Poprzedni temat «» Następny temat
Nowości graficzne w Dniach V.
Autor Wiadomość
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 27
Posty: 1381
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2011-07-30, 20:28   Nowości graficzne w Dniach V.

Witajcie!

Już dłuższy czas temu uznałem, że przydałaby się nowa zapowiedź Dni - jakby nie było, od czasu ostatniej wzmianki o postępach zdążyło powstać naprawdę dużo nowej zawartości modu. Wiele już wcześniej zaplanowanych pomniejszych wątków doczekało się rozszerzeń w (napisane już) questy, zostały obmyślone kolejne przedmioty i zaklęcia dodawane przez mod. Jednak w znacznej większości działania twórcze związane z modem sprowadzały się do rozpisywania kolejnych dialogów oraz opracowywania całkiem nowych grafik obszarów, które będziemy mogli odwiedzić podczas wykonywania głównego zadania Dni. Właśnie na tym ostatnim aspekcie modu chciałbym się skupić w tej zapowiedzi.

Jak napisałem w głównym temacie z zapowiedziami modu, wykonanych została zdecydowana większość z zaplanowanych 36 grafik nowych obszarów, w tym wszystkie siedem 'dużych' - pozostałą część stanowią mniejsze lub większe grafiki wnętrz. Wszystkie nowości powstały z pomocą tabletowego piórka Kirary. Niektóre zostały już skonwertowane do postaci odczytywalnej przez grę, zatem korzystając z tego, chciałbym Wam przedstawić efekt naszych prac:

***


Gdy uzyskamy zezwolenie na wkroczenie w obręb Domu Rodu, warto rozejrzeć się po najbliższej okolicy posiadłości. Łatwo zauważyć, że Zamethowie pomagali sobie magią przy kształtowaniu krajobrazu dookoła swej siedziby. No i trzeba przyznać, że ładnie mieszkają.




Po krótkiej rozmowie ze strażą (pamiętajmy o schowaniu broni!) możemy spotkać się z członkami Rodu w ich komnatach.



***


Niedługo potem los kieruje naszą drużynę w inne strony. Trafiamy na obszary w niczym nieprzypominające spokojnej Varlemy...



***


...gdzie spotykamy się z o wiele chłodniejszym powitaniem. Wrażenia zmysłowe również okazują się zgoła odmienne.




Chyba we wszystkich zakątkach sfer karczmy wyglądają podobnie. Możemy również poodwiedzać okolicznych mieszkańców w ich domostwach. Niektórym żyje się całkiem przyzwoicie.



***


Przy wyborze jednej ze ścieżek w głównym queście możemy trafić do ruin podziemnego sanktuarium. Historia tego miejsca jest zapewne tak ponura, jak ono samo. Albo nawet jeszcze bardziej... lecz na razie nie zamierzam zdradzać więcej szczegółów. ^



***


W planach mamy także stworzenie pokaźnej ilości ikonek dla nowych przedmiotów i czarów. Równolegle z tworzeniem grafik będą powstawały kolejne dialogi, których jeszcze trochę pozostało do napisania. Aktualnie w roboczym folderze Dni V. znajduje się ponad 2,5 MB kodu dialogowego, przewiduję jednak, że ta liczba zwiększy się co najmniej o kolejne 0,5 MB. Nie będzie to jednak sama jałowa gadanina, ale warstwa tekstowa dla kolejnych questów na obszarach Dni. W chwili obecnej jestem w trakcie pisania dialogu starej wiedźmy żyjącej obok społeczności wieśniaków - ta istotna dla głównego wątku modu postać dodatkowo może podzielić się z nami swą niemałą wiedzą i nauczyć nas kilku przydatnych umiejętności.

