Poprzedni temat «» Następny temat
Nowa klasa "podstawowa" - technolog.
Autor Wiadomość
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-08-24, 12:07   

No to właśnie przez mody się chrzani. Testuję na WoBG, więc jest ich dużo.

Sprawdzam przedmioty i nie działa jak na razie bomba dźwiękowa. Sprawdzę jeszcze granaty.

Edit: Poprawiłem bombę dźwiękową oraz kapsułę ochronną. W załączniku. Zapomniałem po prostu o kilku wstawkach przy parametrach.

Skafandry nie mają już niepotrzebnych efektów, jakie wyświetlają się po kliknięciu na "użycie przedmiotu". Trochę inaczej teraz działają, ale w gruncie rzeczy się nie zmieniły.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2014-08-24, 14:51   

Najlepiej pisz na 'czystym' BG z ew jakimś jednym BG-fixem, łatwiej wtedy zrobic cos co będzie uniwersalne. Bo pisząc na WoBG nigdy nie wiesz czy dana rozmowa pochodzi ze zwyklej gry czy z jakiegos moda i może się potem okazać że gra działa tylko na WoBG a na innej instalacji już nie ;)
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-08-24, 19:32   

Jestem w trakcie usuwania WoBG (i tak mnie ta megamodyfikacja wkurzała).

Sprawdzę, czy działa to wszystko na czystym BG.

Jeśli nie działa, to i tak umiem teraz to naprawić wzorując się na efektach istniejących.

Edit: Działa na czystym BG, znikają tylko opisy, więc użyję komendy ~say name. Z przedmiotów i czarów pozostały: opisy, ikony, binokle, garota.

Edit: Są już stworzone wszystkie przedmioty. Pozostaje tylko kwestia opisów i ikon (te drugie chyba ukradnę, choć wiem, że to nieładne...).

Komplet wszystkiego, co tworzy technolog. Pozostaje dodać mu jeszcze przemianę w żelaznego golema.

Opisy przedmiotów:

Binokle wykrycia

Te konstruowane przez niedoświadczonych technologów binokle obdarzają noszącego infrawizją, jak i zapewniają łatwiejsze rozpoznawanie przekłamań w światłocieniu oraz konturach badanego obiektu, przez co używającemu łatwiej wykryć proste iluzje.

PARAMETRY:

Infrawizja na odległość 40 metrów
Wykrycie iluzji +15%
Waga: 1
Może używać:
Złodziej

Skafander (niezidentyfikowany)

Skafandry to zbroje konstruowane przez technologów. Dzięki syntetycznym składnikom są nie tylko lekkie, ale i potrafią ochronić noszącego przed fizycznymi atakami lub żywiołami.

Skafander - niemy żar

Skafandry to zbroje konstruowane przez technologów. Dzięki syntetycznym składnikom są nie tylko lekkie, ale i potrafią ochronić noszącego przed fizycznymi atakami lub żywiołami. Ten egzemplarz chroni noszącego przed ogniem i elektrycznością.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 8
Specjalne:
+20% odporności na ogień i elektryczność
Nie ogranicza rzucania czarów
Waga: 7
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
Mnich

Skafander - anti-aqua mortis

Skafandry to zbroje konstruowane przez technologów. Dzięki syntetycznym składnikom są nie tylko lekkie, ale i potrafią ochronić noszącego przed fizycznymi atakami lub żywiołami. Ten egzemplarz chroni noszącego przed zimnem i kwasem.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 8
Specjalne:
+20% odporności na zimno i kwas
Nie ogranicza rzucania czarów
Waga: 7
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
Mnich

Ciężki skafander

Skafandry to zbroje konstruowane przez technologów. Dzięki syntetycznym składnikom są nie tylko lekkie, ale i potrafią ochronić noszącego przed fizycznymi atakami lub żywiołami. Ten egzemplarz jest nieco cięższy, niż inne skafandry, ale daje i lepszą ochronę.

PARAMETRY:

Klasa Pancerza: 5
Specjalne:
+30% odporności na ogień i kwas
Waga: 20
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
Bard
Mag
Mnich

Kensai też ich nie może używać. Za to Zabójca magów już tak, gdyż są niemagiczne. Zastanawiałem się jeszcze nad tym, czy skafander nie zakładać w miejscu płaszcza, a ciężki skafander - w miejsce zbroi. Pozostało przy zbrojach dla wszystkich skafandrów.

