Poprzedni temat «» Następny temat
Nowa klasa "podstawowa" - technolog.
Autor Wiadomość
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 838
Podziękowania: 27/76
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-06-01, 08:12   Nowa klasa "podstawowa" - technolog.

Klasa ma stanowić alternatywę dla łotrzyków.

Technolog ma posiadać w swoim repertuarze poniższe zdolności złodziejskie:

- wykrywanie pułapek
- rozbrajanie pułapek/otwieranie zamków (bez okradania)
- zastawianie pułapek
- wykrycie iluzji

Na pierwszym poziomie tworzy "gadżety". Czyli, min:

- zębate wnyki
- garoty (broń do zadawania ciosów w plecy)
- zatrute bełty (działa jak zatrute strzały hobgoblinów)
- mikstury leczenia
- binokle dające bonus do wykrycia iluzji

Na trzecim poziomie robi granaty i petardy. Czyli:

- petardę dźwiękową
- petardę prochową
- petardę roztrzaskującą
- granat z gazem łzawiącym
- granat z prochem (ognisty)
- granat dźwiękowy (ogłuszający)

Na piątym poziomie robi bomby i miny, czyli:

- bombę dźwiękową (ogłuszającą)
- bombę prochową (ognistą)
- minę z odliczaniem (z opóźnionym zapłonem)
- minę czułą na dotyk (pułapka ogłuszająca)

Na siódmym poziomie robi:

- wyrzutnię technologiczną (jak kusza +2)
- uniwersalną wyrzutnię (można strzelać pociskami, strzałami i bełtami)

Na dziewiątym poziomie dostaje pułapki takie, jak łowca nagród.

Na dwunastym poziomie robi skafandry, czyli

- skafander chroniący przed zimnem i kwasem, dający też +2 do KP
- skafander chroniący przed ogniem i elektrycznością, -II-

Na piętnastym poziomie robi:

- skafander - zbroję, chroniącą przed ogniem i kwasem, dodającą +5 do KP
- granat działający jak "Nienaruszalna sfera Otiluke'a"
- minę czułą na dotyk razem z odliczaniem (zadaje obrażenia i ogłusza ofiary)

Na osiemnastym poziomie robi:

- "zbroję-golema" - coś a'la magiczne pantalony - sterowana od wewnątrz, tylko on może używać
- maszynę cudów - coś a'la machina Luma Szalonego (być może właśnie ona) - np. 3 eliksiry leczenia po wyciągnięciu z maszyny okażą się miksturą dodatkowego leczenia, 6 mieczy po wyciągnięciu - mieczem +1, 5 mieczy +1 - mieczem +2 itp.
- tworzyciela panaceum - określona ilość pieniędzy zmieni się w maszynie cudów w miksturę działającą jak zaklęcie "Uzdrowienie".

Ważne cechy: Inteligencja, Zręczność.

Tak0 jak kapłan. Biegły w określonych rodzajach broni (cep, wekeria, młot, miecze, sztylety, kije, kusze, strzałki, proce). Może nosić zbroje skórzane, kolczugi/paskowe oraz płytowe, a także wszelkie tarcze.

Twierdza w Twierdzy Strażnika. Na poziomie z Machiną Luma Szalonego.

______________
[1.06.2013 8:37]

Klasa nie dodaje żadnego "czystego" przedstawiciela tej profesji. Mod z tą klasą zmienia za to Jana Jansena na Iluzjonistę/Technologa ORAZ dodaje gnoma maga/technologa (Tekoto) i 4 nowe zaklęcia.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Ostatnio zmieniony przez L`f 2013-06-01, 10:57, w całości zmieniany 3 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3087
Podziękowania: 206/69
Wysłany: 2013-06-01, 11:37   

Uhm... za dużo steampunk'u?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 703
Podziękowania: 127/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2013-06-01, 12:17   

Lava ma rację, czytając to od razu miałem przed oczami obrazy z Arcanum - pakowanie granatów, min, petard czy jeszcze tam czego do Baldura? Nie, nie...
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 838
Podziękowania: 27/76
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-06-01, 12:27   

Wam to ciężko dogodzić :P

Skoro w BG1 była komnata cudów, w dwójce jest Jan Jansen, a w Tronie Bhaala jest kuźnia z pantalonami, to czemu nie technolog???

