Poprzedni temat «» Następny temat
Nie można osiągnąć tego celu
Autor Wiadomość
Kamulec

Posty: 12
Podziękował 5 razy
Wysłany: 2011-11-20, 01:08   Nie można osiągnąć tego celu

Witam. Gram w BGT modowanego zgodnie z instrukcją, aczkolwiek bez części modów i w części z nowszymi wersjami. World Map instalowałem (większą wersję).

Problem:
Kiedy wchodzę (nie ważne z jakiej lokacji) do Kniei Otulisko (naziemna część kopalni) od tego momentu nie mogę wyjść poza Knieję. Mogę przemieszczać się tylko między tą lokacją oraz dwoma pozostałymi, niezbadanymi wcześniej obszarami lasu. Jakieś pomysłu, jak rozwiązać problem? Optymalnym rozwiązaniem byłaby oczywiście poprawa sytuacji z ostatniego zapisu (zbadałem wszystkie 3 obszary licząc, że coś odblokuję).

Będę wdzięczny za pomoc.

Notabene: w którym dokładnie momencie powinien zaczynać się rozdział 5? Zalałem kopalnię, a to również nie miało miejsca.
Ostatnio zmieniony przez Vinci 2011-11-20, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Przyjaciel Klanu
Jeździec Shaundakula

Posty: 1575
Podziękowania: 718/107
Wysłany: 2011-11-20, 06:40   

Ta instrukcja to przeżytek i pewnie stąd problem. Nikt jej nie aktualizuje od ponad 2 lat, zresztą po co miałby to robić, skoro istnieje bardzo szczegółowa instrukcja dostępna na shs:

http://www.shsforums.net/...ds&showfile=534

Jeśli Cię przeraża taka szczegółowa instrukcja jak powyżej i jeszcze po angielsku, to możesz spróbować tej instrukcji:

http://baldur.cob-bg.pl/bg2-mody?pg=2
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kamulec

Posty: 12
Podziękował 5 razy
Wysłany: 2011-11-20, 15:58   

Instrukcja z Tawerny generalnie pokrywa się z zawartymi na stronie Spellholds. Patrzyłem przy instalacji na obie. Natomiast mi chodzi o rozwiązanie problemu, a nie przeinstalowanie wszystkiego i zaczynanie gry od początku.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Przyjaciel Klanu
Jeździec Shaundakula

Posty: 1575
Podziękowania: 718/107
Wysłany: 2011-11-20, 16:41   

Wrzuć weidu.log, chociaż wątpię, żeby dało się to naprawić ot tak po prostu. Jeśli pojawia się komunikat do wszystkich lokacji "nie można osiągnąć celu" to sugeruje skopaną worldmapę. Można spróbować ją przeinstalować, ale jeśli to nie pomoże to bez dostępu do Twojej instalki wątpię, żeby ktoś był Ci w stanie pomóc.

Przypuszczam raczej, że będziesz musiał wyjść z Kniei Otulisko za pomocą kodów.

Tak z ciekawości, ile razy instalowałeś już zmodowanego baldura?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kamulec

Posty: 12
Podziękował 5 razy
Wysłany: 2011-11-20, 22:57   

Raz. Spróbuję przeinstalować Worldmap. Generalnie problemy są dwa:
- niemożność wyjścia z lokacji
- nieraz nieadekwatne opisy przedmiotów (ale to mogę przeboleć, bo wiem jak działają)

Nie jestem pewien też, w który miejscu powinien się dokładnie zaczynać rozdział 5?

