Poprzedni temat «» Następny temat
World of Baldur's Gate - Propozycje dodatków i zmian
Autor Wiadomość
AL|EN 


Wiek: 36
Posty: 371
Podziękowania: 21/90
Wysłany: 2013-02-03, 15:00   World of Baldur's Gate - Propozycje dodatków i zmian

Witam,

Chciałbym podać swoje propozycje co do uzupełnienia zawartości WoBG.

Na wstępie zaznaczę, że starałem się tą listę przygotować nie jako "listę pobożnych życzeń bo mi się tak podoba" tylko w taki sposób aby rozszerzyć i ulepszyć świat gry, szczególnie jeżeli chodzi o dialogi/wybory z oryginalniej gry. Pominąłem kilkanaście pomniejszych modów oraz wszystkie "tweaki", bo to sprawa personalna prawie na równi z podmianą portretów. Niemniej jednak zawsze tak lista obdarzona jest osobistymi preferencjami więc nie łudzę się że zaraz to wszystko znajdzie się w WoBG. Ale spróbować zawsze warto. Dla wygody lista została podzielona na sekcje zgodne z BiG World Setup.

UWAGA: Nie brałem pod uwagę tego czy te mody można bez problemów doinstalować do WoBG - tutaj potrzebna by była opinia dradiel'a

Legenda:
- biały mod zainstalowany w całości
- żółty: mod zainstalowany w większej części z pominięciem drobnych pozycji (kompatybilność itp)
- brązowy: mod zainstalowany w niewielkiej części ze względu na problemy z kompatybilnością
- limonowy: mod dający się zainstalować na WoBG i 'teoetycznie' nie sprawiający problemów
- czerwony: mod, którego nie da się zainstalować z uwagi na zbyt duże konflikty w plikach gry
- pomarańczowy: mod zmieniający rozgrywkę, mający dużo opcji z których nie wszystkie musza być zainstalowane ale nie stanowi to typowych braków jak w przypadku modów dodających zadania, lokacje itp itp

+: nikła szansa na pojawienie się moda
++: dradiel przewiduje dodanie w przyszłości, pod warunkiem ukazania się wersji PL
+++: dradiel chce dodać mod'a :)

Ilość "minusów" oznacza to jak bardzo mi osobiście brakuje moda, brak minusa oznacza że mod jest już w WoBG.

Cytat:

BG1 Big Quest Mods:
Northern Tales of the Swords Coast (NTotSC) v1.71 (PL)
Dark Side of the Sword Coast (DSotSC) v2.15 (PL)
The Secret of BoneHill (SoBH) v2.75a (PL)
The Drizzt Saga v2.0 (PL)
The Grey Clan Episode I: In Candlelight v1.8 (PL)
Dark Horizon v2.05 (PL)
BG1 NPC Project v.20 (PL)


BG1 Quest Mods:
BG1 Unfinished Business v12 (PL)
Baldur's Gate Mini Quests & Encounters
The Lure of the Sirine's
The Grey Clan Episode I: In Candlelight v1.8 (PL)
The Stone of Avaskar v.1.8 (PL)


BG1 NPC related mods:
BG1 NPC Project v.20 (PL)
++ Ajantis BG1 Expansion (EN)
++ Coran's BG Extended Friendship Talks (EN)
++ Garrick's Infatuation (EN)
++ Xan Friendship Path for BG1 (EN)

BG1 Stones and Items:
Herbs and Potions Addin
+ Lost Items Version Revised 2 (EN) (bez "Victoria has 18 WIS")
Thalantyr Item Upgrade

BG2 Big Mods:
Check the Bodies (CtB) v1.13
Neverending Journey (NeJ) v6.9.4
Region of Terror (RoT) v2.2 (PL)
Shadows Over Soubar (SoS) v1.13 (PL)

The Darkest Day (TDD) v1.14 (PL)
Tortured Souls (TS) v6.10 (PL)

BG2 Quest Mods:
Assassination v.8 (PL)
Dungeon Crawl v.5
Fishing For Trouble (FFT) v1.5
Innershade v4 (PL)
Planar Sphere v2.6c
Tales of Anegh v2.2

+++ The White Queen
Tower of Deception (ToD) v3.3.1 (PL)
Pieśń Władającej v1.3.1 (PL)
Tales of the Deep Gardens (TotDG) v6 (PL)

--- Unfinished Business (PL)
Vecna v23 (EN)

BG2 NPC:
Avi Maya NPC v.6 (PL)
Chloe v1.5 (PL)

++ Kitanya (EN)
Solaufein Romance v.104 (PL)
++ The Longer Road (EN)
Xan v9 (PL)
Goo – latający obserwator v.6 (PL).