Ale ten mod zrobię i tak, choćby się dziesięć osób zleciało i zaczęło psioczyć ;D Dla fanów Arcanum właśnie. I dla siebie ;P

Edit: A baterie w szklanych pojemnikach Irka to nie Steampunk? A wspominana wcześniej Machina Luma Szalonego? No niestety istnieje pewna luka i ja mam zamiar ją załatać.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5574
Podziękowania: 432/316
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2013-06-01, 12:45   

Jak dla mnie jest przepakowany - gdyby grało się od pierwszego poziomu, to jeszcze rozumiem (choć i tak będzie przepakowany), ale zaczynając BG2 masz te gadżety, petardy i bomby oraz wyrzutnie - zbalansuj to tak, by nie było za łatwo, to będzie można zacząć zastanawiać się nad przydatnością.
Aha, może Tobex to zmienia, ale z tego co wiem, nie da się dołożyć głównej klasy (w przeciwnym razie już dawno by nas pokarali jakimiś ekstra-mega-hiper-duper wypaśnymi (dla autora oczywiście) klasami).

Ruffle_truffle napisał/a:
Ale ten mod zrobię i tak

Zobaczymy, póki co widzimy tylko coraz to nowe pomysły
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3087
Podziękowania: 206/69
Wysłany: 2013-06-01, 12:45   

To normalne, że jest jakaś rozwijana technologia, ale teraz "pakowanie w nią", dawanie granatów błyskowych, dźwiękowych i min...

Po pierwsze w BG nie ma aż takich gadżetów jak "bomba z odliczaniem", a jak są jakieś techniczne konstrukcje, to w jakiś paru momentach i tyle...

I jasne, jako autor możesz robić i wydawać co chcesz. Z Porfirionem tylko mówimy na co to wygląda...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Dead 
Bibliotekarz
Follower of Satan


Wiek: 29
Posty: 670
Podziękowania: 27/63
Wysłany: 2013-06-01, 13:02   

Bardzo fajna i klimatyczna podklasa, choć faktycznie trochę przepakowana - potrzeba jakiegoś balansu. Może by wprowadzić opłaty za tworzenie tych wszystkich cudów w formie złota, a może i klejnotów?
Powodzenia!
_________________
Tawerna Bibliotekarzy
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 838
Podziękowania: 27/76
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-06-01, 13:45   

Spróbuję to zrównoważyć. Może np. tak:

Na pierwszym poziomie tworzy "gadżety". Czyli, min:

- zębate wnyki (jak złodziej - zastawienie pułapki)
- garoty (broń do zadawania ciosów w plecy)
- zatrute bełty, 3/dzień (działa jak zatrute strzały hobgoblinów)
- binokle dające niewielki bonus do wykrycia iluzji

Na piątym poziomie robi granaty i petardy. Czyli:

- miksturę leczenia
- petardę dźwiękową
- petardę prochową
- petardę roztrzaskującą
- granat z gazem łzawiącym
- granat z prochem (ognisty)
- granat dźwiękowy (ogłuszający)

Na ósmym poziomie robi bomby i miny, czyli:

- bombę dźwiękową (ogłuszającą)
- bombę prochową (ognistą)
- minę z odliczaniem (z opóźnionym zapłonem)
- minę czułą na dotyk (pułapka ogłuszająca)

Na dziewiątym poziomie robi:

- wyrzutnię technologiczną (jak kusza +2)
- uniwersalną wyrzutnię (można strzelać pociskami, strzałami i bełtami)

Na dwunastym poziomie dostaje pułapki takie, jak łowca nagród.