Kod:
// Log of Currently Installed WeiDU Mods
// The top of the file is the 'oldest' mod
// ~TP2_File~ #language_number #component_number // [Subcomponent Name -> ] Component Name [ : Version]
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #0 // BG2 Fixpack - Podstawowe poprawki: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #100 // Druzyna otrzymuje PD za odeslanie Keldorna by sie pogodzil z Maria: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #101 // Ulepszone animacje zaklec: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #102 // Praca Cromwella zabiera dzien: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #103 // Poprawki sztyletow rzucanych/wrecz: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #104 // Poprawki swietych symboli Ghreyfaina: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #106 // Giganci otrzymuja kary gdy atakuja niziolki, krasnoludow i gnomow: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #107 // Usuniecie ograniczen dwuklasowana Lucznika i Tropiciela: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #109 // Poprawki dla przyzwanych demonow: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #110 // Dodatkowe poprawki skryptow: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #111 // Poprawiona Piesn Barda: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #112 // Zabojca magow zmniejsza szanse na rzucenie czaru takze przy ataku dystansowym: v9.01
~BG2FIXPACK/SETUP-BG2FIXPACK.TP2~ #1 #113 // Dodatkowe poprawki charakterow: v9.01
~SETUP-TDD.TP2~ #2 #0 // The Darkest Day, v1.14: v1.14
~SETUP-TDD.TP2~ #2 #1 // Podklasy TDD: v1.14
~SETUP-SOS.TP2~ #5 #0 // Shadows over Soubar, v1.13: 1.13
~SETUP-CTB.TP2~ #0 #0 // Check The Bodies: 1.13
~SETUP-BGT.TP2~ #7 #0 // Baldur's Gate Trilogy - Rdzen: 1.12 (12 Jun 2011)
~SETUP-XPMOD.TP2~ #1 #0 // Redukcja PD za pokonanie wrogow -> Zredukowac do 75%
~SETUP-XPMOD.TP2~ #1 #11 // Redukcja PD za wykonane zadania -> Zredukowac do 75%
~SETUP-BGTMUSIC.TP2~ #6 #0 // Baldur's Gate Trylogia - Muzyka -> Peˆna muzyka z Wr˘t Baldura i Opowie˜ci z Wybrzeľa Mieczy
~ASSASSINATIONS/SETUP-ASSASSINATIONS.TP2~ #5 #0 // Assassinations mod dla Baldur's Gate II, v8
~DC/SETUP-DC.TP2~ #0 #0 // Dungeon Crawl, v5
~TOD/SETUP-TOD.TP2~ #3 #0 // Mod Wieży Oszustw (Wymaga Tronu Bhaala)
~TOD/SETUP-TOD.TP2~ #3 #1 // Ulepszony Strażnik Astralnego Kryształu
~SETUP-BANTERPACK.TP2~ #4 #0 // Dodatkowe Interakcje dla BG2: Cienie Amn
~SETUP-BANTERPACK.TP2~ #4 #2 // Dodatkowe Interakcje dla BG2: Tron Bhaala
~SETUP-VALHORN.TP2~ #0 #0 // Improved Horns of Valhalla v1.2: 1.3
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #0 // The Big Picture, urozmaicenie i ujednolicenie rozgrywki (wersja: 180)
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #1 // Ulepszone Suldanessellar
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #2 // Ulepszone Czarowięzy
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #3 // Różdżka Orkusa - coś na deser
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #4 // Ulepszona Przełęcz Małego Zęba Kensaia Ryu
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #5 // Ulepszony Kangaax i Strażnicy Kensaia Ryu
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #6 // Ulepszony Król Krypty Kensaia Ryu
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #7 // Gnom wojownik/iluzjonista w Dokach Kensaia Ryu
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #8 // Ulepszone losowe spotkania Gebharda Bluchera i Kensaia Ryu
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #9 // Lisz w Dokach Gebharda Bluchera
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #10 // Czerwone Znamię, Spotkanie bazujące na truciźnie, Westleya Weimera
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #11 // Kuroisan, kwasowy kensai Westleya Weimera
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #12 // Rytuał Westleya Weimera
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #13 // Ulepszona Wioska Xvartów, dla BGT-weidu
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #15 // Ascension dla BP
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #16 // Ulepszony Abazigail
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #17 // Ulepszony Demogorgon
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #18 // Ulepszony Gromnir
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #19 // Ulepszona Illasera
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #20 // Ulepszony Yaga-Shura
~SETUP-BPV180.TP2~ #5 #21 // BPSeries v4.00 seanasa (z rewizją Ohyda Morowego - Horred the Plague)
~SETUP-UB.TP2~ #2 #3 // "Kotka i Myszka" (Bodhi gania cię po Czarowięzach) by Ghreyfain: v19
~BW_HERBS/SETUP-BW_HERBS.TP2~ #4 #0 // Herbs and Potions Add-in (BG1 / BG1Tutu / BGT) by Baronius: v1.0.3
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #100 // Eldoth przypomina Skie o okupie: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #400 // Silniejszy Sarevok i Semaj: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #902 // Losowo aktywowane puˆapki w jaskini pirat˘w -> Randomizacja czasu gry: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #1200 // Arkion zwraca uwag© na reputacj© gracza: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #1300 // Coran reaguje na ˜mier† wywerny: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #1400 // Wi©cej skalp˘w bandyt˘w: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #1700 // Poprawki zasad gry przez Salka: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #2100 // Egzotyczne bronie dla Taeroma: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #2300 // WyˆĄcz nieprzyjazne reakcje po zauroczeniu: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BGTTWEAK.TP2~ #6 #2400 // Przedmioty wrog˘w mogĄ ulec zniszczeniu: 9 (31 Dec 09)
~SETUP-BP-BGT-WORLDMAP.TP2~ #3 #0 // Rozszerzona mapa swiata dla Baldur's Gate - wlacznie z kolorowymi ikonami miejsc dla Baldur's Gate: v8.01
~SETUP-BP-BGT-WORLDMAP.TP2~ #3 #1 // Mapa swiata dla Tronu Bhaala -> Uzyj nowej mapy dla Tronu Bhaala: v8.01
~SETUP-GUI.TP2~ #6 #6 // Game Graphical User Interface (GUI) -> "Big Picture"
~SETUP-GUI.TP2~ #6 #4 // Graficzny Interfejs Uzytkownika (GUI) -> "Trylogia Baldur's Gate" (Elminster dzierzacy miecz)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Alvarez 
Dziecię Bhaala

