Poprzedni temat «» Następny temat
Tekoto i jego kram
Autor Wiadomość
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 807
Podziękowania: 31/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-08-27, 23:10   Tekoto i jego kram

Postanowiłem sam pobawić się modowaniem i dodać coś od siebie do BG2. Enhanced Edition raczej doczeka się własnych programów, w których będzie można modyfikować rozgrywkę, więc chyba nie jest za późno.

Mam pomysł na maga-gnoma urzędującego na zapleczu Targu Przygody. Ma on być jednym z niewielu magów w mieście, ubolewającym nad tym, że jego licencja na używanie magii za niedługo się skończy.

Gnom będzie namawiał drużynę do wyeliminowania Zakapturzonych. Udostępni im także do sprzedania nowe zaklęcia, które opracował. Będzie około 5 nowych czarów, a oprócz tego standardowe z wysokich poziomów. Na jedne i drugie da drużynie zniżkę, a po zabiciu Zallanory (pojawia się chyba w 10 walce z Zakapturzonymi) ofiaruje drużynie... Coś, co dość ciężko było znaleźć w BGII, a jest przydatne w Tronie Bhaala.

Gnom ma być dość "pocieszny" (jego kwestią ma być "pożyteczne zabawki mam ja! Tak, tak!"). Taki Jansen w wersji light, bo bardziej rozsądny.

Moje ptytanie - czy dla początkującego taka postać będzie trudna do stworzenia?
Pozdrawiam.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Almateria 

Wiek: 99
Posty: 252
Podziękowania: 36/2
Wysłany: 2012-08-28, 09:26   

Nie no, będzie łatwe, po prostu skopiuj cały kod od kogoś innego ^^
Ostatnio zmieniony przez Vinci 2014-05-05, 13:54, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 807
Podziękowania: 31/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2012-08-28, 11:07   

Almateria napisał/a:
Nie no, będzie łatwe, po prostu skopiuj cały kod od kogoś innego ^^


Na kopii postaci można się w sumie wzorować, ale taka postać łączy w sobie "elementy" kilku bohaterów. Chyba, że mnie pamięć zawodzi i istnieje sklepikarz, który zleca wykonanie misji polegającej na zabiciu kogoś. Dodatkowo dający przy tym zniżkę w sumie za nic, ewentualnie za to, że zdecydowaliśmy się wykonać misję dla niego.

Z modów może coś takiego dałoby się wygrzebać, ale i tak trzeba zmieniać około 90% danych.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 694
Podziękowania: 128/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2012-08-28, 11:29   

Almaterii raczej nie chodziło, by skopiować dokładnie cały skrypt od innej, jednej postaci (a jeśli chodziło, to ciekaw jestem gdzie znalazła taki kod ;)) - ale kompilacja paru nie powinna być strasznie trudna: od kogoś tam weźmiesz skrypt misji (zresztą nie powinien być skomplikowany do zrobienia skrypt, że gość daje przedmiot, gdy konkretna osoba nie żyje), co do sklepikarza, to ma być taki zwykły, że otwiera się okno sklepu, tak? No to weźmiesz któryś z istniejących plików sklepu i pozmieniasz przedmioty.

Nie ma sensu szukać postaci niemal identycznej (w skryptach) do twojej, to jak szukanie igły w stogu siana.
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2012-08-28, 12:17   

Ruffle_truffle napisał/a:
Z modów może coś takiego dałoby się wygrzebać, ale i tak trzeba zmieniać około 90% danych.

Jak złapiesz trochę obycia, bez problemu zrobisz wszystko samemu. Tworzenie sklepów i czarów jest całkiem intuicyjne w DLTCEP/NearInfinity (w oparciu o oryginalne przedmioty z BG2 lub niektóre z modów). Pisanie skryptów i kodu dialogów wymaga większej wprawy, ale gdy już pojmiesz, co i jak, nie będzie problemu.

Co do zniżek - na ich ustalanie jest konkretny parametr w edycji plików *.sto - Selling Markup - jak działa, możesz zobaczyć choćby na przykładzie Carrasa z Amkethran (pliki sklepów - amsmug01.sto (bez zniżki) i amsmug02.sto (ze zniżką)). Standard tej wartości dla BG2 to 150% ceny standardowej (ustalanej w pliku danego przedmiotu) - jeśli ustalisz mniej (np. 100%), sklepikarz będzie sprzedawał taniej, jeśli więcej - drożej. Jeśli chcesz, żeby sklepikarz sprzedawał najpierw bez zniżki, a później z nią, musisz stworzyć dwa oddzielne pliki *.sto - nie ma bata.

