Poprzedni temat «» Następny temat
Wczesna gra w WoBG
Autor Wiadomość
eldothb 

Wiek: 23
Posty: 18
Podziękował 5 razy
Wysłany: 2013-04-11, 16:53   Wczesna gra w WoBG

Hej, witam wszystkich. WBG odkryłem dość niedawno, ale zaciekawiony zabrałem się za instalację. Przede wszystkim wielkie podziękowania dla autora - ogrom pracy jaki w ten projekt włożył robi piorunujące wrażenie;) Ale przejdę do rzeczy:

Zacząłem grę Kensaiem człowiekiem z myślą, aby złamać go na maga na 9 poziomie doświadczenia. Tu się rodzi moje pytanie o ograniczenie doświadczenia - czy najzwyczajniej się opłaca? Po dwuklasowaniu postać przez długi czas jest bezużyteczna, czy nie sprawi mi ten zabieg zbyt dużych problemów w rozgrywce?

Ponadto przyznam, że początki są ciężkie, skompletowałem już 6 osób do drużyny: Charname-kensai, Imoen, Jaheira, Khalid, Will i Indira, ale podejrzewam, że będę chciał się pozbyć większości postaci z orginalnej gry i dać szansę tym, którym nie znam - z modów. Być może Imoen wywalę na rzecz Mur'Netha, ale kopalnie Nashkel to też zbyt abstrakcyjne zadanie jak na ten etap gry. Polecacie kogoś, kogo można w miarę szybko znaleźć, a będzie skuteczniejszy niż Khalid/Jaheira/Will (ten ostatni wydaje się być całkiem mierny jako bard)? Myślałem, o Drizztcie, ale przejście wieży Durlaga może jeszcze dłuuuuugo poczekać. Ale póki co, jakimi zadaniam się zająć będąc na pierwszym poziomie? Odwiedzonych mam już sporo lokacji i wybitych w nich tych wrogów, których póki co mogłem, ale nadal expa potrzebnego do awansu na 2 poziom mam góra 1/4 wymaganego. Czym się zająć chociaż do tego 2 poziomu?

I chyba drobny bug znalazłem związany z ceną pocisków do procy: te +1 kosztują 18sz za sztukę, a +2 tylko 1sz za sztukę.
Ostatnio zmieniony przez dradiel 2013-04-25, 05:08, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aristo 
Legenda


Posty: 366
Podziękowania: 164/130
Wysłany: 2013-04-11, 17:14   

Witaj,
grasz z takim tempem przyrostu doświadczenia, jak to ustawił dradiel? 10% przy sześcioosobowej drużynie to jednak troche mordęga.
Khalid to niezbyt perspektywiczna postać w kontekście BG2. Mnie służył zazwyczaj do wygrania walki z Shar-Teel, potem oddawał ducha atakując pobliskie bazyliszki. Nie rezygnuj za to lepiej z Jaheiry, bo dzieki modom jest dla niej sporo dobrego sprzętu.

W Beregoście i okolicach są nietrudne questy na początek: Silke, list dla Mirianne, Melikamp, Basillus, facet zamieniony w szlam, pomoc Kagainowi (który też jest całkiem niezły siepaczem, może zostać w drużynie i wrócić do niej w BG2).

Udanej gry.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pavlus
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 38
Posty: 985
Podziękowania: 16/43
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2013-04-11, 17:46   

Widzisz npc są i to sporo, ale są oni pozbawieni dialogów itd:P To w końcu postki z NTOSC
Zapewne palisz się już do dalszej gry więc szybciej będzie, jeśli zagadasz na gg 4304577, niedawno ukończyłem bg1 na WoBG więc mogę pomóc:)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 30
Posty: 1385
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2013-04-11, 18:00   