Edit2: Garoty nie będzie. Próbowałem i tak, i siak i wychodziło, ale w decydującym momencie był crash. Nie da się chyba atakować z procy, przy okazji żeby było dwuręczne i takie, jak logika każe, by było. Mała strata.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-08-27, 17:23   

Chciałem przetestować podklasę, ale nie chce mi się zainstalować. Wyświetla mi jakiś błąd. Ktoś wie jak to naprawić? (Ja zielony, mnie się wydaje, że wszystko dobrze). Plik .tp2 przesyłam i komunikat, jaki mi daje WEiDU.



PS. Im dłużej się tym zajmuję, tym coraz bardziej w mózgu pojawia mi się myśl (piskliwym "głosikiem"): traaaaacisz czaaaas. :/
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
picollo 

Posty: 577
Podziękowania: 63/97
Wysłany: 2014-08-28, 09:56   

Poniżej dwie wersje kodu spełniającego tą samą funkcję. PIerwszy jest Twoim kodem, drugi wzięty z tutoriala Gibberlingów. Zmieniłem w obydwu tylko jedną rzecz. Na początku każdej linijki z kodem (nie z komentarzem) dołożyłem numer linijki.
Kod:
ADD_KIT ~TECHNOL~
[1]   ~TECHNOL 0 1 0 0 1 0 0 1 0 1 1 0 0 1 1 1 0 2 0 0 0 0 1 1 0 1 1 1 1 1 1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0~
[2]   ~TECHNOL 0 15 0 16 0 0~
[3]   ~TECHNOL -5 0 -5 0 0 0~
[4]   ~TECHNOL 17 0 0 17 17 0~
[5]   ~TECHNOL 0 17 0 16 0 0~
[6]   ~TECHNOL 1 1 1 1 1 1 1 1 1~
[7]   ~TECHNOL 1 0 0 1 1 0~
[8]   ~technol\2da\TECHNOL.2da~
[9]   ~K_T_H    K_T_D   K_T_G   K_T_HE~
[10]  ~0x00040000    4~
[11]  ~th0~
[12]  ~CHAN09 * HELM20 BAG20 RING06 RING39 * BOOT01 AMUL19 BRAC16 BELT10 AROW11,40 BULL03,40 BOLT06,40 POTN52,5 POTN4,2 POTN14,5 SW1h42 SW1H27 STAF08~
[13]  SAY ~technolog~

Jak widać SAY znajduje się u Ciebie w trzynastej linijce kodu.
Kod:
ADD_KIT ~C!Selune~

  // appended to CLASWEAP.2da
[1]    ~C!Selune                0           0           1           1           0           1           0           0~

  // appended column-wise to WEAPPROF.2da
[2]    ~C!Selune 0 0 0 0 1 1 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 1 1 1 0 0 0 0 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0~
     
  // appended to ABCLASRQ.2da
[3]     ~C!Selune                0       0       0       0       9       0~

  // appended to ABCLSMOD.2da
[4]    ~C!Selune                0       0       0       0       0       0~

  // appended to ABDCDSRQ.2da
[5]     ~C!Selune                0       0       0       0       17      0~

  // appended to ABDCSCRQ.2da
[6]     ~C!Selune                0       0       0       0       15      0~

  // appended to ALIGNMNT.2da
[7]    ~C!Selune                0       0       0       1       0       0       1       1       0~

  // appended to DUALCLAS.2da
[8]    ~C!Selune                1       0       1       1       0       1~

  // path to your CLAB-style 2da file
[9]    ~Cleric_Remix/Selune/C!Selune.2da~

  // PC races and classes allowed to use this kit, from KITTABLE.2da
[10]     ~K_C_D K_C_E K_C_G K_C_H K_C_HE K_C_HL K_C_HO~

  // usability flags, added to the end of the KITLIST.2da entry
[11]     ~0x00004000     3~

  // HLA table to use; see LUABBR.2da
[12]     ~C!3~

  // list of starting equipment for PCs starting in ToB. Appended column-wise to 25STWEAP.2da
[13]     ~CHAN09 * HELM07 BAG20 RING06 RING31 * BOOT01 AMUL19 BRAC16 BELT06 AROW11,40 BULL03,40 BOLT06,40 POTN52,5 POTN4,2 POTN14,5 HAM07 SW1H27 STAF08~

  // Lower, mixed, and help kit names and descriptions, added to KITLIST.2da
[14]     SAY ~Silverstar of Selûne~


Ale tu jest już w 14.

