Poprzedni temat «» Następny temat
[BG II] Konwersja dźwięków z gry do formatu MP3
Autor Wiadomość
siwy
Bibliotekarz


Wiek: 31
Posty: 43
Podziękował 1 razy
Skąd: dal Sharorr d'lil Bhaal
Wysłany: 2011-09-18, 11:31   [BG II] Konwersja dźwięków z gry do formatu MP3

Da radę jakoś wyeksportować dźwięki z gry, tak by później przerobić je na mp3? Próbowałem acm2wav, jednak po eksporcie żaden program do przeróbki nie odczytywał tego pliku(próbowałem dwóch darmowych)
Nie wiem czy w dobrym dziale.

Już w dobrym dziale. ;> Przy okazji zmieniłem nieco nazwę tematu, aby lepiej obrazowała problem. - L.
_________________
Bestiae sumus, ut non bestiae simus
Ostatnio zmieniony przez L`f 2014-04-25, 18:46, w całości zmieniany 3 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 28
Posty: 1373
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2011-09-18, 12:07   

Hmm, istnieje dość łatwy sposób na przekształcenie formatu, z którego korzysta gra, na zwykłe *.wav. Potrzebne Ci będzie do tego Near Infinity lub DLTCEP.

Mianowicie - odpalasz NI (po uprzednim wrzuceniu do folderu z grą aplikacji acm2wav.exe) i odtwarzasz dźwięk, który chcesz przekonwertować. Następnie (nie zamykając NI) otwierasz folder, w którym masz umieszczone Near Infinity. Powinien tam się znajdować zdekompilowany plik *.wav (bez zmienionej nazwy), który można odtworzyć choćby za pomocą Winampa. Jest to znacznie szybszy i efektywniejszy sposób, jeśli chcesz skonwertować dużą ilość plików.

Możesz także skonwertować plik DLTCEP'em - w menu 'Sound' znajduje się opcja 'WAVC to WAV'. Po wybraniu jej pojawi Ci się lista plików dźwiękowych w BG - konwertujesz sobie wybrany, a efekt znajdziesz w folderze 'Override' Twojej instalki BG.

Tak zdekompilowany plik *.wav powinien poddać się wszelkim konwersjom na inne formaty. ;)
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
siwy
Bibliotekarz


Wiek: 31
Posty: 43
Podziękował 1 razy
Skąd: dal Sharorr d'lil Bhaal
Wysłany: 2011-09-18, 13:46   

Dziękuję, wszystko ładnie chodzi :)

Proszę bardzo. ;) Jednak na Forum istnieje zasada, że dziękujemy za pomocą przycisku 'POMÓGŁ' pod postem, nie zamieszczamy zaś podziękowań w osobnym poście. Dzięki temu tematy są bardziej przejrzyste. ;> - Elef
_________________
Bestiae sumus, ut non bestiae simus
Ostatnio zmieniony przez L`f 2011-09-18, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
krne

Posty: 2
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2012-10-10, 16:01   Konwersja dźwięków z gry do formatu MP3

Cześć. Dobrze, że forum nie umarło :-)


Mam pytanie odnośnie głosów NPC. Posiadam polską wersję BG2.

Próbowałem znaleźć w plikach gry głosów NPC, głosów postaci neutralnych itp, ale nie znalazłem.


Podam przykład: na przykład żebrak po kliknięciu na niego prwym przyciskiem myszki mówi "ejże!" albo prosi o pieniądze.


Czy da się te dzwięki jakoś wygrzebać i przerobić na mp3 ?

Chciałbym zrobić sobie dzwięk sms-a w telefonie.


Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez L`f 2013-06-13, 14:55, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 694
Podziękowania: 128/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2012-10-10, 18:16   

Wszystkie dźwięki postaci, potworów itp. są sprytnie poukrywane w specjalnych archiwach gry, tzw. biff-ach. Dźwięki można łatwo wyeksportować programem Near Infinity (znajdują się w zakładce WAV) - pamiętaj, by mieć zaznaczoną w opcjach funkcję "Autoconvert WAV", bo bez niej wyeksportuje Ci tylko taki "fałszywy wave", nie odtwarzający się w programach muzycznych. A, no i jak widzisz, tak czy siak będziesz miał te pliki w formacie wav, a nie mp3, więc musisz je jeszcze przekonwertować na mp3 jakimś osobnym programem.

To była wersja dla ambitnych - nie wiem, czy się opłaca, jeśli chodzi Ci tylko o kilka dźwięków (a jeszcze znaleźć, który trzeba, wśród paru setek plików... :wink: ).
Wersja prostsza i szybsza: po prostu wyślij do mnie PW i napisz, które dokładnie dźwięki chcesz, to Ci je podeślę od razu w formacie mp3 - od czasu gdy zacząłem badać dubbing BG, mam je wszystkie pod ręką (w postaci wave'ów, ale konwersja na mp3 trwa dosłownie chwilkę).

Przy przenosinach tematu niestety zniknęły podziękowania przyznane przez krne w tym i poniższym poście - brakujące punkty 'POMÓGŁ' dodałem z własnego konta. - L`f
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Ostatnio zmieniony przez L`f 2013-06-13, 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
L`f
krne

Posty: 2
Podziękował 2 razy
Wysłany: 2012-10-11, 13:19   

Bardzo dziękuję za wskazówki.

Po kilku minutach zrozumiałem, że muszę mieć jeszcze w tym samym folderze co ten programik, drugi program acm2wav.


Testuję na razie dzwięki Yoshimo. Póki co, wszystko działa. Jeżeli będę miał jakieś pytania, to napiszę.



Szukam tego dzwięku "ejże", ale nie wiem gdzie on jest.
Można prosić chociaż o nazwę tego pliku?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
porfirion 
Czciciel Azutha
osiełek


Posty: 694
Podziękowania: 128/87
Skąd: Zielona Gęś
Wysłany: 2012-10-11, 18:36   

krne napisał/a:
Po kilku minutach zrozumiałem, że muszę mieć jeszcze w tym samym folderze co ten programik, drugi program acm2wav.

Faktycznie, zapomniałem że jest on potrzebny.

"Ejże" - genmg15.wav
_________________
If you want something done, do it yourself! - Jean-Baptiste Emanuel Zorg, Piąty element


Więcej dowiesz się o człowieku po godzinie gry, niż po roku rozmowy - Platon, Zeus: Pan Olimpu


We internecie...
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
L`f
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group