Odradzam duale w WoBG. Chcąc łamać kensaja na 9 zrobisz to dopiero w IWD, a zanim jeszcze maga odpalisz... Mimo to polecam grac na 10% pd- wtedy rozgrywka jest najbardziej zbalansowana. Co do postaci w BG1- WoBG zawiera NPC PROJECT, ale ten obejmuje tylko standardowe postacie. O ile nie znasź tego moda to warto spróbować. Nie każdy go lubi ale znacznie wzbogaca grę. A kopalnie Nashkel na luzaku da sie zrobic na 1-2 poziomie. Korzystać tylko dużo trzeba ze zwojów , mikstur i różdrzek. A Khalid to moim zdanidm dobra postać. Wysoka zręczność i kondycja robia z niego dobrego tanka. Tylo dawać mu wszystko, co zwiększa kp. W ogóle w BG1 w wydaniu WoBGa liczy sie sprzęt, a nie same postacie. Graj postaciami jakie lubisz, bylebyś im ekwipunek mądrze dobrał.
Ostatnio zmieniony przez Kliwer 2013-04-11, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Aristo 
Legenda


Posty: 366
Podziękowania: 164/130
Wysłany: 2013-04-11, 18:03   

Nie wiem czy kopa;nie Nashkel to tak na luzaku zrobi. Te krasnoludy z Dark Horizons co tam stoją to niezłe gieroje. Ja na pierwszych levelach wolałem tam nie wchodzić.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 30
Posty: 1385
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2013-04-11, 18:10   

Jest pare prostych trików na krasnale. Np. parę razy sieć + broń dystansowa. Ja zrobiłem tak: złodzieje/łowcy z miksturami niewidzialności zabijają czarujące krasnale. Jedyny problem jaki zostaje to trudny woj. Jego zabiłem starą wredną metodą: jeden mój woj na miksturze szybkości wabi go i gania w kółko, a reszta wali na dystans. A jak nic nie idzie to można je ominąć i potem wrócić.

Jeżeli zaczynasz grę, to dobrze byś zdał sobie sprawę ze zmian, wprowadzanych przez Item Revision (ja na początku to przeoczyłem i były przykrości). Przede wszystkim zmiany są w karach do walki dwiema broniami (na początku to ważne) oraz w broniach zdatnych do sztyletowania.


Opis IR znajdziesz tu:

http://www.gibberlings3.n...e-item_rev.html


Trzeba to porównać z listą, co Dradiel zainstalował (w temacie ogólnym o WoBG).


I jeszcze taka porada ogólna (poniekąd o tym wspominałem): ważny jest sprzęt, nie poziom. Chomikuj mikstury, zwoje i różdrzki. Na początek pomoże zdobycie trochę sprzętu dla ekipy. Np.:

-Lokacja na południe od Beregostu. Jest tam para zabójców (Tristan i Izolda:p). Czarodziejkę gasi się ciosem w plecy, a woja zabija metodą opisaną powyżej przy okazji krasnali (mikstura szybkości + broń dystansowa). W wyniku dostajesz na przykład rewelacyjny krótki miecz (na tym poziomie prawdziwy gamechanger).
-Wioska Gullekin. Na lokacji przebywa niezbyt silna grupa poszukiwaczy przygód z mocnym sprzętem (starczy sieć + oplątanie + kule ognia z różdrzek + mikstury wybuchów + broń dystansowa). Ich ekwipunek wzmocni każdą ekipę.

Są jeszcze inne takie składy, łatwiejsze lub trudniejsze, ale każda ma wypasione fanty. I to jest najważniejsze.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
eldothb
eldothb 

Wiek: 23
Posty: 18
Podziękował 5 razy
Wysłany: 2013-04-13, 10:09   

Dzięki, udało mi się oczyścić większość obszarów z mapy świata, zebrać nieco niezłego sprzętu, dobić 20 reputacji i niektórymi postaciami zdobyć wreszcie drugi poziom :P Udałem się do kopalni Nashkel, dopiero wszedłem na 3 poziom. Gdzie mogę się spodziewać tej przypakowanej grupy duergarów, o której mówicie?

