Poprzedni temat «» Następny temat
[BG II] Podział otrzymywanego doświadczenia
Autor Wiadomość
Scol 


Wiek: 28
Posty: 716
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-17, 14:23   [BG II] Podział otrzymywanego doświadczenia

Jak wygląda sytuacja z podziałem doświadczenia w np. 6 osobowej drużynie gdzie 1 postać nie żyje?

1.) Każdy żywy członek drużyny dostaje 1/5 punktów doświadczenia.
2.) Każdy członek drużyny dostaje 1/6 punktów doświadczenia.
3.) Każdy zywy członek dostaje 1/6 punktów doświadczenia, 1/6 się marnuje.
Ostatnio zmieniony przez L`f 2014-04-25, 18:44, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2013-07-18, 17:07   

Właśnie zrobiłem test i z pełnym przekonaniem mogę potwierdzić - odpowiedź 1. Martwa postać w ogóle nie otrzymuje doświadczenia z puli, która jest bez strat rozdzielana między żywych członków drużyny (nie wiem jednak, jak ma się sprawa z doświadczeniem przypisywanym danym postaciom - komenda AddXPObject() - a nie drużynie). Nawet w IESDP jest wytłumaczenie:

Cytat:
164 AddexperienceParty(I:XP*)
This action gives the specified amount of experience to the party. The XP amount is distributed among all current living party members.


W związku z moim testem również mam pytanie, na które odpowiedź może okazać się banalna. Próbę przeprowadzałem, przywołując żywiołaka ognia (6000 XP) i porównując wartości doświadczenia danych postaci przed i po zabiciu potwora. Przy posiadaniu sześcioosobowej żywej drużyny każdy jej członek powinien otrzymać 1000 XP - u mnie zaś otrzymywali po 1100 XP, czyli 10% więcej. Skąd bierze się to dodatkowe doświadczenie? Czy to normalne (i przez lata grania w BG2 to przeoczyłem), czy jest to jakaś nadzwyczajna premia?

Dodam, że gram na zwykłym poziomie trudności (gdyby to miało jakieś znaczenie) i nie mam zainstalowanych żadnych modów, które mogłyby wpływać na ten mechanizm.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Scol
Scol 


Wiek: 28
Posty: 716
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-18, 17:36   

Z tym jest troche dziwna sprawa - to 10% więcej doświadczenia za potworki jest po prostu zakodowane 'na twardo' w silniku bg2. Jeden z komponentów TobEx to wyłącza.
Ostatnio zmieniony przez Scol 2013-07-18, 17:37, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
L`f
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1700
Podziękowania: 790/111
Wysłany: 2013-07-18, 17:36   

Czy to był zamierzony efekt, czy może błąd nie mam pojęcia. Nigdy nic na ten temat nie czytałem. Poprawia to jednak tobex.

-----930 Disable Experience Boost [T]
Disables the hard-coded feature where the party gains 110% of the experience actually coded in creatures
Also, fixes a bug where the game incorrectly reports the amount of experience gained by the party
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
L`f
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 31
Posty: 1707
Podziękowania: 130/135
Wysłany: 2013-07-19, 16:51   

Podejrzewam że te 10% miało zrównoważyć jakoś sytuacje gdy mieliśmy w drużynie paru wieloklasowców - wtedy przy dzieleniu tego co już na nich przypada mogło by się okazać że taki xyz w/m/z otrzymywałby 3x0xp :P Ale to tylko takie luźne przypuszczenie, równie prawdopodobnie może to być bug ;]

EDIT: Swoją drogą jak już o tym mowa - co się dzieje w sytuacji gdy na postać przypadać powinno np 80xp a ma 3 klasy :) ?
26*3=78... więc co się dzieje z tymi brakującymi 2xp :) ?
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Scol 


Wiek: 28
Posty: 716
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-19, 23:25   

Tuldor1 napisał/a:
EDIT: Swoją drogą jak już o tym mowa - co się dzieje w sytuacji gdy na postać przypadać powinno np 80xp a ma 3 klasy :) ?
26*3=78... więc co się dzieje z tymi brakującymi 2xp :) ?