BG2 NPC related mods:
++ Banter packs (PL)
++ Crossmod Banter Pack (EN)
++ IE Extended Banters (EN) (NPC Interaction Expansion)
++ Edwin Romance (PL)
++ Immoen Friendship (PL)
++ Immoen Romance (EN)
++ Korgan's redemption (PL)
++ Khalid mod for BG2 (PL)
++ Mazzy Friendship (EN)
++ NPC Flirts Pack (EN)
++ Romantic Encounters (EN)
++ Sarevok Romance (EN)
++ Victoria Friendship (EN)
++ Yoshimo Friendship (PL)
++ Yoshimo Romance (EN)

BG2 Tactical Encounters:
Ascension
Deeper Shadows of Amn (PL)

Rules and Tweaks:
Item revision v2 (PL)
Refinements (PL)
+ Rogue Rebalancing (EN) - możliwość doinstalowania tylko komponentów HLA:Instrukcja
Sword Coast Stratagems
Sword Coast Stratagems II

Spell revision v3 (PL)
The Big Picture v1.80
- Sword and Fist (EN)
++ Wild Mage Additions (PL)





Wyjaśnione kwestie:
1. Najbardziej brakuje mi Unfinished Business: możliwość zagrania i to co oryginalnie było zaplanowane ale nie starczyło czasu jest naprawdę fajną sprawą i poszerza świat gry zgodnie z klimatem BG.

2. Z NPC: The Longer Road to jest "a must have" - możliwość podróżowania z panem I. jest czymś naprawdę wartym dodania. do tego Kitanya mimo że po angielsku jest jednym z najlepszych NPC'ów w jakie grałem: dobrze zbilansowana postać, świetne dialogi i wplatanie w główny watek BG2.

3. Dodatki do NPC: Nowe interakcje są zawsze warte uwzględinenia tak samo jak opcje "przyjaźni". Zawsze to o jeden wybór więcej, nie wspominając o nowych romansach bo starzy wyjadacze już nie chcą romansować z Jaherią :D

4. Mody znacznie ulepszające system gry: Bez Refinements, Rogue Rebalancing to ja nawet nie patrzę na BG. Bez tego gra np mnichem nie daje żadnej przyjemności. Pamiętam jak lata temu widziałem finałowa walkę w ToB i też zapragnąłem mieć w swoim arsenale "Solar kick" - jak wielkie było moje rozczarowanie, kiedy dotarłem Mnichem do zdolności wysokopoziomowych a tam KUPA :(

5. Ascension: epicka bitwa bez której zakończenie ToB jest naprawdę kulawe.

To tyle na razie. Jak mi się jeszcze coś przypomni to spróbuję uzupełnić listę. Wszelkie komentarze mile widziane.

P.S. Fajnie by było aby jakiś uprzejmy moderator przypiął temat. Jest już wprawdzie temat z pytaniami o "zawartość, zasady i sposoby gry" ale ten mógłby służyć ściśle do dawania propozycji dodatków/zmian/teaków które ogólnie zwiększą atrakcyjność gry.
Ostatnio zmieniony przez AL|EN 2013-02-05, 17:43, w całości zmieniany 21 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
psychozof
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1598
Podziękowania: 750/107
Wysłany: 2013-02-03, 16:21   

Może po kolei:

BG1 Unfinished Business

Mod jest zawarty:

