Poprzedni temat «» Następny temat
Mod - Technologia ("Drugie Skrzypce")
Autor Wiadomość
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 32
Posty: 1801
Podziękowania: 135/151
Wysłany: 2014-11-07, 19:49   

Jak dla mnie na technologa pasuje idealnie
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 288/150
Wysłany: 2014-11-09, 17:17   

Ruffle_truffle napisał/a:
Dlaczego młotek wtórny, a golem nie? Przecież książka jest w ToB z przywoływaniem golemów.

Cóż, przyzwanie z czaru kapłańskiego młota wtórne jest tylko częściowo. Ten z Twojego pomysłu łączy w sobie jednak Młot duchowy (z jego głównymi słabościami, czyli niskimi premiami do trafienia i obrażeń) z częściowymi zaletami takich broni jak Crom/Berło uderzenia/Wekiera zniszczeń. To po prostu już było (albo będzie, gdy tylko gracz dobierze się do tych broni - nawet lepiej, bo one niszczą, a nie tylko zadają dodatkowe obrażenia). Nie twierdzę, że byłby bezużyteczny, bo umarlaków i golemów jest sporo, ale też z jednym atakiem kapłan niewiele nim zrobi - byłby raczej sytuacyjny.

Golem za to też będzie częściowo wtórny (bo mamy już książeczkę z Twierdzy), ale jeśli dasz mu odpowiednie, może lekko zmodyfikowane właściwości, powinien być bardziej funkcjonalny. Może też odejść od golema, którego stworzenie wymaga wszakże nieco czasu, a zostać przy mniejszych - niekoniecznie mniej użytecznych - konstruktach (które mogłyby mieć animację zwykłego wojownika w zbroi z odpowiednio ustalonymi kolorami)?

Ruffle_truffle napisał/a:
Zamiast odejmować czary w takim przypadku można by było dodać do listy czarów "Otwarcie", "Identyfikację" oraz "Usunięcie magii".

Co do wad: kilka zaklęć, których nie mógłby rzucać. Tylko na razie nie przychodzi mi do głowy, co konkretnie. Może jakieś "przywołanie zwierząt". I czary cechujące druida, ale poza nekromancją zdolną uleczyć czy zadać rany (to by miał).

Nie znam się na modyfikowaniu list czarów kapłańskich - istnieje możliwość, że będzie to utrudnione - nie bardzo wiem, na podstawie jakiego mechanizmu czary te są odpowiednim klasom przyznawane. Miejmy nadzieję, że to nie jest hardkodowe i da się jakoś łatwo poprzestawiać.

Jeśli byłoby to możliwe, byłbym za przyznaniem mu puli zaklęć kapłana z wyłączeniem wspomnianych przyzywańców - zwierzaczki nie są niezastąpione, za to Rozproszenie magii czy wspomniane już przeze mnie Krzywdzenie - owszem.

Ruffle_truffle napisał/a:
Może ogólnie zamiast młotka w takim razie premia +3 do obrażeń i trafienia przeciwko konstruktom (będą to głównie golemy, ale może są jeszcze jakieś inne stwory podobne). Trochę jakby paladyńskie, acz nieszablonowe, przynajmniej jeśli chodzi o podklasę kapłana.

Niegłupie, tym bardziej, że golemów Ci u nas dostatek. Ponadto kapłan w zwarciu walczy bronią obuchową, na którą wrażliwe są wszystkie typy golemów - tym bardziej miałoby to sens, ze swoimi wspomagaczami bojowymi mógłby ładnie je siekać (a raczej - miażdżyć :>).

Ruffle_truffle napisał/a:
A bo ja wiem... "Stworzenie technicznego sługi"? I to by było tak: "Stworzenie technicznego sługi I", "Stworzenie technicznego sługi II", "Stworzenie technicznego sługi III". Czyli takie przywoływanie sług-golemów. Pierwsza - "mały żelazny golem" - takie same odporności, co żelazny golem, ale mniej "kw" (pż), mniejszy atak i obrażenia. Potem "średni żelazny golem", po środku, a na końcu "żelazny golem".