W przypadku wieloklasowości gra nie przechowuje informacji o doświadczeniu każdej z klas z osobna - tylko całość. Na karcie postaci ilość doświadczenia pod każdą z klas jest równa całkowitej ilości doświadczenia podzieloną przez liczbę klas, zaokrąglone w dół.

Przykład:
- trójklasowiec zdobywa 5 ptk doświadczenia [całkowite: 5, klasa: 1.66, wyświetlone: 1]
- kolejne 5 ptk doświadczenia [całkowite: 10, klasa: 3.33, wyświetlone: 3]
- kolejne 5 ptk doświadczenia [całkowite: 15, klasa: 5, wyświetlone: 5]
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dead 
Bibliotekarz
Follower of Satan


Wiek: 30
Posty: 665
Podziękowania: 27/63
Wysłany: 2013-07-23, 13:45   

Warto dodać, że dodatkowe punkty doświadczenia (np dostajemy 10 XP dla 6 osób do podziału) przypadają postaciom znajdującym się na górze (z przodu) w portrecikach.

Przykład:
Dostajemy 10 XP na drużynę.
Player 1 dostaje 2 XP
P2 dostaje 2 XP
P3 - 2 XP
P4 - 2 XP
P5 - 1 XP
P6 - 1 XP

Widać efekty tego np w BG1, gdzie Charname trzymany na samej górze jako leader i Imoen trzymana np na piątym lub szóstym miejscu choć zaczynają z małą różnicą w XP kończą z różnicą paru (a czasem nawet parunastu na modach) tysięcy XP.
_________________
Tawerna Bibliotekarzy
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 694
Podziękowania: 128/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2013-07-23, 14:00   

Dead napisał/a:
Widać efekty tego np w BG1, gdzie Charname trzymany na samej górze jako leader i Imoen trzymana np na piątym lub szóstym miejscu choć zaczynają z małą różnicą w XP kończą z różnicą paru (a czasem nawet parunastu na modach) tysięcy XP

Ale to chyba tylko przy zdjęciu limitu expa (albo na modach, gdzie ten limit jest zwiększony) ;) Bo jak pamiętam, przy zostawionym limicie wszyscy w mojej 6-osobowej drużynie na początku rozdziału siódmego już mieli maksa.
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2013-07-23, 14:13   

Dead napisał/a:
Warto dodać, że dodatkowe punkty doświadczenia (np dostajemy 10 XP dla 6 osób do podziału) przypadają postaciom znajdującym się na górze (z przodu) w portrecikach.

Układ portrecików nie ma znaczenia - ważna jest kolejność dołączenia (tj. przy grze 6-osobową drużyną Player2 to ten, którego dołączyliśmy najwcześniej, a Player6 - dołączony najpóźniej. Player1 to ZAWSZE protagonista, niezależnie jak daleko go ustawimy w portretach).

Kolejność dołączenia przedstawia układ portretów widocznych w oknie wczytywania zapisanych stanów gry.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Dead 
Bibliotekarz
Follower of Satan


Wiek: 30
Posty: 665
Podziękowania: 27/63
Wysłany: 2013-07-29, 13:29   

@Lf
To czemu postacie poustawiane przeze mnie na tyłach (najczęściej Imoen, jakiś mag) mają po czasie mniej expa w porównaniu do wojów postawionych na przedzie? :dontgetit: Zgodnie z tym co mówisz Imoen powinna być druga najbardziej naexpiona w drużynie, gdyż zawsze przyłączam ją jako pierwszą tuż za Candlekeep i nigdy nie opuszcza drużyny. I nie chodzi o to, że inni NPC mogą mieć wyższy exp na starcie. Różnica XP po długiej rozgrywce się bardzo pogłębia.
_________________
Tawerna Bibliotekarzy
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group