Poprzedni temat «» Następny temat
Poradnik - płynny WoBG w niskiej rozdzielczości z optimusem.
Autor Wiadomość
Lightening

Posty: 156
Podziękowania: 11/30
Wysłany: 2020-04-06, 00:39   Poradnik - płynny WoBG w niskiej rozdzielczości z optimusem.

Niniejszy poradnik wyjaśnia jak ustawić na laptopie z windowsem 10 i kartami graficznymi nvidia + intel World of Baldur's Gate w rozdzielczości niższej niż natywna rozdzielczość ekranu laptopa bez dodatkowych problemów. Hipotetycznie analogiczne kroki powinny też pomóc przy innych konfiguracjach i ogólnie przy problemie płynności/rozdzielczości w BG2 ale nie mam tego jak przetestować.

Czyli dajmy na to mamy laptopa z gtx 1060 + i7 7700hq z grafiką intel hd 630 i natywną rozdzielczością ekranu 1920x1080. Chcielibyśmy grać w WoBG np. w rozdzielczości 1024 x 768. Jednakże pomimo ustawienia skalowania w ustawieniach grafiki, WoBG uparcie otwiera się nieskalowanej rozdzielczości jak na załączniku 1. Wydawać by się mogło, że rozwiązaniem jest ustawienie grania w oknie jednak wtedy gra zaczyna niemiłosiernie przycinać i staje się praktycznie niegrywalna. Na załączniku 1 umieszczam obraz gry z jakiej startujemy (rozdzielczość 1024x768 i pełny ekran). Wydaje mi się, że rozwiązanie będzie również działać analogicznie na każdym innym klasycznym (nie ee) Baldurze, a że dużo osób ma z tym problem to może się komuś przyda. Poniżej w kilku krokach opisuję rozwiązanie dla 1024x768. Inne rozdzielczości też powinny działać aczkolwiek z moich testów wynika, że 1366x768 odmawia współpracy. Jeśli potrzebujemy innej rozdzielczości x na y to wszędzie gdzie w tym "poradniku" jest 1024 wpisujemy nasze x, a tam gdzie jest 768 wpisujemy naszą wartość y.

0)Być może dalsze kroki tego "poradnika" będą zbędne jeśli ten punkt zadziała. Pobieramy aplikację centrum sterowania grafiką intel z Microsoft store. W zakładce wyświetlacz wybieramy – rozciągnięte. W panelu ustawień grafiki nvidia w zakładce manage 3d settings w polu global setting/preffered graphics procesor ustawiamy wartość integrated graphics. Teraz należy przetestować WoBG. Jeśli podziała to jesteśmy w domu, jeśli nie to należy ustawić w powyższym polu high-performance nvidia processor, zamknąć panel sterowania nvidii i przejść do dalszych punktów.

1) Ten krok można prawdopodobnie ominąć jeśli nie mamy problemu z przesuniętym ekranem gry jednakowoż wszystkie następne kroki są wykonywane przy założeniu, że DPI fix 2.2 został zainstalowany i uruchomiony. Problem przesunięcia ekranu gry wynika z włączonego skalowania 125%. Domyślne skalowanie windowsa 10 nie radzi sobie ze starymi aplikacjami takimi jak Baldur's Gate 2. Rozwiązaniem jest przywrócenie skalowania z windows 8.1. Dodatkowym plusem jest usunięcie rozmycia z menu konfiguracji WoBG.

TL;DR
Instalujemy Windows DPI fix 2.2. Uwaga! Należy pobierać z linku bez asystenta pobierania.
https://www.instalki.pl/p...10_DPI_Fix.html
Po włączeniu programu. Należy wybrać opcję Use Windows 8.1 scalling (U mnie na ekranie 15,6 cala wybrałem opcję DPI Scale: 125%) i kliknąć apply. Następnie należy zrestartować komputer. Jeśli z jakiegoś powodu chcielibyśmy przywrócić ustawienie pierwotne to należy ustawić z powrotem opcję Use windows 10 default DPI scalling - kliknąć apply i zrestartować komputer DWA razy. Ustawienia tak jak na załączniku 1.

2) Pobieramy aplikację DXWnd, rozpakowujemy i uruchamiamy ją jako administrator. (Najlepiej zaznaczyć we właściwościach pliku exe w zakładce compability - run this program as administrator). https://sourceforge.net/projects/dxwnd/ Screeny ze skonfigurowanego programu w załącznikach 3 i 4.
a) Przechodzimy do edit/add, a następnie do zakładki main.
b) Wbijamy jakąś nazwę w polu name. Np. bg.
c) W polu path podajemy ścieżkę do BGMain.exe . U mnie np. Wygląda to tak – D:\Windows\Gry\Forgotten Realms\Baldur's Gate II\BGMain.exe
Uwaga! - to ma być plik BGMain.exe, a nie plik BG2Main.exe czyli wybieramy ten większy plik exe.
d) Pod generic odznaczamy wszystkie pola.
e) Pod position zaznaczamy pole – hide desktop background oraz desktop center.
f) Wpisujmey odpowiednio X- 1024, Y-768, W-1024, H-768.
g) Przechodzimy do zakładki Video.
h) Pod window style wybieramy modal (bardzo ważne).
i) Możemy popróbować z opcjami hide taskbar i no taskbar overlap – u mnie niestety nie działają.
j) W screen resolution zostawiamy SVGA.
k) Jeśli chcemy testować ustawienia to służy do tego przycisk try. Jak już skończymy to zatwierdzamy przyciskiem ok.
l) Na białym obszarze pojawi nam się exe baldura. Na razie go nie włączamy.

3) Teraz klikamy prawym klawiszem na pasek zadań windows i włączamy ustawienia paska zadań, następnie wybieramy autoukrywanie paska zadań.
4)Wchodzimy w ustawienia rozdzielczości ekranu np. w pobranym wcześniej oprogrowamowaniu grafiki intel i ustawiamy rozdzielczość 1024x768

5) W ustawieniach WoBG ustawiamy pełny ekran, zmieniamy rozdzielczość gry na 1024x768. W oryginalnej konfiguracji włączamy używaj sprzętowego 3d i animacje 3d według własnych preferencji.

6) Warto we właściwościach pliku BGmain.exe w zakładce compability ustawić run this program as administrator.

7) Wracamy do programu DXWnd. Włączamy WoBG przez dwukrotne klikniecie skrótu w białym polu lub przez ppm/run. Cieszymy się w pełni płynnym WoBG w wybranej rozdzielczości ze skalowaniem na ekranie laptopa tak jak na załączniku 5 😊 .


Być może da się ten efekt uzyskać prościej, zachęcam do własnych eksperymentów i dzielenia się wynikami.

załącznik 2.JPG
Plik ściągnięto 333 raz(y) 30,05 KB

załącznik 5.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 216,46 KB

załącznik 4.JPG
Plik ściągnięto 7 raz(y) 74,7 KB

załącznik 3.JPG
Plik ściągnięto 2 raz(y) 64,95 KB

załącznik 1.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 167,16 KB

  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
memory, dradiel
Gawain 

Posty: 68
Podziękował 59 razy
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-04-06, 11:49   

Miałem identyczne problemy. Na dziś gram na ustawieniach:
1. gra w oknie
2. gra startuje i nvidią i intelem (zmiana karty w panelu nvidii ja w poście powyżej)
3. rozdzielczość ekranu 1152x864
4. rozdzielczość gry 1024x768
5. parametry gry sprzętowe 3D (animacje i tekstury) liczba klatek 60
odpalona gra zajmuje powyżej 90% powierzchni ekranu (17').
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group