Na piętnastym poziomie robi skafandry, czyli

- skafander chroniący przed zimnem i kwasem, dający też +2 do KP
- skafander chroniący przed ogniem i elektrycznością, -II-

Na osiemnastym poziomie robi:

- skafander - zbroję, chroniącą przed ogniem i kwasem, dodającą +5 do KP
- granat działający jak "Nienaruszalna sfera Otiluke'a"
- minę czułą na dotyk razem z odliczaniem (zadaje obrażenia i ogłusza ofiary)

Na dwudziestym poziomie robi:

- "zbroję-golema" - coś a'la magiczne pantalony - sterowana od wewnątrz, tylko on może używać
- maszynę cudów - coś a'la machina Luma Szalonego (być może właśnie ona) - np. 3 eliksiry leczenia po wyciągnięciu z maszyny okażą się miksturą dodatkowego leczenia, 6 mieczy po wyciągnięciu - mieczem +1, 5 mieczy +1 - mieczem +2 itp.
- tworzyciela panaceum - określona ilość pieniędzy zmieni się w maszynie cudów w miksturę działającą jak zaklęcie "Uzdrowienie".

Ważne cechy: Inteligencja, Zręczność.

Tak0 jak kapłan. Awansuje jak wojownik. Biegły w określonych rodzajach broni (cep, wekeria, młot, miecze, sztylety, kije, kusze, strzałki, proce). Może nosić zbroje skórzane, kolczugi/paskowe oraz płytowe, a także wszelkie tarcze.

Twierdza w Twierdzy Strażnika. Na poziomie z Machiną Luma Szalonego. Do przejęcia na poziomie 20 (wcześniej nie może uzyskać nad machiną i komnatą "zwierzchnictwa").

Dostaje 15 punktów umiejętności złodziejskich do rozdzielenia na każdy poziom.
Podklasa... Łotrzyka?
Umiejętności z poziomu "misja", powyżej poziomu 20 - jak u łotrzyka, bez np. Zabójstwa.

Mając na własność machinę Luma Szalonego, będzie można:

- 50 zwykłych broni, 25 broni +1, 12 broni +2, 6 broni +3 albo 3 bronie +4 zamienić na broń +5, każdego rodzaju. Podobnie ze zbrojami (wreszcie będzie sens kupowania i zbierania "złomu")
- 3 mikstury leczenia zamienić na jedną dodatkowego lecz., 3 mikstury dodatk. leczenia zamienić na 1 większego, oraz 3 mikstury większego leczenia na napój działający jak zaklęcie "uzdrowienie"
- do broni/zbroi +5 dodać magiczne właściwości

Machina Luma Szalonego (po osiągnięciu 20 poziomu przez technologa) oraz spełnieniu standardowej roli działa jak maszyna na żetony w labiryncie.

Póki co robię dialogi przy tworzeniu Tekoto. 4 nowe zaklęcia gotowe. Napisałem do @Zireael, może pomoże (robiła korektę technologa na forum i do czystego D&D).

Pozdr.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 703
Podziękowania: 127/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2013-06-01, 14:13   

Już abstrahując od tego, że pomysł nieszczególnie mi przypadł do gustu, to:

- te przedmioty, które tworzy - czy za każdym razem wybiera, co stworzy, czy ma powiedzmy "przedmiot z 5 poziomu" i stworzy losowy z danej listy? I przy którymkolwiek z powyższych rozwiązań: jak często te przedmioty tworzy: jeden (czy więcej) na dzień? czy rzadziej, o ile da się tak ustawić? No i jeśli np. jeden/dzień, to powiedzmy każdy z przedmiotów 5 poziomu po razie (raczej przesada, moim zdaniem), czy tylko jeden wybrany przedmiot?

Btw. dobrze pamiętam, że w BG "dzień" przy odnawianiu umiejętności tak naprawdę zawsze liczy się przy odpoczynkach? Tj. jeśli postać nie śpi, to choćby biegała z 50 godzin, to się nie pojawi ponowne użycie zdolności, a może też zrobić tak: tworzy przedmiot, śpi 8h, robi kolejny, śpi 8h itd.

- ogólnie zrobiłeś przesunięcie poziomów, ale na początku i tak się tego bardzo nie odczuje. Jeśli postać ma być podklasą złodzieja (czyli progi expa takie same), to BG2 zaczyna od 8 poziomu, więc ma od początku mnóstwo rodzajów min, bomb, petard itp. A jeśli wziąć pod uwagę ewentualność przechodzenia jedynki czystym złodziejem i przenoszenia postaci do dwójki z wyborem podklasy technologa, to będzie zaczynał od 10 poziomu.
EDIT do tego: dopiero teraz zauważyłem - awansuje jak wojownik... czyli jednak zakładasz, że da się zrobić nową klasę główną? Czy ktoś wie, czy wspomniany przez Morgana ToBEx (albo jakiś inny mod) daje możliwość dodania klasy głównej? A jeśli takiego nie ma, to wówczas chyba musiałaby to być podklasa wojownika, by tak awansował, nie mylę się? Ograniczenia w biegłościach czy inne polepszanie TraK0 chyba się da w podklasach ustawić...