~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #0 // Przywrócenie drugiego poziomu Lodowej Wyspy: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #1 // Tajemniczy flakonik: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #2 // Dodatkowe spotkanie z Elminsterem: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #8 // Flirt Safany: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #9 // Sensowna nagroda Alberta: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #10 // Umieszczenie Entara Srebrnej Tarczy w jego domu: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #11 // Scar i córka Sashenstarów: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #12 // Kap³an Quoningar: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #13 // Shilo Chen i Ogrzy-Mag: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #14 // Edie, kandydatka do Ligii Kupieckiej: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #15 // Poprawki dla Najemników P³omiennej Piêœci: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #16 // Poprawki istot: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #17 // Przywrócenie istot: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #18 // Przywrócenie imion istotom: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #19 // Przywrócenie pomniejszych dialogów: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #20 // Przywrócenie dŸwiêków: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #21 // Poprawki i przywrócenia dla sklepów, tawern i karczm : v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #22 // Przywrócenie i poprawki przedmiotów: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #23 // Poprawki i przywrócenia dla obszarów: v12
~BG1UB/SETUP-BG1UB.TP2~ #6 #24 // Wieczne zw³oki: v12

Unfinished Business (BG2)

~SETUP-UB.TP2~ #2 #4 // Rozszerzone zadanie z Illitem: v19 BWP Fix
~SETUP-UB.TP2~ #2 #6 // Odtworzona tawerna w Bramach Miasta: v19 BWP Fix

Mod również zawarty, ale mocno okrojony. Z tego co pamiętam to były jakieś problemy z kompatybilnością i dlatego tylko 2 elementy się zainstalowały. Miałem to później zrobić ręcznie, ale... do tej pory nie zrobiłem.

The Lure of the Sirine's

Mod jest zawarty.

~SETUP-SIRINESCALL.TP2~ #5 #0 // Zwodniczy Spiew Syreny: v10

- Ajantis BG1 Expansion
- Coran's BG Extended Friendship Talks
- Garrick's Infatuation
- Xan Friendship Path for BG1


Kiedyś być może.

- Herbs and Potions Addin
- Lost Items Version Revised 2 (bez "Victoria has 18 WIS")
- Thalantyr Item Upgrade


Herbs and Potions oraz Thalantyr Item Upgrade są.
Lost Item - kolejny mod dotyczący przedmiotów. Raczej nie.

~BW_HERBS_BG2/SETUP-BW_HERBS_BG2.TP2~ #3 #0 // Herbs and Potions Add-in for BG2 by Baronius: v1.0.4 BWP Fix and BWP Tweak
~SETUP-THALAN.TP2~ #6 #0 // Thalantyr - ItemUpgrade: 3.7

Candlekeep Chores (tutorial do CtB)

Celowo zrezygnowałem z tego.

-- Kitanya
--- The Longer Road


Sam jestem zainteresowany, jednak dopóki nie będzie polskiej wersji to nie będą dodane.

--- Banter packs
--- Crossmod Banter Pack
--- IE Extended Banters (NPC Interaction Expansion Project)
-- Edwin Romance
-- Immoen Friendship
--- Immoen Romance
--- Korgan's redemption
- Khalid mod for BG2
-- Mazzy Friendship
--- NPC Flirts Pack
-- Romantic Encounters
-- Sarevok Romance
-- Victoria Friendship
-- Yoshimo Friendship
-- Yoshimo Romance


Może kiedyś, nie wykluczam tego. Warunek: polska wersja językowa, w sumie to nawet nie wiem, które ją mają.

--- Ascension

~SETUP-BPV180.TP2~ #0 #15 // Ascension dla BP: v180ba BWP Fix
~SETUP-BPV180.TP2~ #0 #16 // Ulepszony Abazigail: v180ba BWP Fix

Częściowo jest, brak pewnych elementów z powodu problemów, które wystąpiły przy instalacji. Niestety od tamtej pory tego nie poprawiłem.

Item revision v2
--- Refinements
--- Rogue Rebalancing
- Sword and Fist
- Wild Mage Additions


Co do zmiany zasad to w najbliższym czasie tego nie planuję.
Jako że lubię grać magami, to interesuje mnie mod Wild Mage Additions, chociaż w najbliższym czasie dodawał go raczej nie będę.

Z takich modów, które nie wymieniłeś a interesują np. mnie to jeszcze są: Psionics Unleashed oraz The White Queen.