Korzystasz z makra ADD_KIT, które wymaga podania konkretnych parametrów. Wyglada na to, że jeden z nich pominąłeś.
Nie zostawiłeś w instalce komentarzy, więc nie powiem Ci który. ALe jak przejrzysz wszystko na pewno to ustalisz.
Na przyszłość próbuj zostawiać komentarze do poszczególnych kawałków kodu- to pomaga wyszukiwać błędy dopóki nie poczujesz się pewniej z modowaniem. A i łatwiej będzie przeglądać kod komuś innemu jak będą choćby szczątkowe komentarze.
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-08-28, 10:47   

Wstawię zatem nieco poprawiony kod. Ogólnie brakuje mi chyba jeszcze jednej tabeli (Technol.2da), ale jest szkielet. Tym razem błąd wyskakuje w kolumnie ostatniej bodajże. Może brakuje jakiejś komendy?

BACKUP ~Technol\backup~
AUTHOR "Ruffle_truffle"

BEGIN ~(nowa podklasa) Technolog~

ADD_KIT ~TECHNOL~ // nazwa robocza podklasy
~TECHNOL 0 0 0 0 0 1 0 0~ // Clasweap.2da- dostęp do biegłości (podział BG1) - uzupełniłem na razie na ślepo
~TECHNOL 0 1 0 0 1 0 0 1 0 1 1 0 0 1 1 1 0 2 0 0 0 0 1 1 0 1 1 1 1 1 1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0~ // Weapprof.2da- dostęp do biegłości (podział BG2)
~TECHNOL 0 15 0 16 0 0~ // Abclasrq.2da- minimalne wartości cech
~TECHNOL -5 0 -5 0 0 0~ // Abclsmod.2da- modyfikatory cech
~TECHNOL 17 0 0 17 17 0~ // Abdcdsrq.2da- wymagania by dwuklasować na tą podklasę
~TECHNOL 0 17 0 16 0 0~ // Abdcdcrq.2da- wymagania by dwuklasować z tej podklasy
~TECHNOL 1 1 1 1 1 1 1 1 1~ // Alignment.2da- dostępne charaktery
~TECHNOL 1 0 0 1 1 0~ // Dualclas.2da- możliwości dwuklasowania
~Technol\TECHNOL.2da~ // plik CLAB- tabela zdolności
~K_T_H K_T_D K_T_G K_T_HE~ // Kittable.2da- umiejscowienie na liście ras i podklas
~0x00040000 4~ // kitlist.2da- lista przedmiotów dostępnych dla podklasy
~Th0~ // Luabbr.2da- lista zdolności wysokiego poziomu
~CHAN09 * HELM20 BAG20 RING06 RING39 * BOOT01 AMUL19 BRAC16 BELT10 AROW11,40 BULL03,40 BOLT06,40 POTN52,5 POTN4,2 POTN14,5 SW1h42 SW1H27 STAF08~ // przedmioty na początku ToB
SAY ~technolog~
SAY ~Technolog~
SAY ~TECHNOLOG: Technologowie podróżują dosyć rzadko, gdyż nie potrzebują eksploracji lochów czy zabijania potworów, by zdobywać doświadczenie. Najczęściej praca na zamówienie jest misją, poprzez którą wprawiają się w swoim fachu. Zdarza się jednak, że opuszczają swoje pracownie w poszukiwaniu zapomnianych wynalazków, które mogliby opatentować. Często też chcą się wzbogacić szybciej, niż prowadząc osiadły tryb życia i sprzedając swoje wyroby. Technologowie znacząco różnią się od reszty "kolegów po fachu", gdyż skupiają się na wynalazkach i nauce, a nie kradzieżach i akcjach.

Zalety:
- nie musi być chaotyczny
- może używać broni i zbroi niedostępnych dla innych złodziei
- na 1 poziomie raz dziennie tworzy gadżet: binokle ułatwiające wykrycie iluzji i obdarzające infrawizją, potrafi też zastawić pułapkę
- na 5 poziomie raz dziennie potrafi stworzyć: dwa rodzaje petard i granatów
- na 8 poziomie raz dziennie potrafi stworzyć: dwa rodzaje bomb
- na 10 poziomie raz dziennie potrafi stworzyć: trójczłonową wyrzutnię
- na 12 raz dziennie otrzymuje zdolności zastawiania pułapek - takich, jakie cechują łowców nagród
- na 15 poziomie potrafi stworzyć skafander chroniący przed zimnem i kwasem lub ogniem i elektrycznością, dodający też +2 do KP
- na 18 poziomie wykonać potrafi skafander chroniący przed ogniem i kwasem, dodający +5 do KP lub granat działający jak zaklęcie 'nienaruszalna sfera'
- na 25 poziomie potrafi wytworzyć zbroję-golema

