Poprzedni temat «» Następny temat
[BG II:EE] Opinie, uwagi
Autor Wiadomość
Scol 


Wiek: 28
Posty: 716
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-10, 13:23   [BG II:EE] Opinie, uwagi

Szukając sposobu marnowania czasu który mógłbym przeznaczyć na nauke do sesji postanowiłem sprawdzić BG II:EE. Zassałem demo (a.k.a. ściągnąłem pirata na kilka godzin), odpaliłem, i muszę powiedzieć że zacząłem się poważnie zastanawiać nad zakupem gry.

Najważniejszą dla mnie zmianą była optymalizacja silnika. Brak ekranów ładowania przy przechodzeniu do lokacji/zapisie/odczycie gry ogromnie wpłynęła na przyjemność gry, a jedynym sposobem na sprawienie, by gra się przycieła było popapranie całego ekranu czarami obszarowymi.

Jeśli chodzi o nową zawartość do odpaliłem tylko Black Pits 2. Spodobało mi się w nim to, że praktycznie całe zdobywane tam doświadczenie jest rozdawane każdemu członkowi drużyny z osobna. Sprawia to, że granie solo/niewielką drużyną jest naprawdę wyzwaniem, a nie ułatwieniem. Choć przechodząc moduł drużyną 6-osobową nie czułem zbyt wielkiego wyzwania, mogłem utrudnić sobię grę wedle gustu bez żadnych modów po prostu zmniejszając rozmiar drużyny. Aż mnie naszła chęć na moda usuwającego XP za walkę i zwiększającego XP za zadania (przyznawanego każdemu członkowi drużyny z osobna) dla zwykłego BG2/WoBG.

Mapy (przynajmniej te z Black Pits 2) są ładne i baldurowe. Jeśli chodzi o dialogi to je po prostu przeklikałem jak tylko zauważyłem, że fabularnie BP2 jest kontynuacją BP1 którego nie przeszedłem. Angielskiego udźwiękowienia postaci nie cierpie tak samo, jak nie cierpałem w czystym BG2.

Nowe podklasy wydają się być w większości odrobinę zbyt mocne, choć zdecydowanie ciekawe. Najciekawsze wydawały mi się podklasy mnicha oraz Shadow Thief mogący ukrywać się podczas walki.

Z nowowprowadzonych wad uderzyły mnie tylko ikonki na dolnym pasku, w których ciężko odróżnić czy zdolność jest aktywna.

Grę prawdopodobnie w przyszłości kupię. Poczekam jednak na zwiększenie liczby kompatybilinych modów (która na razie jest naprawdę niewielka). Gdyby taki WoBG działał na BG2:EE kupiłbym od razu. :)
Ostatnio zmieniony przez Cahir 2014-04-19, 23:09, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Radnon 
Purpurowy Smok


Wiek: 32
Posty: 23
Podziękowania: 3/1
Skąd: Płock
Wysłany: 2014-11-30, 00:43   

Po ponad roku zdecydowałem się razem ze znajomymi przetestować tryb multi w Edycji Rozszerzonej Baldura no i przyznam szczerze, że jestem zaskoczony. Nie sądziłem, że element, o którym tak dużo przed premierą mówiono może chodzić tak słabo. W ciągu trzech godzin udało nam się przejść lochy Irenicusa i w tym czasie mieliśmy kilkanaście rozłączeń i zwiech całego programu. Samo dołączenie do gry to też loteria, która wychodzi mniej więcej raz na pięć-sześć razy. Właściwie chyba tylko współczesna przeglądarka aktywnych gier stanowi naprawdę sensowne usprawnienie w stosunku do oryginału.

W związku z tym jeśli ktoś planuje zainwestować w EE dla rozgrywki wieloosobowej to w chwili obecnej wciąż nie warto. Może jak wreszcie uda im się zrobić patcha 1.3 dla dwójki będzie to miało sens, ale jak na razie szkoda czasu i nerwów.
_________________
Charakter kształtuje los człowieka
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
picollo 

Posty: 578
Podziękowania: 64/98
Wysłany: 2015-01-09, 23:28   

Nie wiem gdzie to za bardzo wrzucić, ale instaluję właśnie EE na nowym kompie i przez czas jak mi się ściąga gra, czytam zmiany z nowego patcha. Już za samo
Cytat:
RECOVERING FROM LEVEL DRAIN
When your character is struck by a vampire’s
attack, their level will be reduced. To recover
your lost level, and restore your missing spell
slots, have your cleric or a licensed priest cast
a Restoration spell. Lost spell slots will be
displayed in gray on the spellbook screen until
they are restored.