Wracając do propozycji modów do dodania, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby pisać jakie mody mogłyby się znaleźć w WoBG. Ja wszystkiego nie wiem, niektóre rzeczy czasem mi umykają, jak chociażby BGQE, który wygląda na jeden z ciekawszych modów.
A czy dodam to co zostanie zaproponowane, to już inna sprawa. Gdybym miał spełnić życzenia wszystkich to pewnie trzeba by nie jeść, nie spać itd. :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2013-02-03, 16:56   

Cytat:
Dodatki do NPC: Nowe interakcje są zawsze warte uwzględinenia tak samo jak opcje "przyjaźni". Zawsze to o jeden wybór więcej, nie wspominając o nowych romansach bo starzy wyjadacze już nie chcą romansować z Jaherią [...]
BG2 NPC related mods

No fucking way. Dialogi, romanse (jest o tym temat na forum), ścieżki przyjaźni - reprezentują poziom niedojrzałego gimnazjalisty i brak umiaru (właśc. są robione, żeby coś tam stworzyć, ale bez zgłębiania się w pomysł). "Starzy wyjadacze" nie chcą w ogóle romansować, a jak już to tylko z Jaheirą, Viconią, Aerie. Przepaść między poziomem zawartości romansowej dodanej, a podstawową jest kolosalna. Oczywiście, na korzyść tej drugiej.
Mody rozszerzające NPC sprawiają, że odechciewa się przyłączać takich "rozszerzonych" NPC. Nie chodzi o to, że tworzyć drużynę milczków, ale o to, że dodatkowe dialogi są tak rozbuchane i jest ich tyle oraz tak często się pojawiają, że odechciewa się z taką postacią grać.

Cytat:
Avi Maya NPC v.6 (PL)

Jest cała masa ciekawszych postaci (choćby Tashia), ale czemu NPC potraktowano wybiórczo? W ich przypadku sprawa jest prosta - albo się ich przyłącza, albo nie.

Cytat:
Psionics Unleashed

Ogólnie słaby. Już na samym początku dostajemy koszmarek w postaci wyboru zaklęć (ze względu na brak slotów jest przypisany do podklas wojownika). Jak ktoś nie zna biegle angielskiego to samo wczytanie się w ich opisy jest męczące. Czary - przekombinowane. Mam wrażenie, że nie uwzględniają przeciwników oraz szeroko pojętej zawartości gry.

Cytat:
Spell Revision

Trochę niefajnie potraktowano pieśń błazna. Śpiew przerywa działanie niewidzialności. Analogicznie więc kapłani też powinni się uwidaczniać, gdy odpędzają nieumarłych. Ale tak nie jest. Nie pamiętam jak jest z pozostałymi pieśniami (skald, bard).
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
AL|EN 


Wiek: 36
Posty: 371
Podziękowania: 21/90
Wysłany: 2013-02-03, 17:13   

Dzięki za szybką odpowiedź, uzupełnię listę i mam nadzieję, że temat posłuży do wyłuskania tych najlepszych modów, wartych czasu spędzonych nad ich doinstalowaniem do WoBG.

EDIT: Dopisałem gdzie się dało wersje językowe modów.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1032
Podziękowania: 99/215
Skąd: Nowy Londyn
Wysłany: 2013-02-03, 18:40   

