Poprzedni temat «» Następny temat
Kido
Autor Wiadomość
Zielak

Posty: 37
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2013-01-27, 17:26   Kido

Chciałem rozpytać o moda dodającego Kido. Mianowicie - warto? Słyszałem dużo pozytywnych opinii, natomiast nie wiem czy w ogóle jest sens brać go do drużyny na Tacticsa i Ascension. Dodatkowo, proszę o jakiekolwiek informację do moda (sprzęt, miejsce przyłączenia - tak, nie mam pojęcia) ponieważ albo ja nie umiem szukać, albo poza linkiem do pobrania nie ma na ten temat absolutnie nic. Z góry dzięki.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 39
Posty: 1355
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2013-01-27, 19:04   

Tutaj jest info. Szczegóły w Readme.
Gdzie słyszałeś te"pozytywne opinie"?
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Zielak
Zielak

Posty: 37
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2013-01-27, 19:29   

W kilku tematach na anglojęzycznych forach, podobno jako bard sprawdza się dobrze, zwłaszcza z Rogue Rebalancing.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 39
Posty: 1355
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2013-01-27, 20:59   

Almateria napisał/a:
SHS to społeczność, która głaszcze się po głowie z okazji dosłownie każdego wydanego moda


"Głaskanie się po główkach" dotyczy niemal wszystkich środowisk anglojęzycznych (o ile nie wszystkich). Jeśli jakikolwiek NPC złodziej lub bard jest zestawiany z Rogue Rebalancing (czyli jego użyteczność warunkowana jest RR) i można z opinii wywnioskować pozytywy, to na pewno nie dotyczą one NPC. Dobry pijar robi swoje, ale nie nazywajmy szamba perfumerią.

W przypadku utrudniaczy (Tac. i Asc.) osobowość (to zbyt duże słowo w stosunku do większości) NPC schodzi na dalszy plan. Większego znaczenia nabiera klasa (w tym przypadku błazen) i jej prowadzenie. To, czy jest sens go brać, zależy od drużyny i tego, czy RR jest zainstalowany. Dodatkowo, jeśli masz SCS2, to on całkiem w znaczący sposób wpływa na błazna (pieśń przerywa działanie Niewidzialności).

Kido ma koszmarny soundset, jest zrobiony według schematu (durne rozmówki z wszystkimi i o niczym), a jego osobowość reprezentuje poziom przedszkolaka.
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zielak

Posty: 37
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2013-01-28, 16:20   

I dlatego właśnie rozmyśliłem się w kwestii takiego np. Varshoona. Świetnie zrobiony NPC (grałem raz) ale tutaj nie pociągnie. Natomiast po "chaotycznym złym jesterze" nie spodziewałem się innej osobowości.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 39
Posty: 1355
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2013-01-28, 17:37   

Jeśli chcesz optymalizować drużynę pod Tac. i Asc. to psionic na niewiele się przyda. Varshoon już w bezmodowej wersji jest słaby (czyt. za dużo kombinowania, żeby był skuteczny). Ilithida przyłącza się dla tzw. "klimatyczności" (cokolwiek by to znaczyło, ale jako argument "za" ma działać jak wytrych). Pomysł może i dobry, ale nie uwzględnia wymagań i przeciwników. Oczywiście, w przypadku dialogów jest chronicznie chory - zresztą, jak niemal wszyscy NPC z modów - na dialogową gigantomachię i brak umiaru. Każdy NPC z podstawowej wersji rozwala Varsha pod jakimkolwiek względem (osobowość, skuteczność, interakcje i cokolwiek jeszcze). To tak, a propo.
Błazen jako podklasa wypada lepiej, bo ma dostęp do czarów, może walczyć 2 broniami (RR albo inny mod) i ma skuteczną pieśń (nawet bardzo, nie musi nawet walczyć, tylko sama pieśń wystarczy). Ale i w jego przypadku trzeba mocno się prężyć, żeby uzyskać przyzwoite TraK0 (bazowe wynosi 13 po dwudziestym którymś poziomie) - jeśli ma walczyć. Choć jego użyteczność już po 15. poziomie całkiem wysoka (albo 16. - chodzi o dostęp do Zwodniczego sobowtóra, który może używać pieśni). Kido ma jednak nieciekawie rozłożone biegłości (sztylet i krótkie miecze - jeszcze są akceptowalne, styl walki mieczem i tarczą, włócznie - nie). To, że jest chaotyczny zły i ma mieć osobowość typu "wicked" - jest ok. Raczej chodzi o to, że poziom tej osobowości, jej psychologia (a właściwie jej brak) czy jak to inaczej się nazwie, sprawie wrażenie, że stworzył ją rozkapryszony przedszkolaczek zerówkowicz z grupy Robaczków, Biedronek tudzież Muchomorków (niemal wszyscy NPC z modów mają tak samo, więc nie ma co płakać).
Jeśli potrzebujesz barda, to zdecydowanie Haer'dalis - skuteczny, samodzielny i samowystarczalny praktycznie od razu.
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zielak

