Poprzedni temat «» Następny temat
[BG II] Druid - pytania i porady
Autor Wiadomość
Noirtier
Noirtier

Posty: 52
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2012-07-13, 14:50   [BG II] Druid - pytania i porady

Sorry, mam pytanie do Mściciela. Wydaje się, że przemiana w Pająka byłaby świetna na początku gry i potem zadaniowo, gdyby Mściciel rzucił czar Pajęczyna, a potem podbijał do wrogów i ich zatruwał. Nawet na stronie CoB napisali, że Pająk w przemianie jest odporny na pajęczynę i unieruchomienie. Niestety: rzucam pajęczynę, przemieniam się i w nią włażę - bęc! Jestem unieruchomiony. Czy to normalne czy jakiś błąd? Nie używam wielu modów. Tylko tactics i ascension+ układanie mikstur w kupki-EoU; tryb szaleńczy. Czy utrudniacze w ogóle mogły to zmienić albo jest jakiś błąd?

Gdyby to działało, to ten pająk byłby wielce użyteczny, zwłaszcza na początku. Bez tego traciłbym zrozumienie przemian, bo może i czasami się przydają, ale są tak różne od wrogów, których spotykamy. Salamandry czy lodowe czy ogniste zadają w grze obrażenia od zimna/ognia, a Mścicielowa salamandra- jajo.

Oczywiście można założyć pierścień swobody, ale to dopiero w Czarowięzach - kiedy przydatność tej kombinacji już mocno spada (nie całkiem jednak), bo wrogowie mogą być odporni na zwykłą broń i nie dają się na pajęczynę nabrać.

Może ktoś coś o tym wie? Z opisu na CoB wynika, że nie powinien wpadać pająk "we własne sieci".
Ostatnio zmieniony przez L`f 2014-04-25, 17:46, w całości zmieniany 3 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2012-07-13, 17:50   

Teraz nie sprawdzę tego w praktyce, ale zerknąłem do plików i odporność na pajęczynę po przemianie w pająka nie jest spowodowana efektem czaru tylko pojawieniem się na szyi amulety ANTIWEB. Po przemianie możesz sprawdzić czy w miejscu amuletu masz coś niewidocznego i niezdejmowalnego.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Noirtier
Noirtier

Posty: 52
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2012-07-15, 12:57   

Uhum. No, cóż, u mnie się żaden amulet nie pojawia. Spróbowałem najpierw z założonym amuletem dotychczasowym, a drugi raz zdjąłem amulet i nic. Nic się nie pojawiło, żadnych zmian wizualnych w tym polu. Czy to jakiś błąd czy może to info, które sprawdzałeś jest nietrafione. Może nie tego pająka looknąłeś?

PS. W jakim programie sprawdzałeś i jeżeli możesz to podaj kod tego pająka.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 694
Podziękowania: 128/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2012-07-15, 13:27   

Jak znam życie (i Baldursa), Alv sprawdzał w IE, NI lub DLTCEP. Ja niestety nie podam teraz kodu tego pająka, bo musiałem odinstalować grę, natomiast i bez tego wydaje mi się, że ogólnie wszystkie przemiany członków naszej drużyny (czy to druidyczne, z czarów maga, czy jeszcze inne) są o tyle lipne, że NIGDY nie dostają tych nieupuszczalnych przedmiotów, które miały potwory-pierwowzory, ani też efektów do nich przypisanych, a zatem często nie będą miały wielu istotnych własności. Większy wilkołak ma super szybką regenerację z efektu, więc WW zmiennokształtnego jej nie ma. Zapewne podobnie z tymi pająkami - wszelkie pająki w grze mają nieupuszczalny przedmiot lub przypisany efekt chroniący je przed pajęczyną, a gdy my się w takiego przemienimy, otrzymujemy jajco... :(
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Noirtier
Noirtier

