Poprzedni temat «» Następny temat
Tworzenie postaci
Autor Wiadomość
darrion
Przyjaciel Klanu


Wiek: 32
Posty: 542
Podziękowania: 6/5
Skąd: far far away
Wysłany: 2006-07-24, 14:23   

mam takie pytanko chce zacząć grać w Fallouta jedynke ale nie wiem jaką postać stworzyć i jak rozłożyć punkty. Myślałem o takim rozłożeniu by inteligencja i charyzma miały jak najwięcej punktów czy to w jedynce jest opłacalne, chodzi mi o to by gre przejsc prowadząc jak najmniej walk, wszystkich przekonywać do siebie tylko rozmową itp. Czy taka postac w F1 jest możliwa do stworzenia czy dopiero w dwójce da się taką zrobić?
_________________
MY ANIME LIST
deviant art
last fm
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Matheous 


Wiek: 29
Posty: 452
Podziękował 1 razy
Skąd: Bytek
Wysłany: 2006-07-24, 17:18   

Jasne, ze sie da. Wszystko sie da. Of korz, przejscie gry bez jednego wystrzalu to dla hardkorowcow, ale... ;)
Charyzme daj do 1. Naprawde. Serio. W jedynce charyzma NIC nie daje, poza dodatkowymi poczatkowymi punktami w Speechu, co b. latwo zrekompensowac dajac Speecha jako Tag Skill i ladujac w niego wiekszosc punktow.
Inteligencja 10 lub 9(w czasie gry mozna podwyzszyc o 1, a nawet o 2, ale to juz marnowanie perka :P). No prob.
Agility najlepiej 10 od razu, nie bawic sie w zadne podwyzszanie etc. - 10 ap piechota nie chodzi, a nie ludz sie, chlopcze, na pewno ci sie to przyda nie raz i nie dwa ;D
Strength mozna zostawic 5, jak masz nadmiar punktow, to 6(zeby uzywac Big Gunsow bez minusow). Co prawda udzwig ci niepotrzebny(towarzysze maja infinite cap :P), ale przekladanie co chwila ekwipunku jest irytujace.
Luck mozesz dac 1. Te pare % szansy krytyka to nic, a special encounters mozna znalezc i tak(jak ma sie zaj... duzo cierpliwosci :P).
Pozostaje Con i Percepcja. Daj reszte punktow w Percepcje, bardziej sie od Con przydaje :P.
Mozesz wziac Traita dajacego ci +1 do Agility i -50 capa, aby miec ten dodatkowy punkcisz, a ostatni Trait... ja zawsze biore Finesse i gry sobie bez tego nie wyobrazam(+10% szansy krytyka! Wooo! ;D) ;) Ew. do postaci 'gadajacej' mozesz wziac Good Natured - bodajze +5% do gadanych skilli i -5 do walki.
Walczyc i tak bedziesz musial, wiec doradzam przynajmniej jeden Tag Skill w cos walczacego(najlepiej Small Guns, bo masz to od poczatku, potem mozesz perkiem Tag! dac Energy lub Big), a drugi w Steal, Barter lub Doctor. W jedynce najbardziej efektywny jest chyba Barter(3 stimpaki za 5 stimpakow , heh ;).
_________________
For Ancelot,
The Ancient cross of war!
For the holy town of gods!
Gloria, gloria perpetua!
In this dawn of victory!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
darrion
Przyjaciel Klanu


Wiek: 32
Posty: 542
Podziękowania: 6/5
Skąd: far far away
Wysłany: 2006-07-25, 00:24   

czytałem kiedyś że przy charyźmie 10 występuje jakis perk że wszyscy Cie dzięki niemu kochają:) i w ogóle, wiem ze taki jest w dwójce ale nie wiem czy w jedynce?
_________________
MY ANIME LIST
deviant art
last fm
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Matheous 


