Poprzedni temat «» Następny temat
W_PackMule
Autor Wiadomość
Kwiat_W 

Wiek: 34
Posty: 26
Podziękowano 17 razy
Wysłany: 2011-02-28, 15:52   W_PackMule

Mój nowy mini modzik. Dodaje do gry jucznego muła, którego można kupić na promenadzie lub w Friendly Arms Inn, jeśli ktoś gra w tutu/BGT. Muł dźwiga nasz sprzęt i łazi za nami.
Do działania wymaga Infinity Animations (core)



Uwaga: nie należy mu dawać itemów questopwych i tych uzywanych do ulepszenia przedmiotów przez Cromwela i Caspanera.

Mod jest po polsku i po angielsku, ale readme tylko po angielsku (nie chciało mi się).

Cytat:
Pack Mule mod for Baldur's Gate 2, Tutu and Baldur's Gate Trilogy
Version 1.0
Creator: Kwiat_W (kwiatw.e[at]gmail.com)


CONTENTS
I. Overview
II. Installation and uninstallation
III. Known issues
IV. Acknowledgments
V. Version history


I. OVERVIEW

This mod adds a pack mule to the game. It will follow your party around and carry your equipment for you. To access the mule's inventory, talk to it and select appropriate option. The mule will try to avoid combat. However, it will defend itself if forced to. It cannot die. When badly injured, the mule will escape the area of combat and return when it's safe.
If you ever lose your pack mule (or you forget where you left it), you can use the "Call your pack mule" special ability. You can also use it to summon the mule into places where it wouldn't normally follow you (inside buildings, sewers and other such areas).

IMPORTANT NOTE: The game will not recognize items the mule carries as being in party possession. So don't give it quest items or items Cromwell and Cespenar use to upgrade armor or weapons.

You can buy the mule from a guy named Stedd, who can be found near the northeast exit of Waukeen's Promenade or in the courtyard of the Friendly Arm Inn (if you are playing Tutu or BGT). Haggle with Stedd to buy the mule at the best possible price. If you start a new game in ToB, the pack mule will be waiting for you in the starting area.

In the mule's spell menu, you can find three abilities you can use quickly to give orders to your pack mule. Those abilities are:
- Follow: this orders the mule to follow your party around
- Stop following: the mule stops following your party but will move with you to the next area
- Stay: the pack mule will become a neutral character (making it unselectable); it won't follow you and won't move to the next area until you talk to it and change this order


II. INSTALLATION AND UNINSTALLATION

This mod requires Infinity Animations to function, so first download (http://www.shsforums.net/index.php?app=downloads&showfile=859) and install Infinity Animations (core). If you are planing on installing TobEx (http://www.shsforums.net/index.php?app=downloads&showcat=101) and you want your Pack Mule to have walking sounds, install it before the Pack Mule mod.
Install this mod after any mods that add outdoor or dungeon areas to the game.

To install the Pack Mule mod, extract the archive content to your BGII main directory (this is normally "C:\Program Files\Black Isle\BGII - SoA\") and run "Setup-W_PackMule.exe".

To reinstall or uninstall the mod, run "Setup-W_PackMule.exe" again.


III. KNOWN ISSUES

Sometimes the pack mule's shadow can face other directions than the mule.


IV. ACKNOWLEDGMENTS

Thanks to:
Berelinde - for writing the "joining" dialogue
Erephine and Miloch - for the Infinity Animations mod
Ascension64 - for TobEx and its "Externalise Animation Walking Sounds" component
Miloch - for proofreading

Tools used in the creation of this mod:
WeiDU by Wes Weimer and the bigg - http://weidu.org/
DLTCEP by Avenger - http://forums.gibber...p?showforum=137
BAM Workshop 1 by Glenn Flansburg - http://www.sorcerers...dding/index.php
BAM Workshop 2 by Andrew Bidges - http://www.sorcerers...dding/index.php


V. VERSION HISTORY

1.0 (27.02.2011) - Initial version of the mod



_________________


W_GUI
Ostatnio zmieniony przez Alvarez 2013-09-23, 23:30, w całości zmieniany 2 razy  
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Za tę wypowiedź podziękowali:
Jolan
Almateria
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-28, 17:05   

On trochę wygląda jak zegarek włożony w studnię z twarzą noszącą monokla... ^^"
 
 
Rob 

Wiek: 31
Posty: 190
Podziękowania: 6/11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-28, 17:34   

Mnie z kolei przypomina Kłapouchego :lol:
działa pod czystym BG2?
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Li 
Przyjaciel Klanu
Lisior


Wiek: 29
Posty: 417
Podziękowania: 34/11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-28, 19:42   

Kwiat_W napisał/a:
Pack Mule mod for Baldur's Gate 2

Jak byk. :P
_________________
https://www.facebook.com/...54437278982807/
Podziękuj autorce tego posta
 
 
 
Rob 

Wiek: 31
Posty: 190
Podziękowania: 6/11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-28, 23:32   

Li napisał/a:
Kwiat_W napisał/a:
Pack Mule mod for Baldur's Gate 2

Jak byk. :P

Dzięki za zwrócenie uwagi :wink: może przetestuję, a jak już przetestuję, to nie omieszkam się wypowiedzieć. Chociaż w sumie u mnie za tragarzy robili NPC, a z bezdennymi torbami przechowywania problem w ogóle znika.
Podziękuj autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group