Poprzedni temat «» Następny temat
Bugi w WoBG, Część I
Autor Wiadomość
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1631
Podziękowania: 765/108
Wysłany: 2012-10-27, 07:14   Bugi w WoBG, Część I

W tym wątku proszę zgłaszać błędy, na które natkniecie się w czasie gry.

Mam pytanie do autora poniższego posta.

Valjean napisał/a:
Ja miałbym pytanie odnośnie części IWD/NeJ z moda.
Imoen przechodząc do doliny lodowego wichru zachowuje swój pas, dzięki któremu nie może umrzeć (przynajmniej teoretycznie). Kiedy grałem, spotkałem się z dwoma różnymi reakcjami na to, kiedy jej hp spadnie poniżej 1:
a) nic się nie dzieje. Tzn. Imoen spokojnie walczy dalej i nie da się jej zabić; wciąż otrzymuje obrażenia ale hp utrzymuje się na poziomie 1. Efekt uboczny tego jest taki, że stała się idealnym tankiem ;)
b) reakcja tak jak w lochach Irka, "nie mogę tu zginąć , aaa!" i odłącza się od drużyny.

Z każdą reakcją spotkałem się oddzielnie w różnych grach, tzn. w mojej głównej grze z importowaną z bg1 postacią spotykałem się tylko z a), z kolei w innej grze zaczynanej od bg2 spotkałem się z b). Pytanie, która z nich jest prawidłowa?


Testowałem zachowanie Imoen i wygląda na to, że wszystko działa, jak należy, ale zastanawia mnie ten fragment: "tzn. w mojej głównej grze z importowaną z bg1 postacią spotykałem się tylko z a)".
Co masz na myśli pisząc importowaną z BG I?

PS. Od wczoraj dostępny jest patch 1.20.
Ostatnio zmieniony przez dradiel 2017-03-26, 13:43, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Pioter 


Wiek: 33
Posty: 90
Podziękowania: 6/61
Skąd: Jakaś pustynia
Wysłany: 2012-10-31, 08:22   

Mam małego buga:

- Za zabicie Ragefasta dostałem 4500 exp - gram na 25% domyślnego doświadczenia, nie pamiętam ile się dostawało normalnie, ale na realia wobg to dużo.

Ogólnie moje trzecie podejście do zmodowanego BG i po raz pierwszy gra się bez ciągłego wywalania :), świetna robota Dradiel

Ps.

wywala mi wobg w cytadeli na południe do Naskhell - na lewo od wejście do twierdzy - po schodkach do góry jest jakiś horror czy coś takiego - po jego zabici dostaje komunikat że brakuje animacji - podobny błąd wyskakuje mi na 2 poziomie ruin szkoły Ulcaster - błędy były w wersji 1,19.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1631
Podziękowania: 765/108
Wysłany: 2012-10-31, 16:43   

Masz na myśli cytadelę Gnolli?

Przydałby mi się sejw, w którym masz te problemy. Mógłbyś skorzystać z raportowania błędów?

Ragefasta skoryguję w następnym patchu.

Edit:
Wygląda na to, że problem w Ulcaster jest spowodowany przez dodany w patchu 1.19 mod 1pp 4.1.0.
Crash pojawia się przy ataku młotem (mam nadzieję, że nie dotyczy to innych broni). W każdym razie jak napiszę procedurę naprawczą i sprawdzę inne bronie, to pojawi się nowy patch.

Spora szansa, że w cytadeli problem też z tego wynika.

Edit 01.11.2012:
Od dzisiaj dostępny jest patch 1.21. Powinien rozwiązać problemy z wyrzucaniem gry do pulpitu w przypadku użycia przez istotę niektórych młotów bojowych.

