Poprzedni temat «» Następny temat
[BG:EE] Opinie i wrażenia
Autor Wiadomość
kurtz 

Posty: 24
Wysłany: 2013-09-23, 23:05   

Robisz problem tam, gdzie go nie ma :) Aż sam spróbowałem - barbarzyńca na 2 poziomie, 2 długie miecze i mikstura przyspieszenia, najwyższy poziom trudności. Za pierwszym podejściem zabiłem 2 w te 5 rund, trzecia zdążyła mnie zauroczyć. Za drugim podejściem zabiłem wszystkie trzy. Za zabicie 6 awansujesz o kilka poziomów a zajmie Ci to góra 10 min.

Zgadzam się, że stary BG1 miał swój urok, nie było się półbogiem z setką magicznych przedmiotów na każdą okazję jak w BG2.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Rabarbarian 

Wiek: 47
Posty: 31
Podziękował 4 razy
Skąd: Wola
Wysłany: 2013-09-24, 07:47   

Grasz z scs? Zainstaluj sobie wszystko z AI modifications i z Tactical chalenges, jest też moduł smarter sirinas.
Trochę już zapomniałem gdzie szukać tych syren i poszedłem na wschód od Żywopłotu. Tam zaatakowało mnie stado ogrów i ogrillionów, Ogry włączyły szał berserkerski, wydaje mi się że jeden włączył też lustrzane odbicia. Próbowałem wcisnąć sie w ciasne krzaki żeby tylko jeden na raz mnie atakował i ubić chociaż ogriliony ale ogry mają długi zasieg tych ćwiekowanych bejsbolów i waliły nad głową tego którego tłukłem. Dzięki Helmowi za szybki chód barbarzyńcy, zdołałem jakoś opuścić lokację z resztką HP.
Mi nie brakuje lvlu w moim barbarzyńcy, mam bodajże piąty czy szósty w rozdziale drugim, mam młot ashdeena i miecz szarego wilka, nie byłem u bazyliszków ani syrenek.
Nie wyobrażam sobie gry bez SCS, gdzie lamerskie wywabianie i zabijanie po jednym wrogu z całęj grupy staje się obowiązkowym uproszczeniem. Nawet grupy najemników i poszukiwaczy przygód dawało się tak załatwić. W SCS wrogowie współpracują, jeden Cię zobaczy i zaraz woła resztę kumpli, połykają mikstury lecznicze i inne( mi zawsze ich brakuje). Czasem ucieczka z życiem daje większą satysfakcję niż w czystej wersji zatłuczenie tępych przeciwników.
_________________
Of course I'm crazy, but that doesn't mean I'm wrong. I'm mad but not ill.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
kurtz 

Posty: 24
Wysłany: 2013-09-24, 10:37   

Ok., każdy gra, jak mu się podoba, po prostu pytałeś, gdzie można łatwo nabić parę poziomów, to dałem Ci przykład.
Smarter sirines to modyfikacja AI a nie dopakowująca przeciwnika, w praktyce wygląda to tak, że częściej rzucają niewidzialność. Rzecz bez znaczenia.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 30
Posty: 1385
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2013-09-26, 16:21   

Cytat:
Walka z dwiema Broniami czy dwoma bronami to wielki temat, ale jeśli w bg2 można ją jakoś przeboleć, gdyż inne postaci też ją wykorzystują to w bg1 poza Drizztem (postacią mimo wszystko trochę z innej bajki) o ile pamiętam żaden przeciwnik tym stylem nie walczy więc i nam nie powinni go autorzy EE tak hojnie udostępniać.


Kwoli ścisłości to w gołym BG1 Drizzt też dwiema broniami nie walczył. Tzn fabularnie-optycznie tak to wyglądało, ale de facto miał wpisane tylko więcej ataków :razz:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Rabarbarian 

Wiek: 47
Posty: 31
Podziękował 4 razy
Skąd: Wola
Wysłany: 2013-09-26, 20:15   

kurtz napisał/a:
Ok., każdy gra, jak mu się podoba, po prostu pytałeś, gdzie można łatwo nabić parę poziomów, to dałem Ci przykład.
Smarter sirines to modyfikacja AI a nie dopakowująca przeciwnika, w praktyce wygląda to tak, że częściej rzucają niewidzialność. Rzecz bez znaczenia.