Należy się twórcom spora pochwała. Układanie od nowa księgi zaklęć po wyssaniu poziomów potrafiło być mocno wkurzające :)
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 36
Posty: 916
Podziękowania: 147/36
Wysłany: 2015-01-09, 23:31   

Picollo nie grałem jeszcze z nowym patchem, jak będziesz śmigał, to daj znać czy faktycznie poprawili pathfinding. Bo bardzo się tym chwalą :razz: Ciekaw jestem. No a ta zmiania o której piszesz jest naprawdę pożyteczna. Też mnie to zawsze irytowało.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 24
Posty: 699
Podziękowania: 59/107
Wysłany: 2015-01-09, 23:45   

Cahir napisał/a:
poprawili pathfinding
Jak to poprawili pathfinding? To znaczy, że postacie najpierw nie próbują przechodzić przez przepaść, a dopiero później przez most ? Toż to już nie jest Baldurs :-x
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
picollo 

Posty: 578
Podziękowania: 64/98
Wysłany: 2015-01-09, 23:48   

Jolan napisał/a:
Jak to poprawili pathfinding? To znaczy, że postacie najpierw nie próbują przechodzić przez przepaść, a dopiero później przez most ? Toż to już nie jest Baldurs

Poprawiają, źle, nie poprawiają też źle :)
Niby fani Baldura, a w większości uprzedzeni :/

(Zanim ktoś to weźmie na poważnie, to poproszę, żeby posta z przymrużeniem oka potraktować.)
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 36
Posty: 916
Podziękowania: 147/36
Wysłany: 2015-01-09, 23:50   

Wyciąg z release notes patcha 1.3 :smile:


Cytat:
IMPROVED PATHFINDING
Party members now wait for each other to bypass obstacles, rather than immediately searching for another route to their destination. This eliminates cases of characters wandering off to the far corners of the map and generally keeps the party closer together while traveling.

Party members also move out of the way while attacking to allow allies to move toward enemies, enabling characters to take better advantage of reach weapons and keeping ranged characters from getting in the way of melee fighters during combat.

Enemies use their original behavior, looking for alternate routes when they encounter obstacles. For the clay golems in the starting dungeon, that alternate route may involve smashing goblins into paste if there’s no way around them.


Cytat:
PATHFINDING AND NARROW CORRIDORS
In previous versions of the Infinity Engine, characters might occasionally “take the long way around” if another party member was in their direct path.

Baldur’s Gate II: Enhanced Edition corrects this behavior. No matter how narrow the corridor, your party will walk in single file until they reach their destination.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Bandit 

Posty: 55
Podziękował 4 razy
Wysłany: 2015-10-13, 16:32   

Zastanawiam się nad przetestowaniem BG2:EE. Mógłby ktoś opisać dokładnie co poprawili i dodali. Z tego co wiem to dodali 4 postacie i parę misji do każdej wraz z nowymi lokacjami.
1. Dodano może jakieś nowe questy, lokacje niezwiązane z nowymi postaciami? To najbardziej bym chciał zobaczyć :).
2. Czy zmieniono np. wygląd tarcz, mieczy, płaszczy, avatarów (chodzi o postać którą widać jak zmieniamy np. zbroję albo oglądamy przedmioty) ?

Może jest jakaś stronka która omawia zmiany?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 

Wiek: 35
Posty: 435
Podziękowania: 43/57
Wysłany: 2015-10-13, 17:07   

http://steamcommunity.com.../?id=195278341#

Dodali cztery postacie. Czyli też cztery zadania nowe związane z NPC. Nowe lokacje są związane z NPC.
Powyżej stronka z wieloma spojlerami odnośnie NPC.

Zmiany jakie zanotowałem to - buty Szybkości niezaokrąglają liczby ataków, ale za to 5 gwiazdek w bronii daję 1,5 ataku.
W dodatku druga broń otrzymuje premię do obrażeń w zależności od ilości gwiazdek.
Wszystkie polimorfowane postaci, nie mają już zmian w Kondycji, np. wiekszy wilkołak nie ma 25 kondycji.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 36
Posty: 916
Podziękowania: 147/36
Wysłany: 2015-10-13, 19:39   

Jeśli chodzi o zupełnie nową zawartość to jest tak jak napisał gregarek. W BG2EE dodano 4 nowe postacie:
- Rasaad (klasa: mnich Słonecznej Duszy)
- Dorn (klasa: czarny strażnik)
- Neera (klasa: dziki mag)
- Hexxat (klasa: złodziej)
Nowe obszary i questy są ściśle powiązane z tymi postaciami.

Z nowej zawartości, wprowadzono jeszcze tryb rozgrywki Black Pits 2, czyli de facto arena z coraz trudniejszymi walkami, aczkolwiek fabularnie sporo rozwinięta w porównaniu z Black Pits.