Wiek: 29
Posty: 452
Podziękował 1 razy
Skąd: Bytek
Wysłany: 2006-07-26, 12:56   

Hm, w dwojce jest perk Przyciagajaca Osobowosc(czy cos w ten desen) dostepny ZAWSZE gdy NIE masz charyzmy 10 i pozwala wziac 1ego NPCa wiecej do druzyny. W F2 jest limit przylaczanych NPCow, wynoszacy CHA/2(zaokraglajac w dol) a maximum to 5, wiec majac Cha 9 mozemy miec 4 NPCow w teamie, a z tym perkiem mozemy miec 5.
Trik: jesli chcesz miec 5 npcow w teamie, a masz niska charyzme, to zjadaj Mentatsy - kazdy podwyzsza Cha o 1(czasowo, of korz), muehehe :P]
Poza tym nie mam pojecia, o zadnym perku 'wszyscy cie kochaja' ;) No, chyba ze Kama Sutra Master :P

@edit - aw... kochany Trzynasty Schron. perk, o ktory pytales, to Kult Jednostki.
Cult of Personality (Kult jednostki)
Oryginalny opis angielski: Your reputation is always positive to people. Without this Perk, a large negative reputation would have a bad effect on good natured people. This works in the reverse as well. Evil people will even tret Mr. Goodie Good as one of the gang.
Oryginalny opis polski: Twoja reputacja jawi się zawsze pozytywnie. Zazwyczaj zła reputacja działa niekorzystnie na osoby o dobrym usposobieniu i przeciwnie, opinia dobroczyńcy zamknęłaby ci drzwi do serc szefów gangów. Z tym profitem robisz co chcesz, wszyscy i tak cię polubią.
Wymagania: CH 10, Level 12
Liczba poziomów: 1

www.fallout3.phx.pl Polecam! ;)
_________________
For Ancelot,
The Ancient cross of war!
For the holy town of gods!
Gloria, gloria perpetua!
In this dawn of victory!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Yochloll 


Wiek: 26
Posty: 172
Podziękowania: 5/14
Wysłany: 2008-12-19, 09:21   

Ja sobie ostatniuo F2 kupiłem i niewiem jaką postać sobie stworzyć. w co opłaca się inwestować i do czego retoryka się może przydać. lepiej broń palną czy białą. :lol:
_________________
Mogę być głupi ale ty zawsze będziesz głupszy!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
picollo 

Posty: 580
Podziękowania: 66/98
Wysłany: 2008-12-19, 11:14   

Zagraj kobietą, o imieniu Buffy. Czeka cię mały bonus w Den ;)
A tak poza tym to retoryka jest niezwykle ważną umiejętnością (moim zdaniem)- naprawdę wiele sytuacji mozna rozwiązać bez walki jeśli masz wysoką retorykę i charyzmę.
Broń biała vs palna? Weź palną (smal guns), wszelkie karabinki snajperskie wymiatają. Zdążysz zdjąć gościa z bronią ręczną nim tamten do ciebie dotrze
_________________
był szalony jak stado zajęcy na wiosnę, kiedyś kazał nam ściąć cały zagajnik dębów, bo uroiło mu się, że go szpiegują... a potem doszedł do wniosku, że były jednak w porządku i rozkazał nam je pochować.
- czy wy wiecie ile czasu zajmuje zakopanie dębowego lasu?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Torn 
Zasłużony