Zapraszam zatem do komentowania udostępnionej zawartości i zadawania ewentualnych pytań, jeżeli takie posiadacie. ^
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Ostatnio zmieniony przez L`f 2013-01-31, 14:18, w całości zmieniany 1 raz  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
picollo, Gawith, Dead, Jvegi, Remik, Antalos, Vinci, Nun, nowyU, Inquisition
picollo 

Posty: 577
Podziękowania: 63/97
Wysłany: 2011-07-30, 21:58   

Szerzej skomentuję, jak pozbieram z ziemi szczękę...
Na razie tylko chylę czoła przed zaprezentowanymi grafikami.
Ze swojej strony mam pytanie: Używaliście jakichś grafik z gier innych, niż te na silniku IE? Swego czasu przeglądałem sporo lokacji, szukałem różnych takich drobiazgów, ale wydaje mi się, że pojawia się sporo elementów których nie kojarzę. A może po prostu są na tyle inaczej wpasowane, że nie kojarzę ich z oryginalnymi miejscami.
W każdym przypadku jest niesamowicie, a ja jeszcze bardziej czekam na tego moda!
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 27
Posty: 1381
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2011-07-30, 22:56   

picollo napisał/a:
Ze swojej strony mam pytanie: Używaliście jakichś grafik z gier innych, niż te na silniku IE?

Hm, właściwie to wszystkie zasoby graficzne pochodzą z obu części Baldura i dodatku do części pierwszej, czasami zapożyczane były również z IwD. Sam widziałem proces powstawania większości lokacji, więc mogę poświadczyć. ;> Również niektóre obszarki wnętrz zostały stworzone na podstawie lokacji z pierwszej części Icewinda (np. domek młynarza Kurkesana), jednak Kirara zmodyfikowała je tak, by pasowały do 'baldurowego' stylu. Ponadto niektóre elementy grafik oraz wszelkie 'dopieszczenia' są całkowicie Jej autorstwa.

Dodam ponadto, że sam dom Zamethów został w całości wykonany ręcznie ze zmodyfikowanych tekstur dostępnych w samym tylko Baldurze.

Dla zaciekawionych Kirara może ponadto udostępnić kilka screenów obrazujących proces tworzenia niektórych obszarków. ;)

Dodatkowo wielkie dzięki za słowa uznania. Motywują one mnie i Kirarę do dalszej pracy. ^
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kallen 


Wiek: 37
Posty: 180
Podziękowania: 2/12
Wysłany: 2011-07-30, 23:04   

Ha! czyli dobrze czułem że wieje "lodowany wiatr" - nieskromnie powiem że trochę IWD w tym zauważyłem. Da się to odczuć bo IWD miało trochę bardziej "baśniowe" grafiki od BG2. :roll:
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 27
Posty: 1381
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2011-07-30, 23:46   

Kallen napisał/a:
nieskromnie powiem że trochę IWD w tym zauważyłem. Da się to odczuć bo IWD miało trochę bardziej "baśniowe" grafiki od BG2. :roll:

Hm, ja zaś nieskromnie powiem, że na zaprezentowanych lokacjach z obu części Icewinda pochodzi jedynie wspomniane wcześniej wnętrze domku Kurkesana oraz tekstura ścian i podłoża podziemi. ;) Cała reszta ewentualnej 'baśniowości' w pozostałych obszarkach to rezultat ręcznego dopracowania i wycieniowania baldurowych grafik w celu uzyskania jak najładniejszego efektu - nie ma w tym nic z 'lodowatych' zasobów. ;>
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kallen 


Wiek: 37
Posty: 180
Podziękowania: 2/12
Wysłany: 2011-07-31, 00:00   

:razz: Ha ale ja nie powiedziałem gdzie czuję IWD;)) - ale mimo wszystko to wycieniowanie sprawie wieksze podobieństwo do IWD - chyba sam przyznasz?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kirara 
Eriavalh Avarozhe


Wiek: 26
Posty: 233
Podziękowania: 167/20
Wysłany: 2011-07-31, 00:57   

Ba, bo wycieniowywanie i wyświatłowywanie jest zarąbiste i daje świetne efekty:
Nudy i bleee -> łaaaał!.
I ci od Icewinda to wiedzieli. Ale do tego robili wszystko aż za bardzo wykontrastowane i do przesady wyostrzone [widoczne jest to przede wszystkim w ichniejszych obszarach wnętrz], stąd tak bardzo lodowe grafiki gryzą się z baldurowymi.

