Poprzedni temat «» Następny temat
[BG II EE] Pytania i porady dla początkujących i wyjadaczy
Autor Wiadomość
thorf 

Posty: 3
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2016-03-01, 19:19   

Witam,

Lepszego miejsca nie widzę. Mam steamową wersję BB2 EE i problem z jedną z cutscenek/snów (jak zwał tak zwał) W pewnym momencie gry pojawia się sen, w którym Imoen przedstawia nam korzyści płynące ze stania się Zabójcą. W śnie najpierw zabijamy "naszą drużynę", następnie jest wyliczanka kogo zabijamy:

raz - Sarevoka,
dwa - Bodhi,
trzy - Jona,
cztery - Imoen...

powinno być pięć... ale nie ma i tu następuje zamrożenie akcji. Nic sie nie dzieje. Jest muzyka i nic...

Czy ktoś z Was miał podobny problem? Ktoś wie jak można to rozwiązać?
Ponowne zainstalowanie gry nic nie dało.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 

Wiek: 35
Posty: 442
Podziękowania: 43/61
Wysłany: 2016-03-02, 18:17   

Jak nie ma rozwiązania tego możliwie, że buga, to proponuję samemu zaingerować w program gry. Tzn. zainstalować Near Infinity. NI pozwala na drobne nieinwazyjne zabiegi. I tak:

- odnaleźć lokację na której dzieje się cutscenka (czyli ctr+X w trakcie gry, przy działającej konsoli kodów i już znasz kod lokacji)

- następnie przejrzeć skrypty lokacji, pod kątem błędów (NI pokazuje ilość "error" w każdym skrypcie)

-przejrzeć też plik .bcs NPC, którego nazwałeś "piątym'

- sprawdzić główny skrypt gry, czyli baldur.bcs, czy nie ma odniesienia do lokacji, jak i też do NPc, okórym pisałeś - ten "piąty" (nazwę NPC, znajdziesz w lokacji,a jak nie to w skrypcie lokacji)

- jeżeli to nie kwestia "error" w skryptach to rozwiązaniem może być usunięcie wszelich odniesień do tego "piątego" z cutscenki
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
thorf
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 694
Podziękowania: 129/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2016-03-02, 19:07   

@greegarak - wydaje mi się, że w twoim poradniku już na początku jest jedno poważne niedopatrzenie: podczas cut-scenek nie można podejrzeć kodu lokacji przez ctrl+x. Ale może się mylę, w tym momencie tego nie sprawdzę.

Tak czy siak: ja mogę spróbować pomóc tylko o tyle, na ile nie różni się ten sen od tego w oryginalnej grze, bo EE nie mam.

O ile EE nie zmienia numeracji, jest to lokacja AR0014, a jej skrypt (AR0014.bcs) pokazuje coś takiego:

Kod:
IF
    Dead("drim02") // Imoen
    Global("dream","AR0014",9)
THEN
    RESPONSE #100
        StartCutSceneMode()
        FadeToColor([30.0],0)
        Wait(1)
        CreateCreature("drim02",[721.654],0) // Imoen
        SetGlobal("dream","AR0014",11)
        ActionOverride("drim02",StartDialogueNoSet(Player1))
END

Zmienna "dream" o wartości 9, która jest niezbędna do pojawienia się "drugiej" Imoen, ustawia się w momencie zabicia "pierwszej" (piszę w cudzysłowie, bo de facto to jest jeden i ten sam plik postaci).
@thorf: Jeśli skrypt tej lokacji wygląda u Ciebie tak samo, to możliwe, że po prostu zmienna nie zaskakuje jak trzeba (aczkolwiek jeśli się to zawsze, przy każdej próbie tak samo powtarza, to dość dziwne) - tylko że w sumie jak teraz myślę, to nie mam pojęcia, jak na to zaradzić, ponieważ podczas cut-scenek nie można chyba też otwierać konsoli kodów... (jak rozumiem, to zamrożenie akcji oznacza, że wszystko zostaje w trybie cut-scenkowym, nie masz dostępu do interfejsu itp.?). Gdyby dało się otworzyć konsolę (w razie czego tu masz poradnik jak to zrobić), to chyba wpisanie: CLUAConsole:SetGlobal("dream", 9) powinno pomóc. Chyba...
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
thorf
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 32
Posty: 1732
Podziękowania: 134/146
Wysłany: 2016-03-02, 20:05   

Podczas cutscenek nie można bawić sie kodami porfirionie więc odpada - pozostaje zmienić wartość zmiennej jaka wywołuje ten 'sen' na taką, jakby się już odbył i tyle - ominie się pasjonujące za(samo)bójstwo ale za to będzie można dalej grać :P
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
thorf
thorf 

Posty: 3
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2016-03-03, 22:20   

Pozwolę sobie pociągnąć dalej temat mojego problemu.
U mnie kod wygląda trochę inaczej:

IF
Dead("drim02")
Global("dream","AR0014",9)
THEN
RESPONSE #100
StartCutSceneMode()
FadeToColor([30.0],0)
Wait(1)
CreateCreature("drim02",[721.654],S) // Imoen
SetGlobal("dream","AR0014",11)
ActionOverride("drim02",StartDialogueNoSet(Player1))
END

próbowałem go edytować, ale za każdym razem powracał do swojej pierwotnej wersji.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 

Wiek: 35
Posty: 442
Podziękowania: 43/61
Wysłany: 2016-03-04, 15:53   

porfirion napisał/a:
IF
Dead("drim02") // Imoen
Global("dream","AR0014",9)
THEN
RESPONSE #100
StartCutSceneMode()
FadeToColor([30.0],0)
Wait(1)
CreateCreature("drim02",[721.654],0) // Imoen
SetGlobal("dream","AR0014",11)
ActionOverride("drim02",StartDialogueNoSet(Player1))
END

Różnica jest chyba tylko jedna i niestotna (w BG2 O, w EE S). Są to kierunki w którą ma się zwrócić npc.

