Poprzedni temat «» Następny temat
Ogłoszenia - patche
Autor Wiadomość
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1758
Podziękowania: 768/113
Wysłany: 2014-05-03, 17:05   

Patch 1.37.

W związku z tym, że Aristo wykonał tłumaczenie CoM Encounters dodałem je do WoBG. Przy okazji skorygowałem kilka przedmiotów pochodzących z tego moda.
Patch ten nie dodaje nic więcej poza powyższym tłumaczeniem.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Gawain, Sythe, Pioter, Scol, Dead
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1758
Podziękowania: 768/113
Wysłany: 2014-08-09, 06:13   

Patch 1.38

Trochę różnego rodzaju poprawek.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kliwer, Gawain, Pioter, Dead
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1758
Podziękowania: 768/113
Wysłany: 2014-11-26, 19:13   

1.39

Upgrade tłumaczenia NEJ2 wykonywanego przez SoM do wersji 0.21.
Na stałe do gry zostają dodane poniższe komponenty WoBG Tweak & Fixpack:
- komponent "Importuj Willa do BG" oczywiście wraz z jego zbroją znajdzie się na stałe w WoBG.
- Komponent "Otwórz południową celę w lochach Irenicusa" przestanie być kompatybilny. Cela pozostanie zamknięta, jednak będzie można ją otworzyć tym samym kluczem co klatkę Jaheiry. Klucz nie będzie znikał.
- Komponent "Poprawione pisanie zwojów" znajdzie się w WoBG, jednak ze zmianą wprowadzoną przeze mnie. Do stworzenia nie będzie wymagane złoto, a pusty zwój odpowiedniego poziomu, które będzie można znaleźć lub kupić.
I oczywiście jak zawsze trochę różnego rodzaju poprawek błędów.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
memory, Scol, Pioter, Gawain
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1758
Podziękowania: 768/113
Wysłany: 2015-01-02, 20:00   

1.40

Zniesione restrykcje rasowe dotyczące wyboru klasy (jedyny wyjątek: krasnolud nie może zostać paladynem).
Przywrócenie wielkiej księgi niewiedzy, która zniknęła w patchu 1.39 z powodu nietypowej struktury obszaru.
Uzupełnienie wersji 0.21 tłumaczenia NEJ2 o żeńską wersję tekstu.
I trochę innych różnego rodzaju poprawek.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Scol, Pioter, Gawain, nowyU
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1758
Podziękowania: 768/113
Wysłany: 2015-01-03, 13:42   

1.41

Niestety zaawansowana skleroza.

Zapomniałem przy przygotowywaniu patcha o jednej rzeczy, która może mieć wpływ u niektórych osób na błędne wyświetlanie mapy.
Jeśli komuś przesunęły się obszary na mapie to trzeba zaktualizować grę do wersji 1.41.
Pozostali nie muszą tego robić, bo patch niczego nowego nie wnosi.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
memory, Vladislav666, sphinxyro
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1758
Podziękowania: 768/113
Wysłany: 2015-03-17, 18:01   

1.42

Poprawa kwestii przekazania przedmiotów na przechowanie podczas wstępowania do straży Soubar (SoS).

Patch poza powyższym i paroma drobnymi poprawkami nic więcej nie zawiera. Wykonany tylko ze względów technicznych powiązanych z pracą nad przeniesieniem IDII.
Dla zainteresowanych postępem prac nad IDII: zakończyłem prace nad rozdziałem V i rozpocząłem rozdział VI i ostatni. Pierwsze dwa poziomy Odciętej Dłoni zostały już wykonane, aczkolwiek nie były jeszcze testowane.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Sythe, Gawain, Scol, Pioter, nowyU
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1758
Podziękowania: 768/113
Wysłany: 2015-05-25, 17:01   

1.43

Dodanie moda The Longer Road v. 1.5.1.
Dodanie moda Niezwykłe życzenie v. 1.76.
Dodanie wykonanego przez Aristo tłumaczenia moda Butchery.
Upgrade moda Dungeon Crawl do v. 9.
Upgrade moda I Shall Never Forget do v. 4.4.
Upgrade moda Fishing For Trouble do v. 3.0 hotfix 1.
Klejnoty nie wymagają identyfikacji.
Icewind Dale II w wersji BETA (bez powiązania z fabułą WoBG).