Jeśli chcesz warunkować dialog w zależności od zabicia Zallanory, do umieszczeniu w skrypcie rozmowy przyda ci się warunek Dead("Mage18z") - tak brzmi skryptowa nazwa Zallanory (tzw. death variable) - oraz Dead("Mage16c") - 'Mage16c' to z kolei death variable Kholynnus Paac (jest w tym samym patrolu co Zallanora). W dialogu dajesz opcję uruchomienia pliku sklepu ze zniżkami (StartStore("X"), gdzie X to nazwa odpowiedniego pliku *.sto).

Największym problemem będzie z pewnością zdobycie wprawy w pisaniu dialogów (sam na początku miałem z tym problemy) - pomocnym będzie tutorial o tworzeniu dialogów autorstwa Zeda Noceara, może Ci się przydać też mój tutorial o tej samej tematyce. Polecam też przeglądać oryginalne dialogi z gry, najlepiej (i najwygodniej) Infinity Explorerem.

Gdy ogarniesz pisanie dialogów, stworzenie własnej misji nie będzie trudnym zadaniem (z reguły najwięcej roboty z questami jest przy dialogach - reszta to jedynie technikalia). Do tego wszystkiego dojdzie ewentualny skrypt zachowania (jeśli Twój gnom ma coś robić poza gadaniem) i nadpisanie skryptu obszaru Targu Przygód, żeby dodawał sklepikarza w odpowiednim miejscu (odpowiedni plik skryptu i odpowiednia komenda w pliku instalacyjnym modu).

Ogólnie bardzo fajny pomysł - jak najbardziej na możliwości początkującego moddera. Jeśli zacząłeś od zaklęć, bardzo fajnie - stwórz jeszcze zwoje dla nich (na podstawie oryginalnych z gry) i ew. sklepy, także plik istoty dla gnoma (*.cre). Później radzę Ci wziąć się za pisanie pliku *.d (nieskompilowanego skryptu dialogowego) - ale kolejność nie gra zbytniej roli.

Jeśli miałbyś jakieś pytania odnośnie modowania - pisz tutaj, a jeśli napotkałbyś na problem z jakimś elementem - tutaj Ogólnie - powodzenia, bynajmniej nie ironicznie. ;)
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Ruffle_truffle
Almateria 

Wiek: 99
Posty: 252
Podziękowania: 36/2
Wysłany: 2012-08-28, 16:51   

No mozże nie dokładnie cały, ale większość, i zszyć z fragmentami innych postaci które robią to samo co ty chcesz żeby robiła twoja ^^
Ostatnio zmieniony przez Vinci 2014-05-05, 13:53, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorce tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 807
Podziękowania: 31/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-05-04, 07:59   

Achtung, achtung.

Tekoto (to jego portret)



będzie także NPCem. Aczkolwiek dopiero po pewnym rozdziale (ten sam, w którym Ribald daje nam możliwość wglądu w jego specjalne towary). Ribald kramarz będzie osobą, na której wzorował się będę przy tworzeniu tej osobistości.

Rasa - Gnom;
Klasa - Iluzjonista;
Ze statystyk - Inteligencja na 19 (duża zaleta tego NPC);
Kilka dialogów z Janem Jansenem;
Co najmniej 4 nowe zaklęcia;
Reszta jak we wstępnym projekcie.
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
morgan 
Dziecię Bhaala
Exiled Bard


Posty: 5556
Podziękowania: 441/319
Skąd: Island of Misfit Toys
Wysłany: 2013-05-04, 10:44   

Ruffle_truffle napisał/a:
Ze statystyk - Inteligencja na 19 (duża zaleta tego NPC);

Przepraszam, że pytam - jaka jest zaleta (prócz większej szansy nauczenia się czaru i nieco większej wiedzy - czyli niuanse bez większego znaczenia) wysokiej inteligencji?
Ruffle_truffle napisał/a:
Klasa - Iluzjonista;

No, niestety gnomów już tak pokarali - a szkoda, bo iluzjonista to mówiąc oględnie przeciętny specjalista (z uwagi na wyłączoną nekromancję)

Aha. I dobór imienia - nie jest zbyt gnomie (w noszącej je osobie upatrywałbym raczej karaturianina)