Wiek: 38
Posty: 391
Podziękowania: 59/60
Wysłany: 2008-12-19, 17:34   

@Yochol
Rozumiem, że F1 jeszcze nie grałeś? Robisz sobie krzywdę na własne życzenie. ;P
Co do postaci - system Fallouta pozwala na bardzo dużo, jeśli chodzi o typ postaci jaki chcesz odgrywać, więc tu powiedzmy się nie wypowiem, co cię interesuje w tym zakresie, to już sam musisz wiedzieć.
Natomiast, co do wklepek, to generalnie można wyróżnić trzy główne taktyki:
:arrow: "Cicho-ciemny Snajper", czyli Sneak + Small Guns + celowanie w oczy
:arrow: "Patrz mamo, mam dużo pocisków", czyli Big Guns i serie
:arrow: "Conan the Postapokalipsan", czyli broń biała/unarmed + "trochę" ;> biegania
Z mojego osobistego doświadczenia wynika, że dla początkujących graczy, najłatwiejsza do opanowania jest taktyka 1, czyli snajper, dlatego tą Ci polecam na początek.
Czyli tak, tagujesz sobie sneak i small guns na początek, siłę możesz sobie darować w percepcję trochę zainwestuj, zręczność też się przyda, w luck też coś daj(krytyki rulez). Co do wyboru broni, najpierw oczywiście Colt 10mm, potem, jeśli uda Ci się go zdobyć;), Magnum - absolutnie genialna giwera, wali prawie jak DE, zasięg ma niby krótszy, ale to Cię nie obchodzi, jak masz odpowiednie perki(sniper i/lub sharpshooter, IIRC - kurcze, nie grałem już w Falla z rok prawie, czas sobie przypomnieć;) ), a jest bardzo tani w AP - pół gry z tym przechodzę, polecam. Potem jak już przeciwnicy się zrobią troszkę trudniejsi, to snajperka i powoli ładuj w energy, bo pod koniec gry bez tego bida i tyle w sumie. Po przekroczeniu 200 punktów w sneak idzie się ukrywać nawet na losowych spotkaniach, więc myk, nie ma cię, przeciwnicy stoją jak ciecie a ty ich pojedynczo bum w oczy i do piachu - tyle taktyki. :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Matheous 


Wiek: 29
Posty: 452
Podziękował 1 razy
Skąd: Bytek
Wysłany: 2008-12-20, 16:46   

Paradoksalnie, moje pierwsze przejście F2 było właśnie postacią na Unarmed ;) Ma sporo zalet - unarmed przydaje się w kilku questach(walki bokserskie), pozwala wyprowadzić dużo ciosów w jedną rundę, przy zadowalających obrażeniach. Small Guns są dobre, ale w F2 dziwnie słabe - dopóki nie osiągniesz jako-takiej skuteczności w waleniu po oczach, walki będą mordęgą...
Sneaka nigdy nie używałem ;) Głównie ze względu na irytującą powolność zwykłego chodzenia(a toto pozwalające biegać jest dopiero na wysokim poziomie).
Inwestowanie w Big Guns od początku jest po prostu głupotą, gdyż zaczynasz je znajdować dopiero w 2/3 gry...
A retoryka jest prawdopodobnie najprzydatniejszym skillem w F2, ułatwia bardzo, bardzo wiele ;)

Pozdrawiam
_________________
For Ancelot,
The Ancient cross of war!
For the holy town of gods!
Gloria, gloria perpetua!
In this dawn of victory!
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Torn 
Zasłużony


Wiek: 38
Posty: 391
Podziękowania: 59/60
Wysłany: 2008-12-20, 18:54   

Matheous napisał/a:
[...]postacią na Unarmed ;) Ma sporo zalet - unarmed przydaje się [..]

Wiem, teraz sam zwykle tak gram - zknockoutwanie supermutie za 90hp gołymi ręcami daje sporo frajdy. ;>
Z drugiej strony - nie uważam, żeby trzeba było je aż tagować - melee można się bonusowo poduczyć już w Arroyo, unarmed w Klamath, także spokojnie można wyrobić sensowne wartości tych skilli bez tagowania.

Cytat:
Small Guns są dobre, ale w F2 dziwnie słabe

Do "wnętrzności" Fallowi nie zaglądałem, ale zawsze grając miałem wrażenie, że w F2 punkty są przeskalowane do nowego zakresu, przez co wartość pojedynczego punktu jest mniejsza - w F1 mając 50 w jakimś skillu, proste rzeczy się zwykle udają z trudnymi jest gorzej, a w F2 poniżej 100 jest generalnie kiepsko i trzeba często powtarzać...
Cytat:
Sneaka nigdy nie używałem ;) Głównie ze względu na irytującą powolność zwykłego chodzenia(a toto pozwalające biegać jest dopiero na wysokim poziomie).