Fabuła IDII jest już cała.
Gdyby ktoś chciał już teraz zagrać to korzystając ze wskazówki przy poście dotyczącym patcha 1.30 można teoretycznie już zagrać. Przed użyciem pierścienia (robić to tylko w SoA, po przejściu do ToB już nie) wszystkie graty lepiej zostawić w jakiejś skrzynce, bo na chwilę obecną znikają definitywnie. Powinno teoretycznie dać się już przejść grę od początku do końca, aczkolwiek przede mną jeszcze mnóstwo pracy zanim w WoBG pojawi się finalna wersja. Oczywiście jeśli ktoś zagra w taką wersję, to powrót będzie wymagał użycia kodu. Cały zdobyty złom w IDII, gdy już wszystko ukończę będzie zabierany, aby nie psuć końcówki BGII tonami przedmiotów pochodzących z IDII.
Kto jeszcze nie zakupił IDII, powinien o tym pomyśleć, ponieważ za jakiś czas ukaże się kolejna wersja instalatora WoBG, która będzie wymagać również obecności IDII.
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
memory, khayman, Gawain, Pioter, Sythe, Aristo
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1758
Podziękowania: 768/113
Wysłany: 2015-06-11, 21:34   

1.44

Upgrade moda Tales of Anegh do v. 2.4.
Dodanie wykonanego przez Aristo tłumaczenia moda Tales of Anegh (wersja testowa).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowyU, Gawain, Pioter, memory, Sythe, Martitta, triber
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1758
Podziękowania: 768/113
Wysłany: 2015-08-02, 07:49   

1.45

Jest to kolejna wersja instalatora. Jego wygląd, funkcjonalność i działanie nie uległy zmianie. Nie ma patcha przejściowego z wersji 1.44 do 1.45, ze względu na ponownie pakowane bify. Osoby, które grają obecnie w WoBG będą musiały ponownie przeprowadzić instalację a sejwy z dotychczasowej instalacji skopiować do nowej. Aby mieć jak najmniej problemów sejwy należy przenosić z wersji 1.44 a nie z jakichś wcześniejszych, chociaż nie jest wykluczone, że w jakiś sporadycznych sytuacjach mogą wystąpić jakieś problemy związane z wcześniejszym stanem gry w sejwie. Trzeba także doinstalować sobie Icewind Dale II, ponieważ gra ta będzie już wymagana.

Wersja 1.45 zawiera Baldur's Gate Trilogy Graphics Overhaul 1.8 (to ta drobna niespodzianka o której wspominałem) oraz oczywiście połączenie fabularne z Icewind Dale II. Nie jest to jakoś szczególnie rozbudowana przygoda, aczkolwiek skomplikowana, wykorzystująca pewne już dostępne elementy w grze i prawdopodobnie nie jednego przyprawi o frustrację, dopóki ktoś nie opiszę o co dokładnie chodzi. Ode mnie żadnych informacji w jaki sposób dostać się do IDII nie będzie. Może poza tym, że pomysł na takie połączenie podsunęło mi pewne wydarzenie na forum a reszta to tylko rozważania na temat jednego, szczególnego aspektu, dotyczącego pewnego drobnego elementu gry, który w efekcie prowadzi do Doliny Lodowego Wichru.

Sama konwersja IDII ma nadal status bety. Pracy przy niej jeszcze trochę zostało. Grać się powinno dać bez jakichś większych problemów. W czasie konwersji prowadziłem dość szczegółowe testy poszczególnych wątków fabularnych. Nie jest jednak wykluczone, że jednak coś mi umknęło, w takich wypadkach trzeba po prostu zgłaszać to na forum w wątku dotyczących bugów.

Będę sukcesywnie przy niektórych elementach nadal pracował. Nie ma chociażby zrobionych jeszcze wszystkich przedmiotów do systemu losowego dropowania, początkowa część wymaga jeszcze ponownego przeglądu niektórych kwestii, bo czym dalej tym moje pojęcie o silniku gry było większe i pewne rzeczy mogłem lepiej zrobić, itd.

Gra od strony taktycznej będzie trudna, nawet bardzo trudna. Przeciwników na drodze do pokonania będzie mnóstwo. Często będą to regularne bitwy z dużą ilością wrogów, niektórym może to nie leżeć, ale to IDII i fabuła, może i nie taka najgorsza, to nie był jedyny a przynajmniej główny aspekt gry.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Scol, Gawain, Pioter, ulver, memory, Andy, Whisper, Vladislav666, Aristo, Dead
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1758
Podziękowania: 768/113
Wysłany: 2015-08-24, 20:06   

1.46

Upgrade moda Niezwykłe życzenie do v. 1.82.
Upgrade wykonanego przez Aristo tłumaczenia moda Tales of Anegh.