Jeśli chodzi o inne nowości, to ciężko mi tak na szybko je zebrać ale postaram się wymienić kilka najważniejszych.
- wersje na różne systemy operacyjne (Mac, Linux, Android, IOS),
- obsługa wyższych rozdzielczości (niepotrzebny mod Widescreen)
- zawiera w sobie poprawki z Fixpacka
- zawiera wiele opcji z ToBexa (aczkolwiek nie wszystkie i paru ciekawych niestety brakuje m.in concentration checki, czy obsługa większej ilości podklas w menu wyboru klas)
- całkiem nowy interfejs (kolorystycznie przyjemniejszy niż te niebieskawy z BGEE).
- odświeżona grafika obszarów (niestety nie dotyczy to samych postaci ze względu na utracone oryginalne grafiki)
- zawiera częściowo grafiki przedmiotów z modu 1PP
- rozbudowany multiplayer (możliwość grania po sieci na urządzeniach z różnymi systemami operacyjnymi)
- pasek Quick Loot, pozwalajacy na szybkie zebranie znajdujących się w okolicy przedmiotów
- ulepszony pathfinding (szczególnie po patchu 1.3)
- podklasy kapłanów umożliwiają wybór charakteru oddalony o co najwyżej jeden stopień o bóstwa patronującego (np. kapłan Lathandera może mieć charakter: PD, ND, CD, N itp.) - dodano w patchu 1.3
- Imoen nie opuści drużyny bez względu na reputację (aczkolwiek dalej będzie narzekać) - dodano w partchu 1.3
- Zmienione opisy broni: Postrach wrogów, Ognista ziemia i Niebiańska furia - dodane w patchu 1.3
- szybsza prędkość poruszania się niedźwiedzi - dodano w patchu 1.3
- zmienne dotyczące romansu z nowymi postaciami (Neera, Dorn i Rasaad) zostają zaimportowane z BGEE, dzięki czemu możliwe jest kontynuowanie romansu z tymi postaciami - dodane w patchu 1.3
- Po zaimportowaniu postaci z BGEE w lochu Irenicusa można zdobyć jedną następujących broni od uwięzionego dżina: Ostrze Suryisa +2, Ashideena +2, Topór Bali, Długi kieł +2, Kij-włócznia +2, Kij-wekiera +2, Ognista ziemia +1, Proca +3, Varscona +2, Łamacz czaszek Krotana +2, Morgensztern Kiela. Otrzymana broń jest zależna od klasy i biegłości. Ostrze Chaosu, które dotychczas dawał dżin znajduje się teraz u kambiona w lochu Irka - dodano w patchu 1.3


Takich mniejszych usprawnień jest mnóstwo, ale nie mam teraz czasu ich wszystkich wyszukiwać.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
bunio

Posty: 67
Podziękowania: 2/4
Wysłany: 2015-10-14, 14:36   

Grałem w BG:EE (1&2) i powiem, że nawet mi się podobają te zmiany, zwłaszcza jak dodamy do nich kilka modyfikacji.

Jeśli najnowszy dodatek Siege of Dragonspear się przyjmie, oraz podołają w nim fabularnie to możemy liczyć na kolejny dodatek między BG2,a ToB.

Nowe klasy, rozwinięcie możliwości moderów, kupa nowych poprawek.
Można założyć śmiało, że za jakiś czas EE spokojnie przejmie prym. Rozwija się w dobrym kierunku i nie ma co porównywać tego z odświeżoną edycją z początkowego stadium.

Ogólnie polecam i zachęcam do przestawiania się powoli na EE. Brakuje wciąż tam niektórych modów, ale to raczej kwestia czasu. Powstają za to mody które na podstawce nie mogłyby powstać ze względów ograniczeń silnika.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Bandit 

Posty: 55
Podziękował 4 razy
Wysłany: 2015-10-14, 20:10   

Cytat:
Nowe obszary i questy są ściśle powiązane z tymi postaciami

Szkoda, trochę tego mało. Mogli dodać coś do starych NPC-ów albo nowe lokacje jak Targowo :/. Są też fajne mody z questami które mogli zaimplementować jak Unfinished Business.

Cytat:
zawiera częściowo grafiki przedmiotów z modu 1PP

Świetny mod, to dobra wiadomość.

Cytat:
odświeżona grafika obszarów (niestety nie dotyczy to samych postaci ze względu na utracone oryginalne grafiki)

Co to znaczy: nie dotyczy to samych postaci ze względu na utracone oryginalne grafiki ?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 36
Posty: 916
Podziękowania: 147/36
Wysłany: 2015-10-14, 20:22   

Bandit napisał/a:
Cytat:
odświeżona grafika obszarów (niestety nie dotyczy to samych postaci ze względu na utracone oryginalne grafiki)

Co to znaczy: nie dotyczy to samych postaci ze względu na utracone oryginalne grafiki ?


