Poprzedni temat «» Następny temat
problemy z płynnością w WoBG
Autor Wiadomość
satyrek

Posty: 15
Wysłany: 2013-06-12, 18:45   problemy z płynnością w WoBG

Temat zakładam w związku z tym, że nie znalazłem rozwiązania problemu z płynnością gry, którego doświadczam.

Gra strasznie zacina - tak jakby czasem gubiła klatki - przyspiesza i zwalnia właściwie niezależnie od lokalizacji. Zacięcia stają się wyjątkowo dokuczliwe na ekranach ekwipunku i mapy.

Próbowałem:
- zmiany zgodności,
- wyłączania kompozycji wizualnych, kompozycji pulpitu i skalowania.

Sprzęt: lenovo y570 z 8GB ram, NVidia GT 555M. System Windows 7 Home 64.

Przy instalacji antywir był wyłączony.

Pomocy:)

Edit: stare GUI nie pomaga.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1653
Podziękowania: 775/110
Wysłany: 2013-06-13, 05:09   

Gra zacina się w obu trybach, na pełnym ekranie i w oknie? U jednych zacina się w oknie u innych przy full screenie. Być może to pomoże.
Sprawdzałeś czy przy wyłączonym antywirusie też się zacina?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
satyrek

Posty: 15
Wysłany: 2013-06-13, 10:26   

Sprawdzałem obie opcje - nie pomaga. Spróbuję jeszcze raz przeinstalować, to może pójdzie, bo nie spotkałem się z wysypem rad, których oczekiwałem... ech
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1653
Podziękowania: 775/110
Wysłany: 2013-06-13, 18:56   

Spróbuj zapoznać się z poniższym wątkiem (konkretnie rozdział 4). Może podsunie Ci jakieś rozwiązanie.

http://www.shsforums.net/...r-the-megamods/
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nelad

Posty: 40
Podziękowania: 1/4
Wysłany: 2013-09-05, 20:29   

Mam pewien problem... Gram wojownikiem/druidem i w momencie gdy przemieniam się w zwierzaka, to znacząco spada płynność gry. Polega to na tym, że przez ok. 3 sekundy działa płynnie, a następnie obraz się ścina na około 2 sekundy (i tak non stop) . Wie ktoś jak sobie z tym poradzić?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nequam

Posty: 14
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2013-11-20, 20:49   

Hej,

Mam problem. Zrobiłe update WoBG do 1.33, generalnie wszystko bez jakichkolwiek problemów. Odpaliłem save i zaczął się problem. Obraz mi się tnie. Widzę, jak moja drużyna zamiast chodzić, "teleportuje" się co cm dalej, a walka wygląda jak ustawianie figurek. Pierwszy raz się z tym spotykam.
Próbowałem robić tak jak pisze tutaj
Cytat:
http://www.shsforums.net/topic/41036-faq-for-the-megamods/#entry504047

Ale nie pomaga.

Co mogę zrobić? :(
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1653
Podziękowania: 775/110
Wysłany: 2013-11-20, 21:22   

Podaj kod obszaru na którym to się dzieje (kod wyświetla się po naciśnięciu x). Najczęściej powodem jest problem z dźwiękiem otoczenia. Spróbuj go wyłączyć w opcjach. Załączenie sejwa też by nie zaszkodziło.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nequam

Posty: 14
Podziękował 1 razy
Wysłany: 2013-11-21, 16:09   

Eee, faktycznie. Wyłączyłem i działa.

Dzięki :D
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pioter 


Wiek: 33
Posty: 90
Podziękowania: 6/61
Skąd: Jakaś pustynia
Wysłany: 2013-11-21, 19:11   

Mam problemy z płynnością po rzuceniu obszarówek typu śmierdząca chmura, ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1653
Podziękowania: 775/110
Wysłany: 2013-11-22, 06:15   

Sprawdzałeś, czy jest różnica w zależności od trybu gry? Jeśli używasz 3D, to przełącz się na 2D. U mnie np. tnie się w trybie okienkowym, na pełnym ekranie nie ma problemu, ale są osoby u których dzieje się odwrotnie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
shaw 

Posty: 8
Podziękował 3 razy
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-05, 13:13   

Witam.