Dlatego też zachowuję 'miękkość' stylu BG, ale dopełniam autorskim światłocieniem. FTW~!
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Vinci
Kallen 


Wiek: 37
Posty: 180
Podziękowania: 2/12
Wysłany: 2011-07-31, 01:59   

Fakt;) Świetna robota! A przy okazji jakiego programu uzywasz do obróbki? Photoshopa?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Alvarez 
Zasłużony

Posty: 1949
Podziękowania: 253/73
Wysłany: 2011-07-31, 13:05   

Też bym o coś zapytał.

Czy tak rozbudowana warstwa narracyjna jest czynnikiem charakteryzującym większość dialogów?

Czy ludowy charakter części wypowiedzi wynika z czegoś, co nie jest wielką tajemnicą?;)
_________________
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Remik 
Asporny, apolityczny i awyznaniowy użytkownik


Wiek: 24
Posty: 589
Podziękowania: 14/30
Wysłany: 2011-07-31, 13:25   

Hmm, osobiście też mam pewne wątpliwości co do tej narracji w dialogu, wg mnie głupio byłoby zrobić z Baldura Tormenta tylko częściowo, trzeba by też za resztę chwycić :P.

Anyway, It smells like good mod :razz:
_________________
You will die!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
L`f 
Uczeń Gonda


Wiek: 27
Posty: 1381
Podziękowania: 290/154
Wysłany: 2011-07-31, 13:56   

Alvarez napisał/a:
Czy ludowy charakter części wypowiedzi wynika z czegoś, co nie jest wielką tajemnicą?;)

Jak najbardziej. To po prostu wieśniacy z zapadłego, zabitego dechami wygwizdowa, bardzo odległego od Varlemy. Raczej trudno się spodziewać, że mieszkańcy małej, około trzydziestoosobowej wioski będą mówić literacką polszczyzną. ;>

Alvarez napisał/a:
Czy tak rozbudowana warstwa narracyjna jest czynnikiem charakteryzującym większość dialogów?
Remiq napisał/a:
Hmm, osobiście też mam pewne wątpliwości co do tej narracji w dialogu, wg mnie głupio byłoby zrobić z Baldura Tormenta tylko częściowo, trzeba by też za resztę chwycić :P.

Cóż, na umieszczonych w zapowiedzi screenach przedstawiłem głównie początkowe kwestie dialogowe - zwłaszcza w tych będzie umieszczona rozbudowana narracja. Kolejne wypowiedzi NPCów będą skromniej okraszone warstwą narracyjną - pojawiać się będą m. in. niedługie informacje o wyrazie twarzy rozmówcy, tonie jego głosu, ewentualnie jego działaniach poza rozmową.

Wyjątkiem będzie m. in. dialog z obłąkaną dziewczyną, która nie umie porozumieć się z nami za pomocą słów, a większość informacji przekazuje drogą niewerbalną - stąd konieczność zastosowania rozbudowanej narracji w całym dialogu.

W sumie to właśnie dodanie narracji uważam za największe odstępstwo od reguł Baldura w Dniach, toteż staram się w tej materii nie przesadzać. ;> Z drugiej strony fabuła Dni będzie toczyć się w pewnym odcięciu od samego Baldura, dlatego dialogi modu nie zmieszają się z oryginalnymi. Z tego względu dodanie warstwy narracyjnej nie powinno aż tak razić w odniesieniu do stylu oryginalnych dialogów.

A jeśli chodzi o pytanie Kallena - tak, Kirara wszystkie nowe grafiki obszarów wykonała za pomocą Photoshopa.
_________________
AshfncaeicaliuheangfkacgakfgegcalgfcalhfcamhlhKi~.!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Courun 


Wiek: 30
Posty: 34
Podziękowania: 4/7
Wysłany: 2011-07-31, 16:08   

Świetna robota!

