania: 1/11
Wysłany: 2017-08-06, 12:02   

khayman napisał/a:
Pa pa gnom kensai/mag. Dzięki temu uzyskasz już na początku mocnego maga który w końcu wciagnie resztę teamu nosem 😉


Meh...a kto będzie walczył półtorakami i toporami? Odpada.Gdyby jeszcze był jakiś sposób na zdualowanie podklasy to ok ale w innym przypadku niestety odpada.

Scol napisał/a:
Jak grasz na 100/100 to polecam jednak wziąć Haer'dalisa. Miedzy wrodzonymi odpornościami a UDP + przedmiotami z modów można nim osiągnąć 100% odporności na obrażenia fizyczne (co trywializuje część walk). Braki w czarowaniu można nadrobić zwojami (które może mu zrobić inny mag).


Też niestety meh...mimo, że tylko bard może używać UDP to jednak się na nich nie skuszę. Dla mnie to taka w sumie sztuka dla sztuki profesje barda...niby coś się da z nimi zrobić ale trzeba się nakombinować, żeby zaczęło trybić. Poza tym Haer wkurza mnie jako postać.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Sargenas

Posty: 12
Podziękował 7 razy
Wysłany: 2017-08-25, 16:20   

Czytałem ten i pozostałe posty, po prostu mam taki chaos w głowie, że mi moja mała karteczka-notatnik nie wystarczyła, proszę o wskazanie jakiegoś linku lub napisanie +/-:

-Którzy bohaterowie mają ciekawe misje i kiedy powinienem ich wziąć? (nie grałem w BG od paru lat, więc prosze łopatologicznie xD)

Interesuje mnie głównie ciekawa osobowość + unikalne zadania/przygody. Słabizne postaci jakoś przeżyje, 2 złodziei w drużynie również :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1385
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2017-08-25, 17:13   

Ok... to po kolei. Zacznijmy od postaci, które są niezbędne, by odblokować duże partie mega mogów.

BG1
-tylko Drizzt jest niezbędny, starczy go przyłączyć na chwilę, potem można go wywalić. Potrzebny jest do zaczęcia moda Drizzt Saga

BG2:
-Drizzt- jest nudny i bezbanterowy, ale potrzebny jest do fabuły moda Region of Terror. W nowszych wersjach można go chyba odłączyć i przyłączyć dopiero do samych zadań.
-Yoshimo i Kachiko- sami w sobie są średnio ciekawi (ale mają bantery), potrzebni do moda Tortured Souls. Można ich odłączyć i przyłączyć dopiero przed rejsem do Przytułku.
-Hrothgt- spotkamy go w Icewind Dale. Teoretycznie nie jest niezbędny, ale warto go wziąć z powrotem do Amn, bo uruchamia drugą część moda NeJ i umożliwi nam wyprawę do Haalrui.

Teraz ciekawe postacie do przyłączenia ze względu na bantery i questy.

BG1:
Zaimplementowany jest mod NPC Project, który dodaje questy i rozwija oryginalne postacie z gry. Szczególnie dobrze są rozwinięci:
-Jaheira i Khalid (quest--> najlepszy z tych questów)
-Imoen
-Xan (romans, zadania)
-Kivan
-Minsc i Dynaheir (romans, quest)
-Coran (romans)
-Ajantis (romans)
-Shar-Tell (romans)
-Branwen (romans)
-Montaron i Xar (quest)
-Garrick (quest)

Ajantisa, Branwen i Shar-tell nie warto brać, o ile nie będziemy z nimi romansować. Pozostałe postacie są mniej rozwinięte, ale też gadają.

W BG2 wszystkie oryginalne postacie są rozwinięte. Oprócz tego warto rozważyć przyłączenie:
-Xana- czarownik, elf. Mój ulubiony NPC z modów, dużo zadań i dialogów. Znajdziemy go w Dzielnicy Rządowej
-Ysrena- wojownik, drow. Wielu ją lubi, jest bardzo rozbudowana, ma dialogi, zadania.
-Chloe- kensai, genasi powietrza. Ma kompletną zawartość (dialogi, questy), ale tylko dla SoA, dla Tronu nie. Ja jej nie lubię- szalona lesbijka.

Pozostali NPCe z modów są raczej nieciekawi i słabo rozbudowaniu.

Uzupełnijcie, jak coś przegapiłem.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Sargenas
Sargenas

Posty: 12
Podziękował 7 razy
Wysłany: 2017-08-25, 17:35   

Mega dziękuje, aż sobie przepisze! :D

Teraz pytanie, wspomniałeś o odłączeniu Drizzta, Kachiko, Yoshimo etc. Kiedy pozostałych mogę dołącząć/odłączać, gdzie będą na nas czekać? Jest jakaś uniwersalna lokacja, zostają tam gdzie są odłączeni, czy wgl odchodzą w siną dal?