Pioter:
Gdybyś dalej miał problem z wyrzucaniem do pulpitu w cytadeli po zainstalowaniu patcha, to do rozwiązania problemu będę potrzebował Twojego sejwa. W Ulcaster od razu mnie wyrzuciło z gry, w cytadeli jednak u mnie niby wszystko jest ok.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Pioter
Pioter 


Wiek: 33
Posty: 90
Podziękowania: 6/61
Skąd: Jakaś pustynia
Wysłany: 2012-11-05, 21:32   

Po wgraniu patcha 1.21 wszystko jest ok, obie lokacje chodzą

chodził mi o cytadelę Derthemaca
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Nobanion 
Avatar Sehanine
kotołak, zajebójca czata ^^


Posty: 1041
Podziękowania: 99/218
Skąd: Nowy Londyn

Wysłany: 2012-11-09, 12:46   

Jestem zły i smutny, bo mało czasu mam na granie :argh: , ale to co zaobserwowałem, po aktualizacjach WoBG pięknie chodzi :mrgreen: Biorąc pod uwagę że mogę odpocząć od realiów prozy życia codziennego, w powiększonym świecie Faerunu, twórca tej kompilacji, ma u mnie beczkę piwa, tudzież innego "krasnoludzkiego" trunku jakbym go spotkał :devil:
-----------------
Ważne jest to, że malkontenci którzy na niektórych forach narzekają, że na nowym sprzęcie BGT i pochodne od niego modyfikacje nie działają prawidłowo, nie mogą tego napisać o WoGB...Podobnie jak Szlachetny Twórca Moda dla własnej ciekawości sprawdziłem różne kompilacje sprzętowe i systemowe, i nie ma problemów najmniejszych, tak prawdę mówiąc czysty Baldur spokojnie też działa...
-----
Podsumowując:
Boo mówi: jutro skopiemy Złym tyłki :smile:
_________________
Zapomniane Krainy, to nie świat, to stan umysłu :cwan:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Mysza


Posty: 29
Wysłany: 2012-11-21, 00:49   

W kopalni Nashkel natknęłam się na grupę dość przegiętych duergarów. Żeby było śmieszniej, co najmniej jeden z ich kapłanów wydaje się dysponować nieograniczoną ilością dominacji umysłowych. Znudziło mi się liczenie, gdy użył tego zaklęcia dziewiąty raz pod rząd... to chyba bug?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1631
Podziękowania: 765/108
Wysłany: 2012-11-21, 06:33   

Cała grupa pochodzi z moda Dark Horizon. Owszem, są bardzo mocni, ale spotkasz o wiele trudniejszych przeciwników. Po za tym nie ma przymusu z nimi walczyć, zawsze można się przekraść. A co do rzucania cały czas pod rząd dominacji umysłowych, to przyjrzę się temu.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Mysza


Posty: 29
Wysłany: 2012-11-21, 12:36   

Rzecz nie w tym, że są mocni (pół różdżki mrozu wystarczyło by rozwiązać sprawę), tylko że po wizycie w kopalni cała drużyna jest wyposażona w sprzęt godny BGII co najmniej. Ale nie narzekam, po prostu ta dominacja to pierwsza(!) bugopodobna rzecz na którą się natknęłam; szczerze gratuluję ci dobrej roboty!
Przy okazji, zajmujesz się też poprawianiem dialogów/dziennika, czy to sobie odpuściłeś? Zwłaszcza w dzienniku trafiają się zdania tłumaczone chyba automatycznym translatorem.
"Wyglądający na starego mag śledzi mnie dookoła." :lol: Poprawiasz takie rzeczy, czy nie zawracać ci tym głowy?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1631
Podziękowania: 765/108
Wysłany: 2012-11-21, 16:07   

Moc przedmiotów to rzecz względna. Jeśli ktoś gra bez stosowania ułatwień gry zwiększających zdobywane punkty doświadczenia, to wtedy te przedmioty już takie przegięte nie są. Gra wtedy i tak będzie wystarczająco trudna, nawet z tymi przedmiotami.
W przyszłości planuję weryfikację przedmiotów, szczególnie tych z modów, ale kiedy to będzie nie mam pojęcia. Nie uważam, aby w tej chwili była to priorytetowa sprawa.

