Poprzedni temat «» Następny temat
Bugi w WoBG, Część I
Autor Wiadomość
sajok 
Przyjaciel Klanu

Wiek: 45
Posty: 269
Podziękowania: 30/52
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-23, 14:42   

ID1 - pierścień Kontik i Płaszcz z Dłoni Seldarine wzajemnie się wykluczają, tak ma być??
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1650
Podziękowania: 774/110
Wysłany: 2016-10-23, 14:48   

Oczywiście.
Tylko jeden przedmiot zmniejszający KP może być na slotach pierścieni, amuletów i płaszczy.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
sajok 
Przyjaciel Klanu

Wiek: 45
Posty: 269
Podziękowania: 30/52
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-23, 15:12   

A to w porządku. Po prostu myślałem, że te ograniczenia są usunięte w WoBG.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AlienStalker 

Posty: 158
Podziękowania: 2/10
Wysłany: 2016-10-23, 21:53   

Dopiero teraz zauważyłem (chyba że któryś ostatni patch to zmienił) zmiennokształtnemu w zmienionej formie (zarówno mniejszy/większy, jak i przemiany z HLA) można w trakcie przemiany włożyć broń do drugiej ręki, co zapewne według Ciebie jest błędem i powinno być usunięte. Nie da rady w trakcie przemiany włożyć broni do rąk w normalnych slotach, ale już w drugiej ręce da się, komunikat o magicznej broni w użyciu nie pokazuje się.

https://www.youtube.com/watch?v=-u7pC-TgyN0

Edit: Problem ten występuje ze wszystkimi przemianami druida (standardowe jak wilk czy niedźwiedzie), przemianami mściciela (pająk miecznik, salamandra, troll) więc to chyba faktycznie któryś z ostatnich patchów namieszał bo problem nie dotyczy tylko zmiennokształtnego. W standardowym BG zmiennokształtny dostawał premie z np. belma dopiero po rozproszeniu łap, a tu nie wiem w jaki sposób to działa.

000000001-Quick-Save.zip
Pobierz Plik ściągnięto 76 raz(y) 2,03 MB

  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1650
Podziękowania: 774/110
Wysłany: 2016-10-24, 05:19   

Żaden patch nic w tym zakresie nie zmienił. Od zawsze tak jest w WoBG i tak było w oryginalnej grze. W sumie to nawet nie wiem czy jest jakiś mod, który usuwa ten błąd i czy w ogóle da się to usunąć. W każdym razie zastanowię się nad tym skoro już zwróciłeś na to moją uwagę.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AlienStalker 

Posty: 158
Podziękowania: 2/10
Wysłany: 2016-10-24, 07:07   

Polemizowałbym odnośnie tego że było tak w oryginalnej grze. (jakby ktoś to sprawdził to byłoby by miło, ja mam tylko zmodowanego juz BG2 na dysku, a nie chce nic popsuć i instalować WoBG od początku :D) Nie po to nakładało się hełm Vhailora i rozpraszało łapy z Belmem włożonym w normalne sloty, żeby dostać +1 atak (czemu teraz Belm daje tylko 1/2 ataku, skoro już w BG1 są przedmioty +1 atak?) przy okazji każdy uważał to za straszna imbe (mimo że Belm jest tylko +2 i rodziło to pewne problemy). Teraz wystarczy włożyć jakiś sejmitar +1 atak w druga rękę po przemianie i mamy stałe 5 ataków przy walce stylem na dwie bronie. Z tego co pamiętam w drugiej ręce nosiło się cokolwiek tylko dla picu (premii jak np. odporność na ogień) bo po przemianie liczyła się i tak tylko broń w normalnych slotach - teraz po przemianie można nawet w druga rękę włożyć tarcze.

Tu np. opis taktyki zmiennokształtnym:
http://baldur.cob-bg.pl/node/678
http://baldur.cob-bg.pl/bg2?pg=2,1,2

I wszędzie wspominane jest o rozproszeniu łap, a gdyby zawsze było tak jak teraz to wystarczyło by po przemianie włożyć Belma w druga rękę i po co się męczyć z rozproszeniami, w dodatku dawałoby to lepszy efekt - 5 stałych ataków zamiast 4.

Edit: Pająkiem miecznikowcem można by było w ten sposób osiągnąć 6 stałych ataków przy normalnych cechach Belma. To także nie jest tam opisane, mowa jest o 5 po rozproszeniu standardowo nakładanego po przemianie uzbrojenia.
Ostatnio zmieniony przez AlienStalker 2016-10-24, 08:15, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kliwer 


Wiek: 30
Posty: 1385
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2016-10-24, 07:33   

Cytat:
Pająkiem miecznikowcem można by było w ten sposób osiągnąć 6 stałych ataków przy normalnych cechach Belma. To także nie jest tam opisane, mowa jest o 5 po rozproszeniu standardowo nakładanego po przemianie uzbrojenia.


Bo 5 ataków na rundę to jest limit w BG. Jedynie Młyńce i Ulepszone Przyśpieszenie Ruchów pozwalają mieć więcej, wszystkie pozostałe premie nie mogą przekroczyć 5.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
AlienStalker 

Posty: 158
Podziękowania: 2/10
Wysłany: 2016-10-24, 08:06   

Kliwer napisał/a:

Bo 5 ataków na rundę to jest limit w BG. Jedynie Młyńce i Ulepszone Przyśpieszenie Ruchów pozwalają mieć więcej, wszystkie pozostałe premie nie mogą przekroczyć 5.

Fakt, to mój błąd - wiem o tym ograniczeniu, ale jakoś wyleciało mi z głowy.