- podałeś całą masę nowych przedmiotów, ale właściwie tylko nazwy. Masz już jakieś projekty, jak dokładnie mają dane przedmioty działać? Bo dopiero po ich działaniu można by dopasowywać je do poziomów, na których się je dostaje (o ile oczywiście dany przedmiot nie wyjdzie ogólnie zbyt przegięty lub zbyt słaby). Nie wiem, czy zamierzasz je od podstaw tworzyć, czy modyfikować już istniejące (np. petarda dźwiękowa mi się skojarzyła z czarem Cisza, a roztrzaskująca z Eksplodującą czaszką). A właśnie, nie wiem, jak wygląda kwestia animacji w BG i na ile można dodawać własne. Bo jeśli właśnie petarda roztrzaskująca miałaby się tylko tak nazywać, ale wygląd by miała lecącej i rozpadającej się czaszki, to trochę słabo...
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 838
Podziękowania: 27/76
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-06-01, 14:42   

porfirion napisał/a:
- te przedmioty, które tworzy - czy za każdym razem wybiera, co stworzy, czy ma powiedzmy "przedmiot z 5 poziomu" i stworzy losowy z danej listy? I przy którymkolwiek z powyższych rozwiązań: jak często te przedmioty tworzy: jeden (czy więcej) na dzień? czy rzadziej, o ile da się tak ustawić? No i jeśli np. jeden/dzień, to powiedzmy każdy z przedmiotów 5 poziomu po razie (raczej przesada, moim zdaniem), czy tylko jeden wybrany przedmiot?


Jak z zaklęciami i specjalnymi zdolnościami - po odpoczynku się regenerują.

porfirion napisał/a:
Btw. dobrze pamiętam, że w BG "dzień" przy odnawianiu umiejętności tak naprawdę zawsze liczy się przy odpoczynkach? Tj. jeśli postać nie śpi, to choćby biegała z 50 godzin, to się nie pojawi ponowne użycie zdolności, a może też zrobić tak: tworzy przedmiot, śpi 8h, robi kolejny, śpi 8h itd.


Tak też będzie. Przez co przedmioty będą tanie.

porfirion napisał/a:
- ogólnie zrobiłeś przesunięcie poziomów, ale na początku i tak się tego bardzo nie odczuje. Jeśli postać ma być podklasą złodzieja (czyli progi expa takie same), to BG2 zaczyna od 8 poziomu, więc ma od początku mnóstwo rodzajów min, bomb, petard itp. A jeśli wziąć pod uwagę ewentualność przechodzenia jedynki czystym złodziejem i przenoszenia postaci do dwójki z wyborem podklasy technologa, to będzie zaczynał od 10 poziomu.


Hm. W takim razie przedmioty będą słabsze, niż miały być początkowo.

porfirion napisał/a:
EDIT do tego: dopiero teraz zauważyłem - awansuje jak wojownik... czyli jednak zakładasz, że da się zrobić nową klasę główną? Czy ktoś wie, czy wspomniany przez Morgana ToBEx (albo jakiś inny mod) daje możliwość dodania klasy głównej? A jeśli takiego nie ma, to wówczas chyba musiałaby to być podklasa wojownika, by tak awansował, nie mylę się? Ograniczenia w biegłościach czy inne polepszanie TraK0 chyba się da w podklasach ustawić...