EDIT:
Również i Ty, Zedzie, witaj - mogę dokładnie to samo powiedzieć w stosunku do Ciebie.
_________________
Pozdrawiam
\m/organu\m/
\m/agnu\m/

Kontakt ze mną - via mail (morgan19[at]interia.pl) lub GG (9928331)

Szukał długo...długo, tajemnie, nie zwierzając się ludziom.
Oczy jego były rozświecone wewnętrznym odbłyskiem jasnej idei.
Szukał....
- i to, na co patrzał, nie zadowalało go.
Gdzie?
(...)
Trwożnie, pytająco usiłował wszystko poznać, zobaczyć...
Nie ma....
badał, wgłębiał się, szukał...
Nie ma, w ludziach nie ma, w ich myślach, tworach...
Wszystko szare, przeciętne, monotonne....
(...)
wszystko obszedł... w społeczeństwie, w ludziach, nigdzie.
a może źle szukał?
nie - ależ nie. Obszedł wszystko, wszystko widział, wszędy pytał....
a może jest za brutalny? może jego dusza - ta harfa Eola - ma za grube struny, by na nich mogły zadrgać i zafalować subtelne tajemnice?
nie.
przecież ten błysk, przecież czuł, dlatego szukał......."
I jeśli kiedykolwiek umrę – a wiem, że umrę w bardzo krótkim czasie – umrę, zgłębiwszy ten świat z bliska i z daleka, z góry i z dołu, ale z nim nie pogodzony. Umrę i On zapyta mnie wówczas: «Czy było ci tam dobrze, czy źle?» Ja zaś będę milczeć, opuszczę wzrok i będę milczeć. Niemota taka znana jest wszystkim, którzy zebrali żniwo wielodniowego i zapamiętałego pijaństwa. Czyż bowiem życie ludzkie nie jest chwilowym otępieniem duszy, a także jej zaćmieniem? Wszyscy jesteśmy jakby pijani, każdy na swój sposób; jeden wypił mniej, inny więcej. I na różnych różnie to działa: jeden śmieje się światu w twarz, a inny skłania głowę na piersi tego świata i płacze. Jeden już się wyrzygał i jest mu dobrze, a innego dopiero zaczęło mdlić. A cóż ja? Wiele zaznałem, ale nic nie zdziałałem. Nigdy się nawet tak naprawdę nie roześmiałem i ani razu mnie nie zemdliło. Ja, który doznałem w tym świecie tyle, że tracę rachunek i zapominam kolejności – ja jestem najtrzeźwiejszy z całego świata; na mnie to wszystko marnie działa... «Dlaczego milczysz?» – spyta Pan, spowity w błękitne błyskawice. A co ja mu powiem? Nic, tylko będę milczeć i milczeć... Ta łza nie jest wyrazem żalu, ta łza nie jest smutkiem,
to łza ...
nieporadności,
bolesne piękno,
bezsilność bezkresu piękności
i minimalistycznych możliwości.
Ta łza, to łza niewolnika.
Chcę czuć, móc czuć piękno
zamknięty w szklanej łzie ...
Ja umieram na zawsze
szczelnie zamknięty w podświadomości,
zatruty, zawstydzony,
zaszczuty ...
Ja umieram na zawsze.
To bezkres palety odczuć zamknięty
w zubożałości możliwości ...
Ja umieram
na zawsze.

Lost Illusions Tavern
Impressiones (Ænigmællæ) || Antiimpressiones (sanguine scriptæ) | Antiimpressiones (ira scriptæ) || Impressiones (Divinæ)
Corpus Tuum (18+) | Impressiones (Rosellæ) || Impressiones (epicæ) || Impressiones (musicæ) | Anti- et postimpr. (musicæ)

Hiperestezja | Witold Zimmer | (N)e(u)rotica



Jvegi napisał/a:
Nie, nie można się cieszyć, że mamy nową formę sponsorowania developmentu, szansę na spełnienie tych marzeń o prawdziwej ewolucji crpegów, gier lepszych niż baldury czy arcanum.
Ostatnio zmieniony przez morgan 2013-05-04, 12:25, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 50
Posty: 2070
Podziękowania: 259/49
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2013-05-04, 12:17   

Ograniczenia klas i podklas wobec poszczególnych ras dotyczą tylko tworzenia postaci w samej grze. W edytorze można sobie stworzyć NPCa o dowolnej kombinacji rasy, klasy, charakteru i cech i gra go obsłuży. Ten gnom nie musi być iluzjonistą.