Czy szanowni przedmówcy naprawdę uważają że świat dradiela jest mały, i mało urozmaicony? Starałem się uważnie wszystko przeczytać, ( nie tylko w tym temacie )ale wydaje mi się że dużo w tym wszystkim nie ubliżając nikomu, gdyż jak sam zauważyłem, a nie stoi wbrew pozorom z sprzeczności z tym, co zaraz napiszę :)są tu gracze przy których jestem niedzielnym amatorem :mrgreen: , ale nie zmienia to faktu, że na wpływ pewnych opinii dotyczących ostatecznego kształtu WoBG- a wpływa zawsze nieobiektywny Gust :razz:
----
Czy uważacie że świat dradiela ma być kalką poprzednich modów poucinanych w rytm BGT-owskiego maratonu? Nadrzędnym celem co mi też się podoba u WoBG-a jest rozszerzenie świata i takie go skompilowanie by się grało swobodnie i interaktywnie na ile silnik gry pozwala i przemyślność modujących...
To są tylko moje jakieś tam spostrzeżenia nie mające na celu podtrzymania dyskusji, nie piję też do nikogo personalnie, ale na ile mi czas pozwala gram w modyfikację i coraz bardziej się utwierdzam, że tak ogromny świat warto już zacząć unifikować, a nie dodawać następne, nie neguję że bardzo dobre modyfikacje, większość z nich znam co były wymienione a nie są ujęte w WoBG-ie...
To tyle, z racji braku czasu rzadko zaglądam na te forum, jeszcze dałem namówić się na ponowną netową działalność, :curious: a wspominam o tym tylko dlatego, że nie mam czasu by dokładniej wyłuszczać swoje racje, ale wydaje mi się że chyba w miarę precyzyjnie określiłem swój punkt widzenia...I tu jedna moja dodatkowa uwaga, ze nie pozwoliłbym sobie na te wypowiedź, ale z tego co wiem nie jestem odosobniony w swojej opinii gracza jak siebie słusznie, czy też nie, nazywam amatorem, mam niewątpliwą przyjemność znać graczy co cRPG lubią nad wyraz i dla których jest to sposób spędzania wolnego czasu, a często czasu który powinien być poświęcony na coś innego niż odpoczynek :)
serdecznie pozdrawiam
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2013-02-03, 19:30   

Cytat:
Warunek: polska wersja językowa, w sumie to nawet nie wiem, które ją mają.

Jeśli Rogue Rebalancing będzie w wersji pl, to zostanie wzięty pod rozwagę? Ma jeden +...

Cytat:
świat dradiela jest mały, i mało urozmaicony?

Nie chodzi o ilość, bo z tym nie ma co dyskutować. Jakość, panie. Brak Check the Bodies (CtB), Region of Terror (RoT), The Darkest Day (TDD) - obiecująca perspektywa.

Cytat:
The Darkest Day (TDD) v1.14 (PL)

Można by zrobić porządek z czarami. Najprostsze rozwiązanie - wywalić wszystkie. Nieco trudniejsze - zostawić część (poziomu 1-4). Problem w tym, że wieloklasowiec kapłan/łowca czy nawet kapłan nie ma miejsca w zwoju ze względu na nadmiar zaklęć, więc część i tak się nie pojawia.
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
AL|EN 


Wiek: 36
Posty: 371
Podziękowania: 21/90
Wysłany: 2013-02-03, 20:53   

Kinski napisał/a:
Cytat:
Warunek: polska wersja językowa, w sumie to nawet nie wiem, które ją mają.

Jeśli Rogue Rebalancing będzie w wersji pl, to zostanie wzięty pod rozwagę? Ma jeden +...


Raczej nie bo:
dradiel napisał/a:
--- Refinements
--- Rogue Rebalancing
- Sword and Fist


Co do zmiany zasad to w najbliższym czasie tego nie planuję.

Mod zmienia (ale nie diametralnie) Druidów i Złodziei więc zawierałby się w w "zmianach zasad". Może gdyby powstała jakaś analiza pokazująca "Mnicha z HLA wojownika" vs "Mnicha z Refinements" z komentarzem jak bardzo ulepsza to ogólne wrażenia z gry ...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2013-02-03, 21:03   

O RR pytam, bo może spróbowałbym go spolonizować (przynajmniej częściowo). Ale w grę wchodzi kompatybilność z SCS (raczej).
Mnicha z Refinements nie ma co porównywać. Jasne, że ma ciekawsze HLA (skuteczne i użyteczne).
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1598
Podziękowania: 750/107
Wysłany: 2013-02-03, 21:19   

Kinski napisał/a:

Można by zrobić porządek z czarami. Najprostsze rozwiązanie - wywalić wszystkie. Nieco trudniejsze - zostawić część (poziomu 1-4). Problem w tym, że wieloklasowiec kapłan/łowca czy nawet kapłan nie ma miejsca w zwoju ze względu na nadmiar zaklęć, więc część i tak się nie pojawia.