Tak, niestety oryginalne grafiki postaci przepadły i Beamdog nie ma do nich dostępu (nie wiem dokładnie w jaki sposób, ale coś tam się stało w Bioware) i dlatego sprite'y postaci zostały po staremu. Niestety tworzenie ich na nowo nie jest dla Beamdoga opłacalne.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 30
Posty: 1355
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2016-05-19, 14:16   

Przejrzałem sobie te nowe podklasy z EE. O słodki Jezu, jakby to były podklasy z moda to autora by nieźle pojechano. Cóż za absurd.

Krasnoludzki Obrońca- po prostu wielki przekoks, król wszystkich przekoksów. Wady śmieciowate, zalety potężne. Z Obrońcą Easthaven może mieć na dzień dobry 80% odporności na obrażenia fizyczne, potem więcej. W zasadzie ta klasa odbiera jakikolwiek sens grania barbarzyńcą. Coś strasznego.

Czarny Strażnik- podobnie. Żadnych wad, mnóstwo zalet. Paladyn z trucizną jak zabójca, kilkoma pomniejszymi zdolnościami i solidnymi odpornościami. Naprawdę trudno znaleźć jakiś powód aby nim nie grać jeżeli się chce mieć czystego zbrojnego. Tylko ostatecznie Berserker (no i oczywiście Krasnoludzki Obrońca) może iść z nim w zawody, a i to tylko w niektórych okolicznościach. Stanowczo przesadzony.

Tancerz Cienia- totalny badziew dla odmiany. W zasadzie trudno powiedzieć, jaką rolę ma pełnić. Nawet zwykły złodziej lepszy. Te krycie się na widoku to nie jest jakaś bomba- jest dużo mikstur/pierścieni niewidzialności, do tego zawsze można odbiec poza pole widzenia na butach szybkości i się ukryć. Niby grać by się dało, ale po co? Podklasa nie wypełnia żadnej niszy- do ciosu w plecy lepszy Zabójca.

Apostoł Smoka- od biedy można to nazwać zrównoważoną podklasą (jednak nie, i tak jest przegięty). Zalety teoretycznie silne a wada marginalna, niemniej te bonusy się jakoś super magowi nie przydadzą. Odporność na ogień to duży profit, ale można żyć bez tego, są przedmioty. Kondycja i KP bez znaczenia, PŻ ma pomniejsze znaczenie. Gorzej z tym zionięciem, bo ignoruje odporność na magię. Powinien dostać jeszcze jakąś wadę. Ale i tak- nie bardzo wiadomo, do czego ta klasa ma służyć. Ot, wytrzymalszy czarodziej. Takie ni to ni sio.

O mnichach się nie wypowiadam, bo mam słabo obcykanego mnicha z oryginału. Obaj wydają się być po prostu lepszymi i ciekawszymi jego odpowiednikami a to tak sobie wygląda.

Resumując- dno. Ogólnie w BG2 też był ten problem, że podklasy były generalnie lepsze od czystych profesji. No ale nie w takim stopniu. Ewidentnie dwaj nowi zbrojni są monstrualnie przesadzeni, całkowicie nokautują każdy inny jednoklasowy wariant zbrojnego. Z kolei Tancerz Cienia i ten nowy Czarownik są po prostu bezsensowne; silne czy słabe- jakoś nie chcą mi się zmieścić w systemie postaci BG(2)- tacy przedstawiciele starych klas z randomowymi zdolnościami dodatkowymi, w żaden sposób do nich nie przystającymi.

Wydaje się, że twórcy EE w ogóle nie zrozumieli, czym w BG2 są podklasy. Generalnie prowadzą one do specjalizacji postaci (Łucznik, Zabójca) lub otwierają zupełnie nowe możliwości i taktyki (Inkwizytor, Mściciel). W EE tylko mnisi zdają się być skonstruowani na tych zasadach (mnich ofensywny, mnich defensywny)- reszta zupełnie niczemu nie służy.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 24
Posty: 699
Podziękowania: 59/107
Wysłany: 2016-05-19, 16:03   

Tak, przechodziłem krasnoludzkim obrońcą ID:EE i dobrze pamiętam, że bez problemu tankował całe chmary umarlaków, ot tak sobie. Chyba nawet ktoś na forum beamdoga porównywał przechodzenie z Krasnoludzkim Obrońcą do story mode'a, co nie jest dalekie od prawdy. I tak wiadomo, że słabymi nikt by nie grał, więc wręcz cię zmuszają ( w myśl powergamingu ) granie *nowymi* najlepszymi. Jeszcze trzeba pamiętać, że blackguarda ma Dorn z idiotycznie wysokimi statystykami (19/16/14/10/15/16)..
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group