Poprawiam wszystko, tekst gry również. Sprawdzę, z którego moda pochodzi to zdanie i jak ono brzmi po angielsku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Mysza


Posty: 29
Wysłany: 2012-11-21, 17:36   

Świetnie, w takim razie od teraz zacznę robić listę wszystkich dialogowych błędów, takie rzeczy zawsze mnie szczególnie wkurzały. Na razie tylko perełka Jaheiry po otrzymaniu zlecenia od niziołka Perdue w Beregoście:
"Nie zależy mi na zgubionym mieczu tego awanturnika, ale ono ciągle służy równowadze w wymierzaniu sprawiedliwości tym złym kreaturom." Czym jest "ono" nijak z kontekstu nie wynika.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 703
Podziękowania: 127/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2012-11-21, 17:48   

Mysza napisał/a:
"Wyglądający na starego mag śledzi mnie dookoła."

To zdanko z BGT - "tytuł" do wpisu przy spotkaniu Elminstera w BG1 (na pewno po raz pierwszy, na lokacji 2800, ale chyba przy pozostałych spotkaniach także).

Może się mylę, ale coś mi się kojarzy, że po angielsku było nie "old-looking", ale "odd-looking" czyli "dziwacznie wyglądający" (albo po prostu "dziwaczny"). Ale to lepiej sprawdzić, bo nie chcę zmylić.
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Mysza


Posty: 29
Wysłany: 2012-11-21, 19:14   



Gram taką właśnie postacią i wywijam dwoma długimi mieczami, nijak się mającymi do kapłańskiego etosu. Błąd w opisie lub w mechanice (mam nadzieję, że w opisie, lubię te miecze :razz: ). Z kolei druidzi/wojownicy najwyraźniej stracili umiejętność noszenia metalowych pancerzy, co nie zostało uwzględnione z opisie ich klasy.

Acha, i powinno być "jej kapłański etos" (skoro już postaci).
Ostatnio zmieniony przez Mysza 2012-11-21, 19:24, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 703
Podziękowania: 127/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2012-11-21, 19:24   

Mysza napisał/a:
wywijam dwoma długimi mieczami

To zwyczajne długie miecze, czy jakieś specjalne, które mógł dodać któryś mod (np. właśnie Dark Horizons)? Bo kwestia używalności lub nie danych przedmiotów przez dane klasy jest (chyba zawsze) zapisana we właściwościach konkretnych przedmiotów - więc być może to błąd w plikach konkretnych przedmiotów, a nie jakieś globalne schrzanienie.
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Mysza


Posty: 29
Wysłany: 2012-11-21, 19:26   

To tylko osobisty przykład, moja postać może używać absolutnie każdej broni, jak czysta wojowniczka. Tudzież gwiazdki sobie dodawać do posługiwania się nimi. Ale jeśli cię to ciekawi, walczę mieczem Szarego Wilka i zwykłym +1.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1631
Podziękowania: 765/108
Wysłany: 2012-11-21, 19:32   

Nie zwróciłem na to wcześniej uwagi, ale któryś mod dał możliwość, że wojownik / mag / kapłan może używać wszystkich broni. Cóż... pewnie w przyszłości to zmienię.

Edit:

Dziwny mag:
Tekst będzie zmieniony na "Spotkanie z dziwnym magiem".

Jaheira i Perdue:
Moim zdaniem powinno być: "Nie zależy mi na zgubionym mieczu tego awanturnika, ale nadal będę służyć równowadze wymierzając sprawiedliwość tym złym kreaturom."

Etos kapłanów:
Prawie wszyscy wieloklasowi kapłani mogą używać wszystkich broni. Będzie w tym zakresie zmiana przywracającą oryginalną zasadę. Jednak po wprowadzeniu zmiany dla tych, którzy już jakieś gwiazdki przydzielili niezgodnie z etosem :), będzie przez jakiś czas dostępny do pobrania plik, z zasadami, które są w tej chwili.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group