BTW: Witaj Morganie, jeszcze nie miałem okazji oznajmić, że bardzo cieszę się, że Cię widzę ponownie.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 807
Podziękowania: 31/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-05-04, 18:02   

Zawsze to może być gnomi przybysz z Kara - Tur. Może to nietypowe, ale prawdziwe miano będzie miał inne, wyjawi je podczas rozmowy z Jansenem, o. :>

A zatem jaką klasę radzicie? W BG2 Mistrz Zauroczeń jest zdecydowanie mocny, (a przynajmniej mocniejszy, niż w 1) ale to nie Xan.

Hm. Mistrz Przemian? Jego nowe zaklęcia: dwa czary ze szkoły zauroczeń, jeden ze szkoły wywołań i jeden ze szkoły przemian (o najwyższym poziomie).

W sumie - Mistrz Przemian by chyba lepiej pasował.

Inteligencja to także więcej możliwych miejsc do zapamiętania zaklęć w księdze, nie zapominajmy o tym!
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 30
Posty: 1355
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2013-05-04, 19:01   

Premia z inteligencji i więcej zaklęć w księdze- to iluzoryczny bonus, i tak na każdym poziomie korzysta się z raptem kilku czarów na krzyż. A te przydatne sytuacyjnie ma się na zwojach.

A może czarownik? Tych jest niewiele, nawet w modach.

Gnom z Karat-Tur może być (nawet obrazek pasuje), tylko trzeba ten wątek wiarygodnie rozpisać. Żeby nie był taką naciąganą ciekawostką z kosmosu.

I jeszcze:

1. Słaby pomysł jest dawać npc-a przyłączanego w 6-tym rozdziale. Niewielu się na to zdecyduje. Ja na pewno nie.

2. Jeżeli zakładasz programowo, że będzie miał tylko dialogi z główną postacią i Jansenem to niestety wyjdzie Ci półprodukt. Moim zdaniem jak już robić, to solidnie- bantery z główną postacią, KAŻDYM npc-em (chociaż po 1-2) + odzywki do niektórych questów i postępu wątku głównego. I najlepiej mini-quest do tego. To jest dopiero zestaw, który sprawi, że z prawdziwym zainteresowaniem spojrzę na taki modzik.

Jak tak patrzę na dodawane w modach postacie to albo są żenująco ubogie, albo przeciwnie- straszliwie rozgadane w nudny i pierdołowaty sposób (Hrothgar...). Mało komu udaje się złoty środek znaleźć...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 807
Podziękowania: 31/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-05-04, 19:47   

Kliwer napisał/a:
Premia z inteligencji i więcej zaklęć w księdze- to iluzoryczny bonus, i tak na każdym poziomie korzysta się z raptem kilku czarów na krzyż. A te przydatne sytuacyjnie ma się na zwojach.


Dla mnie to nawet duży bonus, jeśli wziąć pod uwagę doświadczenie prawie za darmo (po skopiowaniu czaru, który udało nam się znaleźć).

A może zwykły mag? W sumie - nie muszą te zaklęcia być jego. Może sprzedawać "mistyczną i egzotyczną wiedzę z Kara Tur".
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kliwer 


Wiek: 30
Posty: 1355
Podziękowania: 139/201
Wysłany: 2013-05-04, 20:00   

Cytat:
Dla mnie to nawet duży bonus, jeśli wziąć pod uwagę doświadczenie prawie za darmo (po skopiowaniu czaru, który udało nam się znaleźć).


Nie wiem, czy ktokolwiek gra jeszcze w BG2 bez ToB. A z tym dodatkiem można czary z księgi kasować i uczyć się znowu, więc na jedno wychodzi.

Powiedzmy sobie szczerze- inteligencja jest (o zgrozo) najmniej przydatną cechą w BG.

A jak chcesz go bardziej zindywidualizować to może jakiegoś specjalnego skilla mu daj?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Ruffle_truffle 


Wiek: 31
Posty: 807
Podziękowania: 31/82
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2013-06-01, 14:13   

Achtung, achtung.

Tekoto zostaje włączony do projektu Technology (który zawierać będzie nową podklasę i wieloklasowość mag/technolog oraz 4 nowe zaklęcia).