Rozwiąże się ten problem, gdy przedmioty nie będą za mocne.


porfirion napisał/a:
- podałeś całą masę nowych przedmiotów, ale właściwie tylko nazwy. Masz już jakieś projekty, jak dokładnie mają dane przedmioty działać? Bo dopiero po ich działaniu można by dopasowywać je do poziomów, na których się je dostaje (o ile oczywiście dany przedmiot nie wyjdzie ogólnie zbyt przegięty lub zbyt słaby). Nie wiem, czy zamierzasz je od podstaw tworzyć, czy modyfikować już istniejące (np. petarda dźwiękowa mi się skojarzyła z czarem Cisza, a roztrzaskująca z Eksplodującą czaszką). A właśnie, nie wiem, jak wygląda kwestia animacji w BG i na ile można dodawać własne. Bo jeśli właśnie petarda roztrzaskująca miałaby się tylko tak nazywać, ale wygląd by miała lecącej i rozpadającej się czaszki, to trochę słabo...


Garota ma wyglądać jak proca, ale atakuje się z bliska - jak sztyletem. 6k6 obrażeń zadaje, przy ciosie w plecy - więcej.

Petarda dźwiękowa to będzie cisza. Reszta ma działać jak eliksiry (na tej zasadzie). Animacji przy petardach nie będzie - będzie tylko efekt w postaci obrażeń. No, chyba, że chodzi o ciszę.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Lava Del'Vortel 
Avatar Sune
Łasiczy Szperacz


Wiek: 28
Posty: 3087
Podziękowania: 206/69
Wysłany: 2013-06-01, 14:46   

Ruffle_truffle napisał/a:
6k6 obrażeń zadaje, przy ciosie w plecy - więcej.

No tak, to tylko 6-36 obrażeń na pierwszym poziomie (12-72 przy ciosie w plecy). Kto by się obawiał takich zadrapań.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 27
Posty: 1381
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2013-06-01, 15:13   

Podpiszę się pod słowami Morgana i Porfiriona, zwłaszcza jeśli chodzi o dostępność zdolności na pierwszych poziomach. Nie wiem, jak mocne byłyby bomby, miny i wyrzutnie, ale brzmi to jak dosyć sporo efektów obszarowych, do tego typowe zdolności złodzieja (załóżmy że robisz to jako podklasę) - dość przepakowany już w Lochach. Do tego jeszcze te garoty...

W ogóle pakowanie dużej ilości 'punktów rozwoju' przy awansach na niskie poziomy wydaje mi się trochę bez sensu (chyba że bierze się pod uwagę rozwój w BGT - ale i tak osłabiłbym początkowe umiejętności otrzymywane na poziomach 1-8), rozpoczynając BG2 jesteśmy już w połowie rozwoju postaci i dysponujemy całkiem niezłą siłą - zwykle za dużą, jak na początek gry.

Porfirion napisał/a:
EDIT do tego: dopiero teraz zauważyłem - awansuje jak wojownik... czyli jednak zakładasz, że da się zrobić nową klasę główną? Czy ktoś wie, czy wspomniany przez Morgana ToBEx (albo jakiś inny mod) daje możliwość dodania klasy głównej? A jeśli takiego nie ma, to wówczas chyba musiałaby to być podklasa wojownika, by tak awansował, nie mylę się? Ograniczenia w biegłościach czy inne polepszanie TraK0 chyba się da w podklasach ustawić...

Niezbyt znam się na technikaliach tworzenia podklas, ale wydaje mi się, że zrobienie takiej mieszanki byłoby raczej niemożliwe bez stworzenia całej klasy. Warunki awansu i zmian TraK0 ujęte są w tabelach klasowych - o ile to drugie można zmodyfikować odpowiednimi zaklęciami rzucanymi przy awansie, o tyle typowe dla klasy nadrzędnej progi doświadczenia są raczej nie do przeskoczenia w tworzeniu podklasy (poprawcie mnie, jeśli się mylę).

Ruffle_truffle napisał/a:
Podklasa... Łotrzyka?

Nie ma takiej klasy w BG. Chodzi Ci o barda czy złodzieja? Do tego pierwszego podklasa w ogóle nie pasuje, do tego drugiego - ze zdolnościami złodziejskimi (także tymi HLA) może być jeszcze bardziej przegięta.