Z tego można by zrobić zdolność specjalną zamiast młota - wraz ze wzrostem poziomu kapłan byłby w stanie tworzyć coraz to wytrzymalsze i przydatniejsze w boju konstrukty. Krzywo bym jedynie patrzył na animację żelaznego golema - to cholerstwo jest wielkie i niezgrabne, w dodatku w lokacjach z wąskimi przejściami jest w dużej mierze bezużyteczny. Zamiast tego dałbym wspomnianą animację wojownika - bardziej realne, jako że kapłanowi trudno byłoby nosić wszystkie części żelaznego golema w plecaku. ;> (Co prawda do konstruktu rozmiarów dorosłego człowieka też, ale skoro możemy nosić w plecaku 16 zbroi, to można to pominąć. ;P)

Ruffle_truffle napisał/a:
Jeśli chodzi o NPC Gordena, to postanowiłem mu wybrać może nieco mniej popularny portret, aczkolwiek zerżnięty z Icewinda i o określniku "Dwarf Male Thief".

Jeśli odpowiednio wykadrujesz, powinien być znośny, szkoda tylko, że nie jest w stylu BG II (zupełnie inna kreska, kontrast, trochę za ciemne barwy) - z drugiej strony szacunkowo jakieś 95% portretów z modów do BG II nie jest w stylu BG II, więc nie powinno się to zbytnio rzucać w oczy. ;P Jest to w sumie zrozumiałe - trudno znaleźć w Internecie portrety pasujące stylem, a estetyczne narysowanie takiego też wymaga dużych umiejętności.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 32
Posty: 1801
Podziękowania: 135/151
Wysłany: 2014-11-09, 17:31   

L`f napisał/a:
Może też odejść od golema, którego stworzenie wymaga wszakże nieco czasu, a zostać przy mniejszych - niekoniecznie mniej użytecznych - konstruktach (które mogłyby mieć animację zwykłego wojownika w zbroi z odpowiednio ustalonymi kolorami)?
Ja bym zastanowił się nawet nad modelami przypisanymi innym istotom, ot taki konstrukt na modelu goblina (gdyby dało radę pomalować go na szaro miest zielonego np) mógłby być całkiem ciekawym pomysłem.
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 288/150
Wysłany: 2014-11-09, 18:04   

Tuldor88 napisał/a:
konstrukt na modelu goblina (gdyby dało radę pomalować go na szaro miest zielonego np)

No właśnie tu jest lipa, bo animacja goblina korzysta z gotowych barw, nie zaś z nakładanych na odpowiednie miejsca na modelu różnokolorowych palet (jak np. animacje ludzi czy elfów) - także goblina przemalować można wyłącznie za pomocą opcode (np. Colour: Strong/Dark by RGB [51]), nakładając odpowiedni kolor na cały avatar - jednak w tym przypadku kolory by się mieszały na całym avatarze i wyglądałoby to głupio.

Z ustawiania kolorów na odpowiednie części ciała - oprócz standardowych animacji członków drużyny - korzystają także niektóre potwory, np. szkielety, ogry, ogrillony, ogrzy magowie, półogry, koboldy, xvarty, zombie, czyli ogólnie sporo potworów z BG I - w IwD i BG II raczej już nakładania kolorów na potwory w plikach *.cre nie było.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-11-09, 21:33   

L`f napisał/a:
Jeśli odpowiednio wykadrujesz, powinien być znośny, szkoda tylko, że nie jest w stylu BG II (zupełnie inna kreska, kontrast, trochę za ciemne barwy) - z drugiej strony szacunkowo jakieś 95% portretów z modów do BG II nie jest w stylu BG II, więc nie powinno się to zbytnio rzucać w oczy. ;P Jest to w sumie zrozumiałe - trudno znaleźć w Internecie portrety pasujące stylem, a estetyczne narysowanie takiego też wymaga dużych umiejętności.


Ciężko się nie zgodzić. Ja, mimo ukończenia liceum plastycznego, nie ćwiczyłem długo, przez co nie byłbym w stanie sam stworzyć czegoś profesjonalnego. Dopiero poszedłem na kurs grafiki komputerowej, co znaczy, że jest to grafika dla laika, i wspomożenie się komputerem również nie wchodzi bardzo w grę. Ale wykadrować mogę.

Druga sprawa, że to, co można znaleźć w Internecie, czy nawet samych podręcznikach, jest często takie... Ekhem, kiczowate. Z fantasy bardzo łatwo zrobić kicz. W ogóle wielu się obraża o to, że napisali kilka opowiadań fantasy i kojarzy się ich tylko po nich i nazywa "pisarzami fantasy" (w środowisku elYt - obelga).
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-11-12, 18:52   

Achtung, achtung.