Zainstalowałem BG2 na drugim komputerze i faktycznie - można bez problemu włożyć już po przemianie Belma w drugą rękę i mieć 5 ataków od reki. Dlaczego ja o tym nigdy nie wiedziałem?! :D
Internety też na ten temat nie mówią. Szok dla mnie. ^^

dradiel napisał/a:

Żaden patch nic w tym zakresie nie zmienił. Od zawsze tak jest w WoBG i tak było w oryginalnej grze. W sumie to nawet nie wiem czy jest jakiś mod, który usuwa ten błąd i czy w ogóle da się to usunąć. W każdym razie zastanowię się nad tym skoro już zwróciłeś na to moją uwagę.

Faktycznie miałeś racje, mój błąd. Przepraszam za chaos i insynuacje jakoby to WoBG coś mieszało, w podstawce jest identyko. ;)

Ale ciągle zostaje pytanie, czemu znerfiłeś Belma?
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1650
Podziękowania: 774/110
Wysłany: 2016-10-24, 15:23   

Ja akurat Belma nie znerfiłem. Jest taki od początku istnienia WoBG za sprawą moda Item Revision. Z czym zresztą się zgadzam.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
tonyhalik87 

Posty: 22
Wysłany: 2016-10-25, 00:55   

Post 1:
Dosc ......... robota czeka :)))

Post 2:
Jestescie partyjnym forum czy nie?
Drizzt moze miec 6

Post 3:
Kliwer jest super Kukiz 15' . Dziecko kochane, to nie jest forum polityczne.A moze i jest...

I kolejny raz łacina podwórkowa oraz pisanie postów jeden pod drugim w krótkim odstępie czasu.
Poza tym wycieczki polityczne. Zwracam uwagę, że jest to dział dotyczący modyfikacji gry a nie sejm. Na tematy polityczne można sobie podyskutować w innym miejscu na forum, jeśli ktoś ma na to parcie.
Ostatnio zmieniony przez dradiel 2016-10-25, 05:24, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1650
Podziękowania: 774/110
Wysłany: 2016-10-25, 21:14   

AlienStalker:
Na chwilę obecną nie da się nic zrobić z bronią w lewej ręce zmiennokształtnego, chyba żę kosztem zniszczenia przedmiotu trzymanego w niej. W tym jednak sensu nie widzę.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Sanguis 


Wiek: 25
Posty: 75
Podziękowania: 6/43
Wysłany: 2016-11-09, 01:41   

Proszę o pomoc. Postanowiłem dokończyć przygodę mojej drużyny w Tronie Bhaala. Wszystko szkło gładko - aż do Abazigala. Po jego pokonaniu pojawia się okno dialogowe "Portal is Activated" z 1. Go through it 2. Leave.

Opcja druga nic nie robi. Do tego nie pojawia się Solar, Irenicus też nie wtrąca swoich 3 groszy (a przecież przed chwilą chciał duszę Abiego). Ogólnie nie da się dalej grać.

Jeżeli przejdziemy przez portal lądujemy w lokacji Halruaa. Niestety nie ma tam żadnych NPC. Niczego.

Jeżeli pomoże : Najpierw zaatakowałem kryjówkę Abazigala, a nie Sendai. Może to przez to?
Realodowałem save'a, czekałem aż upłynie czas rzeczywisty, spałem, restartowałem grę. Skrypt się nie odpala.

Mój save: https://www.easypaste.org...bug.rar?lang=pl
Zaraz przed wejściem do pomieszczenia z walką z Abazigalem.

bug.rar
Pobierz Plik ściągnięto 65 raz(y) 4,47 MB

Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1650
Podziękowania: 774/110
Wysłany: 2016-11-09, 18:39   

Stary błąd, dawno naprawiony. Niestety wystąpi u osób, które wracają po dłuższej przerwie do gry. Po prostu mają już zapisaną niepoprawną zmienną w sejwie.

Użyj poniższego kodu:
CLUAConsole:SetGlobal("VP_Touch_Statue","GLOBAL",6)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Sanguis
Sanguis 


Wiek: 25
Posty: 75
Podziękowania: 6/43
Wysłany: 2016-11-09, 18:41   

Może pomoże w zlokalizowaniu błędu:

jak zabiję Irenicusa to skrypt z Solarem odpala się normalnie. Niby mógłbym dalej grać, ale polubiłem swojego eks-oprawcę. Szczególnie dialogi z nim i chciałbym zobaczyć jak skończy się z nim przygoda.

@edit
Cholera, jak pisałem to nie było Twojego postu i nie mogę tego cholerstwa usunąć.

@edit2
Niestety, podana komenda nie działa. Używam jej bo zabiciu Abazigala, plus nie wchodzę w portal.

@edit
Poradziłem sobie, trzeba było użyć przed walką. Dziękuję!
  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
bravo1900

Posty: 1
Wysłany: 2016-12-04, 11:24   

Witam,

Mam problem z Secret of Bone Hill, a mianowicie kiedy pierwszy raz rozmawiam z Pelltarem i zgadzam się mu pomóc ten przenosi mnie na wyspę. Trwa ładowanie po czym pojawia się filmik z moją drużyną która czeka na Pelltara. Niestety ten się nie pojawia aby rozpocząć rozmowę, menu też nie ma bo to cały czas filmik i jedyne wyjście to wyłączyć grę. Dodam tylko że to jest multi z moją własną drużyną, natomiast kiedy wcześniej grałem solo wszystko szło sprawnie i normalnie.
Kolejna sprawa to czasami na mapie, ni z tego i owego, pojawia mi się informacja że na czerwono że przerwa na film (czy filmik), pojawia mi się co dwie/trzy sekundy.
Z góry dzięki za pommoc :wink:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group