Posty: 37
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2013-01-28, 17:46   

Akurat dialogi i ogólnie cały pomysł na Varshoona mi się podoba. Ale nie oszukujmy się - postać, która nie nadaje się do jakiejkolwiek walki (ni to melee, ni to ranged) i de facto dysponuje tylko stunem raz na rundę nie ma tutaj sensu.
Natomiast przy wyborze barda miałem mały dylemat. Na ten moment w drużynie moją postać (mnich), Korgana, Valen, Edwina i... no i właśnie, Kido. Do tego zestawienia chciałem mieć drugiego maga, który będzie ładnie działał czarami i pieśnią, a w razie potrzeby wchodził z zarzuconymi ochronkami i mielił szpadlami na UPR (np. takim mieczem od Vendrisa z RR). O ile Haer'Dalis rzeczywiście wymiata w zwarciu, brakuje mi jednak tej pieśni zarzucanej z klona, która po dopaleniu RR robi z przeciwników sieczkę po obniżeniu rzutów. Inna sprawa że buduję złą drużynę, więc imo Kido znacznie lepiej pasuje. Ewentualnie dorzucę jeszcze jakiegoś Cernda albo inną Viconię, raczej tego pierwszego.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 39
Posty: 1355
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2013-01-28, 19:30   

Kolejny "grzech" NPC z modów - nie są zrównoważeni. Zawsze w którąś stronę przerobieni/przekombinowani. Albo ultraleszcze, albo megagaduły, superegocentrycy, płytcy itd.
Wracając do meritum. Tac. i Asc. bez Prawdziwego widzenia? Jeśli nie masz SCS, sam Edwin z Rozproszeniem/Usunięciem magii to będzie za mało (RM/US nie działa na postacie z wyższym poziomem). Viconia/Kido, Cernd - wybór w tej kolejności. Kido może robić za jelenia, zbierać ataki na siebie (i śpiewać), żeby mnich (będzie obrywał) i Korgan (też będzie obrywał) robili swoje. Do tego czasu można mu dobić 2 punkty w walce 2 broniami, a później doposażyć w Crom Faeyr. Z przedmiotami wyciśnie minusowe TraK0. Po zdobyciu UDP właściwie może sam wygrywać wiele ważniejszych walk (Mamidło -> Zatrzymanie czasu, UPR i 2 rundy klepania przeciwników na unieruchomieniu). Trzech zbrojnych to już tłum, ale lepiej mieć więcej niż mniej (mogą się zmieniać, a jak któryś wykorkuje to będzie na zmianę).
W przypadku pieśni właściwie najbardziej użyteczne będzie spowolnienie, bo na zamęt czy utratę przytomności większość średniomocnych przeciwników i tych ważniejszych jest odporna. Z drugiej strony - jest cała masa leszczy i średniaków, którzy nie są. RR zmienia trochę postać rzeczy, bo dodatkowe pieśni (ze zdolności specjalnych HLA) stają się całkiem użyteczne, a więc i skuteczne.
Więc w zasadzie, jeśli "charakter" nie będzie odgrywał większej roli, to błazen może być użyteczny. Tyle tylko, że najprościej byłoby stworzyć gotowca w multi... Efekt lepszy, bo mniej kombinowania i znoszenia tych głupot w modzie.
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zielak

Posty: 37
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2013-01-28, 20:20   

Prawdziwe Widzenie może rzucać Kido. Natomiast dość konkretny problem będzie z wypakowaniem go na zbrojnego. Crom na siłę do drugiej łapy, w pierwszej coś konkretnego, czym nikt z drużyny nie bije, czyli Furia/Szpadel Vendurisa (nie wiem jak się nazywał), UPR i te 4 ataki będą, z URP rękawice i butki - może i 6, jak mechanika gry uznaje ten atak za buty, do dziś nie rozumiem. Za to lipa z jego HP, tutaj pasek lepiej zadziała na Valen. Korgan tutaj robi za "tanka" - jedyna wytrzymała sama z siebie postać. Mnich z Refinements jest naprawde wymiatacz, Inner Time, 8 ataków, te sprawy. Co do healera - tutaj zdecydowanie jestem przeciwny Viconii. Mało HP, niska siła (więc nie ma płytówek i lepszych tarcz) - to BARDZO boli. Z dwojga złego już chyba wolę Cernda, który jakieś tam robaczki rzuci, a i na wilkołaku ulepszonym chyba Ease of Use może ładnie obić.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 39
Posty: 1355
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2013-01-29, 11:22   