Pokusiłem się o newsa na GE o tym:

http://gexe.pl/baldurs-ga...ntacja-postepow

Dzięki temu więcej osób pozna twoją pracę :)
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
L`f
Antalos 
Czarnoksiężnik Bhaala


Wiek: 25
Posty: 201
Podziękowania: 9/39
Skąd: Świątynia Mordu
Wysłany: 2011-08-04, 00:07   

Coraz bardziej zachęcasz nas L'f'ie. Daawno nie zaglądałem a tu nagle taki news i tyle grafik. Apetyt rośnie ;)) Tak trzymaj!!!
_________________
Kapłani Bhaala wierzyli, iż każde popełnione morderstwo umacnia ich boga. Czciciele mieli obowiązek dokonać zabójstwa raz na dekadzień - najlepiej w mrokach nocy. Jeżeli z jakiegokolwiek niezależnego od nich powodu nie byli w stanie tego zrobić, po ustąpieniu przeszkody mieli za zadanie popełnić dwa zabójstwa za każde niedokonane w przeznaczonym czasie. Kolejnym obowiązkiem było obwieszczenie ofierze, z czyich rąk ginie, oraz wymówienie następującej formuły: "Bhaal cię oczekuje, Bhaal cię przyjmuje, nikt mu nie umknie".
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Kirara 
Eriavalh Avarozhe


Wiek: 26
Posty: 233
Podziękowania: 167/20
Wysłany: 2011-09-01, 23:14   

Prace tekstowe jak i graficzne nad Dniami ładnie idą do przodu. W ramach ciekawostki zaprezentuję kilka roboczych screenów przedstawiających 'od kuchni' proces tworzenia Domu Zamethów.

Tak wyglądała jedna z pierwszych wersji obszaru powstała przed ponad dwoma laty:



Czyli paskudnie i ble. Sam Dom miał być ucięty w taki właśnie sposób, gdyż brakowało jako takiego pasującego 'zameczku' w całości. Od tamtego czasu powstała większa część wszystkich zaplanowanych obszarów, a z każdą następną grafiką miałam coraz więcej wprawy i dlatego nie wymagały one zbyt wielu poprawek. Jednak stary Dom Zamethów straszył pośród nowszych, ładniejszych rysunków. Mimo makabrycznej ilości korekt, których obszar ten wymagał, zdecydowanie warto było odkurzyć dawne projekty, by wszystkie one, a nie tylko te najnowsze, wyglądały świetnie. W końcu całość twórczości świadczy o autorze. ^
Zatem parę miesięcy temu wzięłam na warsztat Domek i oto, co się z nim działo:

Początki były trudne i dość zniechęcające:


Ale wkrótce przyszedł *pomysł*:


A po pomyśle na teksturę, przyszedł pomysł, by Dom przedstawić w całości. No i pooszło:


Po długich zmaganiach powstał bardzo zadowalający efekt, któremu następnie stworzyło się nowe, większe tło. Tak dopracowana polanka o wiele bardziej zachęca do zwiedzania, niż jej pierwowzór:


A jeśli chodzi o prezentację obecnych postępów, to jako bonus dorzucam screen z jednym z wnętrz, które dzisiaj akurat ukończyłam:


A gdyby ktoś był ciekaw, co stanowiło dla niego bazę:


Za jakiś czas zapewne ja lub L'f znów podeślemy kilka świeżych screenów, a póki co wracamy do tworzenia Dni. ^
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
nowyU, Jvegi, MarkosBoss, L`f
kol 
Przyjaciel Klanu
Fantazmaty i miazmaty


Wiek: 29
Posty: 2380
Podziękowania: 60/46
Skąd: Preußen
Wysłany: 2011-09-02, 20:27   

Łał, efekt końcowy jest niesamowity, tak trzymaj!
_________________
xui̯-ø
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group