Posty: 52
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2012-07-15, 17:51   

Aha, tak to wygląda. Zatem dopiero pierścień swobody ruchów sprawę załatwia. Człowiek by się jednak zdziwił ilu przeciwników nie jest odpornych na zwykłą broń i nawet po Czarowięzach taki pajączek może być przydatny, bo sporo przeciwników łapie się na pajęczynę. Opłaca się zatruć maga. Chociaż przyznam, że chyba częściej robię tak, że rzucam pajęczynę, zmieniam się w Żywiołaka Ziemii, zakładam pierścień i ho, ho. Praktyczna rzecz. Naprawdę szkoda, że ten pająk nie mana początku odpornościna pajęczyny, bo by był szalenie użyteczny.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1719
Podziękowania: 800/111
Wysłany: 2012-07-15, 18:25   

Pewnie jest to niezamierzony błąd twórców gry. Któryś z modów to naprawia, ale nie pamiętam który. Po prostu efekt polimorfii nie przenosi przedmiotów jakie są przypisane do docelowej kreaturki. I całe szczęście.
Tak na szybko przygotowałem plik, który powinien Ci dać ten tak poszukiwany przez Ciebie efekt odporności na pajęczynę. Wrzuć go do katalogu override Sprawdź sobie czy zadziała, bo mi się nie chciało przeprowadzać testu. Jakby nie działał to napisz.

PLYSPID.zip
Pobierz Plik ściągnięto 414 raz(y) 311 Bajtów

Ostatnio zmieniony przez dradiel 2012-07-16, 05:25, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Noirtier
Noirtier

Posty: 52
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2012-07-15, 20:50   

O, dzięki. Działa. Zabawnie to wygląda, bo pojawia się komunikat i ikonka unieruchomienia, ale pająk sobie dalej śmiga. Rozwiązało to problem.

Ciekawe czy te ograniczenia przy przemianach były celowe czy to wpadka? Ograniczenie regeneracji Wilkołakowi ma pewien cel - byłoby za łatwo. Chociaż w ToB mogłaby już być większa.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Dziecię Bhaala
Jeździec Shaundakula

Posty: 1719
Podziękowania: 800/111
Wysłany: 2012-07-16, 05:26   

Uaktualniłem załącznik we wcześniejszym poście. Teraz już nie powinno być komunikatu o unieruchomieniu i ikonki.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Noirtier
Noirtier

Posty: 52
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2012-07-18, 00:22   

Ok, dzięki. Rzecz w tym, że jestem zwolennikiem standardowych reguł. Boli mnie jak któraś podklasa jest niedopracowana. Pytanie czy to wpadka czy celowe pominięcie właściwości pająka. Na początku wielu przeciwników wpada w sieć i takim pająkiem łatwo byłoby ich dobić. Hm, kłopotliwa sprawa.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 39
Posty: 1355
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2012-08-18, 03:43   

Nie wiem, jak to się stało, że taka informacja znalazła się w opisie tej zdolności. Jak pamiętam, sprawdzałem to. Tak czy inaczej mściciel po przemianie nie jest odporny na Pajęczynę i unieruchomienie (teraz sprawdziłem jeszcze raz). Poza tym ma 5 ataków (bez Belma czy strzałek), a nie 4 (jak jest na stronie).

Cytat:
Mścicielowa salamandra- jajo

Ma przecież Zionięcie kulą ognia.

Cytat:
Naprawdę szkoda, że ten pająk nie ma na początku odpornościna pajęczyny, bo by był szalenie użyteczny.

Możliwe, że to była świadoma decyzja. 5 ataków, zatrucie, Żelazna skóra (i Przywołanie boskiej mocy ze zdolności specjalnych), Ulepszona niewidzialność (i inne osłony), Pajęczyna i jeszcze odporność na nią? Rozpieprzamy z marszu większość przeciwników (prócz tych odpornych na broń +2...). Nawet te przemiany w Niedźwiedzia są przydatne - 3 ataki na rundę...
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2012-08-18, 12:22   

Kinski napisał/a:
Tak czy inaczej mściciel po przemianie nie jest odporny na Pajęczynę i unieruchomienie (teraz sprawdziłem jeszcze raz). Poza tym ma 5 ataków (bez Belma czy strzałek), a nie 4 (jak jest na stronie).