Ponadto nadal się bije z myślami czy by nie zwiększyć exp rate do 25% ze względu na to, że zamierzam dualować. Wiem, że w WBG nie był to zbyt trafiony pomysł, ale mam ochotę grać taką drużyną jak jest. Ma ktoś propozycję może czy wogóle i jeśli tak to kiedy i na ile zwiększyć doświadczenie do 25%?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pavlus
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 38
Posty: 985
Podziękowania: 16/43
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2013-04-13, 10:39   

Pisałem Ci na gg zwiększ na stałe i wcale nie będzie to jakieś przegięcie:P Troszkę szybciej dobijesz do 4 poziomu, który starcza na w miarę bezpieczną eksplorację. Drużyna duergarów jest na Południowym wschodzie mapy bodajże:P Poza tym weź no Indrią odpal ochronę przed petryfikacją i zasadź się na bazyliszki(Dawne smocze szkielety, obecnie monument bazyliszków), tam możesz też Koraxa ghula do teamu wziąć co pomoże z tą lokacją. Expodajnia jak była tak jest, tylko wiadomo, że dopasowana do obcinki expa:)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 30
Posty: 1385
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2013-04-13, 11:57   

Zmiana z 10% na 25 wile w perspektywie dualu nie zmienia. To jest, w środku gry, różnica 1-2 poziomów.

Krasnale są prawie na wejściu 3-ciego poziomy kopalni. Zaraz za rogiem:)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
nowyU

Posty: 295
Podziękowania: 20/173
Wysłany: 2013-04-13, 19:46   

Witam

Skoro już ktoś zadał pytanie o exp, to podziele się swoją teoria na ten temat.

Jeżeli chodzi o exp za wrogów obniżenie do 10% jest jak najbardziej sensownym pomysłem, natomiast exp za zadania polecam ustawić na poziomie 50 - 100%.

"Nie żyjemy żeby zabijać lecz zabijamy aby przeżyć."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2013-04-14, 00:09   

Cytat:
byś zdał sobie sprawę ze zmian, wprowadzanych przez Item Revision [...] Przede wszystkim zmiany są w karach do walki dwiema broniami (na początku to ważne) oraz w broniach zdatnych do sztyletowania

Walka 2 broniami na początku (a tam, nawet do 7-8. poziomu) nie sprawdza się. W przypadku zbrojnych jednoklasowców (wojownik, łowca, paladyn) bez czarów ochronnych (Lustrzane odbicia, Armia jednego, Półmaterialność, bo Kamienna skórą jest z 4. poziomu). Kary, które wprowadza IR do tego stylu walki (od -1 do chyba -2 w offhandzie) na początku nie mają znaczenia, a później tracą swoje znaczenie, którego zresztą nie było. TraK0 i tak jest dziadowskie. Poiwedzmy, że jakieś leszcze typu psy i co słabsi przeciwnicy zejdą szybciej niż ktoś z naszej drużyny, ale byle leszcz potrafi zasadzić krytyka.
Nawet wieloklasowcy z wyżej wymienionymi czarami też będą obrywać ("poprawiono" Lustrzane odbicia, Półmaterialność działa tylko 1 turę, co z dziadowskim TraK0 jest krótkim czasem). Kamienna skóra też nie jest rozwiązaniem. Zresztą jest dopiero na 4. poziomie czarów maga.

Pozostaje walka na dystans. Grałem kilkoma postaciami na próbę i scenariusz był podobny. Walka 2 broniami znaczyła dopiero w części drugiej. W średnim stopniu sprawdzała się w przypadku wojownika/maga.

Cytat:
I jeszcze taka porada ogólna (poniekąd o tym wspominałem): ważny jest sprzęt, nie poziom. Chomikuj mikstury, zwoje i różdżki.

W zasadzie to ważne jest umiejętne wykorzystanie tego sprzętu przez nasze postacie. Więc summa summarum to postacie są ważniejsze niż sprzęt. Mikstury, zwoje i różdżki po to są, żeby ich używać. Nie ma sensu ich chomikować i zostawiać na "lepszą okazję". Jest tego tyle, że starczyłoby zapewne dla 3 pełnych ekip. Raz chomikowałem i na końcu właściwie okazało się, że nie wykorzystałem nawet 1/4 tego, co miałem...

Cytat:
pare prostych trików na krasnale. Np. parę razy sieć + broń dystansowa

Zauroczenie, Okropne zauroczenie ze zwoju lub Pierścienia wpływu na ludzi od pewnego lorda na Przełęczy Nashkel. Rzucamy urok na kapłana, najlepiej 2 na raz. Ten rzuca Dominację na kolejnego kapłana, który rzuca Dominację na kolejnego krasnoluda. I właściwie z górki - Animacja martwego i po ptakach.