Sprawdzam właśnie te panienki i nie wiem czy coś scs buguje ale mimo aktywnego szału syreny coś robią mojemu barbarzyńcy, że tracę nad nim kontrolę (nie zauroczenie ani nie unieruchomienie) a on stoi biernie i zbiera cięgi mimo że nie ma żadnej ikonki na obrazku że jakiś efekt negatywny na nim wisi. Próbowałem też z miksturą klarowności oprócz szału, ale nic się nie zmienia:). Także bez wsparcia drużyny (najlepiej różdżka ognia spoza zasięgu widzenia) raczej się z nimi nie rozprawię.
_________________
Of course I'm crazy, but that doesn't mean I'm wrong. I'm mad but not ill.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
kurtz 

Posty: 24
Wysłany: 2013-09-26, 23:39   

Rabarbarian napisał/a:
Także bez wsparcia drużyny (najlepiej różdżka ognia spoza zasięgu widzenia) raczej się z nimi nie rozprawię.


Etam, co tak pesymistycznie ;) Weź płaszcz Algernona, omiń panienki, zaurocz pełzacza ścierwojada, zabij je pełzaczem :) Co do zauroczenia barbarzyńcy, to nie wiem o co chodzi, w BGT nie miałem problemów, może w EE coś namieszali.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dark 
Akolita Tempusa


Wiek: 29
Posty: 992
Podziękowania: 28/58
Wysłany: 2013-09-28, 09:02   

Odnośnie moich wcześniejszych problemów z grafiką na PC, to na netbooku nie wystąpiły.
Niestety, gra działa o wiele, wiele wolniej niż silnie zmodowane BG2. Na granicy grywalności. :?
_________________
http://baldur.cob-bg.pl/grafika/bg1/BG1.jpg
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Rabarbarian 

Wiek: 47
Posty: 31
Podziękował 4 razy
Skąd: Wola
Wysłany: 2013-09-28, 16:39   

@kurtz
Właśnie nie zauroczenie, nie robi się czerwony tylko taki bierny jak przy zamęcie. To ręczne trafienie przez syrenkę tak mu robi, nie czar żaden, dostaje 1 obrażeń i się wyłącza. Przy wysokiej KP mozna tego uniknąć, nie wiem czy to scs czy EE czy oba razem taki efekt dały.


Co do grafiki na bardzo starym komputerze P4 musiałem wyłączyć pogodę bo zwalniała, na nowszym nieco athlon 4600 lekko dusi gdy przeciwnikow dużo na raz się rzuci, ale do zaakceptowania.
_________________
Of course I'm crazy, but that doesn't mean I'm wrong. I'm mad but not ill.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Dark 
Akolita Tempusa


Wiek: 29
Posty: 992
Podziękowania: 28/58
Wysłany: 2013-09-28, 18:32   

Rabarbarian napisał/a:

Co do grafiki na bardzo starym komputerze P4 musiałem wyłączyć pogodę bo zwalniała, na nowszym nieco athlon 4600 lekko dusi gdy przeciwnikow dużo na raz się rzuci, ale do zaakceptowania.

Pewnie problemem jest procesor. Mój netbook ma tylko 1,6 GHz. :sad:
_________________
http://baldur.cob-bg.pl/grafika/bg1/BG1.jpg
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Radnon 
Purpurowy Smok


Wiek: 31
Posty: 23
Podziękowania: 3/1
Skąd: Płock
Wysłany: 2013-09-28, 21:44   

Dark napisał/a:
Pewnie problemem jest procesor. Mój netbook ma tylko 1,6 GHz. :sad:

W przypadku BG EE to chyba nie ma reguły, bo u mnie na przykład lepiej chodził na starym laptopie z procesorem 1,6 Ghz (i kartą Intela) niż na sporo nowszym modelu wyposażonym w Core 2 Duo 2.0 Ghz.
_________________
Charakter kształtuje los człowieka
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Cahir 
Pan Świtu


Wiek: 36
Posty: 893
Podziękowania: 144/36
Wysłany: 2013-09-28, 21:50   

Poczekajmy na tego patcha, obiecują, że większość tego typu problemów ustanie ze względu na nowy renderer. Ja np. nie narzekam, w EE gram mi się świetnie (laptop Core Duo 2.4).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Rabarbarian 