Ruffle_truffle napisał/a:
Technolog ma posiadać w swoim repertuarze poniższe zdolności złodziejskie:

- wykrywanie pułapek
- rozbrajanie pułapek/otwieranie zamków (bez okradania)
- zastawianie pułapek
- wykrycie iluzji

Przy robieniu podklasy złodzieja trudno byłoby to ustawić - chyba że dasz mu zerowanie punktów wrzuconych w każdą inną umiejętność (przycisk 'Złodziejstwo' jest u złodzieja uniwersalny, robienie przy takich założeniach tej podklasy pod bardem odpada, gdyż ten może za pomocą tego przycisku tylko kraść).

Ruffle_truffle napisał/a:
Na osiemnastym poziomie robi:
- skafander

Czy skafandry będą miały jakiś czas trwania, po którym ulegną zniszczeniu? I czy planujesz używać ich jako płaszczy, czy jakoś inaczej?

W sumie nie mam pojęcia, jak ma działać zdolność tworzenia machiny cudów - jakieś nowe *.cre z animacją? Czy będzie dawało się to stworzyć tylko w określonym miejscu? Trochę mi to brzmi, jakby (pod)klasa była rozpisywana pod papierowe RPG, gdzie da się wszystko - w BG istnieją spore ograniczenia techniczne i estetyczne (wciśnięcie stworka z animacją Machiny Luma Szalonego na jakimś małym obszarze będzie wyglądało dość komicznie).

Ruffle_truffle napisał/a:
Ważne cechy: Inteligencja, Zręczność.

Hm? Jaki sens ma dawanie technologowi Inteligencji, skoro on nawet nie ma czarów maga? Chyba że chodzi o cechy potrzebne do dwuklasowania.

Ruffle_truffle napisał/a:
Mając na własność machinę Luma Szalonego, będzie można:
- 50 zwykłych broni, 25 broni +1, 12 broni +2, 6 broni +3 albo 3 bronie +4 zamienić na broń +5, każdego rodzaju. Podobnie ze zbrojami (wreszcie będzie sens kupowania i zbierania "złomu")
- 3 mikstury leczenia zamienić na jedną dodatkowego lecz., 3 mikstury dodatk. leczenia zamienić na 1 większego, oraz 3 mikstury większego leczenia na napój działający jak zaklęcie "uzdrowienie"
- do broni/zbroi +5 dodać magiczne właściwości

Broń +5 ma być 'goła'? Jeśli tak, w wielu przypadkach nie będzie się to opłacało (albo istnieją lepsze egzemplarze już w czystej grze, albo bardziej przydatne są poboczne właściwości broni - nie słyszałem na przykład, żeby ktokolwiek zawracał sobie głowę Ostrzem Wojny - pozbawionym dodatkowych efektów mieczem oburęcznym +4 dostępnym w 6. rozdziale u Ribalda).

Drugi punkt z zamianą miksturek fajny, podoba mi się.

Trzeci to sporo roboty - przedmiotów +5 trochę jest, czyli realizacja tego wymagałaby stworzenia z Machiny nowego Cromwella/Cespenara - w dodatku w taki sposób, żeby się ani z jednym ani z drugim nie kłóciło.

Ogólnie, podobnie jak przedmówcom, pomysł niezbyt mi się podoba - postaci latające w skafandarch, miny, granaty itp. - tylko mechów i wyrzutni rakiet brakuje. Poziom rozwoju technologicznego w Krainach jest jaki jest - może tylko niektóre gnomy się wybijają - i nie widzę sensu by to na siłę zmieniać i czynić ogólnodostępnym. Tym bardziej, że na takiego technologa ludzie zwracaliby uwagę inaczej, niż na bandę poszukiwaczy przygód. Jeśli jednak chcesz, rób ten mod - finalnie gracze ocenią, czy Twój pomysł był dobry.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 838
Podziękowania: 27/76
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-06-01, 15:57   

No to zmiana na 3k6 przy garocie (przy standardowych zasadach D&D wymagało to podejścia od tyłu, postaci nieprzygotowanej i zdanego testu zręczności o st 14 + mod. zręczności przeciwnika). Zostanie 3k6 poprzez ograniczenia AD&D.

Skafandry będą zbrojami. Maszyną będzie Machina Luma Szalonego - zmodyfikowana na potrzeby. Skafandry nie będą się niszczyć, ale poprzez swoją niemagiczność będą tanie.