// Pytanie troche z innej beczki:

Ograł ktoś może "złą" kampanie od BG1 do końca złą drużyną?
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1385
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2017-08-25, 20:33   

Nie wiem, o kogo pytasz. Generalnie w BG1 postacie odłączone zostają tam, gdzie stoimy. Części nie można odłączyć (np. Xan) bo odchodzą poza grę. Jest mod, który pozwala odsyłać ich do gospód, ale nie wiem czy jest w WoBGu, nie pamiętam.

W BG2 chyba wszystkich można odesłać do Miedzianego Diademu.

Ja przeszedłem BG1 złą drużyną. Ogólnie to tak: złe postacie w są mniej rozwinięte przez NPC Project niż dobre. Drużyna kanoniczna: Dynaheir, Minsc, Imoen, Khalid, Jaheira miała ze trzy razy więcej gadek, niż zła (Kagain, Shar-tell, Xar, Montaron, Viconia).

Poza tym złe ścieżki questów nie zawsze są dostępne, poza tym zwykle są gorsze niż dobre. Ja zwykle gram dobrą drużyną, albo jakąś neutralno-chaotyczną. Chociaż dla złych w Baldurze też trochę roboty jest. Niektóre warianty questów są dostępne tylko, jak mamy charakter zły, neutralni nawet nie będą mogli ich zacząć (to głównie w BG2- wątek Firkraga, miasto drowów, Targowo). Jest też piękny modzik- Assasination, ale go można przejść nawet dobrym (choć to jest mało klimatyczne), pod warunkiem że nie jesteśmy paladynem i nie mamy zbyt wysokiej reputacji.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
lubczyk 


Wiek: 30
Posty: 138
Podziękowania: 14/8
Wysłany: 2017-08-25, 20:50   

Sargenas napisał/a:
Mega dziękuje, aż sobie przepisze! :D

Teraz pytanie, wspomniałeś o odłączeniu Drizzta, Kachiko, Yoshimo etc. Kiedy pozostałych mogę dołącząć/odłączać, gdzie będą na nas czekać? Jest jakaś uniwersalna lokacja, zostają tam gdzie są odłączeni, czy wgl odchodzą w siną dal?

// Pytanie troche z innej beczki:

Ograł ktoś może "złą" kampanie od BG1 do końca złą drużyną?


Pod miedzianym diademem.

Powiem, że najfajniej gra się mieszaną drużyną. Typowa zła lub dobra to tylko klimatyczne własne odczucia :). Co do złych postaci to jest znacznie trudniej. poza tym różnicy prawie żadnej.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
khayman 

Wiek: 42
Posty: 235
Podziękowania: 20/14
Wysłany: 2017-08-25, 21:53   

W BG2 jest nieco więcej wymaganych postaci, ale dotyczy to mniejszych modów:
- Yasraena, dla całego swojego moda jest wymagana, questy w Rozdziale 2 i 6
- Hrothgar jest potrzebny tak naprawde na chwile w Rozdziale 2, zaraz po wyjściu z lochów Irka, jak Kliwer wspomniał bardzo fajny quest z nim jest, ale po jego zakończeniu w Rozdziale 2 pozbywamy się go
- kolejnym bardzo waznym BN jest ... Irenicus :) Tak, w tronie Bhaala mozna go przyłaczyć dosyć szybko i jest z nami do końca. Bardzo rozbudowana postać, fakt, jego quest dziel isię na dwie części - walka o duszę, trwająca cały dodatek i mały quest w Twierdzy Straznika - dlatego tez nie polecam wchodzić do niej w BG2. Można odwiedzić sam obszar z Twierdzą, bo kilka questów z modów tam zachacza, ale nie wchodzimy do samej twierdzy.

Co do ciekawych to faktycznie Xan jest jednym z najlepszych, ma bardzo rozbudowany romans z elfką/półelfką, który zaczyna się w BG1 i trwa przez cały BG2 i nawet jest w Tronie Bhaala - z tego co się orientuje to jest jedyny taki romans w WOBG. Dlatego w ostatniej chwili moja postać w WOBG zmieniła płeć :D

Polecam tez z NPC Solaufeina, bardzo fajny towarzysz, z nietypowym romansem. Przyłączany zaraz po wyjściu z Podmorku, ma dodatkową zawartość z moda Elistriae's Song oraz kilka taktycznych questów w Tronie (ale ciekawie taktycznych)

Moja rada na pierwszy raz w WOBG - olej optymalizację składu pod grę. Dobieraj kogo chcesz (ja dobierałem by zrobić max questów i contentu) a jak mi brakowało expa to sobie wyrównywałem konsolą. Dzięki temu miałem naprawdę fajne eventy w grze, ze wspomnianym np Solaufeinem. Nie był problemem bo za niski lvl a bardzo fajny towarzysz z niego.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1385
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2017-08-25, 21:58   

Cytat:
kolejnym bardzo waznym BN jest ... Irenicus :) Tak, w tronie Bhaala mozna go przyłaczyć dosyć szybko i jest z nami do końca.