Rasa: Gnom
Klasa: Mag/Technolog
Statystyki

Siła: 9
Zręczność: 16
Kondycja: 14
Inteligencja: 19
Mądrość: 13
Charyzma: 12

Część jego dialogów:

Cytat:
IF ~True()~ THEN BEGIN 0

SAY ~Z twojego wdzianka i samej obecności w tym miejscu wnioskuję, że jesteś awanturnikiem. Wiedz, że trafiłeś na dobry sklep, choć ceny towarów nie należą tu do najniższych - wbrew temu, co mówi Ribald. Ale przejdźmy do rzeczy - co może dla ciebie zrobić Tekoto, gnomi czarodziej i technolog z Kara-Tur?.~

IF ~~ THEN REPLY ~Czarodziej? Przecież z tego, co mi wiadomo, w mieście panuje monopol. Zakapturzeni kontrolują każdy przejaw magii. Jak zdołałeś się uchować w takim miejscu?~ GOTO 1

IF ~~ THEN REPLY ~Zrobić dla mnie? No cóż, to zależy od tego, co masz do zaoferowania.~ GOTO 2

IF ~~ THEN REPLY ~wydajesz się być lekkoduchem. Trochę to dziwne, jeśli wziąć pod uwagę twoją profesję. Choć z drugiej strony... Zawsze to lepsze od kolejnego pedantycznego sztywniaka na mojej drodze.~ GOTO 3

IF ~~ THEN REPLY ~Technolog? Nigdy nie spotkałem nikogo twojej profesji! A wędruję już całkiem długo. ~ GOTO 4

END

(1) Zgadza się, w Athkatli panuje monopol na magię. Ale jeśli opróżni się pękatą sakiewkę, to w ograniczony sposób można korzystać z darów Mystry. Ja wykupuję taką licencję regularnie, choć przyznam, że powoli zaczynam mieć tego dość!
(2) Sprzedaję zwoje magiczne. Moja oferta nie jest tak szeroka, jak tej kobiety, która stoi na piętrze przy regałach z księgami. Ale za to mam do zaoferowania bardziej... Unikalne zabawki. Prosto z Kara-Tur, skąd też pochodzę! Muszę się pochwalić, że część mojego autorstwa! Chciałbyś rzucić na nie okiem?
(3) Lekkoduchem? Niech cię nie zmyli moje "lekkoduszne" usposobienie! Jestem potężnym magiem, który jest na tyle utalentowany, by tworzyć własne czary. A to, że daleko mi od malkontenta, to już inna para chodaków!
(4) Bo technologowie rzadko podróżują. Większość zaszywa się w swoich pracowniach i zajmuje tworzeniem. Ale zaufaj mi - w dziedzinie awanturniczej również się sprawdzają!

IF ~~(1)~ THEN GOTO 1

(1) A moją bliską znajomą przetrzymują Zakapturzeni. Nie wiesz czasem, gdzie jej szukać?

IF ~~(2)~ THEN GOTO 1 OR 2

(1) Zobaczmy cóż tam masz.
(2) Nie, nie jestem w tej chwili zainteresowany.

IF ~~(2)~ THEN END

IF ~~(1)~ THEN SAY

SAY ~W odległym miejscu prawie na środku oceanu. Prędko tam się nie dostaniesz, musiałbyś opróżnić pękatą sakiewkę.


Nowe zaklęcia takie:

- Klarowność umysłu (mag 3) - podmiot odporny na: Bezmyślność, Dominację Umysłową, Zamęt, Dominację, Chaos i parę efektów wywoływanych przez potwory. Nie chroni przed zauroczeniami i unieruchomieniem
- Klarowność umysłu, promień 3 metry - podmioty odporne, jak przy zaklęciu powyżej
- Akumulacja - najpotężniejszy wyzwalacz zaklęć - maksymalnie 7 poziom
- Retrospekcja - przypominanie sobie dwóch czarów maks. 8 poziomu, i jednego z maks. 6. Bywa, że efektem ubocznym jest dzika magia
_________________
Yakman gadał, gadał, cały czas gadał...
Ostatnio zmieniony przez L`f 2013-06-01, 15:21, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 694
Podziękowania: 128/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2013-06-01, 14:22   

Pozwolisz, że zapytam o drobną kwestię techniczną Twoich postów: dlaczego (nie po raz pierwszy zresztą) dajesz tekst dialogów w Ukrytej Wiadomości, tak że przeczytać ją mogą tylko osoby, które pisały coś w danym temacie? :wink:
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group