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2011-11-21, 03:35   

dradiel napisał/a:
Przypuszczam raczej, że będziesz musiał wyjść z Kniei Otulisko za pomocą kodów.

Jeśli będziesz szukał, tu znajduje się lista kodów wszystkich lokacji BG1 TuTu i BGT.
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kamulec
dradiel 
Przyjaciel Klanu
Jeździec Shaundakula

Posty: 1575
Podziękowania: 718/107
Wysłany: 2011-11-21, 16:17   

Niestety, nic takiego co mogłoby wpłynąć na problemy w Kniei Otulisko w logu nie widzę. Jeśli przeinstalowanie world mapy nie pomoże, to chyba będziesz musiał jednak użyć kodów.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kamulec
Kamulec

Posty: 12
Podziękował 5 razy
Wysłany: 2011-11-21, 20:19   

Po przeinstalowaniu Worldmap wyczuściło ją, więc sie nigdzie nie mogłem przenieść. Bądąc w kniei mogłem odsłonić tylko jej lokacje. Kod jednak pomógł. Nie wiem więc, czy sam kod by starczył, w każdym razie dzięki.

Edycja: problem wystąpił ponownie, gdy wszedłem na obszar leśnej kopalni. Coś z tą lokacją musi być nie tak. W każdym razie problem nie leżał w instalacji Worldmap, ale ucieczka kodem go każdorazowo rozwiązuje.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kamulec

Posty: 12
Podziękował 5 razy
Wysłany: 2011-11-21, 21:07   

Załatwiłem kopalnię, ale rozdział jest nadal 4, a brama do Wrót Baldura zamknięta. Trzeba coś zrobić (np. rozbić obóz bandytów), czy to kolejny błąd?

