Poprzedni temat «» Następny temat
problemy z płynnością w WoBG
Autor Wiadomość
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1598
Podziękowania: 750/107
Wysłany: 2014-04-27, 08:41   

Z tego co mi wiadomo to w katalogu \ScrnShot print screen ląduje tylko w momencie naciśnięcia klawisza print screen z klawiatury. Innej sytuacji nie znam.

Jeśli miałbym dywagować, to strzelałbym, że u Ciebie na komputerze w tle działa jakiś program, który imituje naciśnięcie klawisza print screen, a to już by była ciekawa sprawa.

Mnie na razie nic innego do głowy nie przychodzi, może ktoś inny jeszcze coś wymyśli.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Vinci
Zasłużony


Posty: 2505
Podziękowania: 246/53
Wysłany: 2014-06-08, 15:25   

Jest jakiś sposób na drobne przycięcia gry? Typu małe zwiechy przy przechodzeniu z lokacji do lokacji?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1598
Podziękowania: 750/107
Wysłany: 2014-06-08, 20:40   

Jak na razie nie znam na to odpowiedzi, choć w końcu porobiłem trochę testów.

Z tego co udało mi się ustalić z logów Tobexa, to przycięcie jest spowodowane usuwaniem postaci, które znajdowały się na lokacji, z której się przechodzi. Czym więcej postaci na danej lokacji, nawet martwych, tym dłużej to oczywiście trwa. Wygląda to jakby pomimo zniknięcia ekranu ładowania nowej lokacji, wykonywał jeszcze operacje wymagane do gry na kolejnym obszarze. W tym czasie intensywnie chodzi dysk. Skąd jednak czyta czy może gdzieś coś zapisuje nie udało mi się jak na razie ustalić.

Na razie wygląda na to, że czym "szybszy dysk", tym lepiej powinno być.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Vinci
BestGameEver

Posty: 28
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2015-02-23, 14:22   

Czy jest ktokolwiek komu na win7 64 gra chodzi/ła zupełnie płynnie ? Niestety ja nie mogę dojść do poziomu który by mnie zadowalał, gra przy wchodzeniu na każdą nową lokacje zacina się na 5 sek i nie mogę dojść do płynności przemieszczania się postaci/walki takiej jak w czystym bg/bg2 bez WoBG. Po zainstalowaniu samego BG/BGII zawsze sprawdzam czy wszystko jest ok i gra pięknie płynnie śmiga aż miło, zawsze robię test tzn. przyzywam kodami z 4 smoki i 3 lisze i rzucam im pod nogi śmierdzące/zabójcze chumury a gra wciąż chodzi tak jak złoto, natomiast po zainstalowaniu WoBG przy jednym smoku widać już problemy :/ a przy zwykłym chodzeniu po mapie też. Nie umiem temu zaradzić a spróbowałem wszystkich porad z tego forum i innych mianowicie:
- tryby zgodności
- wyłączenie wszelakich dźwięków
- defragmentacja , oczyszczanie dysku
- wyłączenie sprzętowego 3d
- wyrzucenie wszystkich toreb przechowania
- wyłączanie kompozycji wizualnych itp.
- wyłączony antywirus i zapora i internet przy instalacji i grze
- kopmuter jest niedawno po reinstalce skanowany dwoma antywirami i malwarebytes więc nie ma mowy o wirusach
- wykorzystałem też kilka porad stąd www.shsforums.net/topic/4...r-the-megamods/ (miejsca w bgconfig dałem 10gb a nie zmieniło to szybkości wczytywania ani odrobinę)
- parę innych rzeczy których już nie pamiętam

Nie próbowałem tylko wirtualnej maszyny i zrobić to pod xp ale może spróbuje to dam znać czy coś się zmieniło. Generalnie jestem wkurzony bo napaliłem się na wielką nową rozgrywkę z Baldurem ale niestety sposób w jaki on działa odbiera mi przyjemność z grania :/