O. To znaczy, że Longer Road włączono do WoBGa? Rzeczywiście świetny mod, polecam. Chociaż więcej niż raz bym nie grał.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 897
Podziękowania: 26/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-28, 16:57   

Ja zacząłem grać Wojownikiem/Magiem/Złodziejem, ale nie solo. Reszta postaci też się przydaje - do zmasowanego ataku, leczenia, dźwigania ekwipunku.

Na razie skład jest taki:

1. Vicril, półelf, Wojownik/Mag/Złodziej
2. Khalid
3. Jaheira
4. Belaree <- moja postać, działa po zmianach na WoBG, a nawet doczekała się specjalnie dedykowanej wersji

Ponieważ Jaheira wolno awansuje, zastanawiam się nad zmianą, ale dopiero po Kniei Otulisko. Wtedy byłoby:

1. Vicril
2. Kivan
3. Jet'Laya
4. Belaree

Jeden trójklasowiec zamiast trzech jednoklasowców, a reszta też przydatna.

Zastanawiam się też nad dwójką, ale wstępnie Yasreena i Soulafein. Vicril to pół-drow, taki wyblakły nieco.

Oczywiście zostaje kwestia dodatkowej zawartości i towarzyszy, którzy są dla niej konieczni. Ale nie wiem, czy mam ochotę przechodzić Drizzt Sagę. Gram na wszystkim 10%, rozumiem, że w skali ogromu gier to słuszne, ale awansuje się niesłychanie wolno. Włączyłem sobie kilka ułatwień (tzn. kliknąłem na "Ułatwienia gry").

To w zasadzie 1-szy poważny raz. Wcześniej podchodziłem do rozgrywki w WoBG z dystansem.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
lubczyk 


Wiek: 30
Posty: 138
Podziękowania: 14/8
Wysłany: 2017-08-28, 21:28   

1. Trójklasowy nie nadaje się do walki w drużynie. Awansuje wolno i robi taka przepaść miedzy pozostałymi klasami, że aż w oczy razi. A jeśli już to nie przy 10%.
2. Owszem 10% jest ok ale to trzeba naprawdę przejść 90% wszystkiego. Tobie proponuje podnieść chociaż zadania do 25%. dla własnego komfortu, grania trójklasowym z pt.
3. Co do składu drużyny to jak ci odpowiadają to ok, chociaż jeżeli koniecznie chcesz z pt i jak wspomniałeś zahaczyć większa ilość questów NPC to polecam zamienić tego trójklasowa na dwuklasowa W/M lub W/Z.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ruffle_truffle
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 897
Podziękowania: 26/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-29, 09:31   

Ustawię wszystko na 25%. Szczerze mówiąc chciałbym zostawić klasę, bo w grę wchodzi złodziej mag, ale on jest trochę słaby w zwarciu. No ale może jednak tak będzie lepiej. Myślałem, że jak zagram mniejszą liczbą osób, to się to wyrówna, ale chyba do końca tak nie jest.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1385
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2017-09-06, 18:46   

Zrównoważyłoby się jakbyś miał jednego albo, maksymalnie, dwóch kompanów.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 897
Podziękowania: 26/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-09, 18:35   

Ustawiłem tak:

- zadania 50%
- pokonani przeciwnicy 75%

ceny chyba też 50.

XP od razu skoczyło w górę. Mam w składzie:

1. Vicril, Wojownik/Mag/Złodziej (wiem, ale ta kombinacja daje niesamowite korzyści)
2. Viconia
3. Belaree

Biłem się dzisiaj z Drizztem i aż mam ochotę filmik nakręcić. Zrobiłem tak:

Rzuciłem na siebie tarczę, wzmocniłem siłę, armia jednego, ochrony wszelkie. Ukryłem się w cieniu, podszedłem za Drizzta i rzuciłem Prawdziwe uderzenie. Po czym cios w plecy. 14 pkt. na dobry początek. Miałem w arsenale 3 prawdziwe uderzenia i 2 armie jednego. Potem rozmowa z drowem, atak główną postacią. Viconia rzucała Jedność obronną, modlitwę, psalm, w międzyczasie procą. Belaree stała daleko i strzelała z kuszy. Kiedy skończyła mi się armia jednego i wykorzystałem drugie prawdziwe uderzenie (nieźle się wtedy przebija kp), wypiłem miksturę niewidzialności, Drizzt zaatakował Viconię. Przyjęła może 3 ciosy (ma kp -13), a ja tymczasem rzuciłem kolejną armię jednego, podchodzę za plecy, prawdziwe uderzenie i trach! Drizzt w kawałkach... Szkoda, że mag, który zabiera jego przedmioty od razu się pojawia.

_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group