Wywalenie jakiegoś czaru teraz to metoda dość drastyczna, która skończyłaby się crashem gry u osoby, która aktualnie gra i ma go w książce. Tak że na razie takie drastyczne środki odpadają. Prędzej czy później postaram się coś z nimi zrobić, bez wywalania ich.


Edit:

Cytat:
Nie chodzi o ilość, bo z tym nie ma co dyskutować. Jakość, panie. Brak Check the Bodies (CtB), Region of Terror (RoT), The Darkest Day (TDD) - obiecująca perspektywa.


Jakość niektórych modów pozostawia wiele do życzenia. Jestem tego świadomy. Niektórzy woleliby, aby nie były zawarte w instalacji. Jednak celem WoBG jest stworzenie możliwie największego świata. Jakichś wielkich wymagań, co do jakości modów nie mam. Zdaję sobie sprawę ile czasu trzeba poświęcić na stworzenie nawet prostego moda. Sam pomysł na fabułę moda to nie wszystko, trzeba mieć jeszcze wiedzę, aby to zakodować. Zwykle, któregoś z tych elementów brakuje twórcom i pewnie dlatego powstaje niewiele naprawdę świetnych modów.
Wiem, że takie podejście do tworzenia WoBG może niektórych zniechęcać do gry w takim świecie, ale skoro zdecydowałem się udostępnić instalację to trzeba się spodziewać i bardziej krytycznych uwag. W sumie tego typu projekty powstają dla tych, którzy grają, więc w jakimś tam stopniu trzeba też słuchać co tam gracze mówią, czy piszą. :)
W tym przydługim wstępie nie chodzi o to, aby wymienione mody usuwać z gry, ale przyszło mi do głowy, że można by zrobić opcjonalne wyłączenie niektórych modów. Napisanie moda, który byłby uruchamiany z opcji, wyłączającego w grze konkretną modyfikację załatwiałoby sprawę. Trzeba by pewnie też dokonać trochę zmian związanych z triggerami na obszarach i mapą świata, jednak wszystko to wydaje mi się możliwe do zrealizowania.

Oczywiście na pewno nie zostanie to szybko zrobione, ale jeśli będę kiedyś miał więcej czasu, to pomyślę nad tym i kto wie, może to zrealizuję i aż się dziwię, że tym razem nie wymieniłeś moda, który będzie pierwszy na liście do przetestowania takiej opcji. :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AL|EN 


Wiek: 36
Posty: 371
Podziękowania: 21/90
Wysłany: 2013-02-05, 06:45   

Panie i panowie, w WoBG WeidUI log mamy:

~SETUP-REFINEMENTS.TP2~ #3 #10 // Ulepszony system zdolnosci wysokopoziomowych :shock:

dradiel'u czyżbyś po prostu przeoczył to że najważniejszy komponent Refinements jest już zainstalowany ?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jaquan 
Świr na pół etatu

Wiek: 29
Posty: 98
Podziękowania: 4/9
Wysłany: 2013-02-05, 11:15   

Osobiście i tak gram mając RR zainstalowane po instalce WoBG. Zmiany choć ingerujące w zasady wychodzą ogólnie na plus przywracając łotrzykom część należnego im blasku (jak możliwość wysokiego opanowania stylu walki dwiema broniami) jednocześnie tonując zdolności przegięte (pułapki z HLA) oraz usuwając zdolności zwyczajnie nielogiczne (Identyczna ulepszona pieśń wszystkich bardów) oraz wzmacniając zdolności zwyczajnie słabe (magiczny flet, pisanie zwojów (teraz umożliwia zapisanie dowolnego zapamiętanego czaru barda), czy alchemia (teraz tworzy mikstury zwyczajnie dla złodzieja/barda zwyczajnie użyteczne)). Dodatkowo większe i mniejsze poprawki klasowe (usunięcie magicznych efektów pułapek Łowcy Nagród, zmodyfikowane pieśni barda (wiem błazna osłabiono)). Ogólnie nie sądzę by było to coś co dogłębnie zaburza i psuje balans gry. Nawet przedmioty są całkiem zbalansowane a w modach to rzadkość.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1598
Podziękowania: 750/107
Wysłany: 2013-02-05, 16:10   

AL|EN napisał/a:
Panie i panowie, w WoBG WeidUI log mamy:

~SETUP-REFINEMENTS.TP2~ #3 #10 // Ulepszony system zdolnosci wysokopoziomowych :shock:

dradiel'u czyżbyś po prostu przeoczył to że najważniejszy komponent Refinements jest już zainstalowany ?