Poza tym:
- do 3-4 poziomu eksplorujemy z 3-4-osobowią ekipą, mogą być też 2 postacie - szybciej awansujemy, ale jest nieco trudniej (tylko nieco, bo i tak jest koszmarnie trudno i tak).
- niewidzialność (pewniejsza niż krycie się w cieniu) i zwiad to podstawa; niewidzialność sprawdza się też, gdy trzeba się ratować "taktyczną ucieczką".
- wrodzy złodzieje są bardzo niebezpieczni, często zanim zdążymy rzucić Wykrycie niewidzialnego (ważny czar) potrafią ukłuć x4 albo i x6. Pierwsze 1-2 rundy są decydujące a czary uroków na ogół skuteczne.
- rzuty obronne nie mają znaczenia, zawsze komuś się nie uda, ważniejsze są odporności na efekty (np. Pierścień swobody ruchów + Pajęczyna sprawdzają się w większości przypadków).
- KP ma znaczenia, ale gdy jest optymalna, czyli bezpieczna tak z -10 na początku (później "bezpieczna" KP wzrasta do ok. -20). A i to nie zawsze, m.in. przy co bardziej pakerniejszych przeciwnikach.
- warto mieć Imoen, bo przechodzi do części drugiej, a tak możemy ją sami rozwinąć.
- po Kopalniach Nashkel robimy Secret of Bone Hill. Nawet jak mamy 2. poziom to jest w miarę łatwo (dwie Różdżki zabójczej chmury robią swoje), do tego sporo kasy i sprzętu, czyli megastartup.
- przy zadaniach OzPWM zawsze żądamy pieniędzy (wyjątkiem jest smok - misja od kapłana Lathandera). Większość nagród to jakieś wzrosty reputacji, więc już przed Kopalnią Nashkel można mieć maksimum.
- w przypadku złodziei inwestujemy w bronie, które nie obniżają mnożnika. Zgodnie z Item Revision - krótkie miecze, sztylety, wakizashi, maczugi. Jako że można zdobyć 2 Krótkie mieczy ciosy w plecy (jedno ulepszamy w u Thalantyra), więc nasza premia do mnożnika w sumie może wynieść x2 (walka 2 broniami).
- torby przechowywania, tuby na zwoje, pojemniki kupujemy u Thalantyra.
- kasa jest problemem tylko na początku, później nie ma co z nią robić,
- ze względu n redukcje cen, magiczna amunicja z dobrymi efektami (Strzały zamarzania, Pociski detonacji) są tanie jak barszcz.
- dystansowiec ze Strzałami rozproszenia i większość magów żegnamy w 2-3 rundy pozdrowieniem "Yupikayey Mother Fucker!"
- nie pchamy paluchów między drzwi, czyli nie idziemy na chama, ekipa elfów z Mostu do Wrót Baldura jest dość silna dla ekipy 2-3-poziomowców (choć nie niemożliwa do rozklepania, ale to trzeba poczynić "przygotowania").
- inne uwagi w innym miejscu i innym czasie...

Cytat:
Odradzam duale w WoBG. Chcąc łamać kensaja na 9 zrobisz to dopiero w IWD, a zanim jeszcze maga odpalisz.

Potrzeba 250 tys. PD dla wojownika i drugie tyle do odblokowania maga. Czyli odblokujesz klasę dopiero w IWD, gdzieś tak w późniejszej części - zapewne w Heart of Winter (czyli w sam raz - jest sprzęt, jest kasa). Z czego uzyskanie 250 tys. 6-osobową ekipą w BG1 może być trudne. Ja ukończyłem bardem 4-osobową ekipą (później przyłączyłem Drizzta i Bruenora, po czym wymieniłem ich przed finałem na Jarlaxle'a), mając ok. 160 tys. Jednak tą drużyną nie zrobiłem kilku modów (m.in. SoBH i SoA, a DH po łebkach i na niewidzialności). IWD z HoW ukończyłem mając ok. 540 tys. PD (również 4-osobowa ekipa).
Dwuklas kensai/mag jest problematyczny. Jest i Kachiko (kensai/mag), i Imoen (mag), i zbrojni (Drizzt, Hrothgar). W dodatku nowi NPC są "niezbędni" do rozpoczęcia modów... Efekt ostateczny będzie jednak lepszy niż zadowalający. Wielo wojownik/mag i dual wojownik/mag są idealni do WoBG. W IWD jest sporo fajnych broni (sejmitary, miecze długie, półtoraręczne oraz kilka zapewniających odporności na obrażenia fizyczne) oraz szat dla magów (ta od Malavona...).
Pamiętaj, żeby Imoen nauczyła się czarów przed przejściem do drugiej części (Armia jednego, Półmaterialność, Dym, Ochrona przed pociskami i kilka innych (większość tych z DSotSC to bezużyteczne śmieci z wysokiego poziomu). Ma Pisanie zwojów, więc za małą kasę można ich się nauczyć.