Poprawiłem, ale...
Kinski napisał/a:
(prócz tych odpornych na broń +2...)

Na moich dwóch instalkach broń PLYSPID ma umagicznienie +1 (bez premii do TraK0), mam jednak zainstalowanych trochę fixów, więc jakbyś był tak miły, to jeszcze mógłbyś to zweryfikować.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 39
Posty: 1355
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2012-08-18, 14:40   

No to chyba dobrze jest - skoro ma +1, to prócz tych odpornych na +2. Ale nie do końca - niedźwiedzie ze Sprowadzenia zwierząt walczą bronią +3, a żywiołak ognia nawet +4 (też warto by to dodać, jak nie ma).
Pograłem trochę (Athakla) i odporność na unieruchomienie Pajęczyny byłaby lekko przegięta (ale to takie pierwsze wrażenie). Z drugiej strony, skoro wszystkie pająki są odporne, to ten z przemiany druida powinien być tym bardziej...

Cytat:
Nie używam wielu modów. Tylko tactics i ascension+ układanie mikstur w kupki-EoU; tryb szaleńczy. Czy utrudniacze w ogóle mogły to zmienić albo jest jakiś błąd?

Dygresja. Gra trudniejsza jest bez modyfikacji. Czyste BG2 (w sumie BG1 też) ma masę irytujących drobiazgów, które razem tworzą dość istotne ograniczenia (np. brak łączenia magicznych pierścieni, czy ograniczenie pocisków do 40 szt.). Np. w przypadku druidów tabela doświadczenia jest niezbalansowana. Przejście z 13 na 14. poziom wymaga podwójną liczbę XP (750 tys., a 1,5 mln), podobnie z 14. na 15. (1,5 mln -> 3 mln). Mag i czarownik mają podobne tabele, ale porównajmy 16. poziomy - mag/czarownik - 2,25 mln, druid - 3,15 mln (na 15. - 3 mln, różnica 315 tys.). To są jakieś jaja - żeby przejść na 14 i 15 poziom potrzebuję więcej doświadczenia niż przy przejściu np. z 20. na 21 (różnica ok. 300 tys. , a 1,5 mln!).
Większość modów zaburza balans gry (o ile można tak to określić). W zasadzie przydałaby się Baldurs Gate 2 EE - dopracowana gra bez głupich błędów z zawartymi modyfikacjami. A jeszcze lepiej - wersja World The BG, ale bez instalowania poszczególnych, tylko jeden instalator. Marzenia ściętej głowy...
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Noirtier
Noirtier

Posty: 52
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2012-08-19, 00:01   

Tak, pisałem już o tym, że Pająk Miecznikowiec - Mściciel ma 5 ataków (bo jest na przyspieszeniu, więc jak mag rzuci na niego przyspieszenie, to chyba nic się nie zmieni- nie pamiętam już).

W opisie na CoB jest, że pająk ma broń niemagiczną. Nie ma też żadnego bonusu do Trak0, a inne przemiany mają np. salamandra +3 (też niemagiczne). Mówicie, że jest+1 umagicznienie tego pająka?

Ta kula ognia to żart jest jakiś. Wygląda jak miniaturowy meteor melfa. Rzucamy go (chyba) raz na rundę i zadaje ok. 10 dmg. Żadna to kula ognia.

Na początku gry ten pająk jest strasznie użyteczny, bo 5 ataków i zatrucie bez rzutu to mega handicap. Na sam początek gry jak znalazł. Jak się złapie kilka lvl-i to każdą klasą jest łatwo.
W czasie, gdy solo mnichem, kensai'em czy złodziejem biega się po całej planszy unikając ciosów, tutaj mamy albo pająka z żelazną skórą, 5 atakami i zatruciem bez rzutu ALBO pajęczyna na wrogów, plaga owadów i dobitka wyładowaniami, wezwaniem błyskawic i błyskawicami. Mściciel na początek gry jest genialny. Moim z Fechmistrzem to z 1-klasowców na początek solo najlepsze rozwiązanie.