Za dużo prężenia - lepiej stworzyć sobie postać w multi (albo własnego moda). Takie celowe osłabianie mają niby uwiarygodniać postać. Efekt jest taki, że zaczyna się kombinowanie, żeby dostosować ludka. Strata praktycznie wszystkich punktów biegłości to już niemało. Cechy fizyczne pomijam, bo nie mają znaczenia (w granicach rozsądku).
Na 6. poziomie maga jest UPR, OpMB,ZS więc szkoda slotu na PW (jest Księga Nieskończonych Czarów).
Pograłem trochę znów błaznem z RR. Na 15. poziomie wyciągnął 4 ataki (Belm + Kundan) i TraK0 ok. 6-8 pkt (bez RR jest tak samo). Po UPR ma 8 (w Butach szybkości - nie dają dodatkowego ataku, ale u zbrojnych zaokrąglają bazowe połówki). Lepiej niż Korgan (niższy poziom, ale PD te same) - dzięki osłonom nie obrywa (dlatego m.in. kondycja nie ma znaczenia, ale i tak dałem 16...).
Pieśń błazna z RR stała się jednak słabsza. Nie ma spowolnienia, a efekt nie przechodzi przez odporność na magię (dotyczy golemów, szkieletów, galaret i zombie). Rzuty obronne wykonywane są z premiami (niemałymi +2 i +4). Zamiast utraty przytomności Ogłupienie. Może się sprawdzi. Zamiennie można walczyć.
Wadą Viconii nie jest niska siła i kondycja. Zwiększenie siły jest łatwe (mikstury, czar, może nosić Pełną zbroję płytową z ankhega). Kondycję nieco trudniej, ale też się da (pas, mało mikstur). Wadą jest brak osłon - Żelaznej/Kamiennej skóry i ochron bojowych maga, które zapewniają nietykalność i bazowy 1 atak na rundę (w walce 2 broniami [Crom + CBW] wyciągnie 4 po UPR, albo 10 - Ostrza energii).
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Zielak

Posty: 37
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2013-01-29, 19:45   

Są 4 ataki, ale średnia broń - niestety, to było i będzie wielką wadą barda - albo mało ataków, albo duży dmg. Mimo zmian, wolę pieśń z RR - rozwinięcie z HLA jest potężne, tak samo jak u np. skalda. Z Viconią grałem 1 raz i się zniechęciłem. Wg mnie ta postać nie jest zbytnio warta uwagi, zły kapłan z dość słabymi statystykami, papierowy (za dużo LoLa...) i w gruncie rzeczy bez szans na przeżycie cięzkich walk. Jej zaletą jest wysoka mądrość, co skutkuje masą zaklęć, ale... kiedy ma ich użyć? Nie jest multi/duoklasowana na maga, nie ma Akceleracji - nie ma spamu. Przedmioty skracające czas rzucania na kapłana o ile się nie mylę nie istnieją (a szkoda), zresztą to nadal 1 czar na rundę. Wg mnie nie ma wyskoku do np. Anomena, który po dopaleniu EoU wpada z CBW i zarzuconymi ochronkami pokroju Kuli Ostrzy do walki i robi rozpierduchę aż miło (co jest oczywiście zbalansowane przez charakter :cry: ). Porównując do innych healerów w grze, stosunkowo mało robi.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 39
Posty: 1355
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2013-01-29, 21:40   

Tak, pamiętam, HLA - skuteczne, ale to dopiero po 3 mln PD. Podstawowa pieśń sprawdza się niespecjalnie już na średniomocnych. Akurat przeorałem Lochy Irenicusa błaznem i Imoen (rany, po 300 tys. PD na łebka na wyjściu). Użyteczność pieśni jest. No, jakaś jest. Potrzeba baaaaaardzo dużo czasu, żeby przeczyścić lokacje na walkę z Ilyichem. Trochę krasnale (duergary) się uszkodzą (jak się ma badziewne TraK0 - średnie obrażenia to już coś), ale szybciej sprawę jednak załatwiają czary i wykorzystywanie słabości skryptu. Jak w IWD - "ślepy" atak tej postaci, którą zobaczą pierwszą. Ech, mag miałby łatwiej, wystarczy wybrać OpZB, a tak trzeba się bawić w berka (zeszła cała amunicja, nieźle).
Duergary mają niezłe rzuty obronne, a przecież nie prezentują jakiegoś oszałamiającego poziomu. Ekipy Ilyicha (po wyeliminowaniu Zhivago i Neofity) pieśń nawet nie drasnęła. Był efekt osłabienia (Distracted - -2 do TraK0 i KP), ale rzadko. Zamęt w ogóle nie działał. Chociaż przy eliminacji Duergar Party Member pieśń sprawuje się nawet nieźle, choć i tu trzeba czekać do Zamętu, żeby wpakować Magiczny pocisk i Kwasową strzałę Melfa (wystarczają).

Cytat:
Przedmioty skracające czas rzucania na kapłana o ile się nie mylę nie istnieją (a szkoda)

Amulet mocy ;-). Szata Vekny - brać Aerie (przerobić ją na 2 bronie - z czarami maga będzie nietykalna). Muszę sprawdzić, czy Valen będzie miała coś przeciwko...
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group