Wady:
- może wydawać tylko 15 punktów na umiejętności złodziejskie przy każdym poziomie
- nie może sztyletować
- jego kondycja i siła może wynosić co najwyżej 13
- nie potrafi korzystać z krycia się w cieniu oraz cichego chodzenia
- nie potrafi opanować wysokopoziomowych zdolności złodziejskich, tj. Zabójstwo czy Unik.~

COPY ~Technol/spl/spcl141t.SPL~ ~override~
COPY ~Technol/spl/spcl441t.SPL~ ~override~
COPY ~Technol/spl/spcl441t.SPL~ ~override~
COPY ~Technol/spl/spcl441t.SPL~ ~override~
COPY ~Technol/spl/spcl441t.SPL~ ~override~
COPY ~Technol/itm/binok01.ITM~ ~override~
COPY ~Technol/itm/petar01.ITM~ ~override~
COPY ~Technol/itm/petar02.ITM~ ~override~
COPY ~Technol/itm/grana01.ITM~ ~override~
COPY ~Technol/itm/grana02.ITM~ ~override~
COPY ~Technol/itm/wyrzu01.ITM~ ~override~
COPY ~Technol/itm/wyrzu02.ITM~ ~override~
COPY ~Technol/itm/wyrzu03.ITM~ ~override~
COPY ~Technol/itm/wyrzu04.ITM~ ~override~
COPY ~Technol/itm/skafa01.ITM~ ~override~
COPY ~Technol/itm/skafa02.ITM~ ~override~
COPY ~Technol/itm/skafa03.ITM~ ~override~
COPY ~Technol/itm/grana03.ITM~ ~override~
COPY ~Technol/spl/binok02.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Stworzenie binokli wykrycia~
COPY ~Technol/spl/stpet01.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Stworzenie petardy 1~
COPY ~Technol/spl/stpet01.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Stworzenie petardy 2~
COPY ~Technol/spl/stgra01.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Stworzenie granatu 1~
COPY ~Technol/spl/stgra02.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Stworzenie granatu 2~
COPY ~Technol/spl/stwyr01.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Stworzenie wyrzutni~
COPY ~Technol/spl/stbom01.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Stworzenie bomby 1~
COPY ~Technol/spl/stbom02.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Stworzenie bomby 2~
COPY ~Technol/spl/stska01.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Stworzenie skafandra 1~
COPY ~Technol/spl/stska02.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Stworzenie skafandra 2~
COPY ~Technol/spl/stska03.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Stworzenie skafandra 3~
COPY ~Technol/spl/stgra03.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Stworzenie granatu 3~
copy ~Technol/spl/irgol.SPL~ ~override~
SAY NAME1 ~Przemiana w żelaznego golema~
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
picollo 

Posty: 577
Podziękowania: 63/97
Wysłany: 2014-08-28, 12:03   

Treść błędu?
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3092
Podziękowania: 210/70
Wysłany: 2014-08-28, 12:13   

copy ~Technol/spl/irgol.SPL~ ~override~ => COPY
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ruffle_truffle
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-08-28, 14:31   

Zmieniłem małe litery (to przez Caps Lock) na wielkie, a poza tym to:

COPY ~Technol/itm/binok01.ITM~ ~override~

na TO:

COPY ~Technol\binok01.ITM~ ~override~

Klasa się zainstalowała, ale nie może używać wekier, młotów itp. Podobnie wyszło Kinskiemu wcześniej.

No i nie działają zdolności, ale na to mam poradę z wcześniejszych wpisów.

EDIT:

Klasa działa, ale nie do końca tak, jak chciałem.

Brakuje mi:

- używania broni i zbroi niedostępnych dla innych złodziei (zrezygnuję chyba z tego)
- wyłączonego sztyletowania
- wyłączonego przycisku skradania się (krycia w cieniu)
- braku możliwości poznania "Zabójstwa", "Uniku", "Uniknięcia śmierci".