Grałem na różne sposoby. Z modami i bez modów. Z EoU nie używałem nigdy kumulacji magicznych przedmiotów, ale kumulacji mikstur, strzał itd... rzeczywiście używałem jak grałem też z utrudniaczami. Dzięki temu zawsze miałem w torbie przechowywania broń na danego wroga. Najfajniejszym utrudniaczem wydał mi się SCS II. Bardzo fajnie zmodyfikował też przemiany druidów. Pająk został tam osłabiony (3 ataki, zatrucie z rzutem), ale Żywiołaki wzmocnione w sensowny sposób.

W podstawowej wersji BG żywiołaki mają broń +4 i zadają 2k10 obrażeń (bardzo dużo), a w tym żywiołak ognia 1k10 od ognia (na Zmiennobarwnego Demona jak znalazł - o ile wcześniej nie został ubity).

Co do expa druidów, to rzeczywiście przeskok jest wielki, ale jak spojrzymy z dystansu, to sprawa wyda się ciekawa. Otóż, drui najszybciej awansuje do 12 lvl-a (300k) i zaraz po łotrze do 13 (750k). Potem najszybciej łapie HLA, bo od 15 lvl-a awansuje co ok. 150k aż do 20-którego lvl-a, więc szybko ma dużo HLA. 3 kluczowe przestoje to ten z 300 na 750k (12/13 lvl), z 750k na 1,5 mln (13/14) i (uwaga!) z 1,5 mln na 3 mln (14/15 lvl). No, ale potem bardzo szybko awansuje i chyba ok. 5 mln zwalnia łapiąc do końca co 500k do 31 lvl-a. Na oko. Jak widać są i plusy sytuacji. Szybki awans na początku gry i szybki awans na początku HLA.

Taaa, pająk jest bardzo dobry. Te same właściwości ma pająk maga/fchmistrza/duala/wielo z czaru Polimorfowanie siebie.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kinski 
Dziecię Bhaala
Zajebójca

Wiek: 39
Posty: 1355
Podziękowano 78 razy
Skąd: Białoruś
Wysłany: 2012-08-19, 00:43   

Broń pająka (i wiwerny) jest +1, salamandry +6, ale też niemagiczna. Dziwne to (jestem pewien, że to sprawdzałem wcześniej). Muszę jeszcze raz zweryfikować opis zdolności specjalnych. Ale po Ulepszonym przyspieszeniu ruchów mściciel jako pająk ma 8 ataków.

Cytat:
Na sam początek gry jak znalazł. Jak się złapie kilka lvl-i to każdą klasą jest łatwo. [...] Szybki awans na początku gry i szybki awans na początku HLA.

Tabela i tak jest niezbalansowana. Przecież w Cieniach Amn bez ToB limit doświadczenia wynosi 2,95 mln pkt. W przypadku druida da to maksymalnie 14 poziom. U maga i czarownika 17.

Cytat:
W czasie, gdy solo mnichem, kensai'em czy złodziejem biega się po całej planszy unikając ciosów, tutaj mamy albo pająka z żelazną skórą, 5 atakami i zatruciem bez rzutu

Płaszcz kanałów, Zbroja wiary i przemiana w szczura - całkowita odporność na obrażenia sieczne... U kensaia/barbarzyńcy Obrońca Easthaven w lewą łapkę i prawie podobnie. Ale to tylko, gdy nie ma wrogich magów.
_________________
Varscona.pl | Baldurs Gate - youtube | Children Of Bhaal - youtube | Twitch
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Noirtier
Noirtier

Posty: 52
Podziękowano 1 razy
Wysłany: 2012-08-19, 13:12   

Cytat:
Broń pająka (i wiwerny) jest +1, salamandry +6, ale też niemagiczna. Dziwne to (jestem pewien, że to sprawdzałem wcześniej). Muszę jeszcze raz zweryfikować opis zdolności specjalnych. Ale po Ulepszonym przyspieszeniu ruchów mściciel jako pająk ma 8 ataków.