nowyU napisał/a:
Jeżeli chodzi o exp za wrogów obniżenie do 10% jest jak najbardziej sensownym pomysłem, natomiast exp za zadania polecam ustawić na poziomie 50 - 100%.

Wtedy za zabicie smoczycy w HoW dostaniemy 500 tys. PD, a nie 50 tys. A w IWD (raczej w HoW) jest sporo pierdółkowatych zadań wartych po kilkadziesiąt tys. PD.
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kliwer, eldothb
Kliwer 


Wiek: 30
Posty: 1385
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2013-04-14, 01:12   

Kinski: bardzo lubię czytać Twoje porady, na prawdę cenne rzeczy piszesz.


Jedna rzecz mnie tylko dziwi: skąd jest to gadanie, że BG1 na początku jest taki koszmarnie trudny? Dalibóg, gram na normalu na 10% od początku sześcioosobowym składem i jakoś nie cierpiałem specjalnie. Miejscami trzeba było pokombinować, ale na nic strasznego nie natrafiłem. A asem taktycznym nie jestem.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
eldothb 

Wiek: 23
Posty: 18
Podziękował 5 razy
Wysłany: 2013-04-14, 10:10   

Do tej pory najcięższa była walka z kobiecą drużyna po wyjściu z kopalni, ale na moje szczęście te korzystające z ciosu w plecy (których w tej drużynie było 3) focusowały zawesze Indirę, która jakimś sposobem jest odporna na sztyletowanie i po każdym zawsze miała 1/8 hp. W tej chwili robię właśnie SoB i niedługo je skończę.

Na swojego kensaia nie narzekam - co prawda uciążliwy jest brak możliwości walki nim na dystans, ale jeśli wejdzie w zwarcie to szybko każdego zasiekuje - nie widzę jakichś zmian na gorsze w tym względzie w porównaniu do orginału gry.

Jeszcze jedno mam pytanie - słyszałem, że Imoen warto dualować na maga w okolicach 5 poziomu. Ile powinna mieć więc otwierania zamków i wykrywania pułapek, żeby sobie radziła? Sporo punktów przydzieliłem w zakładanie pułapek, a aktualnie ma u mnie 3 level.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 30
Posty: 1385
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2013-04-14, 11:17   

Ideałem jest żeby złodziej miał 100% otwierania zamków i wykrywania pułapek. Imoen, przy zogniskowaniu rozwoju na tych umiejętnościach, osiągnie ten poziom na 7 poziomie. Te 100% wykrywania jest niezbędne dla wygody. Otwieranie można ostatecznie zostawić na 80%. Wtedy przy niektórych zamkach będzie musiała się posiłkować miksturami/przedmiotami.

Tu mówię o komforcie gry. Bo otwierania np. w ogóle nie musi nikt mieć, wykrywania też (czary). Tylko wtedy złodziej nie jest w zasadzie złodziejem i lepiej się go w ogóle pozbyć.

Moja opinia: Imoen trzeba dualować albo od razu na 2 poziomie (wtedy jest po prostu magiem i nie zawracamy głowy), albo czekać do 7-mego.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pavlus
Przyjaciel Klanu
Erpegozjad


Wiek: 38
Posty: 985
Podziękowania: 16/43
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2013-04-14, 11:34   

Otwieranie zamków można olać bo jest czar otwarcie, wykrywanie pułapek to podstawa bo w iwd mamy masę pułapek których si na klatę nie weźmie:P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group