Wiem, że chociaż dwa z tych wymagań powinna klasa spełniać (brak sztyletowania i krycia się), zanim ją wypuszczę. Ktoś wie jak to załatwić? Będę wdzięczny :D

EDIT2:

Klasa ma wyglądać tak (po zmianach):

Zalety:
- może mieć dowolny charakter
- na 1 poziomie raz dziennie tworzy gadżet: binokle ułatwiające wykrycie iluzji i obdarzające infrawizją, potrafi też zastawić pułapkę
- na 5 poziomie raz dziennie potrafi stworzyć: dwa rodzaje petard i granatów
- na 8 poziomie raz dziennie potrafi stworzyć: dwa rodzaje bomb
- na 10 poziomie raz dziennie potrafi stworzyć: trójczłonową wyrzutnię
- na 15 poziomie potrafi stworzyć skafander chroniący przed zimnem i kwasem lub ogniem i elektrycznością, dodający też +2 do KP
- na 18 poziomie wykonać potrafi skafander chroniący przed ogniem i kwasem, dodający +5 do KP lub granat działający jak zaklęcie 'nienaruszalna sfera'
- na 25 poziomie potrafi wytworzyć zbroję-golema

Wady:
- nie może sztyletować
- jego kondycja i siła może wynosić co najwyżej 13
- nie potrafi korzystać z krycia się w cieniu oraz cichego chodzenia

Kursywą zaznaczyłem to, czego nie udało mi się zrobić. Usunąłem też pułapki łowców nagród. Czekam na jakąś pomoc co do disable button hide in shadows i braku ciosu w plecy

EDIT3: Mam to: http://gemrb.org/iesdp/ap...itabilities.htm

ale nie wiem, czy tu znajdę odpowiedź na disable button hide in shadows.

EDIT4: Niebezpiecznie blisko ukończenia. Popełnię tę podklasę za niedługo. Został tylko brak sztyletowania.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Scol 


Wiek: 27
Posty: 722
Podziękowania: 98/112
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-09-10, 11:39   

Ruffle_truffle napisał/a:
- wyłączonego przycisku skradania się (krycia w cieniu)

Dodaj do klasowego pliku CLAB zdolność AP_spcl351.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ruffle_truffle
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-09-11, 10:43   

Dzięki, co prawda znalazłem już rozwiązanie samemu, ale dzięki.

Nie wiem czy dawać technologowi niemożliwość sztyletowania. Teraz sztyletować może tylko dzięki miksturom niewidzialności/czarom, bo sam się nie ukryje. Jest więc to dość utrudnione.

Na pewno zerowanie punktów by się przydało przy Kryciu się w cieniu i Cichym chodzeniu. Teraz co prawda można mu dodać punkty w tych umiejętnościach, ale wyłączony przycisk sprawia, że z nich nie skorzystamy.

Może jeszcze mniej punktów umiejętności/poziom by się przydało, bo teraz jak mamy 25 i odpadają dwa "sloty" na nie, to szybko można się stać zbyt potężnym...
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
greegarak 

Wiek: 34
Posty: 387
Podziękowania: 33/47
Wysłany: 2014-09-11, 15:22   

Ruffle_truffle napisał/a:
Na pewno zerowanie punktów by się przydało przy Kryciu się w cieniu i Cichym chodzeniu.

Przydało by się. Do chowania się w cieniu nie są potrzebne mikstury. Wystarczy że się ustawi skrypt zachowań gracza "thief1". A nawet można łatwo dopisać jedną linijkę do każdego innego skryptu na skrót klawiszowy chowania się.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 29
Posty: 1386
Podziękowania: 140/205
Wysłany: 2014-09-11, 18:50   

Cytat:
Nie wiem czy dawać technologowi niemożliwość sztyletowania. Teraz sztyletować może tylko dzięki miksturom niewidzialności/czarom, bo sam się nie ukryje. Jest więc to dość utrudnione.


Zabierz mu sztyletowanie. Kryć się łatwo i bez umiejętności (pierścienie, zwoje, czary maga...). Wydaje mi się, że styl gry tą klasą miał być trochę inny niż zwykłym złodziejem. A samo zabranie mu zdolności skradania wiele nie zmienia ze względu na te opcje, co wymieniłem.


Cytat:
Może jeszcze mniej punktów umiejętności/poziom by się przydało, bo teraz jak mamy 25 i odpadają dwa "sloty" na nie, to szybko można się stać zbyt potężnym...