//dwie wiadomości wyszły niechcący. Chciałem skasować starą i dodać nową treść, by było jasne, że temat nie jest zakończony. Niestety najpierw wysłałem, potem sprawdziłem, że nie można kasować swoich wiadomości jako użytkownik.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Przyjaciel Klanu
Jeździec Shaundakula

Posty: 1575
Podziękowania: 718/107
Wysłany: 2011-11-22, 05:30   

Kolejność głównego questa jest taka:
- kopalnia Nashkel,
- obóz bandytów,
- i dopiero knieja otulisko. o jej lokalizacji dowiadujesz się właśnie w obozie bandytów.

Jeśli trafiłeś wcześniej do kopalni otulisko, to znaczy, że któryś mod coś psuje, nie powinno być możliwości wejścia do kopalni w Kniei Otulisko, zanim nie wykonasz zadania w obozie bandytów i przejścia kilku lokacji w Otulisku (kopalnia jest bodajże dopiero 4 w kolejności odkrywaną po przejściu wcześniejszych).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kamulec
Kamulec

Posty: 12
Podziękował 5 razy
Wysłany: 2011-11-22, 13:44   

Odkryłem te lokacje będąc na zamknięty moście do Wrót Baldura.

Przeszedłbym rzecz w innej kolejności, ale pytanie, czy się da.

1) co jest wyzwalaczem zmiany rozdziału?
2) jest jakiś edytor zapisów pozwalający to (rozdział i powiązane zmiany) poprawić?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
dradiel 
Przyjaciel Klanu
Jeździec Shaundakula

Posty: 1575
Podziękowania: 718/107
Wysłany: 2011-11-22, 16:19   

Zmianę rozdziałów może wywołać wiele rzeczy: zabicie kogoś, dotarcie gdzieś czy zrobienie czegoś itp.

Narzędzia, które można użyć do grzebania w plikach gry to Near Infinity (NI) i DLTCEP, ale trochę Ci pewnie zejdzie zanim połapiesz się w tym na tyle, żeby coś sensownego nauczyć się zrobić.

W sejwach można też grzebać za pomocą shadowkepera. Przydaje się czasem, do ustawiania odpowiednich wartości zmiennych dla zdarzeń, generalnie małe możliwości.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Kamulec

Posty: 12
Podziękował 5 razy
Wysłany: 2011-11-23, 23:48   

Cytat:
Zmianę rozdziałów może wywołać wiele rzeczy: zabicie kogoś, dotarcie gdzieś czy zrobienie czegoś itp

Jasne. Liczę po prostu, że któryś z Was kojarzy, w którym miejscu powinien się zacząć rozdział 5 lub wie, co dokładnie jest wyzwalaczem go rozpoczynającym. W ten sposób mógłbym przejść zaległe wątki, a potem zmienić zmienną lub wykonać określoną akcję (o ile nie jest to zabicie już martwej postaci).
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Jolan 
Dziecię Bhaala
Bendem go zjadł

Wiek: 22
Posty: 699
Podziękowania: 59/107
Wysłany: 2011-11-24, 06:13   

1 rozdział zabicie Goriona
2 Dojście do Naskel
3 Wzięcie dokumentu z skrzyni Mulaheya
4 Wzięcie dokumentu z skrzyni w wielkim namiocie w obozie bandytów
5 Zalanie kopalni Żelaznego Tronu

W BGT zaczynami od 1 rozdziału bez prologu,więc 2 rozdział-zabicie Goriona etc.
_________________
[Dzisiaj 22:47] Jolan: Hmm, w sumie w komentarz twórców było wiele o rozbudowie twierdzy. Co jeśli można dobudować zamtuz?
[Dzisiaj 22:49] Tuldor88: Wtedy będzie to już "ku***sko dobra twierdza" :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Kamulec
Kamulec

Posty: 12
Podziękował 5 razy
Wysłany: 2011-11-25, 00:00   

Zalanie - czyli moment wyjścia windą na górę?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group