Menu konfiguracji WoBG zostało przepisane na C++.
Na razie ma dokładnie taką samą funkcjonalność, jak poprzednie i nie ma żadnych bajerów związanych z wyglądem. Przepisanie tego na aplikację okienkową w C++ zamiast konsolowego programu we freepascalu pozwoli na łatwiejsze rozwijanie programu, może z czasem doczeka się lepszego wyglądu niż poprzednia wersja.
Do pracy wymaga Microsoft .NET Framework co najmniej w wersji 4, co każdy współczesny komputer powinien mieć (od windowsa 8 mają domyślnie 4.5). Na XP maksymalnie da się zainstalować wersję 4 co wystarczy.
Wymagany jest również Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86), co również każdy komputer powinien posiadać. Jeśli działa TobeX to powinno być ok.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
memory, nowyU, Tuldor88, Gawain
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1758
Podziękowania: 768/113
Wysłany: 2015-09-09, 19:44   

1.47

Dodanie wykonanego przez SoM tłumaczenia moda CtB.
Dodanie wykonanego przez Aristo tłumaczenia moda Unique Containers.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowyU, memory, Aristo
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1758
Podziękowania: 768/113
Wysłany: 2015-09-27, 14:51   

1.48

Upgrade tłumaczenia NEJ2 wykonywanego przez SoM do v. 0.3.
Korekta tłumaczenia SoBH wykonana przez Christoffa.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
memory, Pioter
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1758
Podziękowania: 768/113
Wysłany: 2015-10-10, 18:46   

1.49

Upgrade tłumaczenia TDD wykonanego przez SoM do v. 0.6.
Upgrade tłumaczenia RoT wykonanego przez SoM do v. 0.4.
Upgrade tłumaczenia SoS wykonanego przez SoM do v. 0.75.
Upgrade tłumaczenia TS wykonanego przez SoM do v. 0.5.

Robiąc nowy instalator i przepisując menu na c++ zapomniałem, że zdarzają się czasem osoby, które z jakichś, nie całkiem jasnych dla mnie powodów muszą mieć inną ścieżkę do gry w pliku baldur.ini. Zdarza się to rzadko i tylko w paru momentach gry i związane jest z filmikami z bifów z katalogu Movies. Przypuszczalnie może to dotyczyć graczy, którzy zainstalowali grę z wersji na 5 płytach.

Rozwiązaniem na to jest ręczne zmodyfikowanie ścieżki do gry, jak poniżej (oczywiście trzeba dodać u siebie to co jest po BG2:
HD0:=F:\Gry\BG2\
CD1:=F:\Gry\BG2\CD1
CD2:=F:\Gry\BG2\CD2
CD3:=F:\Gry\BG2\CD3
CD4:=F:\Gry\BG2\CD4
CD5:=F:\Gry\BG2\CD5

Niestety, jeśli gra komuś zawoła płytę, to trzeba to zrobić ręcznie, ponieważ jak napisałem nie znam jak dotąd przyczyny takiego zachowania.
Plik "world of baldur's gate.exe" będzie od tego patcha ponownie rozpoznawał jaki kto ma format ścieżki wpisany i nie będzie uparcie przywracał jedynie słusznej :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowyU, Gawain, Scol, Pioter, memory, Aristo
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1758
Podziękowania: 768/113
Wysłany: 2015-10-31, 19:40   

1.50

Zlikwidowanie czarnych pasów wokół poszczególnych ekranów gry na w_gui (wielkie dzięki dla Kirary za przygotowanie odpowiedniej grafiki, która to umożliwiła).
Korekta rozmieszczenia kilku elementów w oryginalnym gui oraz w_gui.
Korekta amuletów, naszyjników i wisiorków.
TobEx w wersji 0027 (skompilowana by khelban12 i opublikowana na shs z kodu który pozostawił Ascension64 zanim zniknął).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowyU, Gawain, Scol, memory
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1758
Podziękowania: 768/113
Wysłany: 2015-11-01, 09:49   

1.51

Przywrócenie wersji 0026 biblioteki tobEx.dll. Wersja 0027 powoduje jednak w grze błędy.

W związku z tym:
Cytat:
Mam pewien problem - nie działa mi Pisanie zwojów, w załączeniu save.

w tym poście: http://athkatla.cob-bg.pl...asc&start=1081, przywracam wersję 0026 biblioteki TobEx.dll.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Scol, Pioter, Sythe
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group