Mam wrażenie że powodem jest zbyt duża ilość modów lub po prostu jeden lub kilka z nich powodują lekkie ścięcia gry bo kiedyś już bawiłem się z modami i pamiętam że do pewnego momentu gra śmigała pięknie (po instalacji każdego moda sprawdzałem płynność gry) aż do zainstalowania któregoś modu i zaczynała się właśnie przycinać, niestety nie pamiętam który to był mod a na taką zabawę jak kiedyś z modami nie mam już czasu :/

Na koniec tego przydługiego postu gdzie się żale :D spytam :
Nie znam się kompletnie na modowaniu ale czy dało by się stworzyć taką instalkę do WoBG która pozwalała by na wybranie które mody chcemy zainstalować ? Bez wgłębiania się w detale modów po prostu było by "chcesz ntotsc ? , tak" i bach zainstalowane "chcesz dtotsc ? tak" bach zainstalowane "chcesz drizzt saga ? nie" i nie instaluje.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AL|EN 


Wiek: 36
Posty: 371
Podziękowania: 21/90
Wysłany: 2015-02-23, 22:38   

BestGameEver napisał/a:
Na koniec tego przydługiego postu gdzie się żale :D spytam :
Nie znam się kompletnie na modowaniu ale czy dało by się stworzyć taką instalkę do WoBG która pozwalała by na wybranie które mody chcemy zainstalować ? Bez wgłębiania się w detale modów po prostu było by "chcesz ntotsc ? , tak" i bach zainstalowane "chcesz dtotsc ? tak" bach zainstalowane "chcesz drizzt saga ? nie" i nie instaluje.

Tak, to się nazwywa BiG World Setup z mojego podpisu.
_________________
If you wanna make enemies try to change something...

Big World Setup - instalator modów
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1031
Podziękowania: 98/215
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2015-02-23, 22:47   

Cytat:
Czy jest ktokolwiek komu na win7 64 gra chodzi/ła zupełnie płynnie ?
Tak, czasami na nowej lokacji 2 sekundy, 3 wczytuje i dalej idzie wszystko normalnie.
Dałeś raport do dradiela z savem gdzie to mocno się powtarza? Lokacja itp?
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1598
Podziękowania: 750/107
Wysłany: 2015-02-24, 06:17   

BestGameEver:
Na jedno pytanie Alien już Ci odpowiedział, a pozostałe są w miarę dokładnie wyjaśnione w tym wątku, np. sprawa przycięcia się po wczytaniu lokacji jest opisana nad Twoim postem. Temat ten ma zaledwie 5 stron, więc dużo czasu przejrzenie go nie zajmie. To co dało się na chwilę obecność zrobić w kwestii płynności jest zrobione. Niestety jakiś tam odsetek komputerów ma mniejsze lub większe problemy z płynnością gry. To, że jedni na tych samych sejwach mają problem a u innych chodzi gra płynnie wskazuje, że jest to indywidualna sprawa danego komputera, którą jego użytkownik musi niestety odkryć.
Niewątpliwe gra wymaga pracy nad optymalizacją pewnych rzeczy, jednak jest to niezwykle czasochłonne i w najbliższym czasie na to czasu nie znajdę, tym bardziej, że efekt tych prac niekoniecznie musi być zadowalający. Przy tej ilości modów wychodzą takie rzeczy, jak nadużywanie zmiennych globalnych, plików baldur.bcs i baldur25.bcs, nieoptymalne pisanie skryptów i niestety mod scs, co przekłada się na płynność gry u niektórych osób.

Jedną z takich indywidualnych przyczyn może być np. problem z uruchamianiem się Tobexa, opisany na końcu tego posta:
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=5842
Konsola Ci się uruchamia?

Możesz też do mnie przesłać raport, zerknę przynajmniej czy poprawnie przeszła instalacja.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
kknd11 

Posty: 10
Podziękowano 3 razy
Wysłany: 2015-06-18, 09:47   

Witam, dołożę swoich 5 groszy do tematu.

U mnie sprawa wygląda też nie najlepiej na dysku SATA3 WoBG przymula w chwilach:
- wczytywania się obszaru - długo następuję - kilka-kilkanaście sekund,
- klatkowanie zaraz po wczytaniu obszaru przez kilka sekund,
- jak nic nie robię - czyli drużyna stoi w miejscu i samo machanie kursora potrafi nie być płynne.