Czyli w tym skrypcie nie ma "error'a". Problem leży gdzie indziej. Wieczorem spojrzę i sprawdzę to wszystko co pisałem w pierwszym poście.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
thorf 

Posty: 3
Podziękował 3 razy
Wysłany: 2016-03-04, 16:54   

greegarak napisał/a:


Czyli w tym skrypcie nie ma "error'a".



Nie w tym skrypcie nie mam "error'a".


Aby nie spamować... Udało mi się załatwić sprawę dzięki edycji pliku Imoen ze snu. Dziękuje wszystkim za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez thorf 2016-03-08, 19:21, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
greegarak 

Wiek: 35
Posty: 442
Podziękowania: 43/61
Wysłany: 2016-03-05, 20:24   

Ciężko. To "zacięcie" sie pojawienia Imoen - zwanej "piątką", może wynikać z tego że nie załapuje oznaczenie "flag dead" dla Imoen. Ale co powoduje takie międzysekundowe błędy? Nie umiem powiedzieć. Może ma znaczenie ustawienie ilości Fps. W EE, nie ma bezpośrednio w menu gry dostępu do zmiany ilości "Fps" , trzeba zmieniać w baldur.ini.

Jest to luźne przypuszczenie, może ktoś miał podobne obserwcje, nie koniecznie w EE?

Ustawić na 20 fps, bo jeżeli włśaciwie myśle, zwiększenie ponad 30, sprwia że gra toczy się szybciej, a chodzi o efekt odwrotny przecież .
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 32
Posty: 1732
Podziękowania: 134/146
Wysłany: 2016-03-05, 23:03   

Zmiana ilości klatek chyba nie będzie miała na to wpływu bo i tak to co mamy w skrypcie jest względne. Prędzej widziałbym dodanie do cutscenki w jakiej mamy "cztery" pomiędzy śmiercią Imoen a końcem cutscenki np "Wait(1)" - będzie czas by zmienna spokojnie zaskoczyła i kolejny blok będzie miał spełnione warunki do odpalenia... Swoją drogą po kiego grzyba twórcy to w osobne cutscenki pakowali miast zrobić pod jednym blokiem nie mam pojęcia...
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
greegarak 

Wiek: 35
Posty: 442
Podziękowania: 43/61
Wysłany: 2016-03-06, 10:26   

JAk zmiana Fps nic nie da, To zrobić jak przytoczył Porfirion - ustawić zmienną na 9, przed snem.
Czyli wpisać w konsoli:
SetGlobal("dream","AR0014",9)
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pavlus 
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 39
Posty: 1070
Podziękowania: 26/48
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2016-10-30, 23:01   

Jak wygląda kwestia modów w wersji steam? Ponoć były jakieś problemy kiedyś.
_________________
Cytat:
[Dzisiaj 10:37] Cecylio: Potrzeba łopaty do śniegu, by się przekopać przez stosy echii czy szkolnych haremów.

- Nic dodać, nic ująć^^
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2522
Podziękowania: 255/54
Wysłany: 2016-10-31, 22:21   

Pavlus napisał/a:
Jak wygląda kwestia modów w wersji steam? Ponoć były jakieś problemy kiedyś.


Do BG2:EE nie ma żadnego problemu. Problemy są tylko z BG1:EE z dodatkiem SoD.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 37
Posty: 919
Podziękowania: 148/36
Wysłany: 2016-10-31, 22:44   

Pavlus, jeśli masz BGEE + Sod ze Steama lub GoG przed instalacją modów zainstaluj to narzędzie.

I tyle, powinno śmigać. Tak jak Vinci pisał, BG2EE to nie dotyczy, tu mody można instalować bez Modmerge.
_________________
Then they summoned me over to join in with them
To the dance of the death.
Into the circle of fire I followed them
Into the middle I was led
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pavlus 
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 39
Posty: 1070
Podziękowania: 26/48
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2016-10-31, 22:57   

A polonizacja bg 2 ee? Mo coś mi mod k4thosa nie zadziałał:(
_________________
Cytat:
[Dzisiaj 10:37] Cecylio: Potrzeba łopaty do śniegu, by się przekopać przez stosy echii czy szkolnych haremów.

- Nic dodać, nic ująć^^
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2522
Podziękowania: 255/54
Wysłany: 2016-10-31, 23:10   

Pavlus napisał/a:
A polonizacja bg 2 ee? Mo coś mi mod k4thosa nie zadziałał:(


Tu masz link do instalatora: http://www.mediafire.com/...-26-08-2016.exe
Potrzebujesz do tego jeszcze pełny dubbing: https://forums.beamdog.com/discussion/23812/bg2-ee-kwestia-wersji-polskiej-oraz-jej-instalacja

Ewentualnie możesz użyć Big World Setup, które zrobi to za Ciebie, chociaż ja go używam tylko do dubbinu i modów, tekstowe spolszczenie wgrywam z pliku, do którego podałem link, potem pozbywam się pliku weidu.log z folderu BG2:EE (bez tego Big World Setup nie odpali się poprawnie, bo będzie twierdziło, że zawartość była już modyfikowana i trzeba zainstalować czyste BG) i uruchamiam Big World Setup, działa bardzo fajnie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group