Zbyt potężny to się nie stanie, no bo jak? Te zdolności złodziejskie nikogo silnym nie czynią. Wszystkie można, jak trzeba, łatwo podbić przedmiotami/miksturami. A bitewne zastosowanie ma tylko zastawianie pułapek, no i od biedy wykrycie iluzji.
Ale obniżyłbym to do 20-stu. Niektóre zdolności złodziejskie, jak to już było na tym forum mówione, mają to do siebie że przy zbyt dużych wartościach gra przekręca licznik (np. podniesienie kradzieży kieszonkowej powyżej jakiejś tam wartości powoduje że kradzież nigdy się nie uda). Lepiej, by mu trochę ująć tych punktów- i tak wystarczy.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 30
Posty: 877
Podziękowania: 28/80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2014-09-11, 19:10   

Ok, to wymienię, co jeszcze jest w planie zmian:

- usunięcie sztyletowania
- zerowanie punktów przy cichym chodzeniu i kryciu się w cieniu
- 20 pkt. umiejętności przy każdym poziomie
- usunąć "Zabójstwo", "Unik/Większy unik" itp. z listy zdolności specjalnych ToB

(Edit: Trochę tych wad się nazbierało...)

Tylko to trzecie na razie ogarniam. Ściągnąłem sobie Song and Silence i tam są pliki, które ustalają tabelę zdolności wysokopoziomowych. Zrobiłem ze swojej strony ile się da, resztę muszę wyszukać lub poprosić o jakąś wskazówkę.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Tuldor88 
Uczeń Gonda
Dziki kurczak zagłady


Wiek: 30
Posty: 1740
Podziękowania: 129/135
Wysłany: 2014-09-11, 19:20   

Co do sztyletowania - najlepiej byłoby zmienić go tak jak zmieniony jest zawadiaka (co prawda ma cios w plecy x1 więc itemy dodające modyfikator do tego pozwalaja mu sztyletować... ale w oryginalnej grze ich nie ma a w modach z rodzaju ItemUpgrade czy innych spotyka się zwykle 1 czy 2 więc niezbyt wiele).
Gdy zaś o punkty złodziejstwa idzie - ja bym dał nawet i 15 (przy zabójcy jaki dostaje ich mniej niż normalny złodziej i maksując krycie/skradanie na końcówce SoA/początku ToB nie ma na co ich wydawać i awansując myślisz kategoriami "gdzie ja mam to dać by licznika nie przekręcić" :P)
_________________
Heinrich Heine napisał/a:
Sen jest dobrą rzeczą, śmierć jeszcze lepszą, ale najlepiej byłoby wcale się nie narodzić.
Alvarez o modowaniu napisał/a:
Może przytoczę twierdzenie Liberty'ego, które jakoś tak idzie: planujesz jakiś projekt, wyznacz sobie termin, pomnóż potrzebny czas przez 2 a i tak nie zdążysz.

Wybrane fragmenty banterów:
Edwin napisał/a:
-Phi! Porównywać mnie do jakiegoś podrzędnego nekromanty! (Stanowczo na zbyt wiele sobie pozwala, muszę pokazać mu gdzie jego miejsce.) Prawdopodobnie przemawia przez ciebie zwykła zazdrość. Wy, maluczcy macie tendencje do zawiści wobec tych, którzy was przerastają. Ja zaś czynię to nie tylko talentem ale i wzrostem, karzełku.
-*Posłał Edwinowi szeroki uśmiech przemawiając serdecznym tonem* Jeszcze raz nazwiesz mnie „karzełkiem” a utnę ci na dole coś niezwykle małego, co może jednak mimo wszystko być ci drogie. Gdy zaś chodzi o te dyrdymały o talencie... znów przypominasz mojego żałosnego, byłego towarzysza...
Minsc napisał/a:
-Niebywałe, że ten chomik jeszcze oddycha. Znajdując się nieco bliżej ciebie wielkoludzie na pewno zaniechałbym tej czynności, powiedz, uważasz że pranie onuc urąga twej męskości, czy po prostu lubisz informować wrogów zapaszkiem o tym, iż się do nich zbliżasz?
-Boo być może jest niewielki Montaronie, ale jest też o wiele silniejszy niż się zdaje. A to, co czujesz to zapach prawdziwego mężczyzny, który przykryje każdy odór zła, na jaki trafi, co nie, Boo?.
Viconia napisał/a:
-Mmm... wciąż robisz wrażenie Viconio, moja ty hebanoskóra kusicielko. Zdajesz sobie sprawę jak działasz na otoczenie, prawda?
-Oczywiście samcze, dzięki temu jalukul, mężczyźni tacy jak ty – myślący kroczem zamiast głową – stają się łatwiejsi w kontrolowaniu

-cała prawda o Imoen :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group