Trochę pomógł z wczytywaniem lokacji dysk SSD, ale nie ma płynności - chyba ze względu na mało optymalne skrypty w grze, które zarzynając procka - tak mi się wydaje.

Na oryginalnym BG2 na dysku SATA bez modów gra działa bardzo płynnie - różnice widać gołym okiem.

Sprzęt: Laptop z CPU: i5-3230M, 8 GB RAM, VGA: Intel HD 4000.

Edit: mała poprawka jednak u mnie to może jest kwestia karty graficznej bo jak zmniejszę rozdzielczość z fullhd na 1366x768 to gra zaczyna chodzić płynnie.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dj_cam 

Wiek: 34
Posty: 39
Podziękował 14 razy
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-10-24, 16:19   

dradiel napisał/a:
Jak na razie nie znam na to odpowiedzi, choć w końcu porobiłem trochę testów.

Z tego co udało mi się ustalić z logów Tobexa, to przycięcie jest spowodowane usuwaniem postaci, które znajdowały się na lokacji, z której się przechodzi. Czym więcej postaci na danej lokacji, nawet martwych, tym dłużej to oczywiście trwa. Wygląda to jakby pomimo zniknięcia ekranu ładowania nowej lokacji, wykonywał jeszcze operacje wymagane do gry na kolejnym obszarze. W tym czasie intensywnie chodzi dysk. Skąd jednak czyta czy może gdzieś coś zapisuje nie udało mi się jak na razie ustalić.

Na razie wygląda na to, że czym "szybszy dysk", tym lepiej powinno być.


Ale to jest bez sensu. Na słabszym laptopie hp pavilion dv7 WOBG chodził mi płynnie, chociaż zaskakująco mocno obciążał kompa (grzał się jak przy wiedźminie). Teraz zmieniłem kompa na MSI ze Skyakiem, 16 GB RAMU i Geforce 980M, a WOBG się przycina przy wejściach na lokacje! Ręce opadają. Wiedźmin 3 płynnie, a WOBG się tnie. Jak już zaskoczy po kilku sekundach na lokacji, to jest płynnie. Czy jest coś co można zrobić żeby ten efekt zlikwidować?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1031
Podziękowania: 98/215
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2015-10-24, 16:39   

Cytat:
dj_cam
Spróbuj tego pomaga często na stare gry, nic nie psuje, sprawdzone na wielu grach i programach.
http://athkatla.cob-bg.pl/viewtopic.php?t=5893

edit:
tutaj zrób kopię pliku wykonawczego exe
też czasami pomaga, gry były robioną pod inna technologię obsługi procesorową i kart grafiki, nie jest dziwne że są problemy.

http://www.techpowerup.co...s-aware.112556/
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1598
Podziękowania: 750/107
Wysłany: 2015-10-24, 17:17   

dj_cam napisał/a:
Czy jest coś co można zrobić żeby ten efekt zlikwidować?


Aktualnie nie znam rozwiązania tego problemu i nie wiem dlaczego tak się dzieje na niektórych komputerach. Sam niestety się z nim borykam. Pomimo zniknięcia planszy ładowania obszaru, gra jeszcze kończy operacje związane z przejściem na inny obszar. Problem dotyczy przejścia z obszarów na których jest bardzo dużo aktorów.
Tak z ciekawości, jaki system masz na starszym komputerze? Windows XP? Ja ten problem mam od win 7. Teraz mam 8.1 i też występuje. Na XP nie było takiego efektu.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
saCOOL 
Niezliczoność


Posty: 111
Podziękowania: 2/3
Wysłany: 2015-10-24, 20:16   

U mnie problemy z płynnością występują tylko podczas walki w "jaskini z demonami" (po zabiciu Irka; po rozmowie w bibliotece; po teleporcie na północ) - jest to chyba TDD? Jest tam bardzo niewesoło, 1 klatka na 5 sekund.
_________________
Gdy spoglądasz w Otchłań, Ona również patrzy na Ciebie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group