Studiując poradnik tworzenia NPC wiem mniej więcej jak dodać podklasę dla Jansena (pamiętam, że mam z niego zrobić technologa). Wyjdzie najprawdopodobniej Mag/Technolog. Podklasa jest tylko częściowo inspirowana Arcanum i nie mam zamiaru tworzyć przeciwieństw na osi magia/technologia. Ba! Pewna wypowiedź z wątku projektu podklasy jest wielce inspirująca:

- Nawet w Arcanum był opis postaci, która stworzyła przedmiot technologiczny wspomagany magią. Co za masakra!

(Przepraszam za niedokładny cytat, ale ciężko mi to wyszukać).

W każdym razie Jansen, inspirując się latającą maszyną Eduarda Jansena, a także innymi modami oraz cudowną techno-pracownią Jana - zostanie technologiem. Razem z tym dojdzie do tego "Jansen's Item Uprage", jakby ktoś nazwał kwestię, gdyby była osobnym modem. Cała sprawa polega na połączeniu mocy techniki oraz magii. Takim sposobem przedmiot Jansena będzie nieco potężniejszy.

Np. Spektroskop stanie się tylko przedmiotem (quasi) magicznym, rękawice zapewnią raz dziennie "Otwarcie", a Strój przygodowy będzie taki, jak skafander (doda ogólną premię do KP, odporność na żywioły), zostawiając przy tym unikalne premie przedmiotu oryginalnego.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-01-12, 15:23   

Jednak nie ma chyba lepszego portretu do wykadrowania, niż to:



Gorden o przydomku 'Zwarta Bryła'.

Głos postaci i mapa z Icewind Dale I.
Mapa z Opowieści z Wybrzeża Mieczy (Wieża Durlaga na zewnątrz) jako Tibold (własny mini-quest).
Reputacja po przyjęciu Gordena do drużyny wzrasta o 1 punkt.
Jeśli nie przyjmujemy - zostaje funkcja sklepikarza, w VI rozdziale lepsze przedmioty.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 32
Posty: 1801
Podziękowania: 135/151
Wysłany: 2015-01-12, 17:02   

Portret niezbyt do BG pasuje ale co tam, to już kwestia gustu, zresztą masa modów dodaje portrety z ID/PST/NWN itd...

To co faktycznie mnie zastanawia to ta reputacja - z jakiego grzyba ma ona wzrastać :smile: ? Jedyny NPC jaki wpływa na reputację to Viconia acz ma to związek z tym, że jest drowką i co za tm idzie celem dla połowy ludzików na powierzchni...
nawet posiadanie w drużynie Keldorna - zasłużonego członka zakonu pierdzącego serca, uznanego paladyna, arystokraty z własną posiadłością w reprezentatywnej dzielnicy Athkatli - nie ma wpywu na wzrost reputacji :D

Jeśli się jednak na reputację +1 zdecydujesz pamiętaj tylko by odłączenie obniżało ją z powrotem, inaczej ktoś dopadnie gada i nastuka cherosa na dołącz/odłącz ^^
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Nobanion
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-26, 16:31   

Ruffle_truffle, bardzo bym prosił o zerknięcie na PW, uważam że to ważne dla ciebie :curious:
Z wyrazami szacunku
grający Technologiem, chyba :curious:
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-02-02, 18:39   

Musisz ponownie zainstalować podklasę i dodać w pliku postaci w rubryce kit nazwę roboczą podklasy korzystając z Infinity Explorera.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Nobanion
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-02, 20:26   

http://athkatla.cob-bg.pl...p=113179#113179
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 288/150
Wysłany: 2015-02-02, 21:22   

Ruffle_truffle napisał/a:
dodać w pliku postaci w rubryce kit nazwę roboczą podklasy korzystając z Infinity Explorera

Niestety, nie da się nic dodać do plików gry, korzystając z Infinity Explorera (chyba że w nowych wersjach dali tryb edycji, ale wątpię).

Rozwiązaniem jest odnalezienie identyfikatora liczbowego danej podklasy w pliku KIT.ids i umieszczenie go przez jakikolwiek edytor (najłatwiej przez Shadow Keeper) w odpowiedniej sekcji danej postaci w zapisanym stanie gry. Dodawana wartość musi mieć 8 znaków.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ruffle_truffle
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-02-04, 18:31   

moźe to było near infinity. w każdym razie któryś program, jakiego używałem do edycji postaci.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Nobanion
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-04, 22:44   

SKeeperem zmieniłem po tym, jak znalazłem w IE i zastosowałem za sugestią Wodza.
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 950
Podziękowania: 22/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2015-02-22, 13:32   

W modzie drastycznie wydłuży się czas tworzenia przedmiotów. Tak, aby zniechęcić do ich chomikowania.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group