Tak mi się zdawało, że chyba instalowałem go, ale jak przeglądałem weidu.log odpowiadając na Twojego posta to mi się w oczy nie rzucił w tej całej liście. No, ale skoro jest, to chyba dobrze. :)

Edit:
Wow, widzę, że napisałeś posta na shs i pomysł WoBG nie został ciepło przyjęty.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AL|EN 


Wiek: 36
Posty: 371
Podziękowania: 21/90
Wysłany: 2013-02-05, 17:26   

To nawet bardzo dobrze, że jest. Wedle instrukcji "kompatybilności" między RR a Refinements, w celu zachowania największej możliwiej kompatybilności pomiędzy tymi dwoma modami należy:

( tego już nie możemy zrobić) Zainstalować wszystkie komponenty RR bez dwóch komponentów HLA, koniecznie przed instalowaniem Refinements
(już jest zainstalowany najważniejszy komponent) Zainstalować Refinements w całości

1. Doinstalować brakujące komponenty HLA z RR

Widać więc, że możemy jeszcze bez problemu doinstalować komponenty HLA z RR :grin:

Co do posta pana Mike1072 to postaram się wylać mu kubeł zimnej wody na głowę :wink:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1598
Podziękowania: 750/107
Wysłany: 2013-02-05, 17:32   

AL|EN napisał/a:

Co do posta pana Mike1072 to postaram się wylać mu kubeł zimnej wody na głowę :wink:


Szkoda wdawać się w dyskusje, rzadko kiedy wynika coś dobrego z przepychanek słownych.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 38
Posty: 1364
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2013-02-05, 18:25   

Cytat:
zmodyfikowane pieśni barda (wiem błazna osłabiono)

Ujdzie, jej skuteczność jest jaka jest. Ale najbardziej osłabił ją SCS (brak niewidzialności podczas śpiewu).

Cytat:
nie chodzi o to, aby wymienione mody usuwać z gry, ale przyszło mi do głowy, że można by zrobić opcjonalne wyłączenie niektórych modów.

To nie jest konieczne. Tę kwestię można samemu rozwiązać w prosty sposób - nie podejmując wątków z poszczególnych modów. Co więcej, można spokojnie dodawać nowe modyfikacje, nawet te większe czy konwersje (np. Epic Endouvers, ale wymagałoby to trochę porpawek a la NeJ). Zawsze mamy tę furtkę, że nie trzeba w nie grać.

Cytat:
Wedle instrukcji "kompatybilności" między RR a Refinements, w celu zachowania największej możliwiej kompatybilności pomiędzy tymi dwoma modami

No tak, ale instrukcja nie uwzględnia WoBG. W sumie to najlepiej byłoby połączać oba dodatki w jeden. W zasadzie to główna idea WoBG - układanie puzzli z dodatków...

Cytat:
napisałeś posta na shs i pomysł WoBG nie został ciepło przyjęty

Czego spodziewałeś się po bastionie Big Picture, BGT, BWP? SHS za wszelką cenę będzie próbowało udowodnić, że WoBG jest be. Tym bardziej, że jest nastawiony na polonizację. Dradiel, nie zdziw się, gdy zaczniesz otrzymywać od tej bandy ortodoksów ostrzeżenia o "bezprawnym" wykorzystaniu modów, bo "modders have reason" & "not sure what you mean by a "heavily modified" BWP, but it can't be a good thing".

To jest dobre (o ile dobrze zrozumiałem).

the bigg napisał/a:
You're better off installing BiG World on a clean install of BG2 - "World of Baldur's Gate" doesn't turn up anything on Google, and this type of <airquote>package</airquote> is usually packaged by people who wear socks with sandals, but just because lack the mental faculties required to tie the shoelaces on said sandals.

"Lepiej zainstaluj BWP albo czystą instalację BG...". Damnant quod non intelligunt...
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group