Na początek chciałbym zaznaczyć że dopiero zaczynam swoją przygodę z WoBG, choć zbierałem się do tego od dłuższego czasu. Sam projekt dla mnie jest bardzo interesujący, dlatego też po kilku początkowych problemach z instalacją nie zaprzestałem i w końcu mi się udało.

Gra mi chodzi, ale dość powolnie. Tak jak chodzenie sobie samemu po Candlekeep i wypełnianie tych questów jeszcze w miarę przyzwoitym tempie, to przy walkach drużyny jak choćby ta w Candlekeep z iluzjami, gdzie kieruje nas Strażnik Bramy to jest wręcz tragiczne. Tak wolno to idzie że swoją postacią nic nie mogłem zrobić, dopiero jak reszta drużyna sama z siebie pokonała pierwszą falę stworów udało mi się zagadać do NPC że mi już starczy. Po wczytaniu załączonego w grze save gdzie jest 6 postaci również widać znaczy spadek FPSów przy samym staniu, boję się do się wydarzy jak ma dojść do jakiś walk.

Gram na Windows 7 x64, na laptopie z rozdzielczością 1366x768. Karta graficzna NVIDIA Geforce GT 520 MX.
Kombinowałem już ze zmianą rozdzielczości w grze. Chciałem również spróbować z "grą w oknie", ale ta opcją u mnie w ogóle nie działa. Ani ALT+ENTER ani przez ustawienie w opcjach.

Dodam że miałem duże problemy z płynnością w Baldur's Gate ED, o czym wyczytałem w internecie że moja karta graficzna nie współdziała z silnikiem tej gry. Wszelkie zwykłe BG, BG2 i IWD działają mi bez problemu.

Ma ktoś jakieś sugestie co do tego problemu?

I jeszcze chciałbym zapytać o jedną rzecz choć nijak ma to się do tego tematu :P otóż w początkowym menu jest do wyboru "Baldur's Gate" oraz "Tron Bhalla", pierwsza opcja działa bez niczego, za to wybierając TB wyświetla mi bym włożył płytę z BG2, a mam wydanie 4 płytowe i próbowałem ze wszystkimi i nic. Czy to potrzebne jest to wydanie na DVD czy jak?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1653
Podziękowania: 775/110
Wysłany: 2013-12-05, 16:10   

Rozwiązanie problemu z wołaniem płyty w przypadku próby uruchomienia Tronu Bhaala masz tutaj:
http://athkatla.cob-bg.pl...r=asc&start=103

Co do spowolnienia gry: wyłącz opcje 3D, jeśli to nie pomoże włącz tryb okna. Tryb okna jest możliwy dopiero po wyłączeniu 3D.

Sama rozdzielczość gry ma niewielki wpływ na spowolnienie, o ile w ogóle ma jakiekolwiek.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
shaw
shaw 

Posty: 8
Podziękował 3 razy
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-05, 18:20   

Dziękuje bardzo, teraz gra działa mi płynnie w moim przypadku wystarczyło tylko wyłączyć 3D, problem z wołaniem o płytę też został rozwiązany.

Tak więc mogę się cieszyć grą :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Czarcik

Posty: 8
Wysłany: 2013-12-12, 08:25   

Gra chodzi płynnie z jednym wyjątkiem: most przed Wrotami Baldura. Normalnie masakra skokami naprzód marsz, cud że tych gości ubiłem co tam stali. Obojętne kiedy tam wejdę zawsze tnie, tak że wszyscy z drużyny nagle umieją się teleportować na małe odległości :grin: . Prawie jak Ashamani z "Koła czasu" :razz: .
Pozdrawiam
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 722
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-12, 12:11   

Czarcik napisał/a:
Gra chodzi płynnie z jednym wyjątkiem: most przed Wrotami Baldura. Normalnie masakra skokami naprzód marsz, cud że tych gości ubiłem co tam stali. Obojętne kiedy tam wejdę zawsze tnie, tak że wszyscy z drużyny nagle umieją się teleportować na małe odległości :grin: . Prawie jak Ashamani z "Koła czasu" :razz: .
Pozdrawiam

W konfiguracji gry włącz 'brak dźwięków otoczenia' i 'brak długich dźwięków otoczenia' (możliwe że wystarczy jedna z tych opcji).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group