Tak, jest 8 ataków na ul. przysp. Ja to nawet kilka razy sprawdzałem, bo w ostatnich czasach kilka razy grałem Mścicielem. Mam na myśli broń+3 (niemagiczne) salamandry. Na pewno poprawia bazowe Trak0 o 3. Broń pająka nie ma poprawki do Trak0 ani umagicznienia. Miałem wersję Saga Baldur's Gate DVD.

Cytat:

Tabela i tak jest niezbalansowana. Przecież w Cieniach Amn bez ToB limit doświadczenia wynosi 2,95 mln pkt. W przypadku druida da to maksymalnie 14 poziom. U maga i czarownika 17.


No i tu jest pies pogrzebany. Sam kilka razy pisałem o tym na forum Insimilionu. Często biorę pod uwagę podstawowe zamierzenia twórców, czyli zwykłe SoA z tym limitem ok. 3 mln. Wtedy Druid utknie na 14 lvl-u i będzie miał mniej slotów 7 lvl-a niż kapłan. Tylko o ile? Nie pamiętam tego. Faktem jednak jest, że ten druid już od początku jest sensowny i ma przydatniejsze czary niż kapłan np. żelazną, owady, wezwanie, więc aż tak mnie to nie boli. Aczkolwiek też nie jest to dla mnie najlepsze posunięcie ze strony autorów gry, gdy zobaczymy mnogość czarów magów. Nie znam się w ogóle na papierowych grach i zasadach AD&D. Ja bym jednak porównywał druida z kapłanem. Mag czy czarownik, to trochę inna para kaloszy (niestety też inna liga).

Cytat:
Płaszcz kanałów, Zbroja wiary i przemiana w szczura - całkowita odporność na obrażenia sieczne... U kensaia/barbarzyńcy Obrońca Easthaven w lewą łapkę i prawie podobnie. Ale to tylko, gdy nie ma wrogich magów.


No, o tym trochę na Insi napisałem. Ten płaszcz zakłóca mi rozgrywkę. Nie dość, że to szczurzysko daje ok. 90% odp. na fizyczne, ma siłę 18/00, to można dołożyć zbroję Jansena (+25%) np. łotrowi z UDP albo Jankowi dać. Można też zrobić tak, jak Ty piszesz, czyli korzystać z cepa od Joluva. Nie da się ukryć, że trochę on miesza, bo daje przemiany lepsze niż mają druidzi (a na dodatek magowie czarami mogą też pozamieniać się w potwory - polimorfowanie albo zmiana kształtu - ten ostatni to już ho,ho... regeneracja łakowilka, odporności golema, pożeranie mózgu illithida <brak expa>). No i można się też zamienić dzięki temu płaszczowi w trolla, więc jest regeneracja, 3 ataki i 66% odp. na obrażenia fizyczne. Eh, druid tego nie ma.

No, ale druid jest od samego początku w lochach łatwą w obsłudze klasą, która cały czas ma atuty by w solówce nie sprawiać problemów. Oczywiście, w HLA Zmiennokształtnego mógłby być lepszy wilkołak zamiast żywiołaka, a totemiczny powinien mieć coś zamiast przemiany - fajne przywołanie. Żywiołaki też powinny być trochę ciekawsze np. tak jak jest w SCS II. Tam jest sensowna poprawka. Żywiołak ziemi ma wyższą siłę, obniżony ruch, ale 50% odp. na obrażenia. Natomiast Żywiołak ognia poprawkę wyską zręczność, przyspieszony ruch, niższą siłę, dodatkowy atak i standardową odpornośc na ogień. Przyzwoite rozwiązanie. W ogóle SCS fajnie poprawił przemiany. Wilk jest superszybki, co jest przydatne na solówki, jak nie masz przyspieszenia, a łażenie po lokacjach jest upierdliwe. Salamandra ma 100% odp. na ogień, a nie 50%. No i ma ognistą tarczę. Wiwerna też jest nieco ciekawsza z tym 25% szans na zatrucie. Zadaje też bazowo dużo większe obrażenia niż pająk. Pająk został osłabiony, ale niby miał mieć odp. na pajęczynę. Tak jest w opisie tego fikcyjnego szpona (rozwiązanie takie jak w "balansowaniu" Weimera), ale to nie działa.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group