Poprzedni temat «» Następny temat
Poprawka enginu BG1 umożliwiająca ukończenie gry z modami!
Autor Wiadomość
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 54
Posty: 2094
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2011-07-11, 11:33   Poprawka enginu BG1 umożliwiająca ukończenie gry z modami!

ENGLISH:
########

MODS CONTENT:
This fix doesn't change anything visible in game but allow to finish BG1 with quest mods avoiding serious difficulties.

Technically it extend the limit of GLOBAL variables to 4096 by modification of 1 byte in EXE file.

The BG1 engine use variables for various events memorization and the count of variables is limited. Next new global variable and timers above the limit are just ignored. The game doesn't crash but you have serious difficulties and the plot is stopped. BG1+TotSC handle global variable only up to 1024 and if you play with more than one quest mod, the difficulties occur late in the game (usually 5. chapter or above). I played BG1-TotSC with my MotSCv3 + BGQE + TGCe1 and reached the limit in 7th chapter in Duke's Palast. BG1 without TotSC is even more limited only to 512 global variables and couldn't be played with mods at all without troubles. BG2 has no problem, because the memory allocation for variable is dynamically extended, when the count of variables growth.

COMPATIBILITY:
The fix works with four most popular BG1 versions:
- BG1 international 1.1.4315 - BGMain.EXE 5022720 bytes
- BG1+TotSC international 1.3.5512 - BGMain2.EXE 5042223 bytes
- BG1+TotSC international 1.3.5521 - BGMain2.EXE 4923392 bytes
- BG1+TotSC international 1.3.5521 - BGMain2.EXE 5009408 bytes
The fix should be compatible with all other WeiDU mods for BG1.

ACKNOWLEDGMENTS:
- Avenger(teambg) for offset founding what was crucial for creating this BG1 engine fix.


POLSKI:
#######

ZAWARTOŚĆ MODA:
Ta poprawka nie zmienia nic widocznego w grze ALE umożliwia bezproblemowe ukończenie BG1 z zainstalowanymi modami.

Z technicznego punktu widzenia poprawka zwiększa limit zmiennych typu GLOBAL do 4096, modyfikując bezpośrednio 1 bajt w pliku wykonywalnym EXE.

Engine BG1 przechowuje informacje o odbytych zdarzeniach w zmiennych, których maksymalna liczba jest ograniczona. W efekcie po wyczerpaniu limitu nie są ustawiane wartości nowych zmiennych i gra wprawdzie się nie wywala, ale pojawiają się problemy uniemożliwiające dalszą rozgrywkę (np. kolejne etapy fabuły nie aktywują się lub gra w nieskończoność odgrywa film przerywnikowy). BG1 z OzWM ma limit 1024 zmiennych globalnych. Problemy pojawiają się pod koniec gry przy zainstalowaniu więcej niż jednego moda. Im więcej modów i im dokładniejsze przechodzenie gry, tym wcześniej, ale raczej od 5. rozdziału wzwyż. U mnie osobiście w konfiguracji BG1-TotSC+TGCe1+BGQE+TWMv3 i przechodząc wszystkie możliwe questy poboczne, gra zacięła mi się w 7. rozdziale w trakcie uroczystości w Pałacu Książęcym. BG1 bez TotSC ma limit 512 zmiennych globalnych, co w zasadzie starcza na oryginalną fabułę gry i doinstalowanie każdego moda z dodatkową fabułą spowoduje kłopoty (wspomina o tym grogerson w readme do swojego BG1 Tweaks). Problem nie dotyczy BG2, gdzie engine gry dynamicznie zwiększa miejsce na zmienne, w miarę ich przybywania, więc nie ma limitu.

KOMPATYBILNOŚĆ:
Poprawka działa z czterema najpopularniejszymi wersjami gry BG1:
- BG1 international 1.1.4315 - BGMain.EXE 5022720 bajtów
- BG1+OzWM international 1.3.5512 - BGMain2.EXE 5042223 bajtów
- BG1+OzWM international 1.3.5521 - BGMain2.EXE 4923392 bajtów
- BG1+OzWM international 1.3.5521 - BGMain2.EXE 5009408 bajtów
Poprawka jest kompatybilna z każdym innym modem WeiDU.

PODZIĘKOWANIA:
- Avenger(teambg), za znalezienie offsetu, bez którego stworzenie tej poprawki nie byłoby możliwe.


Link do wersji samouruchamialnej moda:
Download (CoB)
Download (dropbox)

BG1varFIX.rar
Pobierz Plik ściągnięto 507 raz(y) 610,82 KB

_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Ostatnio zmieniony przez Alvarez 2012-10-25, 23:35, w całości zmieniany 3 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Lava Del'Vortel, kol, Vinci, Alvarez, Jvegi, picollo, L`f, Albatros, Torn, porfirion
Zed Nocear 
Uczeń Gonda
Laureat Konkursu Modderskiego


Wiek: 54
Posty: 2094
Podziękowania: 257/53
Skąd: gród Vratislavia
Wysłany: 2011-07-11, 11:40   

Mod typu "must have" dla wszystkich grających w BG1 z modami, którzy chcą ukończyć grę a nie doznać zawodu i frustracji.

Powiem, że wykrycie tego ograniczenia enginu BG1 spowodowało poważny kryzys w motywacji do dalszej pracy nad TWM. Na szczęście dzięki pomocy Avengera kryzys jest już zażegnany. Mod będzie zawarty też w przyszłych wersjach TWM, nie będzie go trzeba osobno doinstalowywać.

Takie dziwne "znarowienia się" lub zacięcia rozgrywki BG1 z modami w późnym etapie gry były już raportowane na tym forum, choć problem był zazwyczaj błędnie diagnozowany.

Poprawkę można doinstalować w każdym momencie rozgrywki, choć lepiej jeśli zacznie się potem grę z save'a sprzed osiągnięcia limitu zmiennych i posypania się gry.
_________________
"There are also some elements of the game that are not «broken» but could do with a tweak to make them just a little better in some way."
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group