A widzisz - paradoksalnie, sneak jest najbardziej przydatny postaci typu unarmed - wrogowie widzą cię tylko wtedy, gdy od ciebie oberwą, co w wypadku robótek ręcznych jest bardzo przydatne... Z resztą, nie wyobrażam sobie późniejszej gry bez Silent Death, taką postacią - skądś trzeba brać te obrażenia w unarmed/melee.
Generalnie, sneak jest chyba najważniejszym skillem po retoryce. Nie mówiąc już o tym, że jak się chce przejść Falla bez walk, to bez sneaka się nie obejdzie. ;)
A Silent running jest już chyba na 6lvl dostępne - no ale fakt, początkowo jest to wnerwiające trochę.
Cytat:

Inwestowanie w Big Guns od początku jest po prostu głupotą, gdyż zaczynasz je znajdować dopiero w 2/3 gry...

W wypadku mojego posta, chodziło ogólnie o taktykę, nie koniecznie o wybór skilla do tagów początkowych - przecież można to zawsze perkiem załatwić, nie? ;)
A że są tacy gracze(lamy? ;> joke - poważnie, każdy gra tak jak lubi), którzy wolą ładować seriami, używać takich traitów jak Fast Shot(wtf?!? - Zgroza...;>) i bawić się bozarem, to o tym napisałem, tyle.
Osobiście, nie stosuję, bo to słabe jest - amunicji idzie w ch*j(a można ją przecież sprzedać), a efektów nie widać... :/
Cytat:

A retoryka jest prawdopodobnie najprzydatniejszym skillem w F2, ułatwia bardzo, bardzo wiele ;)

Wiadomo :P
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
 
Archerito 

Wiek: 35
Posty: 195
Podziękowania: 1/11
Wysłany: 2011-06-23, 16:31   

To może i ja dorzucę swoje trzy grosze. Najlepszą i chyba najbardziej optymalną postacią jaką udało mi się stworzyć był:
S:6
P:8
E:9
C:2
I:9
A:10
L:3

Kilka słów podsumowania: siłę podniesiemy zaawansowanym pancerzem wspomaganym do 10. Po wybraniu perka Strzelec wyborowy przy celowaniu z broni palnej nasza percepcja będzie wynosić 10. Wytrzymałość można co prawda podnieść perkiem do 10 ale nie widzę w tym większego sensu. Generalnie NPC w Falloucie bardziej przeszkadzają niż pomagają aczkolwiek zawsze istnieją mentaty...tak więc można mieć niską charyzmę i 5 towarzyszy...miodzio. Inteligencja zostanie podniesiona do 10 wszczepem. Zręczność na 10 to must have...koniec pieśni. I wreszcie szczęście co prawda świetne perki odblokowują się przy cesze równej 6 ale akurat ją można bardzo łatwo podnieść...NCR +2, perk +1...a poza tym jeśli spotkamy pechowego psa za jego zabicie otrzymamy (za każdym spotkaniem) +2 więc szybko możemy mieć je na poziomie 10.

Traits: Zdolniacha (+1 do cech czyli w sumie zyskujemy 7 pkt) oraz Szybki cyngiel (-1 AP na strzały) lub jeśli idziemy w jakość strzałów a nie ilość to Finezja (+10% szans na krytyka).

Jako umiejętności proponuję:
Ręczna broń palna
Retoryka
Otwieranie zamków (tutaj można troszkę poszaleć ale dwie pierwsze uważam za must have). Jako czwarty proponuję wybrać w późniejszej fazie broń ciężką lub energetyczną...jak kto woli.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group