Widziałem gdzieś mod dodający podklasy wieloklasowe. W tej sytuacji wystarczyć będzie chyba dodanie do Mage/Thief "kitu" Technologist.

Na maszynie będzie się można nieźle dorobić - w końcu ze złomu powstaje coś potężnego, co już tanie nie będzie. Te ulepszenia chyba nie będą konieczne.

Mogę jakiś link do poradnika tworzenia podklas?
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 27
Posty: 1381
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2013-06-01, 16:20   

Ruffle_truffle napisał/a:
Na maszynie będzie się można nieźle dorobić

No czego jak czego, ale złota to w BG2 nie brakuje... :P

Ruffle_truffle napisał/a:
Mogę jakiś link do poradnika tworzenia podklas?

Z polskich znam tylko poradnik Yarpena na Tawernie Bibliotekarzy - napisany dawno temu i przez to zawierający sporo nieścisłości (nie ma np. czegoś takiego, jak lista przedmiotów niedostępnych dla podklasy, co najwyżej dana podklasa może korzystać z jednego z oznaczeń, dla których w pliku *.itm danego przedmiotu ustala się używalność.) oraz niefortunnych sformułowań ('nazwa robocza' to nie to samo, co 'nazwa kodowa'), ale ogólnie chyba wszystko wyjaśnia.

Nie wiem jednak, czy od 2006 roku nie pojawiły się nowe funkcje w WeiDU ułatwiające tworzenie podklas - ale raczej ich obecność nie powinna mieć wpływu na zastosowanie starej funkcji.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 29
Posty: 838
Podziękowania: 27/76
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-06-01, 16:43   

Na razie jest tak:

SAY ~Technolog~
SAY ~TECHNOLOG: Technologowie podróżują dosyć rzadko, gdyż nie potrzebują eksploatacji lochów czy zabijania potworów, by zdobywać doświadczenie. Najczęściej praca na zamówienie jest misją, poprzez którą wprawiają się w swoim fachu. Zdarza się jednak, że opuszczają swoje pracownie w poszukiwaniu zapomnianych wynalazków, które mogliby opatentować. Często też chcą się wzbogacić szybciej, niż prowadząc osiadły tryb życia i sprzedając swoje wyroby.

Zalety:

- może używać broni i zbroi niedostępnych dla innych złodziei
- nie musi być chaotyczny
- na pierwszym poziomie raz dziennie tworzy gadżet: trzy zatrute bełty, garotę, binokle ułatwiające wykrycie iluzji, potrafi też zastawić pułapkę - zębate wnyki
- na piątym poziomie raz dziennie potrafi stworzyć: miksturę leczniczą, wachlarz petard i granatów
- na ósmym poziomie raz dziennie potrafi stworzyć: dwa rodzaje bomb lub min
- na dziesiątym poziomie raz dziennie potrafi stworzyć: wyrzutnie technologiczną lub uniwersalną wyrzutnię
- na dwunastym raz dziennie otrzymuje zdolności zastawiania pułapek - takich, jakie cechują łowców nagród
- na piętnastym poziomie potrafi stworzyć skafander chroniący przed zimnem i kwasem lub ogniem i elektrycznością, dodający też 2 do KP
- na osiemnastym poziomie wykonać potrafi skafander chroniący przed ogniem i kwasem, dodający +5 do KP, granat działający jak zaklęcie 'nienaruszalna sfera' lub minę czułą na dotyk wraz z odliczaniem
- na dwudziestym poziomie potrafi przejąć kontrolę nad skomplikowaną maszyną i wytworzyć zbroję-golema

Wady:

- może wydawać tylko 15 punktów na umiejętności złodziejskie przy każdym poziomie
- kara -2 do trafienia i KP
- nie potrafi korzystać z kradzieży kieszonkowej, krycia się w cieniu oraz cichego chodzenia
- nie potrafi opanować wysokopoziomowych zdolności złodziejskich, tj. Zabójstwo, Unik, Używanie magicznych urządzeń czy Zapisanie zwoju.

Podklasa złodzieja. Tworzone przedmioty generowane losowo. Będzie np. tylko ikonka zdolności "Stworzenie petardy/granatu". Jak przy złodziejskich umiejętnościach z wysokiego poziomu.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group