Wiek: 47
Posty: 31
Podziękował 4 razy
Skąd: Wola
Wysłany: 2013-09-29, 09:35   

Czy komuś grającemu w EE zdarzyła się choć raz taka sytuacja, że członek (albo pochwa) drużyny nagle odłącza się, zamienia w wilkołaka i zabija charname'a?
_________________
Of course I'm crazy, but that doesn't mean I'm wrong. I'm mad but not ill.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
fsn


Posty: 15
Wysłany: 2014-01-26, 06:26   

Nowe postacie nie wpasowują sie w klimat, dlatego tez prędzej czy pózniej je wywalilem. Samo BG:EE moim zdaniem bardzo uprzyjemnia grę (brak ekranu ładowania , lepiej rozplanowany interfejs i inne drobiazgi). Ogólny klimat gry jest nienaruszony, moze wiele ta edycja nie wniosła ale te praktyczne poprawki sprawiły ze preferuje grać w tę wersje niż w zwyczajną.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
K4thos 
Uczeń Gonda


Wiek: 31
Posty: 354
Podziękowania: 61/39
Wysłany: 2014-07-03, 04:42   

Oceniam bardzo pozytywnie zmiany w samym silniku. Nie wyobrażam sobie powrotu do jego starszych wersji (BG2+ToB).
- zoom,
- znacznie czytelniejsza mapa (koniec wymuszonego skalowania do 640x480),
- przytrzymując środkowy przycisk myszy przesuwamy mapę (znacznie wygodniejsze niż strzałki/przechodzenie w róg ekranu)
- brak loadingów!
- "quick loot" (można doinstalować GUI z tym ficzerem do BG1:EE, a pewnie dojdzie też w patchu 1.3)
- dodatkowe informacje w ekwipunku,
- multiplayer bez żadnego kombinowania,
- przerzucanie zapisów pomiędzy tabletem, a PC
- zmiana wielkości czcionki w opcjach (dodane w najnowszym patchu),
- masa innych drobnych zmian w silniku.

Do tego tysiące poprawionych literówek w tłumaczeniu CDP. Wiem, bo sam poprawiałem kilkaset literówek w dialog.tlk BG2:EE na podstawie textpacka dostępnego tu na forum i starego textpacka Nastiana - bez obaw, tylko ewidentne literówki, a nie zadania edytorskie, do których, jak widać po mojej interpunkcji i sposobie pisania, nie mam kompetencji (Nastian zresztą też ;)) :oops: Moja praca przy korekcie to zaledwie niewielki ułamek roboty jaką odwaliła ekipa za to odpowiedzialna, więc różnica jest na prawdę widoczna, a ewentualne gafy naprawiane są zaraz po ich zgłoszeniu, w odpowiednim temacie na forum Beamdog.

A sama nowa treść? Kogo obchodzi treść, od tego są mody :P Bugi? A i owszem, cała masa w BG2:EE. W chwili obecnej BG1:EE jest już grywalny, więc mam nadzieję że wkrótce dwójeczkę też doprowadzą do ładu.

Nowe filmiki kijowe, ale jak ktoś chce to mogę wrzucić oryginalne z BG1, które przeportowałem do rozdzielczości "HD" i nowego formatu, w taki sam sposób jak Beamdog te z BG2.

Cena za wysoka, ale trafiają się wyprzedaże na Steamie. Ze swojej strony polecam, zwłaszcza BG1:EE, bo dwójka zabugowana.
_________________
"Podwładny winien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy i durnowaty tak, aby swoim pojmowaniem istoty rzeczy przełożonego nie peszyć"
Ukaz Cara Rosji Piotra I z 9 grudnia 1708 roku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
picollo
Mariuss
Przyjaciel Klanu


Wiek: 30
Posty: 345
Podziękowania: 2/4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-03, 16:20   

Jedynka EE jest znacznie lepsza niż BG II EE. Jest trochę inaczej(albo jestem głupi) zbudowana opcja CLUA i sprawdzenie variables przez konsolę, nie umiałem połapać się gdy chciałem sprawdzić CLUA w konsoli, krzyczało mi błędami :)

Wielkim minusem jest brak większych modów, ale pewnie zdążą do tej pory wszystko zaadaptować.
Nie mniej narazie wolę pozostać przy BGT.
_________________
(były)Mistrz Próby Bhaala i Wielki Dyplomata, teraz, zaledwie proch na wietrze...
Przeczytałeś już wszystkie artykuły historyczne? Nie możesz znaleźć niczego ciekawego? Wejdź na Kącik Romana!, a spędzisz całą noc na czytaniu!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group